dlu
förutsägbart slut? jag fattade ingenting.
 Scrite
Tyckte inte den var särskilt jättebra. Skådespelarna övertygade inte och slutet var rätt förutsägbart.
 Zipper
Riktigt otäck stämning. Jonas Karlsson är bra i huvudrollen, men tyvärr haltar vissa andra skådespelare i sina rolltolkningar.
 ike84
Jag tycker det var bra, riktigt bra. Bättre än det mesta som görs i Sverige. Och så är ju Jonas Karlsson bland min topp av svenska skådisar.
 Podpolkovnik
Jonas Karlsson gör en bra rolltolkning och en väldigt gripande huvudroll som en trött, irriterad och paranoid byråkrat och far. Slutet räknade jag nog ut redan i del 1. Serien haltar också lite grann i såväl regi som i övriga skådespelarinsatser. En 3:a tycker jag den förtjänar.
 zazken
Förvisso förutsägbar, men det spelar ingen roll när Jonas Karlsson är klockren från början till slut. Härlig surrealistisk stämning serien igenom. Gillas starkt!
 Paddyeahh
Exremt förutsägbar men bra ändå.
 txd
Tyvärr så har man sett detta tema för många gånger. Redan i plotten hajjade man hela grejen. Extremt lik en film med robert de niro.
 Liamg
Jonas Karlsson är grym!
 Taliah
Jag fick verkligen ingen sympati för NÅGON karaktär, alla var totalt osympatiska och idiotiska.
 våldsamt_våld
helt klart det bästa som lind lagerlöf gjort.
 brock L
Vadå tvåor? En av de snyggast svenska serier jag sett på länge ivf! Och Jonas Karlssons skådespel är fint.
 JaxJulle
Extremt störande karaktärer - i övrigt välgjort och skapligt spännande.
 Craxyknas
Lite tråkig ibland. Och väldigt förutsägbar. Underligt slut. Vissa delar hängde inte ihop med resten. Men den var väl okej, lite spännande sådär.
 RetroFun
Underbar serie! Äntligen lite skräck och mystik i SVT-kanalerna!
 Lars-O
En trevligt otrevlig serie som höll mig osäker ganska länge, trots att jag kände till boken.
 dumbass
Första timmen var faktiskt riktigt bra, sen blev det mest blaj.
 Filmstjärnan
Väldigt obehaglig. Fick rysningar hela tiden. Störde mig extremt på frun... Men Jonas Karlsson är genialisk så det blir en 4a.
 Hitschmidt
Väldigt spännande hela tiden, men slutet var lite trist tycker jag.
 KyLLo
Skräckkomedi för barn (bortsett från någon scen). Saknar trovärdighet och slutet är dåligt. Det känns som att skådespelarna också har svårt att ta den på allvar. Ja, Jonas Karlsson överspelar faktiskt här.
 Zephyrox
Riktigt dålig! Inga ursäkter, undvik!
 Flonk
Trams!
 Dragula
Slutet gjorde mig väldigt besviken, men fram till dess var det förträffligt.
 Christofer
Musiken var fantastiskt stämningshöjande och välkomponerad. Överlag välspelat av Jonas Karlsson, men jag kan hålla med om att det slog över en aning mot slutet. Fram till sista halvtimmen var det riktigt fängslande och intressant, sedan tappade det tyvärr ganska rejält och slutet kändes en aning simpelt. Sedan kan jag heller inte riktigt köpa en detalj under slutfasen av historien. Det hade kunnat bli en gjuten fyra, men slutet sänkte helhetsintrycket.
 Agge-
Pinsamt dålig!
 mirrevskaka
Jävligt bra! Bästa svenska serien jag har dett iaf!
 McQuaid
Redan från början förstod jag hur det skulle sluta. Sådana här historier har gjorts förut och denna var tyvärr en utav de mindre bra.
 Jensx15
Jonas Karlsson gör en helt fantastisk insats i den här filmen/serien! Jag tycker den är riktigt bra överlag också. Däremot så drar Frida Westerdahl ner filmen så otroligt mycket med sin riktigt usla insats...
