pryzze
Bra story, men filmen var för lång och utdragen.
 Coen
Har sina stunder, och då är den riktigt bra. I slutändan är det tyvärr ingen höjdare, men det var en väldigt fräsch film förutom alla 3d-animationer och tjafs, det var lite för fancy. Se Heavenly Creatures ni som inte gjort det. Rekommenderar den starkt, medans den här Flickan från ovan mest känns som en visuell repetition med fattigare innehåll.
 xTokioHotelx
underbar!
 foppa99
nja.. vissa saker e bra o andra inte bra: bla så e storyn barnförbjuden, men utförandet e i det närmsta barnfilm.
 Bennyfilm
En grymt berörande film som fångar de helvetet som finns i varje samhälle, men oxå att en familj kan lyckas komma över en så stor förlust som denna. Hade satt en 4a om den inte hade baserats på en verklig händelse och grymt bra skådespel måste jag säga, framförallt Rose Mciver, Saoirse Ronan och självklart Mark Wahlberg !
 Stökig Julgran
Perfektion. En film som är så mycket mer för mig än just bara en film. Ord kan inte beskriva vad jag tycker och tänker om det jag ser.
Man bjuds på en hel del i Flickan från ovan. Lite familjedrama, lite ungdomsromantik, lite thriller, lite saga och lite matiné - och en massa CGI-miljöer. Ett behagligt och dynamiskt tempo gör att det aldrig blir tråkigt, och i sina bästa stunder är det riktigt bra. Men mest är det lagom. Stark trea. (9/15)
 HerrNenne
Så otroligt stark film. Hemsk för att den känns så verklig. Sorgsen, men ändå fin. Antingen är det en av mina allra starkaste fyror, eller en av mina svagaste femmor. Men första 35 minuterna är perfekta.
 wiberga
Alldeles för övernaturlig och helig. Det kommer ingen förklaring och ingen riktig vändpunkt. Den faller tycker jag.
 Kurosawafan
poetisk och tidvis läskig, funkar inte riktigt för mig dock så det blir inget mästerverk
 mammene
Efter att ha läst den välskrivna romanen som rörde om ordentligt i känslocentrat, så är det lite svårt att bedömma filmen rättvist. Jag försökte verkligen koppla bort boken vid omtitten och ge filmen en egen chans. Vad jag kan tycka är att man satsade för mycket på det okända och flummade iväg, i stället för att få fram karaktärerna mer. Den man fick mest kontakt med var ju Susie. Den visade i alla fall hur olika vi människor hanterar sorg och frustration. Det är med blandade känslor jag såg den men den är helt klart sevärd.
 Sture Stenhög
De första 45 minuterna eller så av den här filmen är ganska bra, där bygger man upp till nåt potentiellt intressant, men den potentialen infrias aldrig. Det stora problemet med filmen för mig är att man aldrig förklarar förutsättningarna, man talar aldrig riktigt om vad det här mellanriket som huvudpersonen hamnar i faktiskt är för nånting, och framför allt talar man inte vad hon kan göra där. Det är lite som att se en match i sport där man inte kan reglerna, ganska meningslöst och det blir svårt att riktigt bry sig. Jackson slänger dessutom ut alldeles för många trådar som han sen inte gör nånting med, och det mesta i filmen känns därför outvecklat. Han försöker helt enkelt slänga in mer än vad det finns plats för under två timmar, och det blir ju inte bättre av att han ägnar en alldeles för stor del av den tiden till en massa visuellt flum som om han vore Terence Mallick eller nån sån skojare. Jag var dock engagerad hela vägen iaf och jag hoppades in i det sista att man skulle kunna göra nånting intressant med det här, men det gjorde de tyvärr aldrig
 Rockylin
Satt och väntade hela tiden på att filmen skulle komma igång, vilket den aldrig riktigt gjorde på det sätt jag hade förväntat mig. Vackert och välspelat, men handlingen spretar lite åt alla håll och resultatet blir en segare film som lämnar mig något förvirrad med fler frågor än svar. Nu är jag inte längre heller riktigt säker på vad filmen egentligen ville berätta för mig. Synd, för det är en bra och intressant filmidé som jag trodde skulle utnyttjas bättre.
