Filmgalning
Jackie Chan i toppform. Dubbningen är vidrig.
 Fuzzy
Säger bara en sak: Cykelscenen!!! Bara den är värd en femma. En av Chans mest fulländade filmer, utan tvekan.
 SOLSKEN
Jackie Chan mästerverk. kan inte sägaa annat. Första filmen som markerade hans "nya" trademark & stil" efter ett decenium av klassiska Kung Fu filmer. Oxå första riktiga samarbetet mellan "3 dragons" framför kamera. Dubbel DVD:n bör ses + extramaterialet. otroliga stunts naturligtvis. Cyckelscenen & Towerscenen står i en klass för sig.
 Zipper
Det är fart i den men efter ett tag blir den långtråkig
 Poivoroinen
Den där slutscenen var bra mäktig, jävlar vilket svärdsfäktande!
 St_affan
En av hans Three Dragons absolut bästa! Cykelscenen är grym!! Sen gillar jag att han hyllar både Buster Keaton och Harold Lloyd i ett och samma stunt! Vilken kombo!!
 CinemaniaC
Underhållande, med redan nämnda ''cykelscen'' som speciellt utropstecken.
 Mannen
mycket bra, mycket underhållande
 Daigoro
Bra, men lite mesig.
 XenoMorph
Detta är nog den bästa Jackie Chan filmen jag sett. Drunken Master 2 har bättre fighter, men den här är roligare och har dessutom Yuen Biao och Sammo Hung! Cykelscenen var bland det häftigaste jag sett. Förväntningarna inför Project A 2, där Maggie Cheung är med, har stigit avsevärt.
 Bear
Najs, men jag tycker Sammo Hung borde hålla sig bakom kameran.
 joseph_m
så grym! klart en av jackies bästa filmer! så feta stunts o fajtscener att det bara ryker om det! Och uppföljaren är minst lika bra! första filmen med jackie som jag såg också.
 PalRovhal
Jackie Chan i högform! Tokunderhållande och välgjort.
 KroY
grymt bra!
 qnyan
Bästa jackie chan filmen utan de 100 han har gjort
 sylle
en av hans bästa! samspelet mellan Jackie, Yuen Biao och Sammo Hung är på sina ställen lysande. Sammo ska befinna sig både framför och bakom kameran!
 fisk0
Rätt bra.
 sQuiGboBBle
Grymma stunt och skitrolig :)
 king_buzzo
Väldigt rolig engelsk dubbning!
 hrakna
Klart bästa Hongkong-rullen jag sett!
 adidas_29
Sammo Hung e så j-la rolig. T.o.m. dubbad...
 SOLSKEN
en av Jackies absolut bästa filmer. riktigt värdig uppföljare oxå.
 uCj
Filmen är rolig emellanåt och Jackie Chan gör som vanligt fantastiska stunts. Men jag fann storyn rätt tråkig faktiskt, och Sammo och Yeun tar inte så mycket plats.
 Fäktaren
mmm, finner mig tvungen att sätta en trea då den i och för sig är väldigt rolig samt att Jackie och Sammo tillsammans är ett bra radarpar. Men i övrigt saknar filmen en del.
 Caasimolar
Det enda jag finner dåligt med den här filmen är den svenska titeln som jag bara tycker är löjlig och borde slopas helt.
 Bomkia
Underhållande fightingfilm med glimten i ögat. Men manuset gör föga för mig. Lever som vanligt just på all action. 3++
 FabianBom
klassiker som slår alla rekord och första filmen med den berömda trion
 Jakobmannen
Inte kul, inte spännande men cykelgrejerna är fina och stunten är top-notch. Sanslöst tråkig dub.
 KurtKarlsson
skön nudel action. svag fyra
 ilBrutto
På det stora hela är detta en porrfilm fast med sköna fighter istället. Musiken är totalt odräglig men visst är slagsmålsscenerna enastående och visst är Jackie ett charmtroll, men bra blir det aldrig.
 Film Guden
Rätt menlös. Men Cykelscenen i den trånga gränden är fantastisk. Likaså stuntet från Klocktornet är häpnadsväckande.
 arruba
Man kan inte göra så mycket mer än att älska Jackie Chan när man ser dessa filmer, stuntsen, musiken, produktionen,manuset och fightingscenerna. Jackie Chan står för allt. Se den och bli facinerade av hur en man kan göra så mycket och fortfarande ha glimten i ögat. Jackie Chan borde betyda glädje, för det är det han förmedlar. Stark 3 och en mycket varm rekommendation!
