wenander
svingrym jävla film.....jag tänker inte se nyinspelningen för den kan bara göra en sak o det e o suga åsneballe
 kanzi
Jäkligt snygg och stämningsfull. Håller på att spåra ur ett tag (tänk Easy Rider), men håller sig på mattan. Det finns sjukt många filmer som kan härledas till den här, "Smokey and the Bandit" är ju exempelvis en film som har kopierat friskt...
 RaQQa
Skön kille, snygg film.
 zandro
Road-moviens urmoder! Bättre än easy rider! Fotot är av högsta klass och tempot i filmen bara ökar. Filmen är otroligt smart gjord, tittaren får små sporadiska fragment om Kowalskis bakgrund som till sist bildar en historia. På detta sätt hålls tittaren på helspänn under hela filmen. Det finns inget annat betyg än 5 för detta guldkorn. Se den och njut! Ett tips till... se filmens trailer, den är värd en femma bara den.
 Bonebreaker
Det var väl inte så mycket för mig i vilket fall. Fast musiken och fotot var ju bra.
 Moj
Lite handling, mycket biljakt, juste stämning.
 3D Daniel
den var inte som jag förväntade mig. En del biljakter, men ändå ganska händelslös. Men väldigt snygga bilder under biljakterna.
 Toxx
Var tvungen att höja betyget när jag såg trailern. Jag ska göra en grindhouse-trailer, då vill jag ha med den rösten...
 Brax
Mums. Skööööön film.
 Macase
Ok den är snygg och rätt skön ibland. Men det är inte mycket till manus. Bara för att man lägger in en del skumma och mystiska prylar blir inte manuset spännande eller smart. Dock bör man se den just för att den är en sån kultfilm och stilbildare.
 Tenchi
Hur kan den vara rekomenderad 4 för mig? Tänkte först sätta en 1a. Manuset är bara flummigt och korkat, det är alldeles för mycket hippie och knarkande och många onödiga scener. Bilscenerna är snygga och rätt bra, men jag fattar inte slutet.
 Occocc
Den saknar ju nästan helt handling. Stor bevikelse! Mycket överskattad film.
 Al_Pike
Grymt bra film! Genomtänkt, vacker. Sköna bil ljud!
 sfrank
Det finns en version för idioter, från 1997 med Viggo Mortensen, för de som inte fattar handlingen i denna. I och för sig suger den, men kanske till hjälp för de med behov.
 Spöket
Tänker bara på Primal Scream, så jag får väl ta och se den här!
 ledsenpirat
Skalar man av kultfernissan blir det inte mycket över mer än en dialogfattig roadmovie, med osammanhängande handling och jäkligt snygga biljakter!
 ray
Kanske inte mycket till story, men då filmen är så förbannat välkomponerad med foto och musik spelar det ingen roll. En sann kultfilm!
 tk soul
Speed means freedom of the soul.
 federico033
cool skön film, den vita mustangen borde fått en oscar som bästa biroll
 Afflicter
Det är en vit Dodge Challenger, för Guds skull!
 KimEkberg
den börjar bra och eftertänksamt, men slutar riktigt sökt och puckat. bilscenerna är ganska grymma, och den har en mycket god stämning över sig, men tyvärr är alla försök till story ganska pinsamma och löjliga. man borde fokuserat på det man visste att man kunde, och låtit filmen varit en smula kortare.
 Tonti
Fantastiska miljöer och svängig musik. Idiotisk story men det gör inte så mycket. En helt okej film.
 NekkruEvul
Solklaraste femman på länge.
 ikswapjj
kan inte säga att jag fattar filmen...
 schluff
kowalski the vanishing point! kowalski the vanishing point!
 AjaxWarrior
Denna film behöver ingen story. Det är fotot och musiken som räknas, och båda är solklara fyror!
 Brouhaha
Ett 90 minuter långt Dodge-montage till skön musik och lite bröst inklippt här och där för att hålla intresset uppe. De vet minsann vad publiken vill ha!
 PojmiZ
Kunde varit 30min till så dom fått ihop ett bättre slut men men funkade endå
 Scrite
Brouhaha skrev det perfekt!
 thompalainen
Riktigt skön bilfilm. Tappar dock en del på grund av de tidstypiska hippie-inslagen i mitten.
Skönt tidsdokument med bra musik och trevliga biljakter. Det finns en djupare mening med den här, nån protest eller dyl mot överheten. Denna förstod jag dock inte och betygsätter efter underhållningsvärdet.
 Kow
En turboladdad bil och no fucking respect for the police. Den slutgiltiga ultimata kicken!
 rockoholic_
Ett måste för de som tycker att riktiga bilar har vansinniga bensinslukande V8-motorer och att tryck & pys-bilarna i Fast & Furious-filmerna är lite tjatiga. Gillar man muskelbilar är det som en enda lång porrfilm med bra handling.
 Godzillasaurus
Om man köper det amerikanska idealet så är det en vacker, om än vemodig, hyllning till friheten.
 Adoniram
Filmen man minns för biljakterna och den sköna tidskänslan fast den inte känns riktigt färdig, man skulle ha kunnat få ut mer av den. Men visst, en kultfilm man bör ha sett.
 Totenkopf
Jäkla kul överraskning till film, härligt med såhär 40 år gamla pärlor.
 Grillo
Riktigt skön med amerikansk 70-talskänsla när den är som bäst.
 GrandMaster_E
Cool och häftig rulle med många svettiga scener, lustiga situationer & karaktärer samt ett kanonslut.
