Jee
Jag gillade början och slutet, men den blev alltför utdragen och seg i mitten. Swing swing swing.
 ROCK0N
Tyckte den var riktigt bra med bra skådespelarinsatser.
 Brotherdisco
Känns ganska fånig. Alfred Molina är största behållningen.
 ettglasjuice
Handlingen fullkomligt fylls med logiska hål, ett splittrat berättande och en påtvingad romans men vägs upp ganska bra av en snygg och actionfylld äventyrshistoria. Bra tempo, stiliga actionsekvenser och schysst atmosfär räcker för att göra filmen klart underhållande trots sin avsaknad av substans.
 Djason
Först tyckte jag Jake Gyllenhaal kändes fel som Dastan men ju längre in i filmen man kom ju bättre blev han. Denna film är en typisk Jerry Bruckheimer produktion, bra effekter, lite humor och en del våld.
 Norrby84
Lite för seg.
 jallek
Extremt ointressant från början till slut.
 oktoberfrosten
det var längesedan jag såg en så oerhört fånig film.
 MtotheN
Pendlar mellan en stark 2a och en svag 3a men det får bli en tvåa. Inte så dålig som jag trodde den skulle vara men det var inte många likheter med spelet direkt... Lite krystat på sina ställen men den underhöll hela tiden och Jake axlade rollen ganska bra.
 kaamos
En hederlig äventyrsfilm som var bättre än väntat.
 Primtal
Snygg tjej, snygg kille, action. Förväntade mig varken mer eller mindre.
 Arson
Totalt genomrutten film, finns inget att hämta från denna monsterkalkon!
 Brigante
Nej det här var inte särskilt bra. Snygga effekter och skådisar men det är inte särskilt underhållande ändå.
 tpb
Kändes så taffligt ihopslängt. Men visst njöt jag lite av Jake. Det gjorde jag.
 stenemo
underhållande, helt ok story och plot
 hotpursuit
En trea, men bara för att jag har en mad crush på jake Gyllenhaal
 Planekonomi
Ingen mer som tycker att klippningen är urusel?
 Daesu
Ok, that's all.
 7echnoid
En stark 2:a eller en mycket svag 3:a. Filmen är väldigt "Disney" och känns som en matinéföreställning. Det är mycket klinkande med svärd och parkour-wannabe-scener, men det når aldrig riktigt fram. Allt känns tillrättalagt och stelt. Som så ofta vanligt i stora produktioner (Disney och Jerry Bruckheimer!) så håller det inte riktigt. Det blir för mycket utan substans och allt är förutsägbart.
 Sznax
En enda stor gäspning. Betyg 2.6
 Herr Fågelsaft
Jo, klippningen är pinsam för en sån här produktion. Annars är Prince of Persia bättre än sitt rykte. Fantasieggande scener, intressant plot och kul med hovintriger. En ganska bra äventyrsfilm som går att gilla om man tar den för vad den är. Trean ryker pga klippningen och allt för mycket action.
 GalaxDödaren
Funkar för stunden men är för lång och tar inte ut svängarna så mycket som jag skulle önska. Stark 2:a.
 ContraKarlsson
Börjar asbra, men tappar mer och mer ju längre man ser, tyvärr
 mephisto
För barnvänligt och förutsägbart. Som Mumien fast sämre.
 Necross
Helt ok äventyrsmatiné, där man för en gångs skull inte har krånglat till plotten för mycket.
 xhalelife
Den var okej för stunden, varken mer eller mindre. Lite väl barnvänlig tyckte jag dock att den var, men det kanske inte är så konstigt när den kommer från Disney. Har du inte spelat spelen så föreslår jag att du ska göra det, de ger mer än filmen.
 Podpolkovnik
En del snygga scener och den baseras ju på ett intressant dataspel. Skådespelarinsatserna gör det urusla manuset ännu sämre.
 morgoth
helt ok skådespel, annars värdelöst.. på alla möjliga sätt.. den får godkänt enbart pga jake gyllenhaal och ben kingsleys medverkan
 Sarakin76
Helt ok!
 Mikael602
En sån där actionfilm som hamnar mitt emellan.
 Kurosawafan
en på milajden filmer eller tvärsom rättare sagt- hur många sådana här äventyr kan Hollywood sälja på oss ???? Plastig men OK underhållning
Lättsmält hjälteäventyr med en del snygga effekter.
