Betyg idag: 1 687 Besökare idag: 6 811

sparriskrigarn
Extremt underhållande, är allt jag kan säga. Måste ses!
 Teolinda
Den är dålig, men den är dålig på ganska oförutsägbara sätt. Jag hade inte tråkigt en minut, och jag fick riktigt mycket sympati för huvudkaraktären Johnny, så då måste jag väl sätta en trea i alla fall?
 #54
Klart underhållande att se visningen med Fantastisk Filmfestival. Filmen är dock som väntat riktigt usel.
 Gröne_Orm
Det här är ju obeskrivligt dåligt, alltså rent plågsamt, men som någon tidigare var inne på så är det dåligt på ett mycket intressant sätt.
 Jensx15
Haha
 Jonatanh
Då kulten kring filmen är så stor finns det inte så mycket mer att tillägga. Men FAN vad underbart det här är: 90-talsballaderna, scenografin, sexscenerna, de ständiga exteriörbilderna, den icke-existerande storyn och givetvis karaktärerna och skådespelet. Man blir imponerad av kalkongenialiteten, hoppas på mer från auter Wiseau framöver.
 Vigggo
Så fruktansvärt dåligt, men på ett fruktansvärt roligt sätt.
 isecore
Fantastiskt dålig film. Det är som att se en film regisserad av utomjordingar som inte förstår ett smack av mänskliga relationer. Skådespeleriet är komiskt dåligt, handlingen är nästan omöjlig att följa och produktionsvärdet är obefintligt. Ändå är det här en underhållande film, uteslutande beroende på att filmen är så otroligt dålig. Många repliker är helt absurt komiska!
 anna93
"Oh hi Mark"
 Alex_K
Ännu sämre än sitt rykte. Klarade inte av att se klart, och då har jag ändå genomlidigt klassiker som "Fantom Kiler [sic] 2".
 Zero75
Hehe
 Raxit
En klassisk "ett-femma", jag vet såhär i efterhand inte hur man kan leva ett fullt liv utan att ha sett Tommy Wiseau säga: I did not hit her, it's not true! It's bullshit! I did not hit her!... did not. Oh hi, Mark! Har du inte sett den så bör du genast göra det!
 Jompalompier
Helt brilliant! Såg den på en, så gott som, fullsatt biograf i Göteborg. Skedar flög, folk skrek och hade en jävligt kul kväll. Ingen film man ska se själv hemma.
 KimEkberg
bra nivå på spelet, spännande intrig, men också tråkiga och dåliga sex-scener och idiotisk världsbild, men det är ju också en del av spänningen.
 senilix
hahaha.
 Señor
Kan faktiskt vara en av de sämst gjorda långfilmerna jag har sett. Dock är vissa scener så sjukt klockrena, jag tänker tex. på scenen i blombutiken, som bara är 25 sekunder lång. Letar du något i stil med denna fantastiska kalkonrulle kan jag rekommendera "Birdemic: Shock and Terror".
 stgurgel
Crazy bad. Sämre än så dåligt att det blir bra. men det finns onekligen underhållningsvärde i att se något så här smärtsamt dåligt
 damp78
Andra gången på två veckor jag ser den. Det har inte hänt med nån annan film någonsin tidigare. Tommy har gjort nåt alldeles speciellt här.
 LTC
Hypnotiserande usel.
 ithica
I definitely have breast cancer!
 Halofreak92swe
"I did not hit her, it's not true! It's bullshit! I did not hit her! I did not! Oh hai Mark!" Var länge sen jag satt och skrattade så här mkt, perfekt film att se sent med kompisar xD
 Volantis
Det här är såklart en kandidat till titeln som den sämsta film jag någonsin har sett, men nog allt är det underhållande, om än på ett bisarrt sätt.
 viktordylan
You're tearing me apart, Lisa!
