ziferN
Skön film att titta på.
 Kubrick
Sådär, bra action och nervpirr, men ruggigt fula kostymer till varulvarna. Rätt bra story.
 Coen
En svagare tre. Kändes vid tillfällen som en tråkig brittisk tv-serie
 Caligari
Fula varulvar men skön dialog och bra spänning!
 Amour
Inte min typ av film..
 Mortiis
Helt okej med tanke på budgeten. Bitvis rätt roligt manus men som en helhet var filmen ganska oengagerande.
 Chriistian2
(Rek 4a) Riktigt bra underhållande och rolig skräckfilm, Neil Marshall är riktigt bra på att göra skräckfilmer men tyckte inte denna va lika bra som instängd men fortfarande riktigt bra, snyggt och bra slut där man fick se alla bilderna och skrattade även mycke till denna! stark 4a!
 JLust
Jag tänkte på det här länge och väl(nåja) innan jag tog beslutet att ge filmen en 4:a, ja varulvarna är brutalt fula och ser smått löjliga ut men stämningen är filmen är för underbar helt enkelt. Neil Marshall är lite av en favorit för mig och The Descent är en av de bästa filmer jag någonsin sett, och jag kanske påverkades av det när jag satte betyget men nu blev det så. En 4:a
 C_Gable
Riktigt otäck.
 robbieroy
Bra varulvsfilmer växer inte på träd, men här har vi en tycker jag. Naturligtvis ingen prisvinnare direkt, men actionfyllt och underhållande.
 farbrorEscobar
mycket mycket underhållande film!
 Serenas
ah just ja! härlig!
 Kurganen
Idén är mer än okej, så också att det ustpelas i Skottland. Det är mycket bra. Problemet blir den taffliga dialogen, agerandet och utförandet. Resultaten är en 2:a, vilket i sig inte behöver ses som ett nederlag. Det är en okej rulle, helt enkelt.
 Pasi
Blir aldrig särskilt intressant ..
 ted_the_one
Har potential att bli något riktigt bra men det når tyvärr inte hela vägen fram. Men ändå, en kul välgjord liten pärla som borde ses av skräck/varulvsfantaster trots att det saknas det där lilla extra.
 themange
En bra film..
 paketpris
Haha, den bästa pepp filmen inför utgång någonsin! Så skönt att man ser pinnarna som håller upp varulvsdockorna i fönstrerna så skönt att alla skådespelare småfnissar från stund till stund, men det skönaste måste vara att budgeten sprack efter halva filmen så resten fick utspela sig på 10 kvadrat.
 Snarlingapollo
Stenhård action med vapen, män, varulvar, blod och coola one-liners... Behöver jag verkligen säga mer?
 DrSayer
5? 4? Är ni sköna eller?
 Tobbiee
Nostalgi inom varulsfilm för mig, såg den för första gången som ganska liten, och då vare ta mig faan läskig! :p
 RobinF
Yes! En bra fiilm så att säga, hade helt glömt bort denna diamant!
 dudson
Rätt Tuff&Cool film som Troligen blir en Cult -Rulle en dag!!
 MtotheN
Bra rulle, man får det man förväntar sig.
 Grillo
Helt okej, men man lärde inte känna figurerna alls vilket alltid är tråkigt.
 Robkiller
Ett gäng soldater på övning sitter och snackar skit runt lägerelden i skogen.. när de upptäcker att någonting inte står riktigt rätt till... det finns någonting ovanligt där ute... det verkar vara varulvar. En oväntat bra brittisk lågbudget monsterfilm... med Kevin McKidd (spelade Lucius Vorenus i Rome) i huvudrollen. Välspelad, spännande, intressant och ibland lite skrämmande... har vett nog att inte börja använda en massa fula effekter bara för att, utan den är mer subtil. Är dock rätt seg första halvan och tappar en del p.g.a. budgeten, men den är helt ok.
 Ghostface
Hyfsad underhållning där de kamerasvepningarna över det skotska höglandet och soldaternas machoattityder är topparna. Hade föredragit en långsammare inledning då allt startar relativt direkt.
 Mrjern
underbar och bra varulvar
 LTC
bra blandning av rapp dialog, humor och "oh my god we're REALLY gonna die out here!" Gillar när monster fortfarande är blodtörstiga bestar men dessutom är smarta á la Aliens.
 peradon
Huuuva va dålig.....
 hendrixmusse
klassiker!
 dr_kjell
Stenhård brittisk action (skräck) komedi. Den va otroligt mkt bättre än jag trodde. Garvade mer lr mindre hela filmen. Egentligen en jävla risig rulle men sköna karaktärer å roliga oneliners.
 Jexxie
Helt okej skräckis
 Xenox
Sådär.
 uttu
Inte särskilt läskigt annat än i början, men fortfarande tuff monsterfilm typ.
 BrutusBeefcake
kan beskriva filmen med ett ord, häftig
 Jonatanh
Välgjord, spännande och i all sin fantasifullhet oerhört realistisk känsla.
