Synewave
Tunn film men ok.
 Valross
Gillar att ha en ingenjör som hjälte :) Gillar dessutom miljön filmen utspelas i, men egentligen är det kanske inte värd en 4a
 EvilNed
Väldigt välgjord thriller/drama. Bra spel av både Val Kilmer och Michael Douglas.
 evot
fyfan, kliché-regn!
 Trautman
hahahaha......
 chris_lambert_
nja .. ingen av huvudaktörernas större stunder ..
 CinemaniaC
En medioker film som hade potential, men utnyttjades inte fullt ut. Skådespeleriet varierar mellan bra och enbart hyfsat, ojämnt med andra ord, likaså atmosfären i filmen - regijobbet var inte alltför lyckat alltså. Det finns dock två saker i filmen som var helt fantastiska - Zsigmonds varma fotografi och Goldsmiths mäktiga musik, bägge kompletterade varandra perfekt. Så synd att inte manus och regi höll samma mått.
 nillas
Funkar som underhållning en tisdagskväll, men inte mycket mer.
 finken
har ju hänt ju..
 thegoodold
Höjer denna till tre då jag faktiskt tycker att denna film är ganska bra.
 snuttismalin
gillar val kilmer=P
 pyramid
Bra och otäck!
 Bomkia
Snark. Trälig film där en välborstad Val Kilmer ska bygga bro i Afrika men blir störd av två lejon. Enter en Michael Douglas som inte duschat på 3 år som superjägare2000 och en sjuhelvetes massa för mörka nattjaktscener och du får det hör sömnpillret. Fina miljöer iaf. 2-
 jimmy ringo
Varför ville Douglas ställa upp i rollen som excentrisk jägare? Själva filmen är ibland spännande och iband klichéefylld.
 todape
Äventyr/drama med Val Kilmer i huvudrollen. Främst är det bra aktörer och därefter är det en gångbar handling även om den aldrig känns högintressant. Jag ser den som en film snäppet över medel.
 mattheew
Kanon!
 PeterTheW
Okej, den må vara överdriven, och ja, Val Kilmer är alltid dålig, men jag kan inte göra annat än gilla den här filmen.
 Christopherno1
stark 3:a men känns endå inte som jag kan ge den en 3:a den får en svag 4:a, men denna filmen är bra o spännande
 Jin
Ganska så värdelös. En 2a.
 Fat_Tomas
Nostalgi!! Kommer ihåg att den visades mycket när jag var runt 5-6år och då satt alla grabbarna i en källare och kollade på den! Kanske får mindre betyg om jag ser om den. Men det blir en 3a nu.
 Annsen
Haha! Jätterolig! Heja lejonen!
 Film Guden
Känns ganska intressant, och aldrig tråkig. Michael Douglas inhopp lyfter ganska mycket. Fast själva uppgörelsen är ihopstressad.
 Valarn
En av de första filmer jag köpte.
 Hilmersson
Vet att jag tyckte den va ball när jag va mindre men hade jag sett om den idag torr jag inte att den hade fått en 3:a
 DeAdEnD
Vacker film med både spänning o äventyr. Helt klart en 4a får denna av mig
 MrMario
Synd på slutet
 Totenkopf
Riktig trevlig liten pärla, spännande och fina miljöer.
 Djason
Riktigt bra och spännande fram till det fruktansvärt värdelösa slutet, men då den bygger på verkliga händelser så var det väl så det slutade. Men det spelar ingen roll enligt mig då slutet ändå är dåligt.
 Zhatan
Tappar mot slutet men annars helt ok.
 83-Echoes
Okej film med en rätt så bra story syn bara att dom inte lyckas hålla ihop det igenom hela filmen.
 Halofreak92swe
Spännande men hade velat se mer av Douglas.
 ch1
väldigt overkliga lejon så jag undrar om den verkligen bygger på en san händelse....kanske lite av filmen ..5 % men inte mer än så tycker att skådespelet var bra och genomtänkt men det var overkligt mycket slarv då lejon går till attack och trovärdigheten for all världens väg
 jonbo
Enligt historien är lejonens beteende byggt på verkliga historier, även om de framstår overkligt. Men sådana här historier tenderar kanske att överdriva. Men sant är att två lejon dödade minst 28 arbetare när det väl begav sig.