 Joneta
Jonas Karlsson är riktigt bra i denna. Kom på rätt snabbt hur det skulle sluta, men annars riktigt bra mini-serie.
 FridaNounou
Jag blev verkligen positivt överraskad! Jag trodde det skulle vara någon halvtråkig b-film, som dom flesta svenska rysare. Jonas Karlsson spelar helt suveränt! Däremot tycker jag att Frida Westerdahl tappar karaktären många gånger och drar ner filmen en del. I övrigt väldigt spännande och lite bisarr film!
 Starlette
Ganska spännande, men seeeeg. Tröttnade ibland, och Jonas var obehaglig tyckte jag.
 lustmord
bra skådespeleri från jonas, men som andra tidigare nämnt, man förstod slutet bara genom att komma typ 10 min in i filmen. men den är absolut godkänd!
 Bumsi
Jag blir så ledsen. De två första avsnitten är bland det bästa jag sett sverige producera i filmväg någonsin. Så kommer avslutningen. Det finns inga ursäkter.
 Netza
Började bra och sen gick det utför. Underbart hus för övrigt!
 Schmetterlinge
Fan vilken insats Jonas Karlsson! Skitbra!
Svajar betänkligt mellan tjatig och okej. Karlsson är bra, och även om det blir mycket samma om igen så känns den inte som några tre timmar. (7/15)
 majkpajk
en två på den svenska filmskalan, vilket blir en etta på den interantionella. Svenska filmer är inte så bra.. ! denna var seeeg
 tpb
Jonas Karlsson är bra som alltid, men det är också allt.
 Xenox
Vilken konstig story. Jonas Karlsson är bra, annars är det inte mycket ljuspunkter.
 ClintanTheKing
Helt okej faktiskt. Jonas Karlsson är bra.
 Asmorod
Jonas Karlsson spelar bra som alltid... medan Frida Westerdahl spelar över mer än Tommy Wiseau spelar under.
 TheHorrorfan
Började ganska bra, men redan efter första avsnittet så spårar det. Slutet kunde man förutse redan i avsnitt 2.
 wiberga
En av mina absoluta favoriter. Serien är dessutom mycket bättre än boken.
 Eat_the_rich
Jonas Karlsson är bara helt fantastisk.
 AlbinWesley
Bra stämning, bra Jonas Karlsson, bra berättelse. Mindre bra övriga skådespelare, jag har väldigt svårt för den sortens suddiga flashbacks som används i berättandet - det är varken snyggt eller nödvändigt för berättelsen, och det blir helt klart lite onödigt utdraget då det ju faktiskt inte händer särskilt mycket i de två mittenavsnitten. Men i övrigt mycket bra!
 Jamesa
Bra av Jonas Karlsson.
Inte alls tokig!!! Går att se en och två gånger!!
 asasae
Obehaglig, tung, mystisk film. Kände att jag inte gillade filmen, samtidigt som jag ville veta slutet lika mycket. Tveäggat och konstigt!
 jlam
Hermansons roman är mästerlig (det märks att hon gillar The Shining) och i tv-versionen får Jonas Karlsson såklart dra tyngsta lasset och gör det bra. Frida Westerdahl som frugan är blekare, men det här materialet går det inte att misslyckas med. Boken var f ö mer tvetydig ang om det verkligen fanns något skumt i huset.
 horsy2
Redan i början anar man hur det kommer att sluta. Jag tänkte att så uppenbart kan det väl ändå inte vara? Jo, det kan det visst visar det sig! Just att det var SÅ FÖRUTSÄGBART var faktiskt det enda som fick mig att tro att det skulle sluta annorlunda. Skulle vilja ge den en etta, men jag tyckte faktiskt den var bra fram till upplösningen. Den får två.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)
The Hustle (info) 20:44 17/5 (1)
Goon (info) 15:43 17/5 (96)
March Comes in Like a Lion (info) 15:13 17/5 (1)