Tarte
Helt värdelös. Ett mysterium att jag inte stängde av...
 Cp-arnie
Nej, det här va inte alla vad jag hade hoppats på. Trodde filmen skulle väcka reslust mm. Men den va seg och jag blev inte alls "fångad av storyn"...
 Sundelicious
Rätt seg. Inte så mkt djup trots all "visdom", gjorde inte så mycket avtryck Fast jag älskade Ketut.
 Gigi1943
Bravo, alla ni som säger precis vad jag tycker! Seg i övermått och varför så lång när det bara är meningslösheter. Jag tillhör INTE Julia Rs fans, sorry alla som älskar henne, jag tycker hon inte bara är dålig utan också FUL (vad har hon gjort med sin överläpp???) och man kan ju undra hur jag orkade genomlida denna film - JO, jag satt hela tiden och väntade på Javier Bardem (med honom inledde jag ett "kärleksförhållande" i och med Biutiful, en klar femma!) och det är den sista halvtimmen som gav mig lön för väntemödan, när han kom körande i bilen och körde på "Liz" så fick filmen en glodia av ljus, FY FAN VAD HAN ÄR LÄCKER (synd bara att han inte körde ihjäl henne så man slapp se mer av detta pizzaslaskande - men kul att se Tova N, man har ju hört vad hon sagt om just den scenen!). Suck, synd att båten hann åka iväg med Julia R på slutet - innan jag hann fram!
 Volbeat
Något för lång men endå är man nyfiken på hur det ska sluta, vissa delar i filmen är bra som när hon är i Italien medans vissa andra delar är ganska intensägande, så ojämn film men endå klart godkänd.
 casablanca93
Det är inte ofta jag stänger av efter en halvtimme. Jag älskar mysiga feelgood-filmer men det här var bara för mycket. Pinsamt förutsägbart och stereotypt.
 luxlisbon
En typisk tjejfilm är det nog allt, det här. Bjöd på en trevlig och mysig stund med massa härliga scener på olika utsikter och maträtter. Visst, ibland kändes det kanske lite väl mycket som om man fick se en drös med reklamsnuttar för spaghetti, men äh, det gjorde inte så värst mycket heller. Att Fleetwood Mac och Neil Young var med på soundtracket var bara för underbart. Så summan av kardemumman är att om gillar man feelgood och fina miljöer (och bra musik) så gillar man antagligen det här.
 Värmland63
Seg och långtråkig. Ett plus för bra skådespeleri och Neil Youngs musik.
 Redwood
Jag undrar om boken är bättre. Den står och väntar på mig i bokhyllan...
 Pillynilly
Jag orkade inte ens se klart den, kanske blir den bättre efter de första 90 min, men det känns inte så troligt. Större delen av de minuter jag härdade ut, var jag för hypnotiserad av ankan som donerat sina läppar till Julia Roberts. Herregud vad uppenbart.
 kboman
Det som räddar den från bottenbetyget är en del roliga scener och repliker, men herregud vilket förutsägbart dravel allt det andra är! Att man också förutsätts köpa rakt av att den enda vägen till riktig lycka är monogam tvåsamhet och att inga alternativ finns är direkt oförskämt.
 wiilska
Himla bra soundtrack först och främst! Mysig film, men trodde den skulle vara annorlunda. Mindre kärlek och mer av allt det andra. Men en stark trea förtjänar den absolut!
 Bogey
Nej... orkar inte se. Buffrade mig igenom det på 20 minuter på Viaplay medan jag väntade på tvätten.
 Mikkala
Jag har läst boken så det var kul att få se den på film men precis som boken försöker var djup försöker filmen vara djup utan att lyckas. Jag var någorlunda underhålld genom filmen därav tvåan(såg den dock i två omgångar) men absolut ingen höjdare. Läs boken hellre. Eller läs något annat ;)
 Tippi Hedren
Det är inte ofta jag stänger av en film utan att ha sett klart, men jag härdade bara ut i 45 minuter. Någon borde lära Julia Roberts plastikirurg att stava till amorbåge. Och någon borde sluta upp med att författa klichéartade scener typ "oj-vad-jag-njuter-av-livet-och-är-frisläppt-som-äter-en-normalstor-tallrik-pasta-med-normalt-mycket-parmesan"
 MickeSyding
Fullständigt värdelös och meningslös film
 confused
tyckte om den, mysig och sådär härligt pepp. något långdragen ibland, men budskapet lyfte upp filmen trots det.
 EliasN
Om man bortser från filmens budskap, tycker jag att det var en underhållande film.