 Liwe
Välspelat från många håll, men den blir inte riktigt så bra som den har potential till! Väldigt fin film på många sätt, men den grep inte tag i mig som den borde ha gjort. Tyckte även att "in between" scenerna hade kunnat kortats ner väldigt mycket. Men det blir ändå stark trea för min del!
 Filmgalning
Har inte läst boken men jag tyckte filmen var väldigt sevärd. Tyckte den var varken seg eller förvirrande.
 Mortiis
Det börjar riktigt bra men blir därefter allt mer pretentiöst och tråkigt. Stanley Tucci räddar trean.
 Podpolkovnik
Ologisk och extremt överskattad kvasimetafysisk presentation. Visst, den här ett visst mått av potential, men går ganska snabbt vilse i rent flum utan någon egentlig poäng.
 MetalJukebox
Filmens problem är att den blir outvecklad. Och hur hela ämnet behandlas känns rätt osmakligt, i huvudsak voice-overn som försöker göra feelgood-film av ett tragiskt ämne. Blir bara bisarrt. Antar att filmen misslyckas med att förmedla något om den enda karaktären jag bryr mig om är Tuccis. Tucci är för övrigt det enda gedigna i filmen.
 Råtta
kräks. Also vad @Metaljukebox sa. Also, boken var inte särskilt bra den heller.
 Saikano
riktigt bra faktiskt! :)
 Jannebanan
Detta är förmodligen Jackson sämsta insats hittills i sin karriär. Filmen står och stampar mellan de två världarna utan att riktigt kunna bestämma sig vad den egentligen vill skildra. Vill den vara sentimental, eller vill den vara bisarr eller kanske möjligen sockersöt? Problemet är inbetweenvärlden som förstör allt och kanske inte Jackson egentligen var mannen att klara av det här projektet fullt ut? Projektet skulle förmodligen istället ha gott till någon av våra mästerflummare Lynch eller Gilliam, då kan jag garantera att inbetweenvärlden hade vågat att ta steget fullt ut och bli så oförklarande som vi levande ser på livet efter detta och inte detta gulliga kompromissande. 3:an är mycket svag!
 Solidus
Detta är både en vacker och sorglig film som tyvärr stundtals blir seg. Bra skådespel och visuell njutning gör detta till en sevärd upplevelse.
 Mat1az
Det är en rätt speciell balansgång den här filmen går. Från familjedrama till skräck-thriller och några skvättar familjekomedi efter det innan det blir renodlad fantasy som övergår i spökhistoria. Det kan tyckas vara en rätt lustig och egendomlig blandning. Men jag undrar om jag skulle ha tyckt att filmen varit lika intressant ifall att den istället följt mer ”traditionella” riktlinjer. Klart är att den väcker många känslor. Det är en vacker film att tänka tillbaka på efter man sett den, trots det otroligt tragiska temat. Stark trea.
 lottes
Var jag inte rädd för att dö innan blev jag det nu. Tänk att hamna i denna förskräckliga tomma plastvärld. Brrr... Men om jag ska lyfta fram vad som är bra: rollbesättningen. Tänk att ha stjärnor som Susan Sarandon, Rachel Weisz och Stanley Tucci och ändå göra en så här dålig film. Man undrar hur snacket gick: "hörni, manuset är lite tråkigt. Om vi skulle ta och piffa till det? Vi har ju Susan Sarandon, hon gör den där vimsiga, alkoholierade typen så bra. Och så har vi Stanley Tucci som mördare, han kan spela riktigt läskig... Vi måsta bara ha med en creepyscen med honom." jo. Okej, men det ska inte vara någon thriller. Ingen hämnd eller så. Den ska vata lite mystisk och tjusig. Mycket datoranimationer, vi har en kille sm är skitbra på det. Det är det senaste, kommer att bli jättestort. Och Brian Eno gör musiken så där juste new ageaktig." "är det någon annan som har något?" " Jomen, en medial tjej som får kontakt med de döda. Och en kärlekshistoria, vi måste absolut ha en kärlekshistoria" " Jamen, va fan, tjejen är ju död!" "ja, men en tragisk kärlekshistoria då" " Har ni tjafsat färdigt? Nu gör vi den här skiten, jag har en riktigt cool film på gång efter denna..." Jag förmår inte att sätta en etta på en film med Susan Och Rachel, två av mina favoriter. Men jag gissar att de har smusslat undan det här från sina cv:n.....
