the Feber
Överspel är bara första bokstaven i förnamnet! Resten stavas dåligt skådespeleri, ospännande, förutsägbart, AD/HD och totalt icke trovärdigt (då menar jag inte att de är freaqs). Dialogen under all kritik. Har svårt att se att någon verkligen kan ha någon behållning med denna filmen!
 Pari
löjligt
 Joeb
Geeez vad låga betyg den fick? Inget mästerverk men absolut inget fel på den. Charmig rakt igenom!
 Intro
Boken var bättre.
 ziferN
Gillade denna skarpt. Charmig, mysig, underhållande och rolig! Gillar sådana här filmer och John C Reily som alltid är ett plus. Ser garanterat fram emot uppföljaren. Stark 4a.
 Oggie
En helt okej skön film med kul karaktärer.
 Blink182
Gillade den. Trots att den var lite barnslig:)
 Kimchi
Fruktansvärt dålig film. 108 min av mitt liv jag aldrig får igen.
 CultOfZenith
Känns som pilotavsnittet till en fruktansvärt medelmåttig tv-serie. John C Reilly som vampyr är rätt och slätt pinsam.
 Pontflopp
jag skulle nog säga att det verkligen inte är en bra vampyrfilm om man ska tänka seriöst. däremot en mycket bättre film än de som John C Reilly brukar vara med i. (med walk hard som undantag) en amerikansk komedi som inte är så överdriven på det där dåliga sättet amerikanarna nästan alltid gör det på..
 Junkka
Jag tyckte att detta var mkt bra. Ett universum jag gärna besöker igen. Men jag är också en sucker för Harry Potter, True Blood och tycker att twilight går för sig.
 xTokioHotelx
åh! :)
 PervenireFatum
Trevlig vampyrfilm :)
 amam
Stark tvåa mest på grund av freakshowen. När jag såg på filmen så träffades jag av en väldigt stark känsla av att den här filmen måste, måste, måste vara baserad på en roman riktad mot fjortonåringar. (De onda vampyrerna heter the Vampaneze t.ex) Handlingen och karaktärerna var alldeles för banala för att vara nåt annat än från en fattig bok skriven enligt fantasymallen. Så jag kollade upp det efter filmen och wow, det var den. Reilly var ganska felcastad som vampyren måste jag säga.
 Balal
håller med amam väldigt mycket.. men blev faktiskt glatt överaskad. lagom stark 4
 ECederholm
Helt Ok film, John C. Reilly är ruskigt dålig. Varför man har honom som huvudfigur är oförtståeligt!
 blackcurrant
Gillade freakshowen. Men usch vad dåligt scensmink. Kan inte sluta störa mig på det.
 100tonvalspäck
Mycket bättre än väntat! Som en blandning mellan spiderman, twilight och x-men typ. Störde mig bara på att Reillys vampyr sa att han var 20 när han blev vampyr, vampyrer åldras inte och Reilly är 45... figures. Måste även säga att det var lite skumt att han hade problem med att tjejen hade svans när han en timme tidigare var askåt på en stor spindel.
 Macheath
Varför kan inte kidsen titta på sånt här istället för Twilight, True Blood och liknande skräp? Okej för att det är lite camp, men ändå överlevbart. Särskilt för tolvåringar, skulle jag tro.
 Myriam
sorligt dålig
 hyochan
Nja, inte fullt så övertygande. Kunde ha varit mycket bättre. Stundtals lite småmysig.
 Dunderlid
En riktigt bra idé, som regissören krossade totalt. Bra skådespelare och inte fick använda något utrymme. Det klipptes väldigt mycket som förstörde allt och det kändes inte sammanhängande.
 Kosmoskorven
Så jävla B...jag brukar inte haka upp mig på dåligt skådespeleri, men det här var skrattretande. Dålig regi, alla gick runt och smålog slugt genom filmen - som om dom inte tog det på allvar. I det stora hela, löjlig. Faller med stor sannolikhet en massa småungar i smaken, men det här var verkligen inte min kopp te.
 Toxx
John C Reilly höjer filmen till en svag tvåa.
 3D Daniel
bra i början men sen blir det sämre.
 rutig pesto
skräp. det enda med filmen som väcker intresse är willem dafoes' mustasch
 Tasari
Det blir bara sämre och sämre. Man har helt struntat i stora delar av böckerna...
 EllaSpeed
Detta kunde ju ha blivit så bra - men det blev det inte.
 Neuros
Jag vet absolut ingenting om bakgrunden till denna film..men det känns som böckerna filmen baseras på var skrivna av någon i yngre tonåren utan större fantasi. Ytterligare något för Harry Potter och Twilight generationen där helt slätstrukna huvudkaraktärer hamnar i "fantastifulla" situationen helt utan större förklaring eller syfte.
 RaketPojken
helt okey har inte läst boken så jag vet inte så mycket mer än det här
 johnnie_cino
"Vamp-film" för kids som inte innehar något speciellt vare sig det gäller skådespelarprestationer, handling eller dialoger. Rätt så förutsägbart och inger heller ingen spänning eller kuslig stämning.
 Sajo
En rätt konstigt film, när den sluta kändes de som att nu ska filmen börja men nehe
 aud
Det bästa med hela filmen var att översättaren hette Dvärghamster.
 m3m
Jag gillade faktist filmen, även om den kändes som ännu än fantasy serie. Jag gillade de humoristiska inslagen och att huvudkaraktären "Darren" var lite annorlunda i den bemärkelsen att han hade de bästa betygen, var den bästa sonen och var den man aldrig trodde skulle bli vampyr..
 chris_lambert_
Som en mix mellan twilight och carnevale. inte helt utan skönhetsfläckar och John C.Reilly känns felcastad. Dock har filmen en viss charm som gör att den helt klart känns mer välgjord än t.ex. Twilight. Problemet är måhända att den inte vet vilken fot den ska stå på. Välgörenhetstrea för good effirt dock.
