Betyg idag: 1 076 Besökare idag: 4 783

Nattsilver
Tycker inte riktigt det funkar, men har svårt att sätta fingret på vad det är som gör det.
 Jexxie
Udda film och man känner sig mest deprimerad filmen igenom. Härlig twist dock
 Podpolkovnik
Det var inte så svårt att tidigt räkna ut vari denna eskapad skulle sluta. Dock finns det några intressanta scener och storyn-i-sig är ganska välstrukturerad i allt kaos. Det får bli en trea för underhållningsvärdet helt enkelt. Sevärd film.
 Taliah
Måste höja den här till en femma efter omtitt.
 Avtryck
Semi-intellektuellt tjafs.
 Count_Duckula
Påfrestande tittning. Vänta med chipsen tills du stänger av.
 Xenox
Tyvärr så gillade jag den inte. Lite mycket science fiction kanske. Brad Pitt gör dock en strålande insats.
 knytt
Kan inte komma på något som är dåligt med filmen egentligen - bra skådisar, trots ett klassiskt tema originellt och trevligt manus, stabil regi. Jag blir väl matt av den tråkiga estetiken, jag gillar den som koncept men genomförandet håller inte hela vägen fram till 2010-talet. De flesta sci fi-filmer åldras alltför fort utseendemässigt, förjävla synd.
 RobinsTaste
Bara en skön rulle. Tycker om den, men inte mer än så.
 Dele
Storyn är sådär, men jag gillar Gilliams fantasifulla berättande, som också sätter viss finess den här gången.
 Grillo
Ogillade den här när jag var liten, antagligen för att jag inte fattade den. Nu när jag ser om den känns det som att se Terminator regisserad av Terry Gilliam. En ny favoritfilm. Brad Pitt är dessutom underbar som galning.
 BROBJO
Blir bara bättre ju fler gånger man ser den
 FilmExperten
Brad Bitt höjer betyget till en 4a. En schön rulle.
 den_vita_apan
Jättebra film. Men jag tyckte att den var rätt obehaglig så det blir bara en 3:a.
 lancell
Jag hatar tidsparadoxer, men det åsido så är det en riktigt bra film.
 spitfire_88
Fruktansvärt bra! Vågar vara så djärv att jag faktiskt delar ut en 5a här. Skådespel, manus, utförande, inget hade kunnat göras bättre, och med en dessutom så originell film kan det bara bli full pott
 Teddy1975
Kultfilm
 kervisch
Grymt bra film
 Cp-arnie
Häftig film och en rolig idé, men det blir ändå inte mer än en stark 3a.
 le monster
Tidsresefantasy.
 zallaxx
Grym film även för nutida publik
 emelee
Lite rörig och rent visuellt inte speciellt snygg, ser ut som en 80-talsrulle. Men den är rätt kul.
 Dagerman
Excellent!
 dance now
Lite skum ibland och förvirrande slut, annars än den stark!
 ulpe01
Ibland finns det inget bra skäl att inte ha sett en film, och då känns det så skönt att äntligen göra det och den visar sig vara så här bra.
 92axha10
Häftig sci-fi-thriller som låter publiken sitta på yttersta stolssitsen hela vägen igenom. Den fantastiska scenografin bidrar till stämningen.
 Ojhda
Kan ju nästan kalla den ett mästerverk!
 ClintanTheKing
Nja, visserligen är filmen lite klurig men det är inte det största problemet. Det som var otroligt irriterande var det eviga skrikandet handlingen igenom, framförallt från Stowe. I.ö. fångas denna aldrig mitt intresse fullt ut vilket jag kände redan efter 10 min att det inte skulle. Bra cast men som sagt, inget film jag gillade.
 saggesaliv
Gillade slutet väldigt, men transportsträckan dit var lång och plågsam. Nu får den en 5/10, vilket för mig är godkänt, nästan att den snuddar vid sexan, men bara nästan.
 harrodling
Typisk galen Terry Gilliam-film. Kanske hans bästa?
 LacombeLucien
Oj, oj.
 Berra_777
En film som passar bra för barn, så likt filmens tema med tidsresor så hade jag gärna sett denna när jag var liten för då hade jag säkert uppskattat den.
 Simon_19
Riktigt dålig och tråkig. Hur kan folk tycka om detta?
Terry Gilliam är en av de skickliga regissörerna med filmer som man får vara uppmärksam på för att inte missa dem. Här har han kända ansikten i rollistan. Ett gediget arbete både framför och bakom kameran.
 papabobadiof
Tolv apor och en grävling som heter Lennart.
 F-M-J
Spännande, roligt och egendomligt. Exakt som jag vill ha det när Gilliam sitter bakom registolen och förverkligar sin vision. Detta är ett av hans mer lyckade verk och filmen fungerar på ett flertal plan. För alla som gillar SCI-FI så är detta ett direkt måste och i min mening ett av nittiotalets mest intressanta verk i sin genre. En stark fyra.
 Hitschmidt
Ett märkligt pussel som man bit för bit lägger ihop under filmens gång.
 vonadel
Sett denna för riktigt länge sedan och tyckte det var dags att se om den nu. Och inte bara en gång. Såg t o m om den igen ett par dagar senare. Framförallt beroende på att jag var så trött när jag såg den första gången, och det ska man Inte vara om man vill hänga med. Men trots omtittningen så är det ändå åtminstone en sak jag inte blir riktigt klar över. Oavsett så är det en intressant film. Undrar om inte Pitt gör sin bästa roll i denna ever? 7/10
 abnormal
Hackig film med ojämnt skådespel som får tittaren att bara må dåligt. Intressant scifi, men som inte når hela vägen fram.