 1idiotzebra
Underhållande men lite töntig.
 martin eden
[rek. 3] Jag har ärligt talat levat med föreställningen att Varulvsgenren varit död, och att den sista lyckade dödsryckningen var 90-talets WOLF, med Jack Nicholson. För att göra en lyckad film av detta typologiska snitt krävs katalysatorisk kombination av nyskapande och traditionalism. DOG SOLDIERS lyckas med denna dynamik! Ett bra manus som får vitalt liv med lysande regi och mycket bra skådespel och en viktig faktor är den intradiegetiska humorn, som övertygande håller sig inom handlingens ramar och aldrig parodiskt blöder in i framställningen. Imponerande tempo och fantastisk suggestivitet. Denna kommer jag att se fler gånger och dess enda "öververk" i genren är THE WOLF MAN (originalet) och AN AMERICAN WEREWOLF IN LONDON. Visst, man kan diskutera den i relation till andra bidrag i genren, men den hör till den absoluta toppen. Jag är mycket imponerad. Mycket bra! 4.
 Solidus
Blodig varulvsaction och en av de bättre inom kategorin varulvar. Idén är väl utfört och regissören gör ett gott arbete med att skapa atmosfär i sitt verk. Skådespelarna är trovärdiga i sina roller och det känns att de är enkla soldater som befinner sig på fel plats vid fel tillfälle. Filmens dialog samt enhetens sammanhållning bidrar till filmens ”realism”. Mycket bra utfört!
 Vasp
Fick precis ta och höja upp filmen till fem(från fyra) har sett denna film i mer än tio års tid och den är alltid så jävla bra. Blir bara lite förbannad att man sen denna gjordes inte har gjorts nån riktigt bra varulvs film.
 Rehn108
Filmen var helt okej underhållning, men inget fantastiskt. Plus för fantasi och kostymer framför CGI, minus för övertydlighet. Kul med Dr Owen Hunt som soldat.
 DanjelFalck
Löjligt bra. Bästa skräckkomedin sedan Evil Dead 2.
Det är verkligen med blandade tankar jag skriver denna kommentar. Ibland känns det lite väl löjligt och lite väl igenkännande men åt andra sidan så är det så skönt att det är en brittisk film och det finns roliga och bra moment men framförallt några riktigt bra skådisar som man känner igen från TV-serier. Kul upplevelse men inget jag ser igen.
 Kayzyn
Aliens fast med varulvar, tung rulle! Enda minuset var att fotot var så mörkt ibland att man knappt såg vad som hände.
 Bullen84a
Ganska bra varulvsrulle faktiskt sevärd
 LacombeLucien
Ok.
 annihilat0r
"Dog Soldiers" är berättelsen om en pluton brittiska soldater fast i det skotska höglandet kämpandes mot varulvar. Vi tittare får uppleva exakt det. Inga konstigheter, med andra ord.
Lite underhållning finns ju, men den är föga...
 picklessmulan
En av de bästa varulvsrullarna
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
Patriots Day (info) 23:37 24/4 (30)
Avengers: Endgame (info) 23:32 24/4 (6)
Dr Hfuhruhurrs dilemma (info) 21:54 24/4 (95)
A Sense of History (info) 21:53 24/4 (15)
Flickor i karriären (info) 21:51 24/4 (28)
No Picnic (info) 21:51 24/4 (1)
Never Look Away (info) 21:24 24/4 (7)
Let's Be Cops (info) 20:11 24/4 (64)
Don Jon (info) 20:05 24/4 (121)
Leave No Trace (info) 19:58 24/4 (17)
Svensson, Svensson - i nöd och lust (info) 19:46 24/4 (56)
Rose Red (info) 19:26 24/4 (281)
I am Nojoom (info) 19:24 24/4 (1)
Wildling (info) 19:24 24/4 (8)
Unga Astrid (info) 19:00 24/4 (16)
The Prodigy (info) 18:00 24/4 (3)
Belinder auktioner (info) 17:35 24/4 (2)
Gentle (info) 17:27 24/4 (6)
Snödrottningen (info) 17:26 24/4 (3)
Crocodile Dundee II (info) 17:21 24/4 (156)
Us (info) 17:12 24/4 (14)
Tornet (info) 17:10 24/4 (2)
Wallander - Saknaden (info) 17:03 24/4 (24)
Lysande gift (info) 16:55 24/4 (18)
Journal 64 (info) 16:53 24/4 (2)
Crocodile Dundee – en storviltjägare i New York (info) 16:46 24/4 (227)
Meningslösa konversationer i fantastiska miljöer (info) 16:06 24/4 (5)
Inbred (info) 15:56 24/4 (20)
Mad Dog och Glory (info) 15:44 24/4 (49)
Free Solo (info) 15:12 24/4 (18)
Sune vs. Sune (info) 15:06 24/4 (6)
The Babymakers (info) 14:01 24/4 (12)
You Were Never Really Here (info) 13:45 24/4 (34)
Dead Man (info) 12:16 24/4 (278)
Fogden Sansho (info) 09:53 24/4 (34)
Marshall (info) 06:58 24/4 (5)
Kursk (info) 04:39 24/4 (7)
Triple Frontier (info) 03:48 24/4 (11)
Glass (info) 03:45 24/4 (22)
Johnny English Strikes Again (info) 03:44 24/4 (16)
Hard Candy (info) 02:49 24/4 (532)
Alien Warfare  (info) 01:28 24/4 (1)
Lifepod (info) 00:59 24/4 (10)
Slithis (info) 00:50 24/4 (1)
U.S. Marshals (info) 00:47 24/4 (177)
Katie Says Goodbye (info) 00:11 24/4 (3)
Ocean's Eight (info) 23:47 23/4 (32)
Storstadens marodörer (info) 23:40 23/4 (3)
The Highwaymen (info) 23:31 23/4 (7)
Min mans hemliga dubbelliv (info) 23:28 23/4 (6)