Dead Pixels
Härligt märklig stämning från början till slut. Kameramannen verkar förvisso full.
 bnw
Menlös handlingsfattig film kliniskt befriad från slut. Enda behållningen är de fina damerna, och det är ju rätt trist.
 ezeikel
skådespeleriet gör så att filmen känns lite som en dokumentär, det är helt makalöst. men med handling som inte berör särskilt mycket.
 Diamond Willie
Bra skådespel, mindre bra story. Man måste ändå gilla cassavetes
 Loffan
jojo suddigummihuvud det är sant, han är ju riktigt nöjd över att han äger sin egen nattklubb och känner sig därför självsäker! Det jag menar är att han är inte den hårda typen han vill va...den typen som driver en nattklubb och kan driva på tjejerna osv!
 suddgummihuvud
Nej, det är han absolut inte. Däremot mästare.
 Loffan
Cassavetes är verkligen inte överskattad på något sätt! Han är en mästare på att skapa stämning utan att det behöver sägas så mycket i ord som det oftast görs annars i amerikansk film
 Galivan
Skarpt skådespeleri.
 SiouxieSue
Att se Cassavetes filmer känns lite som att se en bra dokumentär, varje filmsekvens är snygg och intressant men man dör inte om man stänger av mitt i.
 XenoMorph
Ganska tråkig och seg gangsterhistoria... Speciellt för oss som gillar Good Fellas.
 suddgummihuvud
Mr. Fascination sjunger: Imagination.....
 Jakobi
Jag tycker den var bättre än den egentligen var så att säga.
 tandersten
Den tappar nästan allt mot slutet. Närapå Tarkovski-tempo.
 arvidsollenby
bättre än jag trodde! stark 3a
 magenta
suck klarar inte av så här långa och långsamma filmer!
 Riff Randell
Inte en av cassavetes' bästa, men lagon för stunden. imagination-killen va dock helsköN!
IMAGINATION!
 heythatsmybike
DVDn jag såg från serien "Svenska Filminstitutet Klassiker" var 110 min, finns det alltså en längre version?
 sectumsempra
nej tack
 Dele
Jag tycker om Cassavetes lugna och avskalade berättarsätt men ingredienserna här blev jag lite besviken på.
 saturday_sun
Crazy Horse West är ett smaklöst ställe med stil. Cosmo är kanske dum, men tyvärr också dåraktig.
 lucius
tattigare strippklubb får man leta efter
 KimEkberg
faktiskt inte så dum
 jockotomen
Han är något på spåret den där Cassavetes :-D
 lekke
en film som hade varit bättre i svartvitt. dassigare färger får man leta efter.
 Ihsahn
Lite för långsam men onekligen intressant skildring av en man som har hamnat i en liten knipa. Handlingen är originell och skiljer sig på många sätt från liknande filmer, vilket är intressant. Mr. Sophistication är lik pingvinen i Batman returns!
 Master Xian
Riktig dynga faktiskt.
 jimmy ringo
Usch säger jag bara! Sällan har jag sett en film som är så in i helsike trög och trist. Intrigen engagerade mig inte för 5 öre. Den enda anledningen till att se denna film är om man har för avsikt att somna, för det finns det stor risk att man gör.
 Trangor
Jag blev positivt överraskad. Sägs ju vara en av Cassavetes sämre, men stämningen som han bygger upp i filmen känns väldigt vacker. Jag gillar verkligen H-karaktärens vilja att driva sitt livsverk = en usel stripshow.
 blinka
Jag tyckte färgerna var jättefina!
 jlam
Inte lika intressant som de flesta andra av Cassavetes. Sexiga Azizi Johari är största behållningen.
 albanross
tyckte ljudet var väldigt bra gjort i den här filmen, kändes mkt verkligt.
 SacredS
Den här filmen fick mig att lägga till Cassavetes på min lista över bästa regissörer.
 Hypostas
Mitt betyg (ytterst svag fyra) gäller för den korta versionen från 1978. Jag tror att den långa är för långsam och seg för min smak.
 Albion
Trivsam tempo och annorlunda vinkling som gör detta till ett småintressant drama istället för en mer vardaglig action. Vet inte vad den har att berätta egentligen men konceptet och vinklingen får den ändå att bli till en 3;a.
 Mrs Smiths
Fruktansvärt tråkig, men 70-talsbröst är alltid kul att se på.
 FARC-EP
Så bra att jag vill gråta.
 Czechflash
Har bra potential och håller intresset uppe ganska länge, men sista 15-20 minuterna går den ifrån allt och blir bara flummig. Strippklubbsscenerna drar ner filmen om och om igen, synd. Nu blir det en stark tvåa/svag trea.
 kanzi
Har sina stunder men är sjukt seg, även i sin genre... Någon slags intressehöjare hade varit på sin plats den första halvtimmen.
