kakbakarn
Stabil och underhållande, det vekar vara ledorden när det gäller Fincher. Tyvärr når inte hans filmer - åtminstone inte hans senare - till några mästerliga höjder. Kul dialog här i alla fall (jag får ta mig an Sorkins övriga hyllade projekt), och oväntat intressant med tanke på förutsättningarna. Men efter att ha sett alla Fincher kan jag konstatera att han inte går att nämna i samma andetag som verkligt stora amerikanska regissörer.
 Naaajn
Supertråkigt, orkade knappt se klart den.
 amotherscrime
Regin är fantastisk men allt annat är bara blä.
 namaste87
Som min kompis sa; om man undrar vad som menas med genus-strukturer i samhället kan man kolla på denna film och få svaret. En miljon kodande smarta killar + kanske ca sju tjejer utan några intressen alls, förutom killarna då. Sällan har jag sagt "va?? jag fattar inte?? vad hände nu??" så många gånger som under denna film heller, dialogen var fattig, historien otydlig och allt gick alldeles för snabbt. Jag misstänker att huvudrollsinnehavaren fått rollen för att han kan prata så snabbt, för att filmen inte skulle överskrida 2-timmarsgränsen. TRIST var ordet.
 Sakura
Visar vilket svin han verkligen är...
 eodling
Blev less och halvkollade bara till slut. Alltså inte nog bra för att vilja kolla...
 Mikkala
Väldigt kul att få se vad som ligger bakom facebook!
 Simon_19
Allt är väldigt bra. De som ger dåligt betyg är Harry Potter- och Star Wars-fanatiker och är alldeles för dumma för att förstå sånt här. Kommer nog se om den snart igen, otroligt bra!
 nikdelarge
Skräp. Håller med namaste87.
 cassiopeia
Framställer Mark Zuckerberg som en rejält osympatisk person. Och vad är grejen med att 80 % av filmen är så märkligt och mörkt ljussatt?
 jimmkind
Bra o veta. Denna går till historien, liksom fenomenet sociala medier.
 Hans Moleman
Mark Zuckerberg verkar inte vara världens trevligaste kille - enligt den här filmen. Sevärd.
 Retard_Messiah
Nu har jag då sett filmen om facebook och dess grundare Mark Zuckerberg. Den film som jag först trodde att var ett skämt, men nu kan jag tala om vad jag har för uppfattning kring filmen. David Finchers film "The Social Network" och min uppfattning angående den ska jag leverera nu. Men först kommer lite om handlingen. En sen kväll 2003 sätter sig Harvardstudenten och dataprogrammeringsgeniet Mark Zuckerberg (Jesse Eisenberg) ner vid sin dator och börjar intensivt jobba med en ny idé. Ur allt bloggande och programmerande växer det fram som snabbt ska komma att bli ett globalt socialt nätverk och en revolution inom kommunikation. Bara sex år och 500 miljoner kompisar senare är Mark Zuckerberg den yngste miljardären genom tiderna... men för den här entreprenören så leder framgången till både privata och rättsliga komplikationer. Filmen var väldigt lång, men för den sakens skull kändes den aldrig direkt tråkig. Det var intressant att ta del av hur det som först var Zuckerbergs egna blogg successivt växte. Nästa steg var ett internt nätverk på Harvard. Sedan växte det från en kompisgrej till ett socialt nätverk med större bredd. Nu har varje människa i hela världen medlemskap där och är i princip beroende av det som idag heter Facebook. Jesse Eisenberg är mycket bra i huvdrollen som den nördiga och associala datageniet Mark Zuckerberg. Han gör rollen trovärdigt och glänser allra helst då han förklarar för sin omgivning om sina nördiga idéer om hur man kan tjäna pengar på ett socialt nätverk. Samt är han väldigt bra då han är kaxig i rättegångstvistarna som är en stor del av filmens handling. Bästa kompisen spelas av Andrew Garfield som gör en väldigt bra prestation som den person som stöttar honom hela vägen. Samt Rooney Mara i en viktig biroll som flickvännen som omedvetet väcker idén till Facebook är intressant att se i sin första större roll. Över lag är detta en sådan där udda film om en outsider som till slut lyckas uppnå en social status och ett mål med det han brinner för. Filmen är också ett bra tidsdokument över hur det var att gå på Harvard under denna period. Att Facebook blev en stor social utveckling för alla användare vet vi redan. Men inte hur det hela började. David Fincher som är regissören behåller hela tiden tråden och man tappar aldrig intresset varken för Mark Zuckerberg eller hans resa till framgång. "The Social Network" är en intressant film som starkt kan rekommenderas.
 Pixic
Skön film om Facebooks grundare.
 kattsallad
Ingen aning om hur den riktiga Zuckerberg är, men oj vilken douche filmversionen av honom var. Tyckte ändå att filmen var bra, och hade en del bra skådisar.
 Engravadlax
Visste inte att Zuckerberg var en sån sperglord. Facebooks skapelseberättelse är kanske inte det mest spännande man kan filmatisera, men Fincher gör ett bra jobb.
