isecore
Kass hipster-film där skådisarna mekaniskt läser upp sin dialog och där filmen lite halvengagerat kravlar sig genom nåt slags pseudo-handling.
 steely_dan
sjukt att modern och döttrarna är det på RIKTIGT också och att deras verkliga livshistoria är liknande plus att hon som spelar huvudrollen har skrivit och regisserat filmen också
 Spidde
Jag såg den här filmen eftersom jag har börjat kolla på den nya serien Girls av samma tjej, och filmen påminner starkt om serien. Det är kul att se en tjej förödmjuka sig på ett sätt som annars mest är förunnat killar, skådespelarna är hyfsade och manuset är småkul. Men samtidigt finns det mycket att störa sig på och mycket som inte är så kul eller bra. Ganska äckligt att se dessa överklassmänniskor gå omkring och oja sig över skitsaker som om de vore vem som helst, vilket de kanske också är, men äckligt är det i alla fall.
 den_vita_apan
What a load of crap :O
 Agent_Cooper
Jag orkade verkligen inte se klart den här filmen. Och då har jag ändå tålamodet av en ängel...det fanns liksom ingenting i den här filmen som verkade leda någonsomhelst stans!!
 ROOOOOOBIN
jag beundrar lena dunham och girls är en rolig serie som stundtals är riktigt bra och man kan mycket väl se tiny furniture som en förlaga till den serien. men till skillnad från girls känns det här platt, oslipat och tråkigt och är på sin höjd lika bra som girls sämsta delar. snark.
 St.Robinson
Girls är förbannat mycket bättre. Men glimtar av Lena Dunhams genialitet dyker upp då och då...
 Mortiis
Slutet var lite blaha men allt som allt en sevärd film där Lena Dunham - precis som i Girls - står för huvudroll, manus och regi och visst känns det i mångt och mycket som en förlaga till Girls, inte minst i hur Aura/Hannah, Charlotte/Jessa och Jed/Ray spelar sina roller. Roligt att systrarna i filmen är systrar i verkligheten samt att mamman i filmen är deras mamma i verkligheten, och intressant att det verkar vara till viss del en självbiografisk film.
 ryderup
 KyLLo
Tv-serien Girls har många likheter med den här filmen och i filmväg kan jag inte minnas att jag sett något av det här slaget. Det som gör den så pass unik är inte handlingen, utan Lena Dunhams berättarstil. Hon lyckas få det vardagliga att kännas levande, intressant och underhållande på sitt eget vis. Både vad gäller händelser och dialog. Det händer saker hela tiden och plötsligt dyker det upp något överraskande. En skillnad mot Girls är att det känns mer sammanhållet, vilket jag inte ser som någon nackdel. Jag måste försöka se Dunhams andra långfilmer också.
 fabbe86
Lite av en axelryckning med en del intressanta detaljer. Dunham är en stor inspiration för mig och hon har ju definitivt vässat till det mesta iom Girls...
 KillerPutte
(Rek.3) Faller mig inte alls i smaken, overklig.
 Darn
Väldigt mycket av filmen ger intrycket av att det är ett pilot-avsnitt till en eventuell tv-serie. Med facit i hand i och med efterföljande "Girls" blir det tydligare. Här är det dock mer nedtonat i sitt budskap och inte lika flashigt i vad "Girls" kom att bli. Det är lite mer sympatiskt och småtrevligt utan att stressa tittaren med raketsnabb klippning.
 hasslinger
Denna film innehöll nästan exakt samma karaktärer, händelser och dialoger som "Girls", tråkigt.
 laserpikka
Lite mörkare än Girls, mer intressanta karaktärer. Nu tycker jag det är synd att inte Girls baserades på dessa.
 kryptoniite
Som ett sämre avsnitt av Dunhams Girls. Ändå bra dvs.
 skogg
Lena Dunham kan vara en av dom mest självupptagna personerna i filmindustrin just nu.
 myslas
Jag har försökt mig på Girls men förstår inte alls storheten med den serien. Tänkte att Dunham skulle kunna göra något lite annorlunda med filmformatet men det här är precis lika tråkigt och intetsägande.
 AlbinWesley
Tyckte den var väldigt trögstartad och otydlig i vad den ville vara, men varteftersom växte filmen till nåt väldigt fint. I slutändan så tyckte jag mycket om den ändå.
 emsir
Om man är ett Dunham/Grils-fan är detta ett bra komplement till samlingen, men det märks att detta är en mindre förfinad och genomarbetad version av det som sedan blev Girls. Jag är mest fascinerad av filmen som projekt, finansierad med pengar från Lena Dunhams föräldrar och skådespelarinsatser från familj och kompisar, dessutom filmad i familjen Dunhams faktiska Manhattan-hem.
 ryderup
Skrev såhär den sjätte juni 2013: "Får mig inte att vilja se Girls, men kommer säkert vilja se den här igen någon gång i framtiden." Och jag ville bevisligen se den igen.
 Kalkonhönan
Älskar verkligen Dunham, men Girls är så pass mycket bättre, men denna var verkligen kul att ha sett då mycket av Girls gick att se varifrån det ursprungligen kom, tillsammans med ett par av skådespelarna från tv-serien.
 Raimo_1985
Mycket bra! Är Girls lika bra?
Jag har inte sett Girls men blir otroligt sugen på att göra det nu. Lena Dunham har en ton och ett språk som jag verkligen gillar. Når inte hela vägen till en fyra här men en stark trea.
 fridenpaden
Efter en bra första säsong så tröttnade jag snabbt på både Girls och Dunham. Hon får mig rätt irriterad här och det är kanske meningen.
 Zok
Nja, detta lyfte aldrig.
 amotherscrime
Jag älskar Girls, därför blev jag extremt besviken när denna endast kändes som en slags usel demo-version av den. Se hellre Girls.
 InzZzomnia
Som ett väldigt långt och väldigt dåligt avsnitt av Girls.
Senaste kommentarer
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Upgrade (info) 16:33 21/8 (22)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Den skyldige (info) 16:30 21/8 (15)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Brightburn (info) 22:43 20/8 (10)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)
Våga älska (info) 20:50 20/8 (2)
Sextuplets (info) 20:45 20/8 (1)
The Red Sea Diving Resort (info) 20:43 20/8 (2)
Downsizing (info) 20:39 20/8 (52)
En oväntad vänskap (info) 20:34 20/8 (412)
Djungelboken (info) 19:33 20/8 (412)
Green Book (info) 19:18 20/8 (39)
Cykeltjuven (info) 18:47 20/8 (347)
The Farewell (info) 17:17 20/8 (1)
Sången om Stockholm (info) 13:06 20/8 (8)
A Young Man with High Potential (info) 12:39 20/8 (1)
I Don’t Feel at Home in This World Anymore (info) 12:22 20/8 (21)
Satanic (info) 12:08 20/8 (7)
Tank 432 (info) 12:00 20/8 (9)
Palos brud (info) 11:00 20/8 (1)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)