 Tonti
Välgjord, men Cassavetes har gjort bra mycket intressantare filmer.
 JPK
är den verkligen 2 t 15 min? kändes mkt kortare
 Minik?
Nära och fint, om än lite segt till och från. Jag tyckte om relationerna.
 jonbo
Håller ett visst intresse uppe, men det är lite segt. Gazzara är dock kyligt avslappnad.
 Adoniram
Aaah, njutbar film med mycket speciell stämning. Ben Gazzara är helt strålande, Mr Sophistication - Imagination - Fascination skön som få. Ibland lite långa monologer och fotot kunde ha varit bättre men annars en välsmakande anrättning.
 #54
Fina karaktärsstudier.
 emilstjernholm
Smutsigheten i de här miljöerna skildras på ett intresseväckande vis, karaktärsdrivet och med långsamt tempo. Avsaknaden av dramatisk kurva brukar inte störa mig när det gäller just Cassavetes men i det här fallet, när det gäller ett mord, känns det lite rumphugget.
 Don Active
Tight, smutsig, svettig, ensam och vacker. Allt får plats och svängarna tas ut ordentligt ibland. Bra skildring av ensamhet i en film fylld av människor. Strålande skådespeleri från huvudrollerna.
 Ful_fisk
John Cassavetes kan enligt mig spåra ur lite väl mycket i sina abstrakta metoder för att göra film. Här fungerar det dock rätt bra. Storyn är rätt thriller-inriktad och visst blir det spännande ibland, men huvudsakligen är det sjaskigt, karaktärsbejaktande och odramatiskt. Atmosfären är kanonbra, men jag kan nog tycka att filmen hade nått högre nivåer ifall den hade varit mer fokuserad och inte så splittrad. Överlag dock en klart sevärd film!
 Tonti
Riktigt fin på många sätt.
 Xtro
Lysande på alla plan, i synnerhet det visuella.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
The Raven (info) 13:15 20/2 (115)
Ha ett underbart liv (info) 12:08 20/2 (127)
The Dead (info) 12:05 20/2 (53)
Alita: Battle Angel (info) 11:45 20/2 (11)
Wood Job! (info) 08:29 20/2 (2)
A Night at the Garden (info) 00:58 20/2 (2)
Patriots Day (info) 00:57 20/2 (28)
48 timmar (info) 00:45 20/2 (145)
Polar (info) 00:44 20/2 (18)
The Equalizer 2 (info) 00:43 20/2 (22)
Game Night (info) 00:36 20/2 (43)
Bone Tomahawk (info) 00:24 20/2 (59)
Northmen: A Viking Saga (info) 00:15 20/2 (8)
Prince of Persia (info) 00:12 20/2 (333)
Mr. Right (info) 00:05 20/2 (30)
Sinister (info) 00:03 20/2 (263)
Big Bad Wolf (info) 23:58 19/2 (12)
Children of the Corn (info) 23:32 19/2 (32)
En dålig flicka? (info) 23:24 19/2 (4)
Min middag med Andre (info) 23:19 19/2 (20)
Overlord (info) 22:46 19/2 (14)
Suicide Squad (info) 22:43 19/2 (156)
Ben is Back (info) 22:38 19/2 (1)
Vi två (info) 22:25 19/2 (1)
The Hateful Eight (info) 21:48 19/2 (203)
Robin Hood (info) 20:39 19/2 (8)
How It Ends (info) 19:02 19/2 (24)
Mary Queen of Scots (info) 18:09 19/2 (6)
Kör hårt, Marlowe! (info) 17:13 19/2 (7)
Hammett (info) 17:03 19/2 (11)
Happy Death Day 2U (info) 16:45 19/2 (3)
The Cloverfield Paradox (info) 16:18 19/2 (47)
Heroine Disqualified (info) 16:00 19/2 (1)
IO (info) 15:53 19/2 (11)
Cinema Paradiso (info) 13:50 19/2 (255)
The Spy Who Dumped Me (info) 13:26 19/2 (8)
Amazonas skatt (info) 13:25 19/2 (16)
Risk (info) 13:16 19/2 (7)
Unga Astrid (info) 13:16 19/2 (11)
Cold Fish (info) 12:17 19/2 (27)
Vaiana (info) 09:41 19/2 (79)
Midnatt i ondskans och godhetens trädgård (info) 09:14 19/2 (72)
Piratpatrullen (info) 06:07 19/2 (39)
Fyra år till (info) 02:43 19/2 (75)
The Sight (info) 01:27 19/2 (2)
Bloodwork (info) 00:49 19/2 (3)
Shoplifters (info) 00:42 19/2 (12)
Chocolat (info) 00:39 19/2 (732)
Outbreak - I farozonen (info) 00:37 19/2 (115)
100 steg från Bombay till Paris (info) 00:33 19/2 (66)