 EricSini
Ang. sanningsenlighet i filmen så stämmer det mesta. Läs boken The Man-Eaters of Tsavo" av John Patterson. Vissa grejor är förstås lite tolkningar. Michael Douglas karaktär existerar inte i historien. Däremot är han löst baserad på en av Pattersons vänner som kommer och hälsar på honom. Samuel är en av Pattersons vanliga "slavar" och boken genomsyras förstås av rasism. Alla som inte är vita är mindre värda. Hans "låda" som han uppfinner är dock 100% sann likaså att det faktiskt fanns två människoätande lejon i Tsavo som tog 28 arbetare. I en annan expedition i boken så finner de lejonens grotta och den är som i filmen, full av benknotor. Läs boken. Det är en bok som baseras helt på Pattersons egna iaktagelser och på den tiden, 1907, var det det bästa som fanns.
 EricSini
För alla intresserade av att läsa lite mer om boken - http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ma-eaters_of_Tsavo
 Nathalena
Fattar inte varför en film med två mördarlejon skulle vara bra, men det var den!
 johnaleks
en uppföljare med en flock ondskefulla elefanter borde vara given i genren. f:ö Michael Douglas borde bara göra sådana här roller!
 Bennyfilm
Kan inte säga annat än att filmen var bra. Hade för höga förväntningar och de var nog df jag blev lite besviken men dålig var den inte så helt klart en stark 3a !
 federico033
nja, verklighets baserat men har lite svårt för djur som moster filmer, dessutom var lejonen i det verkliga fallet manlösa, gamla och med ruttnande tänder, de två sista förklarade varför de jagade människor. I filmne gör de det bara för att vara elaka
Snyggt foto i äventyrsdrama av klassiskt snitt och sorten som inte längre produceras. Kilmer och Douglas sköter sig bra på savannen även om filmen känns aningens för lång enkelspårig med ständiga upprepningar. Detta var ändå ett fullgott hantverk - speciellt om man gillar äventyrsfilmer.
 filmfreak1
Riktigt riktigt snygg film, scenerna med lejonen är imponerade. Nära en 4a!
En film som är bitvis spännande med tanke på den egentligen ganska triviala handlingen. Filmens handling är ungefär som hajen på land utan att nå upp till hajens kvalitèer. Fotot av Afrika är dock väldigt vackert och varken Kilmer eller Douglas gör bort sig men de anstränger sig inte det lilla extra. En helt OK film som inte är bortkastad tid.
 Dutch
Riktigt bra svettig afrikansk jägarrulle. Douglas påhittade karaktär ger ett fint lyft en bit in och lejonscenerna är välgjorda. Sjuk händelse, där mycket ännu är oklart, varför dem dödade som de gjorde, finns många teorier.
 Hypostas
Hyfsad rulle att ha på i bakgrunden, medan man pysslar med annat.
 Astrojacob
Helt ok. Lejonen räddar en lite för slow action.
 ThePatient
De fantastiska lejonbilderna gjorde verkligen sina scener extraordinära.
 Zok
Visst håller denna film fortfarande. Har alltid tyckt om filmen. Den är spännande och lejonscenerna är välgjorda. Douglas och Kilmer är riktigt bra i rollerna.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Viking Destiny (info) 20:31 23/7 (1)
The Witch In The Window (info) 20:26 23/7 (1)
Jane Fonda in Five Acts (info) 19:49 23/7 (2)
Colette (info) 19:46 23/7 (7)
The Humanity Bureau (info) 18:32 23/7 (5)
Les Seins de glace (info) 16:08 23/7 (1)
Teach 109 (info) 16:00 23/7 (1)
The Final Year (info) 15:40 23/7 (2)
Masjävlar (info) 15:33 23/7 (809)
Rallybrudar (info) 14:31 23/7 (133)
Downsizing (info) 13:13 23/7 (46)
Hycklaren (info) 13:07 23/7 (13)
Den siste samurajen (info) 11:54 23/7 (937)
The Intruder (info) 11:33 23/7 (1)
Kommissarien och havet - Den inre kretsen (info) 07:07 23/7 (28)
Tank 432 (info) 04:05 23/7 (8)
Utøya 22 juli (info) 03:47 23/7 (18)
Pride (info) 02:45 23/7 (82)
Barbie: Dagbok (info) 01:42 23/7 (12)
The Deminer (info) 00:34 23/7 (3)
Hell or High Water (info) 00:06 23/7 (61)
The Boy Who Harnessed the Wind  (info) 23:39 22/7 (3)
The Girl with the Dragon Tattoo (info) 23:34 22/7 (365)
Rocketman (info) 22:56 22/7 (11)
Long Shot (info) 22:46 22/7 (6)
The Diabolical (info) 22:28 22/7 (6)
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)