 Kurganen
Nu hade jag fått allt om bakfoten och levde i tron att det var Jennifer Aniston som spelade huvudrollen. Jag såg därför framför mig hur Vince Vaughn och Aniston efter diverse småmysiga missförstånd strålar samman i ett kärlekens nirvana och jag kräks. Men! Så var det inte. Julia Roberts spelar huvudrollen och det i en film som faktiskt förmår underhålla i över två timmar. Filmen åker lite berg-och-dal-bana, om än en liten sådan. Ena stunden är den mycket bra, andra går den lite på tomgång. Som helhet måste jag dock medge att det är en mycket habil film med bra skådespelarinsatser. Javier Bardem är förutom att vara grymt stilig i alla sammanhang också sjukt sevärd, i vanlig ordning. Budskapet i filmen tycker jag kommer fram bra och kontentan av filmens mening är allt annat än dålig. Tvärtom är det ett budskap som säger att livet aldrig behöver vara gjutet i betong utan snarare är föremål för förändring, om man vågar, vill och anser sig kunna. Det är en feel good-film, det kommer man inte ifrån, men en bra sådan och faktiskt mycket sevärd.
 a9davhar
Betyget får bli en tvåa på grund av vackra miljöer. Tidigt fick jag känslan av att filmen blir lång och utdragen med uppenbart slut. Jo, så blev det.
 filmmalin
Uppgraderade betyget från 3 till 4 efter att ha sett den igen, mer koncentrerad denna gång. Filmen säger många viktiga saker om självständighet, livsuppfyllelse och relationer - åtminstone de första två timmarna, sedan är det som om regissören har fått ge vika för filmindustrins krav på konforma, romantiserade slut ("i slutändan är ändå tvåsamhet viktigare än självständighet, glöm aldrig det...").
 Hogman
För att man skall gilla en sån här film tycker jag man bör kunna sympatisera med huvudpersonen, vilket jag inte kunde alls. Hon var bara allmänt jobbig och filmen babblig, tråkig och ytlig. Litet plus för den balinesiska gurun.
 Anuwyn
Om man bortser från att den helt random plockar in scener som inte finns i boken den baseras på så är filmen helt ok, även om den saknar bokens djup.
 Poker-Mange
Irriterande målgruppsinriktad produktion. Filmen riktar sig enbart till kärringar mellan 40-50 år. Observera och jag vill betona kärringar, dvs detta är alltså ingen tjejfilm. Trist att se sådan här kletig smörja som inte kan erbjuda andra målgrupper någonting. Ointressant och förutsägbart. Långt lidanda på 2 timmar och 10 min för den som är så korkad och ser hela filmen. Julia Robert är imponerande dålig igen. Hennes breda leende fungerade eventuellt på 90-talet men att 20 år senare använda ett tomt, själlös och brett leende som sitt starkaste kort i skådespelarregistret väcker frågor. Har du inte utveclats någonting på 20 år, Julia Roberts? Kanske dags att lägga av? Som sagt, imponerande att man kan utvecklas bakåt och bli så dålig.
 mammene
Det här kändes väldigt tamt och kanske mer som ett repotage än en film. Den var småtrevlig så länge den varade men, men! Utan Julia Roberts leende och Javier Bardens charm hade det inte blivit mycket kvar.
 Sture Stenhög
Gillar man banala livsvisdomar så har man sin film här. Allt från den krystade berättarrösten till de stereotypt spirituella bikaraktärerna bidrar till en väldigt ytlig form av livsfilosoferande som jag faktiskt tror är menad att tas seriöst. Det är också en film om en sorts människor som jag helst vill ha väldigt lite med att göra, Julia Roberts karaktär är faktiskt ganska vidrig, och att casta en Hollywoodstjärna i den här rollen känns ganska fel från början, när hon snackar om hur unnar sig att äta pizza så blir ju det lite av en förolämpning mot alla som inte ser ut som Julia Roberts. Javier Bardem känns bortslösad i en tråkig roll, och Richard Jenkins (som jag annars gillar) får spela en riktig röv till karaktär. Lite trött humor baserad på nationalitetsstereotyper på det, och den här tvåan är verkligen av det svagare slaget
 wolly78
Oorginell
 Laserkanin
En underhållande film som ibland tyvärr förstörs av Julia Roberts ocharmiga karaktär som bara blir mer och mer irriterande.
 ulpe01
Nja, Bardem gillar jag, men filmen som helhet är inget vidare.