 Slowdive2
En film som åldrats med besvär. Har troligen inspirerat Sam Shepard eller åtminstone Wim Wenders inför skapandet av Paris, Texas. Verkar vara nån slags parodi och hyllning till den amerikanska drömmen. En drogliberal naken tjej på motorcykel strax efter en föraktfull scen mot queers. En film för filmhistoriker.
 blafa
Skön rulle om man tar det för vad den är!
 AddeColciago
Oväntat intensiv. Jag var rädd för att den starka öppningen skulle komma av sig, men icke. Mycket bra!
 ClintanTheKing
Vill man se filmen som är en ända stor biljakt bör man se denna. Personligen tycker jag den är skön med ett chockartat slut.
 LTT86
Den hade inte så många bil racing och bil krock som jag först trodde att den skulle ha.
 Dutch
Bästa...bilfilmen...någonsin
 Darn
Innehåller lite lagom mycket av det mesta som gjort New Hollywood till vad det blev. Lite som upplagt på en bingobricka faktiskt. Finast är de genomtänkta bildövergångarna och smått av de kufiska karaktärerna, även om det ibland var i det grundaste laget.
 Robkiller
En 100 minuter lång biljakt med gamla amerikanare som ändå lyckas flumma ur i tidstypisk anda... kan väl inte påstå att det egentligen hände så mycket... men i slutändan så är det helt ok i alla fall, och har nog inspirerat en hel del filmer efter den... motorcykelscenen i öknen är i alla fall minnesvärd.
helt ok
"Den ultimata bilfilmen" eller "Bilfilmernas svar på Easy Rider" eller "Gubbe kör bil i nittio minuter". En film som förtjänar att hyllas, men själv tyckte jag att den till största de var aptråkig. Men den är snygg, innehåller några coola stunts och har en magisk stämning som dessvärre drunknar i motorvrålet. Jag är glad att jag har sett den, men kommer definitivt aldrig att se den igen. Ligger och guppar precis mellan en tvåa och en trea, men då den på sätt och vis ändå känns unik, så får det bli en otroligt svag trea. (7-/15)
 gjoob
Seg emellanåt, men vacker med en unik stämning. Och slutet är riktigt hardcore!
 Solidus
Jag är kär i "Vanishing Point". Underbar känsla och det storslagna fotot får mig att fälla en tår av lycka. Tuff bilfilm som sparkar ner allt som heter "Fast & Furious" och som levererar en väldigt behaglig upplevelse. När jag blir stor vill jag vara lika cool som Kowalski.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Superswede (info) 23:05 24/9 (15)
Black Panther (info) 22:51 24/9 (71)
Bang Bang Baby (info) 22:33 24/9 (1)
Brazil (info) 22:32 24/9 (424)
Ocean's Eight (info) 22:20 24/9 (21)
Ghoulies (info) 22:17 24/9 (20)
Gräns (info) 22:09 24/9 (12)
Bad Guy (info) 22:03 24/9 (79)
The Day the Earth Stood Still (info) 21:54 24/9 (392)
Mandy (info) 21:42 24/9 (7)
The Trip to Spain (info) 21:41 24/9 (8)
The Mountain Between Us (info) 21:30 24/9 (14)
De flögo österut (info) 21:27 24/9 (7)
25th Hour (info) 20:51 24/9 (442)
American Hero (info) 20:50 24/9 (5)
Antz (info) 20:43 24/9 (296)
Spider-Man: Homecoming (info) 20:33 24/9 (66)
Skrattbomben (info) 20:30 24/9 (5)
Saturday Night Fever (info) 20:25 24/9 (259)
John Wick (info) 20:12 24/9 (159)
The Age of Shadows (info) 19:15 24/9 (6)
Ghostland (info) 18:46 24/9 (6)
Återstoden av dagen (info) 18:30 24/9 (172)
Doctor Strange (info) 17:15 24/9 (109)
Under Suspicion (info) 16:18 24/9 (54)
Captain America: Civil War (info) 15:07 24/9 (105)
The Devil's Cabaret (info) 15:05 24/9 (2)
Änglars vrede (info) 14:53 24/9 (1)
Cargo (info) 14:51 24/9 (16)
Wind River (info) 14:49 24/9 (40)
Ghost in the Shell (info) 14:46 24/9 (65)
Age of the Dragons (info) 14:22 24/9 (30)
Avengers: Infinity War (info) 14:12 24/9 (64)
A Murder of Crows (info) 13:33 24/9 (39)
Exorcisten (info) 13:07 24/9 (521)
Ormens ägg (info) 12:31 24/9 (35)
Andra andningen (info) 09:37 24/9 (19)
Mary Poppins (info) 09:18 24/9 (160)
Polisskolan 2 - Första uppdraget (info) 08:36 24/9 (148)
Hereditary (info) 08:35 24/9 (47)
Book Club (info) 08:34 24/9 (6)
Annihilation (info) 06:33 24/9 (85)
Lost in Paradise (info) 02:04 24/9 (1)
Johnny English (info) 01:45 24/9 (412)
Journey to the Mysterious Island (info) 01:41 24/9 (68)
The Lodgers (info) 01:07 24/9 (4)
Beyond Skyline (info) 01:04 24/9 (10)
Bleach (info) 01:01 24/9 (2)
Wallander - Skulden (info) 00:27 24/9 (63)
Stingaree (info) 00:01 24/9 (1)