 Scriptures
Småtrevlig på sina ställen men med ett jättekonstigt slut med massor av ouppklarade delar så det känns mer som ett långt pilotavsnitt till en serie än en film. Ännu ett försök till en franchise kan jag tänka mig.. Synd att de inte skrev en ordentlig film istället.
 RetroFun
Blev ganska besviken med tanke på att böckerna är så mycket bättre. Men en 3:a är den värd :)
 dance now
svårt att hitta ett bättre slut..............laulau
 Robkiller
Börjar väl lite intressant... efter det blir det mer och mer en meningslös barnfilm med rätt usla skådespelare (eller i alla fall i helt fel roller) och kass handling... dock är den väl gjord för 11-åringar, men ändå. Sedan att det i praktiken blir ett "to be continued" gör ju inte saken bättre precis.
 todape
Tramsig skräpfilm där jag inte tillhör målgruppen.
 Taandborste
Den hade sina stunder.
 Perdhra
Det är en ganska tramsig film faktiskt. Hade jag varit 10 hade jag kanske tyckt om den men, den är för tramsig.
 Kebaa
Huduvskådespelaren är dålig. Ser endast glad och förväntansfull ut hela tiden. Men filmen var ändå helt ok med vissa roliga och fantasifulla inslag.
 pissemugg
Jag har läst några av böckerna oh gillade dom väldigt mycket, den här är dock inte särskilt lik mina förväntingar. Den var ganska barnslig och konstig, men på något sätt så gillade jag den lite ändå.
 Mikael602
Bättre än Twilight.
 snideby
Väldigt tramsigt och ojämnt. Och de värsta är att en uppföljare är att vänta.
 uncle_funk
Bra musik, men kändes mest som om att flera kapitel inte fanns med. Allt gick så snabbt och det känns som mänskliga känslor var helt försvunnet.
De förväntningarna jag hade på denna film att den skulle vara lite småkul då den verkade ha en hel del sköna skådisar och en handling som föll mig i smaken. Nu köpte jag historien från början till slut vilket gjorde att jag blev helt sanslöst underhållen under hela filmens gång. Effekter, skådespelare, humor och allvar fungerar riktigt bra i en historia som förutom att underhålla också faktiskt lyckades få mig att känna att jag upplevde något någorlunda originellt eller i alla fall försök till.
 Tatty
Lite smågalen men en aning annorlunda och spännande vampyr film!
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Studio 54 (info) 16:19 17/8 (2)
Sin City (info) 15:43 17/8 (1885)
Land of the Dead  (info) 15:18 17/8 (505)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 14:53 17/8 (7)
Aladdin (info) 14:41 17/8 (17)
The Attendant (info) 13:28 17/8 (3)
Lommbock (info) 12:56 17/8 ()
Småkryp 2 - Äventyr i Karibien (info) 12:25 17/8 (1)
Mortal Engines (info) 12:05 17/8 (25)
Our House (info) 11:48 17/8 (5)
Escape Plan: The Extractors (info) 11:47 17/8 (1)
How Fernando Pessoa Saved Portugal (info) 11:14 17/8 (1)
Ice Planet (info) 10:30 17/8 (24)
95 (info) 10:11 17/8 (1)
The Highwaymen (info) 09:29 17/8 (11)
Jag, Daniel Blake (info) 08:59 17/8 (38)
From Above (info) 07:28 17/8 (1)
Fasanjägarna (info) 07:23 17/8 (21)
Spy Game (info) 06:17 17/8 (323)
Third Person (info) 02:28 17/8 (12)
Erin Brockovich (info) 01:43 17/8 (429)
Vi är bäst ändå (info) 00:17 17/8 (2)
Million Dollar Arm (info) 23:58 16/8 (26)
Parasite (info) 23:53 16/8 (2)
San Andreas (info) 23:46 16/8 (108)
The Echo Game (info) 23:46 16/8 (1)
Vargens sång (info) 23:37 16/8 (5)
The Beasts' Carnival (info) 23:28 16/8 (4)
Till drömmarnas land (info) 22:54 16/8 (1)
Sista kontraktet (info) 22:49 16/8 (68)
Taken 2 (info) 22:12 16/8 (224)
Lejonkungen (info) 21:52 16/8 (18)
Britt-Marie var här (info) 21:51 16/8 (11)
Tommy (info) 21:36 16/8 (37)
Dumbo (info) 21:25 16/8 (6)
The Square (info) 20:56 16/8 (85)
Darkest Night (info) 20:16 16/8 (1)
Ride (info) 19:33 16/8 (1)
Godzilla: King of Monsters (info) 17:44 16/8 (13)
Röda husets hemlighet (info) 14:22 16/8 (7)
Freeheld (info) 13:57 16/8 (5)
Escape at Dannemora (info) 13:31 16/8 (4)
Lion (info) 13:20 16/8 (60)
Love Happens (info) 09:52 16/8 (58)
Share (info) 07:43 16/8 (1)
Charmören (info) 04:33 16/8 (4)
Ansikte mot ansikte (info) 00:35 16/8 (37)
Förtrollad av Paris (info) 23:55 15/8 (11)
Good Boys (info) 23:44 15/8 (1)
Midsommar (info) 23:33 15/8 (22)