 Pillynilly
Försökte se denna igen, men det går inte. Medelålders-tant som avskyr livet och anser sig vara bättre än alla, men försöker pretentiöst låtsas som att hon respekterar dem. Sen det faktum att Julia Roberts blivit en riktig anka med sin bästis botox gör ju inte saken bättre, spenderade mer tid åt att stirra på det spektaklet än filmen, betydligt intressantare!
 karlmats
Fick höra på jobbet att det här skulle vara världens grej. "Åh, ska du åka jorden runt? Då måste du se den här filmen med Julia Roberts, hon ska också till Indien och Bali och hitta sig själv!" När jag kommer tillbaka till Sverige har jag ett svar till dem: Vilken jävla dynga! Ingen av de här karaktärerna kan ju på något sätt finnas på riktigt. Det är så mycket klichéer och trams att jag skäms för att jag ser denna i ett sällskapsrum. Roberts själv är urkass och vad Bardem gör här kan man fan fråga sig. Samma kvalitet som ett avsnitt Sex and the city, men det verkar sväljas med hull och hår av den kvinnliga åskådarskaran iaf, good for them. Själv kräks jag lite inombords.
 ASSFACE
Carpe diem alla 40-årskrisare!
 fabbe86
Herregud... Vad är det jag tittar på? Förtjänar egentligen inte någon kommentar. Italien-delen, se Dolmio- eller Nutella-reklamen lika väl. Allt är på låtsas. Full med försök till insiktsfulla tankar om livet som mer liknar sliskiga pekpinnefloskler. Vilka är ens människorna hon helt plötsligt hänger med som överöser henne med alla dessa grymma tips om livet?!
 embr91
En väldigt svag 2a.
 ROCK0N
Lite småseg, men ändå en väldigt fin film!
 Le_Flow
Ytligt, själlöst och segt drama om bortskämd WASP som beger sig ut i världen för att "finna sig själv". Tramsiga insikter, i stereotypt exotiserande miljöer för riktigt, riktigt dumma och naiva, självupptagna och initiativlösa åskådare. Allt detta fördummande trams förpackat i Hollywoods allra mest förutsägbara dramaturgi får mig att skämmas över att jag plågade mig igenom hela filmen, trots föraningen om dess fullständiga uruselhet. Bland de 10 sämsta filmer jag sett i mitt liv.
 Hedvigsofiia
Alldeles för lång!!! Lite småtrevlig feelgood-film men definitivt inte mer än så!
 kokosbollen
Den var väl helt okej ändå. Tycker ändå att boken är bättre. En svag trea, inte mer!
 Ajax Swan
Nja. Standard, och Roberts spelar sig själv som vanligt. Tuva dominerar dock på riktigt och borde åkt över till Hollywood. Småtrevlig och slutet blir ändå inte för sliskigt. 3:a (5/10)
 Angeliana
Svag 2a. Känns som att jag var tjugo år yngre än filmens målgrupp. Snabbspolade förbi en hel del, varför måste den vara så lång? Tror tusan att jag sänker till en 1:a ändå för nu blev jag bara irriterad på den
 jskogh
För lång för att nå en trea, får en lagom stark två istället
 HerrNenne
Alldeles för lång, alldeles för klyschig och tydlig. Ingen snits i den, bara massa mumbojumbo.
 Rehn108
En kolossalt ointressant huvudperson åker runt i världen och velar. Nej det var inte så jätteroligt, och under en period kunde jag inte sluta tänka på att man nästan oavbrutet klippte var 1-3:e sekund.
 hsimpson
Första och sista delarna (i USA och Indonesien) är svagast. Däremellan är det ganska trivsamt. Visst, det är jätteklyschigt och inte så djupt som den vill ge sken av. Den har dock sina stunder, och samspelet mellan Roberts och Jenkins är rätt bra. Den senare briljerar.
 albert
Svag tvåa. Klyschig. Varken rolig, spännande eller på något sätt underhållande.
 Skez
Trodde inte jag skulle gilla boken när jag började läsa den men föll snabbt in i historien och den var bättre än väntat. Det var likadant med filmen.
 LadyFlanders
Totalt poänglös film. Bra skådisar, men uruselt manus.
 Norpan0
Svag trea, men den lyckade ju i alla fall behålla mitt intresse. Amerikanskt dravel. Klyschigt som fan.
 asasae
Ganska dryg film, inte tillräckligt händelserik och ganska lustig. Julia Roberts är såklart bra, men det räcker inte när handlingen är platt och patetisk.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Rom – öppen stad (info) 15:36 22/8 (94)
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)