annihilat0r
"Devil" är en vindsnabb, fräsch och snygg film. Temat är dessutom intressant. Existerar det en gud? Och en djävul? Jag tycker inte att manuset kan beskrivas som religiös propaganda.. För mig är det aktuellt accepterat att filmen "Devil" skapades år 2010. Det måste jag medge.
 znail
Papperstunn story men duglig som bakisunderhållning en regnig söndag.
 rebelscum
Man tar ju knappast till vara på saker som skulle kunna vara riktigt läskiga, istället får vi bara billig suprise-skräck. Och snälla Shyamalan, lägg ner religionstramset nu.
 nathhalie
Hallå! Trodde det skulle vara m y c k e t bättre än det här, visst handlingen och allt är bra, men nej.. denna hade kunnats göra mycket bättre!
 splaron
Kanske det sämsta jag någonsin har sett.
 booby
Helt okej spännande story. Ingenting jättestort men ingenting litet heller. En av de framstående bitarna är oxå att filmen aldrig står still utan att det hela tiden händer något, bra tidslängd dessutom.
 Jexxie
Riktigt bra, kan bli högre betyg i framtiden :)
 Annisen
Är det bara jag, eller blir Shyamalans filmer sämre och sämre? Tänk när den här killen gjorde Sjätte Sinnet! Devil känns som en bagatell, en parentes, ett litet grus i ögat som man snabbt blinkar bort för att sedan glömma. Gäsp.
 Stökig Julgran
Betyget är jag generös med. Kanske att det sänks när man ser om filmen. För även om jag tycker att filmen är helt okej så har den sina brister. Jag brukar hävda att Night skall enbart hålla sig till att regissera andras filmer och det står jag fast vid. Här blir det bättre än hans egna filmer eftersom det enbart är hans handling, men att andra sedan har tagit över både att skriva manus samt att regissera. Men det är just att Night har varit med på ett hörn som han inte behärskar som gör att det liksom ligger ett löjets skimmer över hela filmen. Men allt är inte dåligt. Jag gillar själva grundkonceptet och det fungerar till stor del genom hela filmen. Slutet vet jag inte vad jag skall tycka om. Det är både bra och rätt löjligt. Skådespelare och karaktärer är en blandad kompott. En del känns klockrena och andra bara överflödiga. Som sagt var, filmen har både sina stunder och sina brister och det är väl först när man ser om den som man kommer kunna avgöra på ett konstruktivt sätt om filmen är bra eller mer OK.
 ryderup
Grym idé. Kass story. Kass manus. Kass genomförande. Borde gjorts av en stabil regissör på 60-70-talet.
 simpa
Helt OK som jag minns det.
 Djason
Filmen fungerar bra. Smart idé till film som nästan håller hela vägen. Håller mitt intresse uppe, kanske för att filmen inte är särskilt lång.
 Eddydasilva
En helt okej film, har sina brister. handligen är okej. filmen har sina bra stunder och sina dåliga stunder både bra sidor och dåliga sidor en helt okej film som man kan kolla med kompisar eller flickvän.
 Sodastream
För mig fungerade den här filmen alldeles ypperligt och gav mig en stark klaustrofobisk känsla. Känns träffande att beskriva den som gastkramande. Synd bara att slutet inte levererade.
 schimon
oväntat bra.
 xhalelife
Den var ganska bra, så det blir en stark tvåa. Småspännande, dock ett ganska tråkigt slut. Finns inget värde i att se den igen.
 Sir_Lord
Bra spänning bitvis
 Kulturgam
Fanns ju några läskiga scener iaf.
 Jocke_eriksson
Bättre än väntat.
 Grillo
Rätt krattigt skådespel men okej underhållningsvärde.
 Sange
Så dålig, är inte mycket för skräckfilmer men tänkte att jag skulle prova denna eftersom min fru ville se den. Helt värdelös, överhuvudtaget ingen känsla för de olika karaktärerna. Hade den bara varit det minsta medryckande, hade jag åtminstone hoppat till någongång så kanske men nu checkar den in på en knapp 1:a.
