Avtryck
Jeunet är Jeunet, och det är alltid bra. Håller faktiskt med hengman om Jönssonligan, dock gör Jeunet det skitbra. Fiffig historia, och bra fokus på roliga små detaljer. Mycket ögongodis.
 Ajax Swan
Underhållande ögongodis. En fest för både öga och hjärta! Kanske lite för slätstruken dock, i den meningen att man hela tiden känner på sig att det kommer sluta väl, hade behövt lite mer nerv och hjärta för full pott. 4:a (8/10)
 asasae
Tyvärr... Platt fall för denna film. Skiftande karaktärer och lustig film. Tror jag kommer minnas hon som rullade ihop sig dubbelvikt i kylskåpet bäst... Men filmen var boring...eller var jag inte i form...
 Kungen
Har Jeunet tappat gnistan? Här går han i alla fall på tomgång.
 guaruska
Fantasy utan fantasi
 Mysharry
Härlig film, härlig historia.
 jeremy_jones
Ja alltså.. känns som en barnfilm för vuxna. En del mysiga infall men totalt ointressant och inte i närheten av Jeunets tidigare prestationer. Riktigt synd. Trailern är bättre än filmen.
 kolmodin
Kul, men lite seg.
 GrandMaster_E
Bitvis ganska träffande och kul men bitvis också ganska trist.
 blubbo
ren skaparglädje men kanske inte lika kul att se filmen som att göra den. men mysig ändå
 SiouxieSue
Överspel från allt för många kanter
 tandersten
Besvikelse. Märks mer och mer att han behöver Caro.
 Joyful sounds
Njä! Jeunets sätt att här föra filmen framåt är alldeles för snarlikt det sätt svenska julkalendrar de senaste åren anammat (inte för att jag följt dem, men det räcker med att se ett avsnitt för att förstå att det här är samma grej). Och när deras fånigt "fiffiga" kupper kommer igång kan jag inte låta bli att dra alla (verkligen alla) paralleller till Jönssonligan (precis som jag ser att andra längre bak i kommentarerna också gjort). *Lägger till en J:ligan i "Liknande filmer"*. Annars är det fan inte heller långt ifrån Galenskaparnas film Leif, iaf inte rent handlingsmässigt...
 Noodle
Mysig och underhållande film!
 desithess
Kan man annat än att låta sig charmas. Jag vill också jobba med skrot.
 ilBrutto
En färgexplosion som är en hyllning till uppfinningsrikedomen, fantasin och barnasinnet. Storyn är tunn som silkespapper och skådespelarna spelar som de ska i en Jeunet-film; överdrivet och med yviga gester.
 Tiptaka
Den basta jag sett av Jeunet men fortfarande samma infantila fjanterier som i hans andra filmer det blir trottsamt i 105 minuter.
 Adoniram
Jeunet når inte de riktiga höjderna, men i min smak så räcker det långt med det goda hantverket, de härliga miljöerna och de bisarra idéerna. Barnfilm för vuxna? Måhända, men att jämföra med Jönssonligan är elakt. Underhållande och värmande.
 Hangaround
Dumheter.
 kinesi
nästan en tvåa, sämsta jag sett av jeunet.
 Placebohoe
Skitsnyggt foto och intressanta karaktärer som fångar mig igenom hela filmen. Den bjöd på många skratt och det här är en riktigt mysig film.
 superfinatina
Verkligen en annorlunda film, började trögt och jag förstod mig inte på den, men det vände någonstans i mitten och slutet var bra! Rolig från och till, värt att ge den en chans, dock en väldigt udda film!
 lucius
Tänkte också på jönsson-ligan när jag såg den, fast med finare foto. Ganska banala karaktärer, men ändå en gnutta underhållande.
 foppa99
trist
 tahasis
Fotot, kostym och scenografi är som vanligt fantastiskt men jag blev besviken..filmen lämnade inget större avtryck tyvärr..inte alls som Amelie eller Delikatessen..
 ninja
Fucking hell så snyggt allt är, in i minsta detalj! Så mycket att titta på att man knappt behöver en plot.
 RebeckaNilsson
Svag trea. Överskattad!
 Brander
Efter en rätt lovande inledning så känns den mest som en urvattnad version av Delikatessen. Jeunet verkar inte riktigt veta om han vill göra en seriös film om vapenhandel eller en bisarr fantasi-komedi, vilket innebär att han faller kort på båda punkterna. Vidare är det ett stort misstag att sätta Boon i huvudrollen, som är väldigt okarismatisk. Däremot är den, som vanligt med Jeunet, rätt sinnerik och snygg att titta på.
 zonk
Trevlig liten sak, tjusig, men väldigt tunn jämfört med delikatessen eller de förlorade barnens stad. Tar inte riktigt ut svängarna - och de fantastiska mackapärerna ser dessvärre inte speciellt överygande ut i nutidsmiljön. Karaktärerna blir ibland aningen genant överdrivna.