 RunRiot
Vacker och gripande film, men seeeg. Mark Wahlberg gör nog sitt livs prestation, för jag har aldrig sett honom agera så trovärdigt och mänskligt. Dock är det lillasyrran som stjäl showen för mig, hon är perfekt!
 Andreas_
Personer som klagar på att detta är en tråkig film har nog ingen aning om att den är gjord efter en bok och eftersom filmen är gjord efter just en bok, så kan man ju inte sitta och hitta på egna saker om hur karaktärer och handling ska gå till väga bara för att få mer spänning. Så kolla gärna upp fakta innan man skriver en recension som blir helt förvrängd om man inte har koll på fakta. Filmen är utmärkt gjord efter boken, även om det är lättare att förmedla hela känslan i en bok än på film så har Jackson gjort det väldigt bra. Klar 4:a
 92elma11
Läste boken för massor av år sen och saknar vissa detaljer som jag minns =/ Men filmen är vacker och fint gjord i övrigt. Slutet är dock halvknas och inte som jag minns boken, vilken jag tyckte då skulle göra en perfekt film. Men minnet kanske tryter och har gjort boken bättre än den egentligen var =P
 jasmin357
underbar!
 Hagakure
Mycket ojämn! Regi och skådespel är väl godkänt. Musiken är extremt ojämn, emellanåt genomtänkt och vacker, annars spretig och vulgär. Bildspråksmässigt har den enorma ambitioner och får in några enskilda fullträffar, men är långt ifrån filmer som "What Dreams May Come". Filmen pendlar mellan 1a och 4a.
 Florian1978
Tycker att handlingen var tunn och att filmen försökte att fylla ut tunnheten med mycket effekter. Detta resulterade i en utdragen och seg rulle.
 Murvel48
Enerverande och trist film med en sällsynt fånig story.
 ASSFACE
Som många skrivit innan, så är det en väldigt ojämn film. Bra, spännande och snygg bitvis, och dum och ful lika ofta. Filmen skulle med fördel kunna kortas med 45-60 min.
 blackcurrant
En välgjord film med många olika emotionella synpunkter. Otäck historia som berättas av en den unga mördade flickan som stannat mellan två världar. En fyra!
 carnevil
Usch
zzzzz
 gre
Peter Jacksons sämsta någonsin.....
 Rune2000
Rätt tråkig film trots att handlingen verkar vara så laddad. Ingen höjdare trots en del bra scener.
 metalguy
En välgjord och händelserik film som sätter sig i minnet. Ruskig grundhistoria med flera olika genrer inblandade i en och samma film. Helt klart värd att se!
 ClintanTheKing
Helt okej. Har inte sett mycket av Jackson men han tycks gör en hel del i denna genre. Lite onödigt lång på 135 minuter kanske men det funkade. Överlag stabilt skådespel men framförallt Tucci imponerade i mitt tycke. Hans prestation är värd 4/5 vilket tyvärr inte filmen i sin helhet är. Jag är inget jättefan av denna typ av genre men visst har jag sett bättre rullar från kategorin. I varje fall ganska sevärd.
 asasae
Bra film som faller mig i smaken!
 LTT86
Det här................ en av dem mest tråkigaste filmen jag har varit med om. Om andra gillar filmen, gå och älska den, men jag bara gäspade. Jag menar, det var intressant att se familjen läka sig efter flickans död, men hon gjorde ju knapp nånting! Filmen påminde mig väldig mycket om "Den osynlige" 2002, men den var mer intressant än det här!! Så en tråkig film, en av dem mest tråkigaste jag har varit med om.
 Elizadushkufan
Mycket vacker film, väldigt speciell och annorlunda. Välspelat och intressant handling. Men man måste nog gilla denna typ av film för att uppskatta den på rätt sätt.
 Tatty
Tycker filmen är värd en 3a men det lutar stark åt 4a även filmen är lite sådär konstig och lite långtråkigt. Men det som är bra med filmen är att den är lite konstig och man förstår vad filmen handlar om och vad som händer. Ändå lite sorglig.
