Jukebox
En av Kubricks sämsta :/
 Lokal_Profil
"This movie is so bad that Kubrick did all he could to collect every copy of the film in the world and have them destroyed. One or two prints still exist in archives and private collections. (Kubrick tried to force one archive to turn their print over to him but the archive wouldn’t. Still they won’t allow the film to ever leave their building due to a compromise with Kubrick)."
 Mankku
Arkivet som Lokal_Profil syftar på är George Eastman House i Rochester, NY. Jag såg filmen där. Den var inte särskilt bra.
 Ernst Blofeld
Teknisk fulländning men saknar lite av den själ som fanns i Kubricks tidigare filmer
 Mats_Sve
Tidigare kbrickfilmer?? Alltså han journalfilmer? I dem var det ju ingen själv alls.
 Mr. Purple
Stanley Kubrick's första långfilm visar prov på en kommande mästare, men är egentligen pretentiös och konstlad (Kubrick försökte stoppa all visning av filmen och lät förstöra alla kopior, men ett par lär ha överlevt). Dock fullt duglig om man inte skruvar upp förväntningarna. Annars är Fear and Desire (Rädsla och Åtrå på svenska) mannens klart sämsta film.
 kungniba
Ett misslyckat försök.
 Bobby Peru
Stanley Kubrick's första verk är ett pretentiöst mischmasch utan hans mästerliga känsla, men tekniskt kan den stundtals vara bra. Teatraliskt skådespeleri sänker, och filmen känns för lång.
 Bomkia
Eh, tråkigt första försök. Sympati-tvåa.
 suddgummihuvud
Det sämsta Stanley någonsin gjort. 2.5
 Riff Randell
Fyfan va dåligt, Kubrick! Fick tag på den som alla, via en särskild sak på Internet, och kvaliten var genomusel! Kan väl vara nåt att ha på filmmuseet i New York, men på datan är det omöjligt att ghehögre än 1.
 Riff Randell
Höjer för d e Kubrick.
 klauskinski
Nej, den här tilltala aldrig mej. Man märker att Kubricks karriär och han är i det exprimentela stadiet och inte riktgit fått än egen stil ännu.
 MfAP
Inte alls bra.
 kexy
Ska bildkvalitén vara såhär löjligt horribel?
 Semiramis
Inte intressant alls.
 Daniel Mott
Bra är det inte men det är inte heller uselt.
 precineadd
oj, men så dålig är den väl inte? tycker det är en hyggligt begåvad och rätt mysig amatörfilm. och jag förstår att kubrick drog in den och avsade sig den. någon amatör var han ju inte särskilt länge
 #54
Ointressant, men bortsett ifrån skådespeleriet så är inget genomuselt.
 Anonym_user_1
Jobbig och irriterande att ens se, men jag tog mig igenom den bara för att det är Kubricks första. Om någon är nyfiken så finns det är en italiensk Dvd-utgåva som dyker upp titt som tätt på Ebay.
 Engravadlax
Ja, det här var ju dåligt.
 Sznax
Att Kubrick kallade filmen amatörmässig är inte svårt att förstå, för det är precis vad den är. Det är väldigt lite i filmen som har någon behållning alls, klippningen är ibland riktigt fin. Tunt manus, riktigt dåliga skådespelare och rent dåligt gjord. Betyg 3.4
 Disintegrator
En dålig film, ja. Här har han inte riktigt bemästrat berättandet över en hel film, och konsekvensen av att inte spela in ljud på plats är tydlig. Men den är mästerlig på sina håll. T.ex syns det att Kubrick är i grunden en fotograf för att filmen innehåller en del otroliga bilder.
 ClintanTheKing
Snäppet vassare än båda Kubricks tidigare dokumentärer i denna som är hans första riktiga långfilm. Spännande och välgjort krigsdrama på dryga timmen. Helt klart sevärd!
 saggesaliv
Verkligen inte så kass som jag läst att den skall vara, tvärtom så gillade jag den faktiskt. Storyn är riktigt bra, det är bara utförandet det är fel på, Kubrick var bara en ung man som inte riktigt bemästrat konsten här än. Skådespelet är även det riktigt bra, Paul Mazursky gör sin första roll och även filmens bästa prestation. Visst drar jag tankarna något åt Apocalypse Now på slutet, och där förbättras även bildspråket något från tidigare. Hade Kubrick gjort denna filmen tio år senare är jag säker på att den skulle få bra kritik av de flesta kritiker, nu är det dock hans första och den är ganska fult utförd, samt som klippningen är horribel nästintill. Av mig får den en stark 6/10, på snudden till sjuan - en trevlig överraskning såhär på kvällskvisten. För det var verkligen inte den kalkon jag läst att de skulle vara.
 Stan
på tiden att jag såg den sista Kubrick-filmen jag hade kvar att se. ingen höjdare direkt, men Kubrick visar vilken potential han har och blixtrar till ibland med fint foto och klippning.
 KimEkberg
jag hatade den verkligen
 Darn
Fattar absolut inte avskyn mot filmen. Att Kubrick själv ska ha varit missnöjd må vara hänt, filmen lider tyvärr av lite för konstig klippning och slarvig berättarteknik. Men storyn i sig och vad som verkar vara ambitionen gillar jag starkt.
 Dele
Några fina bildsekvenser men särskilt engagerande eller intressant är det inte.
 Danny_Boy
Det är svårt att sätta betyg på den här. Ur ett filmhistoriskt perspektiv så är den väldigt intressant. Som film betraktad finns det en hel del att klaga på. Vad jag tar ifrån denna filmen är att den gav oss en liten glimt av vad som skulle komma i framtiden. Är du ett Kubrick-fan så är den ett måste!
Senaste kommentarer
Chernobyl (info) 01:24 19/6 (7)
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 00:56 19/6 (10)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)