Betyg idag: 1 220 Besökare idag: 4 264

sawa
Småroligt här och där men inget mästerverk.
 booby
Typisk för sin stil. Det ballar ur för mycket i slutändan plus att man har med Ray Liotta... trots det att den är riktigt skön.
 Marswalker
Roligast i filmen är efter eftertexterna då man får se misslyckade klipp, Tina Fey som pratar franska var grymt kul. I övrigt var filmen "meh".
 casanovan
Småtöntig
 emilstjernholm
Värdelös översättning av titeln. Småunderhållande, inte mer.
 PeLa
Besvikelse
 Sarakin76
En morsom og light versjon av "North by Northwest"
 Alex-77
Bästa scenen i filmen var biljakten, sjukt kul. Tyvärr var slutet inte särskilt lyckat
 BarryHero
Svag trea. Började bra men blev aldrig riktigt något. Många kul biroller dock, som James Franco och Mark Wahlberg.
 Robodan
Skön. Inte för fånig eller cheese. Ganska långsam och lågmäld trots sitt klassiska, galna actionkomediupplägg!
 Råtta
Förvånansvärt bra ändå. Carell och Fey är guld.
 Lord_saile
Mycket bra, skrattade mycket, lite seg i början men annars så
 Bluesman
Kan vara en av de sämsta filmer jag sett
 Bambini
Sex robots-scenen var det enda roliga i filmen. Slätstruken som få andra komedier.
 Podpolkovnik
Skräp. Riktigt illa.
 ryderup
Överasskande och en besvikelse när Tina Fey är filmens svagaste kort.
 karlmats
Jag irriterar mig enormt mycket på självmedvetenheten i det här. Om man faktiskt är rolig är det ok att tycka så, är man Steve Carell är det mindre ok. Jag irriterar mig också på återkommande skämt som är usla första gången de dras. Upplägget med ett tråkigt par som behöver pigga upp sitt liv är inte direkt heller speciellt spännande, särskilt inte när storyn bygger på missförstånd och usel humor. Vissa grejer är småroliga och mycket är harmlöst, men tillräckligt mycket dynga finns det ändå häri för att motivera 1an till slut. Tina Fey visar dock prov på lite potential måste jag säga, synd bara att manuset och Carell suger så mycket dolme att hon dränks i helheten.
 annihilat0r
"Date Night" är ett skämt, vilket bör vara centralt att vara medveten om. Steve Carell, Tina Fey, Mark Wahlberg, Ray Liotta, Mark Wahlberg, Mila Kunis, James Franco och William Fichtner från Prison Break är alla deltagare i skämtet. De hade säkert kul under inspelningarna, det fanns aldrig några större ambitioner än vad slutresultatet visar. Och just resultatet är lättsam underhållning som faktiskt fungerar okej.
 Valarn
Några fantastiska scener, särskilt återbesöket till Claw. Också en del riktigt tråkiga, tyvärr. Dessutom är första halvtimmen sövande. 3/6
 Craxyknas
Snark
 ami86
Rolig, men kanske lite väl långsökt. Hade väntat mig mer av Fey och Carrel, men visst duger den.
 Film_DVD
Dålig.
 Andreas_
Helt okej! varken mer eller mindre. Hade en underhållande stund när jag såg denna, och vissa skämt är lite småkul, fungerar bra om du bara vill vila hjärnan för en stund och dra lite mungiporna.
 Sir_Lord
Har sina stunder men inte mycket mer
 eraserheead
vissa scener var hysteriskt roliga, men i övrigt ganska trist.
 Tfish
sååå jävla rolig
 JohanEriksson
Både Tina Fey och Steve Carell är bra och roliga, men tyvärr är filmen som helhet ganska platt. Handlingen är sisådär trots att det finns riktigt roliga scener. Betyget pendlar mellan stark 2:a och svag 3:a... Äsch, det blir en 2:a!
 socorro
Blandar och ger, vissa scener får mig att kikna av skratt men dessa blandas med stunder som är rätt tråkiga, stunder som mest passerar utan att man riktigt bryr sig.
 emzee
Bitvis riktigt rolig, men ganska svag på det hela.
 spiel mit mir
Rolig bitvis men för överdriven - som vanligt...
 ClintanTheKing
Helt okej komedi-action. Steve Carell är ju för jäkla skön alltså och Tina Fey också smårolig. Annars kul att se många kända ansikten i små biroller skymta förbi.
 amam
Tina Fey lyckas få in skitbra komedisk timing i ett par scener men annars är den ganska trist.
 WillyV
Rätt så kul tramskomedi som lever på fullblodsproffsen Fey och Carrell. Svag trea, sevärd i brist på annst.
 Djason
Känns som en ganska svag komedi med tanke på vilka som är med. Fey och Carell är ju två komiska genier så att inte lyckas göra en roligare film känns ju lite konstigt, men visst finns en del humor där.
 conbe755
Svag 3a. Riktigt rolig emellanåt, jobbig/tråkig däremellan. Tramskomedi som WillyV skrev är en bra sammanfattning.
 Fred12
Medioker actionkomedi man bara ser en gång.
 nestle
James Franco, Mark Wahlburg och Ray Liotta höjer den här filmen men det blir inte tillräckligt för en 4a. Riktigt skön och roliga på sina ställen.