 Kurosawafan
mer intressant än bra kanske hade en ren dokumentär var it ännu intressantare, eller rättare sagt JA det hade den
 AlbinWesley
Löjligt välskriven och bra gjord film, som dock är lite för polerad för att verkligen kännas äkta. Samtidigt kan jag inte hjälpa att jag ändå engagerar mig, för det berättas så bra. Därför vet jag inte vad jag ska sätta, stark trea?
 Luciphere
Mycket välgjord, intressant och bra skådespeleri. Starkt att få denna typ av story så fångande.
 oapelmo
Välspelat, välproducerat men saknar värme och engagemang i story.
 Jennyshima
Helt ok film med bra skådespeleri.
 den_fonk
Helt otroligt coolt att de nådde första millen precis efter killen fick kicken!
 HerrNenne
Jag finner ingen glädje att i två timmar se hur bra det går för en karaktär som målas upp som en skitstövel. Har en dokumentär poäng, men inget mer.
 Solidus
Jag var skeptisk till en film om Facebook, men det ska erkännas att David Fincher har gjort ett gott hantverk med det material han har till hands. Tyvärr fastnar jag inte för varken handling och karaktärer och den rappa dialogen handlar mest om Mark Zuckerberg och hans kollega, Eduardo Saverin, ska skaffa sig annonsörer eller inte, vilka servrar de ska köpa in, prat om koder inom programmeringsvärlden samt en nedräkning till en miljon användare inom Facebook. Jag finner inte detta vara intressant, men filmen är riktigt snyggt berättad och det är tack vare duktig regi från Fincher som räddar projektet.
 Anonym_user_1
Skapandet av just Facebook tycker jag är ganska ointressant, jag har aldrig varit medlem där. Som tur är så fokuserar Fincher hellre på viljan att skapa något eget och bedriva det än vad det är för något som skapas. Han tappar aldrig tråden (vilket är ett stort framsteg i jämförelse mot hans tidigare filmer) och det finns ständigt något nytt på kartan, även om det hela blir lite väl modernt.
 Gigi1943
Tredje gången gillt! Jag har alltså försökt se denna film två gånger tidigare och blivit galen över den "rappa" och vansinnigt onödiga dialogenhastigheten (speciellt i början). Bla bla bla så man absolut inte hinner både lyssna och försöka läsa texten, när man hunnit med första raden och skall ta den andra så är nästa kulspruta igång! Talade verkligen denna person på detta viset, då är det konstigt om någon över huvud taget orkade umgås med honom. Annars var ju figuren lite smårolig med sina genidrag och vad detta drog med sig av fiendskap mm. Själv är jag absolut inte intresserad av att lägga ut mig på nätet så jag vet inte om FB bygger på reklam eller inte, gör den det? Hur kan man annars räkna hem miljarder i värde när allt för användaren är gratis ... ? Detta fattar inte en gammal dam som jag. Dock tycker jag att filmen var intressant, men jobbig. Skönt att ha sett den i alla fall så man slipper räknas som mindre vetande.
 Ojhda
Rätt intressant, inget speciellt. Jesse gör ett förbannat bra jobb dock, nära att sätta fyra för han är så duktig!
 92axha10
Bara att luta sig tillbaka och beundra mästaren Fincher i högform. Skådespelet är klockrent och manuset helt fantastiskt.
 Valarn
Som vanligt har jag svårt att placera Finchers filmer mellan 3 och 4. TSN får 4/6. Märkligt nog är jag mest fascinerad av Timberlakes skådespeleri, förutom musiken då. Musiken är väldigt, väldigt bra. Glad att jag upptäckte Trent Reznors involverande efteråt, även om jag hade mina misstankar.
 Necross
Fincher, Sorkin, Reznor - bra grejor!
 sirkurt
Den här filmen var lika ointressant som facebook själv är. Totalt ointressanta karaktärer, historien som kanske på vissa sätt kan vara intressant görs här på ett platt sätt, filmen är också väldigt fult gjord och hade passat bättre som TV-film eller mini-serie för det är mest folk som pratar.
 saggesaliv
Mycket trevlig film, med skådespel som är guldvärt (som i allt av Fincher). Har sett denna filmen en gång innan, men då lämnade den inga bestående intryck faktiskt. Gillade den mer denna gången. Skulle nog säga att den tillhör Finchers sämre. Inte mycket att säga, mer än att jag tyckte om den väldigt mycket. Gillar uppbyggnaden, gillar det mesta. Stark 7/10
Det är inget omvälvande i handlingen som helhet men styrkan i dialog och varje ord som spottas ur karaktärerna(oftast i rasande fart) är så stor och effektiv att man njuter i massor. Filmen är fantastisk välcastad med en suverän Jesse Eisenberg och en riktigt bra Justin Timberlake. David Fincher utför regissörsarbetet med vad som känns som åtdragna tyglar dvs. det känns som Fincher har anpassat sig mer till projektet än projektet har anpassat sig till Fincher. Ett gediget hantverk som helhet.