 Benizakura
En av Jackie Chans allra, allra bästa. Sjukt underhållande!
 foppa99
Chan o Sammo Hung i samma film e som yin & yang
 rolemodel
Värd att se bara för cykelscenen...
 Ful_fisk
Haha, fy fan vilken rolig film! Actionkomedi av och med Jackie Chan från det glada 80-talet när Hong Kong kastade ur sig världens kvickaste och mest underhållande actionfilmer. Massvis med grymma stunts och gapskrattsrolig situationskomik! En av 80-talets bästa actionkomedier över huvudtaget, galet kul! Stark fyra!
Det kan knappast klagas på vare sig fightingen, koreografin eller tempot i den här HK-rullen. Men fan vad svårt jag har för den barnsliga humorn som genomsyrar hela produktionen. Lite mindre slapstick och det här hade blivit betydligt bättre.
 Solidus
Cykelscenen följt av klockscenen är två fantastiska actionscener, dock kan jag inte känna att resten av filmen placerar sig samma nivå som t.ex. "Dragons Forever". Fina actionscener, härlig humor, bra film, men inte en av mina favoriter med Jackie.
 the bully
Cykelscenen - 11/10
Senaste kommentarer
Sagan om Gandahar (info) 05:18 20/7 (32)
La sonate à Kreutzer (info) 00:49 20/7 (1)
The Gospel of John (info) 00:24 20/7 (15)
A Walk Among the Tombstones (info) 00:05 20/7 (61)
Mitt namn är Wrath (info) 23:59 19/7 (20)
Tillbaka till framtiden del II (info) 22:58 19/7 (300)
King Kongs son (info) 22:53 19/7 (9)
What If (info) 21:53 19/7 (48)
La La Land (info) 21:42 19/7 (120)
Lejonkungen (info) 21:02 19/7 (998)
The Intern (info) 20:57 19/7 (72)
The Hummingbird Project (info) 20:47 19/7 (5)
Baltic Storm (info) 20:28 19/7 (67)
Loving Vincent (info) 19:59 19/7 (14)
Diego Maradona (info) 19:56 19/7 (2)
Änglarnas stad – Los Angeles  (info) 19:44 19/7 (93)
Booksmart (info) 19:37 19/7 (14)
First Kill (info) 19:25 19/7 (11)
Lejonkungen (info) 17:45 19/7 (6)
Black Panther (info) 14:42 19/7 (90)
Straw Dogs (info) 13:51 19/7 (189)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 13:43 19/7 (2)
Mikael (info) 11:50 19/7 (16)
The Brood - missfostret (info) 11:46 19/7 (138)
Midsommar (info) 11:41 19/7 (10)
Den Förtrollade Vägen (info) 11:25 19/7 (1)
Swiped (info) 09:33 19/7 (3)
The Nun (info) 09:31 19/7 (32)
The Vampire's Assistant (info) 09:25 19/7 (74)
Kidnapping Stella (info) 09:22 19/7 (1)
Den sjunde sonen (info) 08:53 19/7 (1)
Gods of Egypt (info) 04:21 19/7 (48)
Little Evil (info) 01:11 19/7 (11)
Secret Obsession (info) 01:09 19/7 (1)
Elvira Madigan (info) 01:03 19/7 (106)
Sabotage (info) 00:09 19/7 (11)
Lejonkvinnan (info) 00:00 19/7 (4)
Judge Dredd (info) 23:56 18/7 (339)
Defcon 4 (info) 23:40 18/7 (6)
Long Shot (info) 23:31 18/7 (5)
Overlord (info) 23:06 18/7 (19)
Bleka dödens minut (info) 21:59 18/7 (335)
Vice (info) 21:44 18/7 (22)
Captive State (info) 20:12 18/7 (4)
Fänrik Ståls sägner (info) 19:39 18/7 (2)
Still the Water (info) 18:51 18/7 (7)
Our Kind of Traitor (info) 17:28 18/7 (12)
Social Animals (info) 15:08 18/7 (1)
Midnight (info) 14:44 18/7 (1)
Shoplifters (info) 13:37 18/7 (19)