 ami86
Jag tror ärligt talat att jag aldrig skrattat så mycket under en film, och sannerligen inte under en film som faktiskt inte är menad att vara rolig. Tommy Wiseau är så bisarr. Jag tror inte på aliens, men trodde jag att de vandrade bland oss skulle Tommy Wiseau vara den första jag misstänkte. Hans porträtt av "människobeteende" känns som något en utomjording som försöker förstå sig på människor skulle kunna skapa. Det finns ingen som helst rim och reson i denna film. Allt från handling till dialog och skådespeleri är katastrofalt och det är så uppenbart att denna film handlar om Wiseaus vilja att demonisera kvinnor, kanske till följd av att ha blivit dumpad av någon tjej som var otrogen mot honom? Ja, vem vet. Otroligt roligt är det iaf. Klarar man att ta sig igenom de otroligt smärtsamt långa och märkliga sexscenerna så är den här filmen väldigt underhållande, men av helt fel anledningar!
 hays
Det sämsta jag någonsin sett. Har karl någon som helst verklighetsuppfattning?
 peu-depeu
Tommy Wiseau är en ur-usel skådespelare. Flera karaktärer är onödiga och en hel del av scenerna är både onödiga och följs inte upp senare i filmen. Flera scener är väldigt snarlika, som bara för att dröja ut filmen. Den är ju något underhållande, just för att den är så dålig, men för att den ska få en tvåa måste den var ännu mer underhållande (dvs ännu mer ur-usel).
 NoWireHangers
Regissör/manusförfattare/producent/ Wiseau är totalt talanglös men är också den av skådespelarna som lockar till flest skratt. Filmen är helt klart så dålig som sitt rykte, och stundvis så dålig att den blir bra, men lever bara delvis upp till sin kultstatus.
 sunnhed
Åh, helt fantastisk! Den är ju så dålig att den är bra. En symbolisk etta, men det riktiga betyget är (som henrikj skulle ha sagt) fem wiseau-filmrullar av fem möjliga!
 Chef-Ramsay
5/5 i underhållningsvärde. 1/5 som film.
 MartinHellman
Helt jävla underbar!
 Afflicter
Mycket sämre än man kunnat ana. Det här är inte en film som är så dålig att den är bra, utan det är helt enkelt en ofantligt dålig film på alla sätt och vis, men ack så mycket man får skratta ändå.
 Diclonius
Tänk om den skulle varit bra. Då skulle Wiseau inte haft någon som helst karriär idag.
 lrenner
Fantastisk bedrift.
 92axha10
En måste se för att tro det. Allt från det urusla manuset till det extremt träaktiga skådespelet är guld värt. En favorit!
 Jaganatha
En film som är så dålig på ett underhållande sätt att folk ställer sig frågan om den är gjord så med avsikt. Tommy Wiseau är något slags inverterat filmiskt geni. Svår film att betygsätta, men om manus och skådespeleri går inte att säga annat än att de är urusla. Särskilt greenscreen-scenerna på taket är löjeväckande uselt filmade. Ändå fascinerar filmen så mycket att jag har betalat för att se den på bio två gånger... Wiseau gråter hela vägen till sitt välfyllda bankkonto.
 Stan
vet inte om jag ska ge en femma eller etta, såååatteee
 Stan
Hade behövt fler stadsbilder av San Fransisco. Och mer football
 yangbo
6m usd gick till detta. En otrolig mänsklig bedrift.
 apelsin87
Se denna först, efteråt se en Neil Breen film..vilken som helst , se sedan om The Room. Du kommer förstå.
 BrutusBeefcake
En extraordinär cinematisk upplevelse! Måste ses i sin helhet för att verkligen förstå hur genialt detta är. (10/15)
 PeterTheW
Komedi eller? Jag har ALDRIG haft så kul när jag sett en film tidigare. Helt. Fantasiskt. Dålig. Man garvar så man gråter. På ett bra sätt.
 Star-Basse
Tyvärr inte så dålig att det blir bra vilket jag hoppades på.
 Waleyra
Den här filmen är den bästa sämsta filmen jag hittills sett och jag uppskattar den ännu mer efter att ha sett "The disaster artist".