 KillerPutte
(rek.4) Så snyggt är det inte och speciellt annorlunda eller intressant heller, tyvärr.
 Bodda
Mjaaa, den är ju bra och fin och så, men Jean-Pierre Jeunet känns inte lika spännande längre... En sämre version av delicatessen typ
 Kebaben
Bland Jeunets svagare filmer. Är det inte dags för honom att pröva på något nytt snart?
 Lazerliina
Lööv. Men så är jag ju en heistfilmsälskare. Mycket små detaljer och lika underbar som Amelie och de förlorade barnens stad. (delikatessen är bra men inte lika bra som de andra tre =)
 Uncle Arthur
Ja men det här var riktigt roligt.
 coldheart
en bra må bra film!
 Poppellullen
Fullträff. Charmig som få:)
 Aidahog
Så mysig!
 Aven
Härligt skruvad, härligt fransk. En urtypisk Jeunet-film, som märkligt nog fått skrämmande lite uppmärksamhet. Dock inte en av hans allra bästa.
 steeri
Rolig och snygg men inte Jeunets bästa.
 100tonvalspäck
Sanslös snygg både i foto och filmning även om jag har lie svårt för den gulaktiga tonen allt har. Mysigt liten film med charm.
 Fredzon_M
En skara semi-mongolida fransmän leker wallace & gromit. Tramsig barnfilm för vuxna. Pallade inte ens se klart.
 Podpolkovnik
Intressant, snygg och annorlunda prestation. Dock så känns karaktärer och handling något omotiverade och irrationella i förhållande till manusprogressionen. Man dras helt enkelt inte med riktigt i filmen.
 ziferN
Bra, rolig, snygg, spännande och underhållande från start till mål men verkligen inte en av Jeunets bästa. Denna framstår mer som en enkel komedi/heist-film jämfört med hans bästa filmer som har ett mer djup och välgjordhet. Men självklart så bjuder denna på mysig humor, härlig story, snyggt foto och ett härligt leende igenom hela filmen. Bra tidsfördriv! Stark trea.
 kingkong
Såg klart den bara för det snygga fotot och de ibland geniala scenerna. Har annars mycket svårt för den här typen av humor, men huvudrollen gjordes bra tycker jag. Filmad med film, vilket märks på den otroliga färgskalan (Något som inte tycks gå att få till med RED, Alexa etc).
 meandermind
Inte lika bra som tex delicatessen, men fortfarande helt outrageous
"Den förlorade Jönssonligans stad". Flera roliga sekvenser och scener, men helheten är inget vidare. (7-/15)
 abnormal
Känns lite lång, men i övrigt rolig och mycket charmig att se på.
 gurra-91
Delvis underhållande men oerhört fjantig rulle, håller dessvärre inte hela vägen för mig
 hsimpson
Jag klarar verkligen inte av Jeunets stil. Det här var femte försöket, och nej, det blev inte femte gången gillt.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Jane Fonda in Five Acts (info) 19:49 23/7 (2)
Colette (info) 19:46 23/7 (7)
The Humanity Bureau (info) 18:32 23/7 (5)
Les Seins de glace (info) 16:08 23/7 (1)
Teach 109 (info) 16:00 23/7 (1)
The Final Year (info) 15:40 23/7 (2)
Masjävlar (info) 15:33 23/7 (809)
Rallybrudar (info) 14:31 23/7 (133)
Downsizing (info) 13:13 23/7 (46)
Hycklaren (info) 13:07 23/7 (13)
Den siste samurajen (info) 11:54 23/7 (937)
The Intruder (info) 11:33 23/7 (1)
Kommissarien och havet - Den inre kretsen (info) 07:07 23/7 (28)
Tank 432 (info) 04:05 23/7 (8)
Utøya 22 juli (info) 03:47 23/7 (18)
Pride (info) 02:45 23/7 (82)
Barbie: Dagbok (info) 01:42 23/7 (12)
The Deminer (info) 00:34 23/7 (3)
Hell or High Water (info) 00:06 23/7 (61)
The Boy Who Harnessed the Wind  (info) 23:39 22/7 (3)
The Girl with the Dragon Tattoo (info) 23:34 22/7 (365)
Rocketman (info) 22:56 22/7 (11)
Long Shot (info) 22:46 22/7 (6)
The Diabolical (info) 22:28 22/7 (6)
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)
Adrift (info) 05:35 22/7 (10)
Red Sparrow (info) 05:31 22/7 (25)