 Natosh
Bra spelat men inte en story som räcker längre än så. Solid trea
 Rundeep
Justin Timberlake gör en förvånansvärt bra insats, men i övrigt så är det lite väl mycket amerikansk "character building", uppblåsning utan någon egentlig substans.
 Fetjocke
Njaej, den var ganska ointressant. Lite dråpliga repliker med aspergercharm, men annars är det rätt ointressant att genomlida en massa förhandlingar runt mötesbord. Och när de ska skildra den flippade IT-branschen med arbetsknarkande hackers och flippade fester blir det lite som när man försökte skildra spejsade cirkusfester i Änglagård. Mest lite töntigt.
 ouimadame
Helt ointressant
 wasteoftime
Jesse Eisenberg i sig självt gör den här filmen värd en tvåa, i princip. Det är ju svårt att veta vad som är sant, och vad som är fiktion, men det är intressant, och tragiskt, hela historien bakom Facebook. En sida som växt sig så stor så den känns vedertagen i för de flesta. Och att inte ha Facebook kan verkligen vara en nackdel, jag vet, för jag har inte Facebook. Bilden man får av Mark Zuckerberg är verkligen intressant, och, om den är någotsånär sanningsenlig så måste de verkligen haft hans tillåtelse, eller så har han insett något. Vad vet jag, jag har ingen aning om hans inblandning, om någon, egentligen, men han känns inte som en person som gärna skulle frammålas på det här sättet - vem vill det, egentligen? Jag tycker att berättandet håller ett bra tempo och blandar bra mellan tillbakablickar och nutid, och det känns hela tiden intressant. Rätt så nära en trea, faktiskt. Jag tyckte nog nästan att filmen var bättre nu andra gången än vad jag gjorde efter första gången.
 Zero75
En rakt igenom vidrig liten film som visar upp hur pass psykotiskt entreprenörsidén satt sig i Harvard och andra elitskolors huvuden. De drillade barnen talar så fort så att de tuggar fradga, talar miljoner som kan förvandlas till biljoner, sociala och ekonomiska hierarkier, networking, kontrakt, stegrande kurvor, procentsatser, äganderätter och börjar därefter gråtande försöka stämma varandra. Borde nog egentligen få en fyra i betyg för att den visar upp detta..
 Senaten
Huuuh. Jag gillar verkligen inte det här poserande och rappa berättargreppet, speciellt inte när handlingen är så infernaliskt ointressant. Jag vill se FILM för Guds skull.
 Sarakin76
Denne har jo begynt riktig bra. Skal bli spennende å se hvordan dette ender opp.
 Sarakin76
Fichers regi gjør filmen riktig bra. Timberlake og Eisenberg er også med på det.
Långt under förväntan! Som helhet är den bara seg och tråkig och man sugs aldrig in i handlingen ordentligt. Skådespelarna gör bra ifrån sig och stundvis lyckas filmen bli måttligt underhållande men det är också allt. Svag 2:a.
 RustyFilm
Visst, det här är en intressant historia om Facebooks tillkomst och tillväxt. Men som filmunderhållning håller det inte till 100%. Det är ingen dålig filmproduktion och David Fisher gör som brukligt ett bra regijobb men det är för mycket datatugg för platsa på min topplista
 andy_l
Den här filmen har fått bra recensioner men det är bara ytligt amerikanskt pladder i en ointressant historia. Jobbigt och dåligt.
Trist
Gäsp, tråkig film!
 Ful_fisk
Mycket bra film. Sorkin och Fincher är en lysande kombination, och dessutom är Eisenberg lysande i huvudrollen. Grym!
 Nalleman
Klart sevärd!
 hsimpson
Välspelad och välskriven film om en av vår tids massförströelsevapen.
« Föregående   |   1 ... 8 9 10
Senaste kommentarer
Drunk Parents (info) 21:26 22/5 (2)
30 Miles from Nowhere (info) 21:14 22/5 (1)
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)
Blacula (info) 07:55 22/5 (18)
Stjärnornas krig (info) 23:52 21/5 (988)
Space Cowboys (info) 23:41 21/5 (173)
Shocking Dark (info) 23:35 21/5 (20)
Taking Off (info) 23:31 21/5 (17)
All the Money in the World (info) 22:32 21/5 (15)
Snömannen (info) 22:02 21/5 (47)
Tank Girl (info) 20:45 21/5 (156)
The Talented Mr. Ripley (info) 20:43 21/5 (386)
Amundsen (info) 20:41 21/5 (3)
Network (info) 20:34 21/5 (154)
The Prodigy (info) 20:20 21/5 (7)
Mary Queen of Scots (info) 18:34 21/5 (8)
Avengers: Endgame (info) 17:59 21/5 (25)
The Devil's Mistress (info) 17:34 21/5 (4)
Invasionen av Danmark (info) 17:18 21/5 (19)
This Is England '90 (info) 15:42 21/5 (12)
That Good Night (info) 15:06 21/5 (1)
Pacific Rim: Uprising (info) 13:00 21/5 (26)
La corrupción de Chris Miller (info) 10:35 21/5 (3)
Pappa polis (info) 09:52 21/5 (24)
Lysande gift (info) 08:58 21/5 (22)
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)