foppa99
ettan e bäst
 RadioSaga
Enligt mig den bästa ur denna triologi. Älskar den farofyllda känsla och känsla denna film erbjuder.
 lilja90
Inte lika bra som ettan enligt mig men fortf helt underbar!
 Hengman
Vad fan är det som händer? Inte okej att gilla detta om man är vuxen.
 Fuze
Det är nog fanken dags att höja betyget ändå. Såg nyligen om filmen och den är bättre än vad jag minns den. Det finns scener här och där som borde trimmas ned eller rentav klippas bort helt. Tillbakablicken med Aragorn och Arwen kunde jag ha levt utan, då den blir som en enda stor bromskloss. Jag förstår att man velat göra Arwen till en mer framträdande karaktär än den minimala biroll hon spelar i böckerna, men jag blir så trött på Liv Tylers eviga viskande. Gimlis roll som comic relief hade gott kunnat tonas ned också. I övrigt är det en stark mittenfilm med många storslagna krigsscener och riktigt bra samspel mellan skådisarna. Andy Serkis, Bernard Hill och Brad Dourif är de som skiner starkast bland nykomlingarna. John Rhys-Davies som Treebeards röst är också en riktig guldklimp. Jag tycker även att filmen har trilogins bästa soundtrack. De olika variationerna på Rohans ledmotiv används på ett riktigt smart sätt. Bra grejer, helt enkelt!
 need_sleep
En "måste ses" film :-)
 robbieroy
Alla andra filmer jag någonsin sett bleknar i jämförelse med detta.
 Anvurang
Den här må vara den svagaste delen i Sagan om ringen-triologin, men den framstår fortvarande som ett mästerverk för mig.
 Catch22
De kommer hålla för evigt! Odödliga klassiker!
 Robkiller
Välgjord mellanfilm som mest rullar på utan att riktigt ta sig.... regin, fotot och ljudet är bra som vanligt... skådespelare och kostymer är helt ok.. och effekterna är väl bättre än i den första filmen, särskilt Gollum är mycket välgjord. Men de verkar fortfarande ha lite problem med bluescreen tekniken ibland, där det syns lite väl mycket. Överlag är den väl ungefär som den första, kanske lite sämre när det gäller handlingen.
 Cybot
Med mitt star wars-tänkande så vill jag säga att det här är den bästa. Men jag måste säga att alla filmerna har sina bäst-delar. Som i de andra filmerna så är både karaktärerna och miljöerna väldigt bra framförda i filmen.
 Eddydasilva
Bland världens bästa filmer inget snack om de! Effekterna filmen hur allt är gjort makalöst!
 Daesu
Bättre än ettan, dock känns även denna stundtals lite väl utdragen. Men slaget vid Helm's deep är jävligt schysst underhållning.
 Misslovemovie
Mycket bra.
 Camilla 133
Ettan bättre.
 Podpolkovnik
Mäktigt, klassiskt, snyggt och väldigt underhållande.
 kroon91
Magiskt!
 Xenox
Många snygga krigsscener och vackra miljöer. Ettan är dock ändå lite bättre.
 Black Jim
Baserad på verkliga händelser.
 Christofer
30/8 2012 (5:a): Visst finns det ett par detaljer i några scener vid Helms klyfta som var rätt löjliga, t.ex. räknandet av antal döda mellan Gimli & Legolas, samt Legolas' 'skateboardåkande' på skölden nerför trappan, men det är aldrig nånting som stör såpass mycket att det kan hota helhetsintrycket. Trilogin är ju ohotad som världens bästa filmer. 9/8 2006 (5:a): Lite bättre än första filmen, men inte lika bra som sista. Dock är alla tre filmerna solklara femmor!
 Rymdis
Innehåller många stridsscener, det enda som klåparen Peter Jackson klarar av att filma, men är ändå inte värd mer än en tvåa. Dvärgskämt, för höge farao! Dvärgskämt!
 MinnaCharlotte
Synd att det inte finns separata sidor för vanliga och extended - oerhört stor skillnad, enligt mig (som för första gången såg extended i helgen). Extended gav, speciellt till tvåan, mycket mer liv i berättelsen.
 AmyTatti
Inspirerande, vacker och en fantastisk berättelse. Tittar alltid på trilogin när jag behöver komma på bättre tankar.
 ilgoga
Kass mellanfilm med parodiskt överspel rakt igenom.
 ryderup
Träsmaken börjar komma. Gimi är seriens Jar Jar Binks. Mäktigt slag i Helms Deep som man gör så bra att man i sista filmen inte lyckas överträffa.
 Jurij Gagarin
förbannat seg. liksom boken. hade jag inte suttit och hållt ett ragg i handen hade jag stängt av..
