Hoppskotch
hmmm... kanske lite för: "nu ska vi va kul, kom så snubblar vi över ett bananskal".. Lite skrattade jag, men inte mycket...
 nad
Helt briljant. Den höga ribban för att greppa humorn är litet av en vattendelare - är du a) intelligent och bildad eller b) inte? Vidare studier med Stella, The State, The Baxter. Det finns en enorm kulturskatt som så få av oss har upptäckt. Ge dig hän.
 Catwalker
sen finns det ju nåt som heter ödmjukhet också.. Har inte sett filmen så kan inte säga nåt om saken men att tro att man själv är så smart och att det är alla andra som är tröga och inte fattar skämten är mest skrattretande.
 senilix
Jävla muppfilm :]
 r112029
väldigt underhållande, stella-gänget gör sig dock bättre när nivån är ännu lägre och helst i episodform!
 stinakaradas
få filmer jag har skrattat till så mycket som denna. här min kärlek till Paul Rudd växte fram. haha, helt underbart rolig!
 Klonkan
Rekommenderad 2a? Nejdå. Denna ballade ur precis så mycket att den blev helt perfekt skum.
 goderian
orkade en halvtimme
 joebandoe
Värdelös randomfilm, men den får en tvåa för att jag skrattade åt alla fula händelser :)
 jack_jack_jack
Det är läskigt att nästan alla skådespelare här är också med i filmen role models osv osv.
 ziferN
Rätt så skön och underhållande komedi tyckte jag, fick faktiskt till några skratt.
 snyltare
Trodde först pga av omslaget att det var en äkta 70-talsrulle med manliga män och våpiga brudar. Men sen såg jag ju att den innehöll Janeane Garofalo med flera roliga skådisar så då höll jag på att ge den en fyra innan den ens hade kommit igång. Sedan var hela filmen full av så DUMMA skämt som om den hade varit en gymnasiespexproduktion. "Hump the fridge" och så snyftapplåd på det?? ETTA!!
 mthrfckr
Alltså, vissa grejer är så dumma, men sen kommer det scener som "motorcykeljakten" som är så oerhört jävla brillianta. Jag skrattade ihjäl mig stundstals, men var "mjeh" ibland också. En film att älska eller hata.
 Taandborste
Det blev väldigt många: "EHH.. SAY WHAT?" moments under filmen. Men den var charmig i alla fall.
 findus79
En riktig liten okänd pärla. Börjar ganska ordinärt och trist faktiskt. Sen urartar filmen mer och mer och desto roligare blir den också. Gillar du spoof-filmer och dålig humor så kommer du älska den här.
 Edithea
Så sjuk. Så fantastisk.
 jallek
njae, smårolig.
 johannorlund
En film där bra skådisar spelar helt sjuka roller i en sjuk film, och det blir så klart succé!!
 yrkeschaufföre
Väldigt många kända skådisar i den här, inte lika många duktiga författare. Det är alldeles för många gånger som man löst konstigheter med mera konstigheter. Men den har ändå sina stunder, en svag trea.
 Benisakura
Småful på sina ställe och shit va många kändisar som finns med i yngre tappningar.
 m4e
Fruktansvärd sjuk humor som man nog borde ta ordentligt tunga droger för att kunna avnjuta ordentligt. Nykter är den en svag 3:a.
 Ghostface
Ingen jättekul helhet.
En fin liten film detta. En film som lyckas göra parodi men också samtidigt hylla sena 70-talets och tidiga 80-talets ungdomsfilmer som "klantskallarna" eller "Porkeys". Ju dummare och over the top denna film blir ju roligare är den. Finns en del tillfällen då jag skrattade väldigt gott. Kul också med skådespelare som idag lyckats riktigt bra i Hollywood som Bradley Cooper, Paul Rudd, Elizabeth Banks m.fl. 3+
 ulpe01
Jag klickade inte riktigt med den här filmen, som jag såg mest för att jag hört talas om den såååå många gånger att jag kände mig tvungen för att fatta referenserna. Småkul ibland, men når inte högra än en stark två för mig.