 Albinoskarsson
Slutet på spelet är så mycket bättre. Blev tårögd i slutet av filmen för jag trodde det skulle gå som i spelet. Kändes som spelet hade intressantare karaktär och relationsutveckling än filmen. Men det var nog den bästa film baserad på ett tvspel jag sett. På ett av mina favoritspel dock.
 embla13
Trodde den skulle vara mycket sämre. Lättsamt och sevärt, typ som att se en bond film. Inte särskilt intressant men skönt.
 Qhunden
Kunde väl varit underhållande för vad det är, en "en-i-mängden-hollywood-äventyrs-action" men tyvärr vad det bara långdraget och tråkigt med en ganska låg coolhetsfaktor. Mest en massa svärdsvingande. Att alla karaktärer dessutom ska vara så oseriösa och klämkäcka var ruskigt irriterande.
 Karronaldo
Jag älskar den här filmen! Den är så bra gjord!
 Pillynilly
Åh, varför tog det så lång tid innan jag såg denna? Småtramsig och lite en i mängden, men sevärd om du gillar filmer som Alexander, Clash/Wrath of the Titans, etc.
Sagt under förproduktionen: "Jag har en jättebra långfilmsidé! Jejk Gyllenhål blir tillfångatagen, sedan rymmer han, sedan blir han tillfångatagen igen, sedan rymmer han igen, och sedan blir han tillfångatagen igen, och sedan rymmer han igen, och sedan blir han tillfångatagen igen och sedan rymmer han igen, sedan blir han tillfångatagen igen, sedan rymmer han igen, och sedan blir han tillfångatagen igen, och sedan rymmer han igen, och sedan blir han tillfångatagen igen och sedan rymmer han igen, sedan blir han tillfångatagen igen, sedan rymmer han igen, och sedan blir han tillfångatagen igen, och sedan rymmer han igen, och sedan blir han tillfångatagen igen och sedan rymmer han igen, sedan blir han tillfångatagen igen, sedan rymmer han igen, och sedan blir han tillfångatagen igen, och sedan rymmer han igen, och sedan blir han tillfångatagen igen och sedan rymmer han igen, sedan blir han tillfångatagen igen, sedan rymmer han igen, och sedan blir han tillfångatagen igen, och sedan rymmer han igen, och sedan blir han tillfångatagen igen och sedan rymmer han igen,,," "Men det räcker ju bara till trettio minuters speltid?" "Hmmm... det har du rätt i... Fast då kan vi kanske liksom börja om från början, och sedan börja om från början och till slut börja om från början igen?" "Du, det var en förbannat bra filmidé - den kör vi på!" (3+/15)
 NtoNW
Jag orkar bara inte sånt här. Alla onda skurkar blir snälla för att prins Gyllenhaal har rätt och har den rätta kniven. Den som man redan från början visste var skurk blev mer och mer skurk genom filmen. Allt sållat genom Disneys Bambi-ögon.
 Cepe_Snuffis
Att Disney gjorde denna film är totalt jäkla patetiskt då den blir helt förstörd med fånig småbarnshumor som sänker filmen enormt. Bortsett från detta sitter man genom hela filmen och stör sig på hur jäkla dålig filmen är och hur otroligt bra den kunde blivit om de bara följt spelets story. Filmen förtjänar inte att heta Prince of Persia. Jag har spelat spelen och detta är absolut inte Prince of Persia.
 Runlibr
Jag höll mig vaken hela filmen i alla fall, så det är värt en tvåa!
 Sankt
De logiska luckorna är fler än adventskalenderns, men den är dock rätt underhållande. Ben Kingsley däremot blir jag aldrig klok på. Började bra, Gandhi, men sedan är det mest tramsroller. Så fort han dyker upp vet man vem "the bad guy" är. Så de´så!
 AlaRegularis
Pirates Of The Carribean, fast i öknen. Svårt att ta Gyllenhaal på allvar som någon slags superhjälte-Alladin. Ett okej tidsfördriv, inte mycket mer.
 Fläskkäft
Disneyproducerat äventyr på gott och ont. På gott vill jag säga att det känns påkostat och välgjort på ont är det väldigt blodfattigt och i en sån här film vill jag se mer våld. Jake övertygade väl inte till 100% men fick duga. Gemma Arterton är rent ögongodis vilket var välkommet. Den lånar hejvilt från äldre filmer(bättre) i genren och bjuder knappast på något nytt. Jag vart ändå hyfsat underhållen så en svag trea kan jag bjuda på.