 Hypostas
Sänkning till svag trea från femma, efter omtitt.
 sebban89
Är väldigt förtjust i denna film. Manuset är intressant och alla skådespelare riktigt bra. Lägg på det Gilliams öga för det visuella och små detaljer.
 Halofreak92swe
Den blir bättre för varje gång jag ser den. Förstod den inte alls när jag var liten, tyckte bara den var konstig. Brad Pitt är fenomenal här!
Bra men överskattad
 Haroo
Min första femma på 2 ½ år. Både Willis och Pitt är otroliga i sina roller, och gör kanske sina bästa prestationer. Överlag mycket intressant film.
 Dream
I mitt tycke blev Brad Pitt överskattad i sin roll medans Bruce Willis tyvärr blev underskattad. Bruce Willis kommer nog aldrig att få en "Oscar" då han mest gör B - Action skit, men här borde han fått mer uppmärksamhet då detta är tillräckligt udda... Riktigt psykologiskt samt tajt rulle med fullt ös både i käften och även i benen på både Brad Pitt och Bruce Willis utan några döda stunder.
Var riktigt länge sedan jag såg den här filmen, men tyckte den var rätt ok...
 C12
Rörig, konstig, usel
 larsen1976
Hur kunde jag sätta en trea på denna usla film? Gäsp...
 dudson
Fucking sanslös flummig film där verklighet o fiction blandar samman. Det som absolut räddar upp hela soppan är Willys & Pitts roll- prestationer! Dom gör det med satans övertygelse. Men själva filmen. Jo något att se när man är på hyper boost mode. Not Else!!
 Körsbär
Försöker beta av kända titlar o detta är ju en av dom, spänningen finns där hela tiden och jag kan inte sluta titta :) Känner dock att jag inte vill se denna film en gång till o det får mig o sätta en standard trea. En konstig film må jag säga, känns lite b-ig till o från, vilket också sänker betyget.
« Föregående   |   1 ... 11 12 13
Senaste kommentarer
Alita: Battle Angel (info) 20:37 20/4 (23)
Galveston (info) 20:29 20/4 (3)
Robin Hood (info) 20:24 20/4 (11)
A Quiet Place (info) 20:15 20/4 (61)
The Equalizer 2 (info) 20:02 20/4 (26)
ChromeSkull: Laid to Rest 2 (info) 19:56 20/4 (9)
The Presence (info) 19:55 20/4 (11)
Infernal Affairs 3 (info) 19:42 20/4 (29)
Gringo (info) 19:42 20/4 (5)
The Bouncer (info) 18:46 20/4 (1)
Spionen (info) 17:26 20/4 (13)
The Social Network (info) 17:20 20/4 (467)
Änglagård – andra sommaren (info) 16:21 20/4 (131)
Kellys hjältar (info) 16:00 20/4 (280)
Skuggan av ett tvivel (info) 14:18 20/4 (150)
Widows (info) 12:15 20/4 (8)
Cold War (info) 12:14 20/4 (17)
Bad Moms 2 (info) 12:13 20/4 (14)
Fist Fight (info) 12:12 20/4 (18)
Get Hard (info) 12:11 20/4 (55)
Elizabeth - The Golden Age (info) 11:29 20/4 (184)
Elizabeth (info) 11:18 20/4 (185)
Life (info) 11:01 20/4 (73)
Flightplan (info) 10:37 20/4 (538)
The House That Jack Built (info) 09:20 20/4 (14)
Bohemian Rhapsody (info) 08:29 20/4 (62)
The Mule (info) 08:16 20/4 (13)
Min store tjocke far (info) 06:58 20/4 (45)
Prinsen och jag (info) 06:33 20/4 (189)
Thank You for Smoking (info) 00:48 20/4 (545)
The House of Yes (info) 00:36 20/4 (29)
Bumblebee (info) 00:18 20/4 (19)
Fahrenheit 451 (info) 00:18 20/4 (9)
Infernal Affairs 2 (info) 00:05 20/4 (59)
The Curse of La Llorona (info) 00:00 20/4 (2)
Den siste gentlemannen (info) 23:44 19/4 (5)
Mary Poppins kommer tillbaka (info) 23:06 19/4 (9)
Triple Threat (info) 23:04 19/4 (2)
Draktränaren 3 (info) 23:01 19/4 (8)
Kungens hologram (info) 22:39 19/4 (17)
12 Strong (info) 22:35 19/4 (13)
Infernal Affairs (info) 21:39 19/4 (412)
Midnatt i Paris (info) 21:08 19/4 (319)
Jurtjyrkogården (info) 20:23 19/4 (8)
Poppers pingviner (info) 19:52 19/4 (103)
Fulltime Killer (info) 17:24 19/4 (67)
Pastor Brown (info) 16:40 19/4 (1)
Mördartomaterna anfaller igen (info) 15:42 19/4 (79)
Främlingen (info) 14:44 19/4 (66)
Dear God No! (info) 14:39 19/4 (3)