 chaosphere
Charmig och rolig, men tappar farten (och handlingen?) efter halva filmen. Men själva idén är bara den värd 3:an.
 cruze
Mjä, glimmar till ett par gånger men på det hela rätt slätstruken och överdriven på fel ställen. Gillar skruvade filmer men den här känns mest töntig o förställd, lite som roliga timmen i skolan. Roligt dock att se många skådisar som nu 14år senare lyckats etablera sig, men filmen = svag tvåa
 Zipper
Jävligt dum men samtidigt rätt rolig i all sin dumhet. Kul att så många kända ansikten dyker upp.
 vonadel
Fick en riktigt härlig känsla av denna till en början. Så himla tidstypisk, känns verkligen som den skulle vara gjord sent 70-tal/tidigt 80-tal. Flera riktigt roliga scener. Tappar tyvärr känslan efter drygt halva filmen, och tycker då att en del scener bara är "too much". Ser ändå fram emot TV-serien. 6/10
 AlbinWesley
Humorn svajar tycker jag, men parodin träffar oftast mitten av tavlan, mängder av briljanta detaljer. Detta gör förstås filmen i sin helhet rolig, bra.
 isecore
Precis när man inte tror den kan spåra ur mer så spårar den ur lite till. Underhållande på ett väldigt bisarrt och surrealistiskt vis.
 AlaRegularis
En sågad flopp när den kom, en hyllad kultklassiker idag. Sanningen ligger väl någonstans däremellan. En riktigt vass ensemble-cast och en skön drift med åttiotalets alla sexkomedier.
 Kajanus
Helt plötsligt har denna usla film fått en andra vår med Netflix nya serie. Hur den är får vara osagt vid skrivande tillfälle, men detta var uselt första gången jag såg den och den bibehåller samma uselhet den andra tittningen. Den påstår sig parodisera och spontanhylla 80-talets skörd av lägereldsfilmer, men lyckas inte ens etablera en enda karaktär. Wet Hot American Summer får mig stundvis att fundera på att lägga av med det här med film. Men i stunder som dessa så dyker Say Anything och allt som är rätt med världen upp i sinnet och hoppet återfår sin forna glans.
 lekke
En av de sämsta filmer och komedier jag sett. Inkompetent på alla plan och misslyckas fullkomligt som hyllning/spoof på kollofilmer som t.ex. "Meatballs". Inte ens rolig på ett bisarrt Tim Heidecker-vis.
 uncle_funk
Paul Rudd är ju helt underbar... Enough Said
 Brouhaha
Ja, såg ju den här efter att ha sett serien på Netflix. Det enda roliga var väl att se hur alla såg ut 14 år tidigare. Förvånanstvärt lite skillnad. Själv var jag 10 år för 14 år sedan. Det är en sjuk värld vi lever i. Se ej denna film.
 Supernaut
En svag trea, men väldigt underhållande för oss som växte upp med 1970-80-talets ungdomsfilmer. Många fina blinkningar till olika klassiker och en väldigt väl fångad ton.
 Sir_Lord
Pendlar mellan en 3a och en tvåa. Nördig humor som bitvis underhåller. Roligast är att se alla numera kända skådisar hur de såg ut för 15 år sen.
 Kvalsternackan
Har svårt att se hur tv-serien ska kunna toppa den här fantastiska filmen.
 CultOfZenith
Jag uppskattar absolut den medvetna taffligheten (Truglios motorcykelstuntman är höjdpunkten), men humorn överlag får mig som bäst att skrocka lite.
 Mr Praline
Rätt skön film faktiskt.
 fridenpaden
Dålig. Såg den bara för att "kanske" se tv-serien efteråt. Struntar i serien.
 Howler19
Rent skräp. Det märks att det här projektet hade sina rötter i sketchserier.
 Strongbow
Träffsäker och fin ton för att vara den här typen av film. Men det mest imponerande är skådisurvalet mycket imponerande småroller.
 wasteoftime
Dum och kul, för det mesta. Vissa saker är väl inte asballa direkt, men för det mesta är det faktiskt roligt. Och jag skrattar. Det är en komedi, det känns som att allt är som det ska. En klar tvåa, utan tvekan.