Bättre än jag hade förväntat mig efter allt negativt man hade läst. Originell film som väcker intresse men som samtidigt har sina sega och utdragna stunder. Filmens originella och visuellt intressanta stunder stjäl tyvärr tid från fördjupning i karaktärerna. Saoirse Ronan och Stanley Tucci är bra. 3-
 kokosbollen
Vilka kalla kårar man får när man ser filmen. Den är bra gjord. Helt klart värd en fyra!
 Craxyknas
Oväntat spännande. En del saker som hände utan att man förstod varför och som man aldrig fick en förklaring på. En del logiska luckor. Men huvudberättelsen var riktigt intressant.
 Musopjken
Fruktansvärt spännande och otäck film!
En väldigt bra film som är baserad på en väldigt bra bok! Denna film är väldigt välgjord och den är både gripande och spännande. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig.
En väldigt dålig film, som är baserad på en väldigt dålig bok! Denna film är väldigt dålig gjord och den är varken gripande eller spännande. Skådespelarna gör väldigt dåligt i från sig.
 wasteoftime
0,1
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
American Made (info) 03:11 22/3 (34)
Bad Moms 2 (info) 02:41 22/3 (13)
The Vault (info) 01:36 22/3 (9)
Jordbävningen (info) 01:22 22/3 (8)
Victoria & Abdul (info) 01:08 22/3 (10)
Leaving Neverland (info) 00:38 22/3 (11)
Kursk (info) 00:05 22/3 (6)
Förtrollad av Paris (info) 23:00 21/3 (10)
Isn't It Romantic (info) 22:58 21/3 (7)
Boar (info) 22:53 21/3 (4)
Ta fast Carter (info) 22:49 21/3 (109)
The Mule (info) 22:09 21/3 (11)
Prospect (info) 22:02 21/3 (4)
Captain Marvel (info) 21:51 21/3 (22)
The Dark Tower (info) 21:23 21/3 (53)
Anna and the Apocalypse  (info) 21:03 21/3 (2)
Horror from the Tomb (info) 20:44 21/3 (9)
The Equalizer (info) 20:37 21/3 (135)
The Wrecking Crew (info) 20:31 21/3 (1)
Hornet (info) 19:53 21/3 (1)
Flickan och djävulen (info) 19:35 21/3 (6)
Private Life (info) 17:44 21/3 (5)
Jeremiah Johnson - indiandödaren (info) 17:32 21/3 (39)
The House That Jack Built (info) 16:51 21/3 (13)
Schakalen (info) 16:04 21/3 (115)
What Happened to Monday (info) 13:36 21/3 (24)
Shakma (info) 12:37 21/3 (10)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 11:44 21/3 (30)
The 15:17 to Paris (info) 11:37 21/3 (8)
Dom i Nürnberg (info) 10:43 21/3 (50)
Riket (info) 01:26 21/3 (396)
The Visit (info) 01:09 21/3 (64)
Sandy Wexler (info) 01:04 21/3 (18)
Spegeln sprack från kant till kant (info) 00:48 21/3 (19)
Mordet på Orientexpressen (info) 00:42 21/3 (152)
A Simple Favor (info) 00:36 21/3 (13)
Final Score (info) 00:02 21/3 (4)
Gone Are the Days (info) 23:58 20/3 (1)
Bumblebee (info) 23:57 20/3 (16)
Nötknäpparen och de fyra världarna (info) 23:57 20/3 (5)
Vänligt bemötande (info) 23:48 20/3 (5)
Space Station 76 (info) 23:33 20/3 (23)
The Great Buster (info) 23:25 20/3 (3)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:02 20/3 (24)
Helan & Halvan (info) 21:42 20/3 (3)
Barbarian Queen II: The Empress Strikes Back  (info) 21:39 20/3 (10)
Conan the Barbarian (info) 21:38 20/3 (210)
Legenden - Mörkrets härskare (info) 21:34 20/3 (239)
Den oändliga historien 3 (info) 21:32 20/3 (28)
Baltic Storm (info) 21:30 20/3 (66)