PiraterIStan
Ungen som spelar Issac är inte i närheten så läskig som i orginalet. Genomgående för alla barnskådespelarna i den här remaken är faktiskt riktigt usla. Det här är en svag, svag tvåa och absolut inte mer.
 amam
Jupp, barnskådisarna var dåliga och Kandyse McClure som spelade hustrun var också ganska kass, hennes insats varierade från knappt godkänd till pinsamt dålig. Själva filmen översätter inte så bra från novellformen så det faktum att den här är mer trogen novellen är mer ett hinder än en hjälp. Halva filmen är om ett par som bråkar i stort sett.
 PebblesBeach
Små ljusa stunder hade den då man faktiskt kände av kusligheten, men över lag ganska dålig. Om paret hade bråkat lite mindre så hade den kanske kunnat få en tvåa.
 schramm
Förutom den briljanta barn-porrs scenen mitt i filmen (som nog är det mest smaklösa jag sett på ett bra tag), så är det här riktigt kasst. Filmen vill inte riktigt någonting, och den hasar sig fram i ett sömngångar-tempo. Ibland blir det ofrivilligt kul, tyvärr inte tillräckligt ofta för att lyfta ettan.
 Christofer
Jag har aldrig orkar ge mig på Corn-serien efterso det verkat alldeles för segt och trist. Det visade sig stämma. Hela historien är plågsamt ointressant och man bryr sig fan inte ett j-a dugg om nånting. Jag gjorde ett tappert försök, men halvvägs in så slog tristessen knock på mig totalt...
 Natosh
Ja det är ju inte varje dag man håller på psykopatbarnen, men det kanske är meningen vad vet jag
 Tepesco
Jag dubblar till en tvåa, mest för att filmen är rätt så snygg men förövrigt finns det väl inte så mycket att säga...
 torres80
bland det sämre jag sett dom senaste 20 åren skulle jag tro! är mest förvånad o en smutta överaskad av att jag faktiskt såg hela filmen! det är så jag skäms. Nä den här kalkonrullen behöver verkligen ingen lägga tid på att se!
 LindaU
Asså så jävla dålig va den inte tkr jag, visst så kunde dom inte drat ut så mkt på börjat och lagt mer energi på att göra en bättre fortsättning så skulle den bli lite bättre tror jag:) Som sagt jag gillar David Anders:) Sen gillade jag inte barnet som spelade Isak utan där skulle ett mkt "ondare" barn till utseendet behövts. Inget slår orginalet som vanligt;)
 Valarn
Är detta en komedi, rysare, skräckfilm, eller splatter? Otroligt dålig var den i alla fall.
 mogatron
Passar perfekt att köra en påse nachos till.
 Paddyeahh
Hyfsat underhållande även om originalet är mycket bättre och har charmigare B-ighet.
 Brouhaha
Nog nästan bättre än originalet faktiskt. Äntligen någon som kan ta vara på sig själv! U.S. Marines ftw.
 Benisakura
Dåliga skådespelarinsatser och ovanligt irrationellt beteende av huvudrollsinnehavaren. Även för att vara en rysare.
 Pol Put
Som originalet men trettio gånger sämre. Isaac och Malakai var ju obehagliga på riktigt i den gamla versionen, här är de ju helt lama. Nä, skippa den här Astrid Lindgren-versionen. Inte värt det.
 JaxJulle
Blek kopia av originalet. Snudd på etta.
 Intro
Stör mig bara på hjärntvättade kristna ungar i en b skräckis
 dlundh
okej, originalet är ju inte världens bästa film heller direkt.
 Kurijakin
anser att mina 20 min jag la på filmen räcker för att sätta betyg.
 Rasmusmatte
Åter igen görs en ny film på en tidgare succe. Den första filmen var betydlig bättre än denna platta kopia.
 Kajsa91
Har aldrig ångrat att jag lagt ner tid på en film... Fören nu. "Hej vi bråkar i 40 minuter för att sedan springa runt på ett majsfält i 20 minuter så filmen kan sluta sen." Nej, förstår inte att de lagts ner tid att göra den ens.
 TheHorrorfan
Uselt skådespel och manus. Tror till och med att det här kan vara sämre än den gamla.
 Xenox
Jag har inte sett originalet, men den här filmen var inget vidare.
 johansk8
Otroligt kul med fajtscenerna mellan barn och en vuxen marinkårssoldat - ben knäcks som i värsta Steven Seagalfilmen. Trist slut - till och med sämre än originalets slut.
 Robkiller
Gudsdyrkande ungar i nån håla i omringad av majsfält röjer runt... hmm... ungefär lika kul som det låter... filmen försöker vara konstig.. och det lyckas den väl med... men den tar sig aldrig och efter en seg första halva blir den segare andra ännu värre... fanns väl inte direkt något vettigt att få ut av detta...