 Kayuzuzu
Hahaha, ett litet mästerverk! Fylld med godisbitar, men jag förstår att den är lite för avancerad humor för många ;)
 Xtro
Jag hatar såna hära komedier som framställs som skruvade men ändå bara bjuder på triviala situationer med romantiska inslag som det är omöjligt att bry sig om eftersom alla karaktärer konstant överspelar så man får huvudvärk, som om de alla tokslevar kokain under inspelningen. En typ av film som genomsyrade 90-talet. WHAS är lite rolig ändå, men eftersom den bara lämnar mig kall hjälper det inte slutbetyget.
 ilgoga
Himla mycket roliga människor med... och det blev ju roliga uppföljare
 BarryHero
Förmodligen det skönaste filmintro jag har sett sedan Dazed and Confused. Riktigt snyggt! Unik och originell humor i denna film. Har aldrig varit något jättefan utav Paul Rudd men här är han underbar. Kul hur 30-åringar spelar rollerna som alla tonåringar.
 Trangor
Kanske den mest intelligenta komedin som någonsin har gjorts.
 Asian Dawn
Fruktansvärt ojämn, men när den väl prickar rätt är det guld!
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Midnight Special (info) 12:22 17/6 (41)
Kikis expressbud (info) 12:07 17/6 (5)
The Meg (info) 11:16 17/6 (45)
The Mule (info) 10:01 17/6 (17)
Maybe It's Love (info) 09:58 17/6 (2)
Black Mirror - Fifteen Million Merits (info) 08:35 17/6 (27)
Black Mirror - The National Anthem (info) 08:16 17/6 (31)
Lady Bird (info) 04:22 17/6 (45)
A Bigger Splash (info) 03:38 17/6 (16)
Suspiria (info) 03:27 17/6 (20)
Alan Partridge: Alpha Papa (info) 02:50 17/6 (29)
Ukrainian Rhapsody (info) 02:45 17/6 (1)
Ensam i Berlin (info) 02:32 17/6 (7)
Dawn of the Dead (info) 02:24 17/6 (977)
Star Trek: Insurrection (info) 00:46 17/6 (79)
Konspirationen (info) 00:40 17/6 (80)
Disaster L.A. (info) 00:12 17/6 (7)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 23:41 16/6 (2)
Night of Lust (info) 23:39 16/6 (1)
Deepwater Horizon (info) 23:28 16/6 (53)
Dagar emellan (info) 23:04 16/6 (3)
Arena (info) 23:03 16/6 (43)
American Psycho (info) 21:31 16/6 (1111)
Black Mirror - The Entire History of You (info) 21:28 16/6 (21)
Grave of the Vampire (info) 21:18 16/6 (6)
Snömannen (info) 21:00 16/6 (51)
Fast Lane (info) 20:44 16/6 (1)
The First Purge (info) 19:33 16/6 (18)
Good Luck Chuck (info) 18:05 16/6 (261)
The Commuter (info) 18:02 16/6 (36)
Micke & Veronica (info) 18:01 16/6 (43)
Why Are We Creative?  (info) 17:16 16/6 (1)
Adam & Eva (info) 16:58 16/6 (293)
Spegeln (info) 16:23 16/6 (147)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 16:21 16/6 (32)
På heder och samvete (info) 14:57 16/6 (223)
Zorba (info) 14:53 16/6 (32)
Holiday (info) 13:32 16/6 (11)
End of Days (info) 12:28 16/6 (298)
Remote Control (info) 12:13 16/6 (1)
Code 46 (info) 11:54 16/6 (123)
Four Brothers (info) 10:45 16/6 (211)
Vilken jävla cirkus (info) 10:13 16/6 (12)
The Way Back (info) 09:37 16/6 (131)
Shaft (info) 09:25 16/6 (248)
All I See Is You (info) 09:22 16/6 (2)
300 (info) 09:20 16/6 (1720)
Bad Day for the Cut (info) 08:26 16/6 (5)
Flykten från Enplansvillorna (info) 06:22 16/6 (8)
Sabotage (info) 02:50 16/6 (78)