 KalleB
Jag förstår ju att den är fruktansvärt dåliga men det är något i den som gör mig lite glad
 Ghostface
Det finns något kreativt i exceptionellt dåliga filmer som denna.
 fridenpaden
Den här "dåliga" filmen har NOLL underhållningsvärde.
 qaz
Det finns inte ord i det svenska språket för att uttrycka hur dålig denna filmen är.
 mr_magi
Helt fantastisk! En prestige- och talanglös Wiseau briljerar med repliker, utan att veta om det! Grym regi och sköna miljöer. 4+
 Howler19
Jag är inte så mycket för konceptet "så dåligt att det blir bra". Faktum är att det gjorts många amatörfilmer som är såhär dåliga utan att det blir det minsta roligt. Det som gör att The Room sticker ut är att den är en väldigt påkostad produktion för att vara så dålig. Det har ju aldrig hänt att någon som är så otvivelaktigt efterbliven som Wiseau skrivit, regisserat och spelat huvudrollen i en femtiomiljonersproduktion. Även om filmen var underhållande på något konstigt plan så var det jag skrattade mest åt extramaterialsintervjun med Wiseau, där det blev uppenbart att den här mannen har en helt förvrängd bild av vad det är han har skapat. Det finns så många dimensioner av idiotin i hur den här filmen blev så dålig att jag nu inte kan bärga mig till premiären av The Disaster Artist.
 #54
Såg den här filmen igen med Sestero på plats för en frågestund. Jag är tveksamt till att det var värt att genomlida den en gång till.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Törst (info) 08:00 25/2 (32)
Den osynlige mannen (info) 04:33 25/2 (108)
Mystery (info) 04:24 25/2 (4)
What Happened to Monday (info) 03:11 25/2 (13)
The Ritual (info) 01:45 25/2 (20)
Life (info) 01:37 25/2 (59)
Man on Wire (info) 01:20 25/2 (111)
The Walk (info) 01:19 25/2 (54)
Sneakers (info) 01:17 25/2 (73)
42 (info) 01:16 25/2 (30)
Mad Max bortom Thunderdome (info) 01:15 25/2 (225)
Mad Max 2: The Road Warrior (info) 01:14 25/2 (275)
The Counselor (info) 01:12 25/2 (92)
Bränd (info) 01:10 25/2 (34)
Selma (info) 01:07 25/2 (47)
Go with Me (info) 01:05 25/2 (7)
Outbreak - I farozonen (info) 01:04 25/2 (114)
Säg aldrig aldrig (info) 01:02 25/2 (11)
Sabotage (info) 00:59 25/2 (77)
Atomic Blonde (info) 00:58 25/2 (45)
The Life of David Gale (info) 00:57 25/2 (603)
Kvinnan i guld (info) 00:54 25/2 (20)
American Sniper (info) 00:53 25/2 (164)
Black Panther (info) 00:49 25/2 (22)
The Florida Project (info) 00:45 25/2 (14)
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (info) 00:42 25/2 (37)
Phantom Thread (info) 00:35 25/2 (10)
The Post (info) 00:28 25/2 (18)
Looper (info) 00:28 25/2 (314)
Coco (info) 00:25 25/2 (13)
The Shape of Water (info) 00:21 25/2 (23)
Darkest Hour (info) 00:18 25/2 (15)
Lady Bird (info) 00:14 25/2 (12)
Dunkirk (info) 00:11 25/2 (110)
Call Me by Your Name (info) 00:07 25/2 (25)
Den siste mohikanen (info) 23:42 24/2 (280)
Exam (info) 23:34 24/2 (92)
Mitt stora feta grekiska bröllop 2 (info) 23:33 24/2 (9)
Mitt stora feta grekiska bröllop (info) 23:32 24/2 (463)
Folkets hjälte (info) 23:31 24/2 (11)
Supersugen (info) 23:10 24/2 (740)
Kungens val (info) 23:07 24/2 (10)
Melissa P (info) 23:07 24/2 (13)
Geralds lek (info) 23:05 24/2 (20)
Finders Keepers (info) 23:04 24/2 (7)
Pitch Perfect 3 (info) 22:56 24/2 (2)
Geostorm (info) 22:47 24/2 (28)
Hellraiser: Judgment (info) 21:51 24/2 (4)
Going in Style (info) 21:13 24/2 (24)
Tillbaka till framtiden del II (info) 21:04 24/2 (297)