 KyLLo
Det kan vara en av Stephen Kings bättre historier. En anledning är att det inte är så övernaturligt som det annars kan vara. Miljöerna är mysiga. Det religiösa är motiv, något som annars ofta saknas i skräckfilmer. Filmen är lite psykologisk och har krypande spänning. Man kan anta att något kommer att hända men vet inte exakt vad och när. Enstaka scener kan säkert chockera en del, men jag tycker om att den inte är förskönad/censurerad. Det är klart att det inte är action hela tiden. Det är likadant i populära skräckfilmer som The Shining, Alien, Hajen och Psycho. Intrigen påminner mig lite om den till The Texas Chainsaw Massacre från 2003. Annars för filmen tankarna till exempelvis The Wicker Man, Flugornas herre (har inte sett någon filmatisering) och Village of the Damned. Det här är bland det bättre jag sett i skräckväg från senare år. Det finns några detaljer som hade kunnat vara bättre. Helhetsbetyget blir en trea. Jag har i skrivande stund inte sett originalet, men blir ju sugen på att se om det är ännu bättre.
 KyLLo
Nu har jag sett alla filmer i serien och den här är definitivt mest underskattad. Skådespelarna och slutet är förvisso inte bra i den här, men inte särskilt bra i originalfilmen heller. Man har försökt behålla mycket från originalet men framför allt gjort positiva förändringar i handlingen som gör den mer sammanhållen. Filmserien är däremot helt misslyckad. Jag tycker inte att man kan jämföra den här nyinspelningen med uppföljarna, där man bland annat gått ifrån originalet för mycket och plussat på en överdos av övernaturlighet.
 PiratDjinn
Det här var ungefär lika dåligt som "Nätet" och "Boiling point", vilket är de två sämsta filmer jag sett (utan att stänga av).
 vonadel
Jag önskar att jag hade kollat upp betyget på denna innan jag såg den. Var verkligen laddad för denna genre, men åh så besviken jag blev. Det hann inte gå så lång tid innan jag kände att detta nog inte skulle bli så trevligt, och ändå gav jag tyvärr inte upp utan fortsatte kolla. Det är verkligen svårt att hitta något positivt. Möjligen att huvudskådisarna inte var helt kassa isf. 2/10
 Tatty
Betyg två för jag gillar Stephen Kings filmer men betyg ett för denna sega film. Var ens inte läskigt eller skrämmande. Lite besvikelse.
 Norpan0
Inte alls så dålig som jag trodde att den skulle vara. Men så trodde jag hela tiden att jag såg originalfilmen från 1984. Comhem hade skrivit fel i infon.... Det kändes som om den var från 80-talet! Överraskade flera gånger, faktiskt.
 kirseberg
Isaac-ungen är inte ett dugg skräckinjagande, men huvudrollsskådisarna gör ett helt okej jobb med skiten de fått i knät. Antagligen den minst värdelösa i serien, nosar på en tvåa.
 Helmasaur King
Stephen King hade inget med den här filmen att göra. Det står fel i introt.
Senaste kommentarer
Rocketman (info) 22:56 22/7 (11)
Long Shot (info) 22:46 22/7 (6)
The Diabolical (info) 22:28 22/7 (6)
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)
Adrift (info) 05:35 22/7 (10)
Red Sparrow (info) 05:31 22/7 (25)
Harry Potter och halvblodsprinsen (info) 05:23 22/7 (499)
Damsel (info) 02:56 22/7 (3)
Night Train to Lisbon (info) 00:55 22/7 (31)
Veronika bestämmer sig för att dö (info) 00:52 22/7 (81)
The Reunion (info) 00:42 22/7 (11)
The Dark (info) 00:25 22/7 (3)
Min grekiska sommar (info) 00:18 22/7 (4)
The Wife (info) 23:59 21/7 (19)
Flotten (info) 23:43 21/7 (4)
Klienten (info) 23:41 21/7 (112)
Hostiles (info) 23:36 21/7 (18)
Murder Mystery (info) 23:20 21/7 (13)
Spartacus (info) 23:19 21/7 (271)
The Lone Ranger (info) 23:17 21/7 (173)
Den gode, den onde, den fule (info) 23:03 21/7 (817)
Coneheads (info) 23:02 21/7 (99)
Flipped (info) 23:01 21/7 (76)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 23:00 21/7 (3)
The Meg (info) 22:59 21/7 (49)
Häng dom högt (info) 22:58 21/7 (101)
Spider-Man: Far From Home (info) 22:56 21/7 (10)