 Ahrle
Enorm besvikelse, jag förväntade mig action men fick istället en fruktansvärt lågtråkig film. Skådespeleriet är väl helt okej, men som andra nämnt är den lite för barnslig för sitt eget bästa, dessutom störde jag mig på "Matrix-effekterna" mitt i actionscenerna. Jag orkade i alla fall igenom hela filmen vilket höjer den till en svag 2a.
Helt klart alldeles för barnvänlig i sitt berättande för mig. Visst det är en Disneyproduktion men samtidigt så lyckades de så bra med bl.a. första filmen i Pirates of the Caribbean-serien. Jake Gyllenhaal slår varken Johnny Depp eller Orlando Bloom på fingrarna och Gemma Arterton når inte upp till Keira Knightley. Jag gillar Alfred Molina och Richard Coyle i filmen. Jag trodde Coyle var Michael Sheen ända fram till eftertexterna började rulla. Galet lika dom två. 2+
 origC-J
Hyfsad i sin genre, med ett helt gäng duktiga skådisar som får alldeles för lite att göra... Och i klassisk Hollywood/Disney-anda får ju männen mycket utrymme och alla är ju äkta perser... Eller inte. Men utmärkt för lite mer än bara strötittande.
Inte bra alls...
 Sture Stenhög
Kan väl inte påstå att jag hade några större förväntningar på den här, men den visade sig fungera bra som den lättsamma underhållning den vill vara. Jag uppskattar just att den inte har några andra ambitioner än att roa, och det skapar en väldigt avslappnad stämning. Skådespelarna sköter sig bra också, storyn är helt okej för en sådan här rulle, och filmen är lite lekfullt kreativ på sina ställen
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
91:an Karlssons bravader (info) 04:54 25/3 (5)
The Butterfly Effect (info) 03:44 25/3 (1668)
The Accountant (info) 03:38 25/3 (68)
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)
Whisper (info) 22:40 24/3 (42)
Hamlet (info) 21:45 24/3 (10)
The Little Mermaid (info) 21:12 24/3 (2)
Dragged Across Concrete (info) 21:09 24/3 (1)
The Dirt (info) 20:45 24/3 (2)
The Gambling Ghost (info) 20:36 24/3 (1)
Prospect (info) 20:32 24/3 (5)
Liz & Dick (info) 20:21 24/3 (4)
Vi (info) 20:08 24/3 (32)
Sunset (info) 20:02 24/3 (5)
Åklagarens vittne (info) 19:36 24/3 (83)
Never Too Young To Die (info) 19:28 24/3 (7)
Aniara (info) 19:15 24/3 (10)
The Warriors - Krigarna (info) 19:03 24/3 (371)
Never Look Away (info) 18:55 24/3 (3)
Mission: Impossible - Fallout (info) 18:17 24/3 (45)
Bohemian Rhapsody (info) 17:40 24/3 (58)
Matangi/Maya/M.I.A. (info) 17:39 24/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 17:37 24/3 (30)
Dog Soldiers (info) 17:11 24/3 (332)
Gymkata (info) 17:01 24/3 (12)
Aquaman (info) 15:02 24/3 (33)
Evidence (info) 14:41 24/3 (16)
The Purge (info) 14:29 24/3 (171)
Paddleton (info) 14:22 24/3 (3)
Jätten (info) 14:14 24/3 (27)
47 Meters Down (info) 14:09 24/3 (26)
Triple Frontier (info) 13:53 24/3 (9)
Wonder Woman (info) 13:07 24/3 (109)
Red Mission (info) 12:41 24/3 (1)
Columbo: Lovely But Lethal (info) 12:40 24/3 (4)
Columbo: It's All in the Game (info) 12:40 24/3 (1)
Columbo: Identity Crisis (info) 12:39 24/3 (3)
Columbo: Grand Deceptions (info) 12:38 24/3 (2)
Columbo: Forgotten Lady (info) 12:37 24/3 (3)
Columbo: Double Shock (info) 12:36 24/3 (4)
Columbo: Dead Weight (info) 12:35 24/3 (6)
Columbo: Caution! Murder Can Be Hazardous to Your Health (info) 12:34 24/3 (1)
Columbo: By Dawn's Early Light (info) 12:33 24/3 (2)
Columbo: Any Old Port in a Storm (info) 12:32 24/3 (8)
Columbo: A Matter of Honor (info) 12:31 24/3 (3)
Columbo: A Friend in Deed (info) 12:30 24/3 (3)