 Mistlake
Får vid tredje titt erkänna att den här är betydligt bättre än jag mindes den, med storslagenhet och fantasystämning i kubik. Emellertid finns en lång och plågsam svacka i mitten, där man med slägga och dynamit tvingar in en serie scener - en strid och mängder med segt alvsvammel - som inte fyller någon som helst funktion. På det hela taget fenomenal, dock, med enter och Gollum, för att inte tala om att detta är den enda film i trilogin där Gimli inte skildras uteslutande som en fjant.
 purgatory
3e titten igår Känns tydligt att det är en mellanakt men detta är ren magi. Håller lika bra som när den kom för 10 årsedan. Visst finns det ett par cgi-effekter och repliker som är sådär men vad gör sammanlagda brister på ett tiotal sekunder i jämförelse med dryga 3 timmars perfektion.
 jasmin357
bästa stridsscenerna någonsin!
 Razzel
Lysande film! Fram till sista 20 då det blev väldigt hattigt och rumphugget mellan de olika striderna.. Säkert mkt bättre i extended version!
 bryngel
Helt fantastiskt ögongodis. Inte tid för toapaus. Fenomenalt.
 foppa99
tänkte på en sak: om nu orkerna o de andra dumma äter människokött så skulle det ju va samma sak om jag krigade mot semlor eller kebabrullar: man vet icke om man ska hugga eller tugga.
 Brouhaha
Hmm, efter omtitt märker jag nu att det här är den svagaste av de tre filmerna, även om den är väldigt bra. Lite för seg, och alla Hobbitscener känns mest dryga i den här, även om de tillför mycket i de andra två filmerna. Men sekvensen vid Helm's Deep är ju mästerlig.
 NtoNW
Var en ganska stor väntan ända fram till sista striderna - och då blev det ännu tråkigare.
 RichardEk
Det är bara att kapitulera. Detta är en trilogi som kommer att följa med en generation likt "Star Wars". Vad Jackson främst har lyckats med är att lyfta fram de tekniska effekterna utan att skådespelarna ställs åt sidan. Det är film människor kommer att se med sina barn och sina barnbarn. Den längre versionen är dock inte anmärkningsvärt bättre än bioversionen. Visst, en hel del extra scener med enter och annat kul, men Jackson är främst en framdrivare av berättelser. Filmen tappar samtidigt i tempo.
 ELala
Samma som övriga filmer i triologin, man måste se den förlängda versionen. Jag älskar bara de här filmerna.
 Simon_19
Dessa filmer är verkligen inte någon man skulle kunna dra igenom på en dag. Inte för att de är långa, utan för att de är helt innehållslösa. Ser inte riktigt storheten med fantasy-filmer. När man var 9-10 år så var det ganska coolt med troll och så, men jävlar vad dåligt de egentligen är.
 LacombeLucien
Bra.
 Urfbert
Jag ser bara de förlängda versionerna nuförtiden pga att de känns djupare och tillför mer. Den förlängda versionen till De två tornen blir ibland väldigt långdragen. Det är inte Trädskägges fel utan snarare den utdragna historian runt Osgiliath där Jackson försöker bevisa något men det tar låååång tid att bygga upp till det. Övriga hål i historien tillskriver jag källmaterialet. Annars tycker jag att den här filmen är riktigt bra, och speciellt tycker jag om filmmusiken till den.
 dirt
Klart svagaste delen av trilogin. Jag gillar de andra filmerna men Arwen+Aragorn känns bara såpa här och hela Rohandelen av berättelsen känns dåligt berättad. Ormtunga är särskilt plågsam. Enterna är ju fina och Frodo och Sams del av berättelsen är fortfarande bra.
 mathistad
Mycket bra
 mathistad
Bra
Man inser snabbt att det kommer att dröja innan man får uppleva något liknande på film igen. I samma anda som den först följer man med på en underbar resa och man ler hela tiden av glädje över vad man ser.
 jezebel
Låt oss säga att Sagan om ringen+Bilbo är sex filmer så är det här den bästa enligt mig. Rå kostym och inte lika töntig som de andra filmerna - om än töntig.
Lika bra som första filmen.
 Applekingen
Frodo och Sam delarna är väldigt långdragna och tråkiga men resten är väldigt bra. Bättre än 1:an men sämre än 3:an.
Älskar dessa filmer, från början till slut!!
 Semiramis
Kanske den svagaste i trilogin. Det mesta som har med Frodo och Sam att göra går långsamt och när storyn väl sätter fart på riktigt i andra halvan blir det ibland Hollywood-komiskt.
 päronanton
Mästerverk!!!
 Pi-R
(extended cut) på det hela taget jämnställd med ettan, även om den lider av att vara mittenfilm, och därmed saknar såväl början som slut. Gollum piggar upp (jag tillhör den, antar jag, mindre grupp människor som räknar Sam och Frodo-scenerna till trilogins bästa), medan jag (tyvärr?) har svårt att ta enterna på allvar. Musiken är alltjämt gudomlig
« Föregående   |   1 ... 35 36 37
Senaste kommentarer
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)
The Hustle (info) 20:44 17/5 (1)
Goon (info) 15:43 17/5 (96)
March Comes in Like a Lion (info) 15:13 17/5 (1)