Steve Carell(The Office) och Tina Fey(30 Rock) är för mig kungen och drottningen av TV-världens komedi. Därför blev denna film snabbt den film jag såg fram emot mest att se av 2010-års filmer. Med undantag av de inledande 5 minuterna så är jag väldigt nöjd med jag får uppleva. Gillar man inte Carell eller Fey så finns det säkert brister att fastna vid men för mig så gör de detta till en kul, underhållande och bra film. Mark Wahlberg och James Franco bidrar med underbara biroller. 3+
När Wahlberg står för de roligaste ögonblicken i en komedi är den illa ute. Några skämt plockar den hem, men mycket känns hafsigt och framkrystat för att passa skådisarna. Ingen höjdarkomedi.
 celec
emellan åt rätt rolig för att i nästa stund kännas extremt krystad.
 Teodor
Stark tvåa. Inte särskilt rolig eller spännande. Se något bättre.
 Peraxel
Över förväntan...
 jlam
Lättviktig, snäll historia uppbyggd kring de två komikerna. Det finns bättre såväl komiker som komedier om man säger så.
 BrutusBeefcake
Otroligt ful genom hela filmen, klippningen är verkligen helt horribelt och fotot känns överraskande b. Men man skrattade väl till någon gång ibland. (4+/15)
 GinNTonic
Börjar riktigt roligt faktiskt, men blir lite väl tramsig efter en stund. Självklart kommer lite obligatoriska moralkakor, men det är ändå en hyfsat underhållande film om man är på rätt humör och har druckit ett par glas. Kul med alla kända nunor också.
 AlbinWesley
Dråpligt, bärs av sina skådespelare ganska mycket, det är ofta de som är roliga snarare än deras repliker osv. Svag trea.
 zeke_karlsson
Riktigt kul!
 wasteoftime
Det här är ju egentligen en ganska dålig film, sett till manus och vad som faktiskt händer. Men, Steve Carell och Tina Fey fungerar bra ihop, och de är roliga. Att Steve Carell är rolig, är väl iofs för mig inget nytt, då jag nog tycker att han är en av de roligare skådespelarna i dagens Hollywood. Tina Fey blandar och ger lite mer, men här är hon riktigt rolig på sina ställen. Sedan är det ju dumt, och fånigt, men ja, kul. Jag tycker att de klarar tvåan, med en ganska god marginal, om än inte någon jättestor sådan.
 yrkeschaufföre
Oj, det är åtta år sen jag såg den senast och nu tycker jag visst bättre om den. Jag kanske hade tankar om att den skulle vara "smartare" men detta är en skön familjeaction med väldigt många skådespelare som jag gillar. Stark trea.
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Loving (info) 07:42 14/8 (9)
Valerian and the City of a Thousand Planets (info) 07:35 14/8 (61)
Ready Player One (info) 07:33 14/8 (54)
The Greatest Showman (info) 07:29 14/8 (25)
Det gyllene skinnet (info) 06:40 14/8 (85)
The Last Days on Mars (info) 05:10 14/8 (54)
My Little Eye (info) 05:07 14/8 (278)
Min arabiska vår (info) 04:14 14/8 (4)
The Stanford Prison Experiment (info) 03:03 14/8 (9)
Prevenge (info) 01:10 14/8 (2)
Street Mobster (info) 00:21 14/8 (16)
You Were Never Really Here (info) 00:20 14/8 (20)
Skyscraper (info) 00:19 14/8 (6)
Jeanne d'Arc (info) 23:31 13/8 (9)
Yakuza Weapon (info) 23:14 13/8 (5)
The Endless (info) 23:11 13/8 (8)
De 39 stegen (info) 23:11 13/8 (129)
The People vs. Fritz Bauer (info) 22:58 13/8 (4)
The Bone Snatcher (info) 22:10 13/8 (11)
Nu blåser vi maffian! (info) 21:55 13/8 (1)
Beck - Ditt eget blod (info) 21:41 13/8 (16)
The Prestige (info) 21:13 13/8 (1029)
Jack Ryan: Shadow Recruit (info) 21:13 13/8 (85)
Tomb Raider (info) 21:12 13/8 (44)
The Dead Will Tell (info) 20:59 13/8 (10)
Pacific Rim: Uprising (info) 20:29 13/8 (21)
Pacific Rim (info) 20:27 13/8 (298)
Ninjamästaren (info) 19:16 13/8 (4)
Life of the Party (info) 18:01 13/8 (1)
Hereditary (info) 15:23 13/8 (23)
Annabelle: Creation (info) 14:36 13/8 (30)
The Dark Tower (info) 14:06 13/8 (49)
It Comes at Night (info) 14:04 13/8 (33)
Ned Kelly (info) 13:54 13/8 (125)
Askari (info) 13:40 13/8 (1)
Mistress America (info) 13:06 13/8 (19)
Devil (info) 12:17 13/8 (251)
På Chesil Beach (info) 11:14 13/8 (1)
Tully (info) 11:09 13/8 (7)
Cult of Chucky (info) 08:07 13/8 (16)
Mary och häxans blomma (info) 07:59 13/8 (3)
Frihet - Den blå filmen (info) 07:57 13/8 (261)
Zolar  (info) 06:58 13/8 (1)
Action Point (info) 03:58 13/8 (2)
The Grandmaster (info) 03:10 13/8 (49)
The Beatles: Eight Days a Week (info) 02:53 13/8 (12)
Mitt längtande hjärta (info) 02:11 13/8 (29)
The Circle (info) 01:28 13/8 (24)
Flickorna i Rochefort (info) 01:18 13/8 (38)
Curse of Chucky (info) 01:14 13/8 (55)