 100tonvalspäck
Slutet fegar ur och sänker den till en tvåa i mina ögon.
 buggen
Välspelad!
 RunRiot
Lika bra som den är förutsägbar. Gillar skarpt och det är väldigt bra skådespeleri. Blir dock väldigt arg på folk som påstår att det här är skräck. Hade det varit en skräckis hade jag tappat intresset direkt, men det här är en thriller med klass.
 Paramis
Bra underhållningvärde och mystik. Att dom bara hade kunnat baxa upp hissen verkade ingen kunna komma på dock. En spännande thriller som har ett ganska bra slut beroende av hur man ser på det.
 dafreakish
Tråkigt och oengagerande om djävulen i hissen. Hygglig klaustrofobisk känsla men det M Night ligger bakom har en tendens att vara mediokert. Vem är djävulen? Ja vem tusan bryr sig...
 Johan_G
Riktigt bra film, som var svår att lista ut. Kanek tillomed en 5:a men känns väl lite tunn för att kunna bli så stark ändå.
 john81alex
Det är lite spännande och otäckt i hissen, men ju längre in i filmen desto mer förutsägbart blir det. Slutet är tråkigt och fantasilöst.
 schramm
Någon jävla måtta för det ju vara på hur uselt en film kan få vara utan att få någon form av straff. Böter, fängelse eller en hög med takida skivor skulle vara på sin plats. Handlingen är simpel, men ändå orkar inte M. Night blablabla skriva klart vissa subplots innan filmen är slut. Sämst är den jobbigt klyschiga mexicanaren som menar på att det är djävulen som gör att man tappar mackorna med smöret först. Se där! Skönt att få en förklaring på det! Ett plus för voice-overn som ständigt klappar tittaren på huvudet. Men det var nog det som var bra med filmen. Det är mer givande att titta på testbilden i 80 minuter!
 fabbe86
Inte helkass. Svag tvåa.
 snöbrigad
Spännande, klichématad och förutsägbar. Ändock måste jag bekänna att jag bet på naglarna under stora partier av filmen. Jag skulle dock inte sträcka mig så långt som att kalla det för skräck, thriller vore mer passande.
 1idiotzebra
Säger bara syltmacka.
 kervisch
2 av 5. Funkar att se.
 KyLLo
Varför har djävulen huvudrollen i alla nyare skräckfilmer? Sabbar såväl trovärdigheten som intresset.
 Levitt
Har velat se den här ett tag, allra mest för att jag i högstadiet skrev den här filmen i novellform rakt av. (Jag vet inte om det säger mest om mig eller om den här filmens manusförfattare). Hade kunnat vara bra på en helt annan nivå, men likväl.. helt okej, ändå.
 sunvalley
Djävulen, gäsp, så gammalt.
 Lotso
I sin helhet var detta en film som började okej men blev sämre och sämre ju längre in man kom. Karaktärerna fann jag inte intressanta alls och brydde mig inte vad som hände dem, skådespeleriet var halv bra som bäst och syftet med djävelns plan förstod jag inte alls om jag ska vara ärlig. Ingen film jag direkt rekommenderar. Dessutom hur lång tid kan de ta att få ut ett par personer från en hiss? Jag vet om att de är djävulen men herregud så lång tid tar de verkligen inte.
 Berniey
Gillar egentligen inte alls filmer om instängda personer, men denna överraskade mig positivt och det är riktigt bra från första början, även om den tappar en del mot slutet.
 Engravadlax
Nope.
 Tatty
Spännande ända från början till slutet.
 Ima_Tree
Billigt trams. Som det ska va antar jag?
ganska bra
Hade inte alls några förväntningar när jag skulle börja se den här filmen, men det visade sig att den var helt ok...
 NoWireHangers
Intressant en stund men inte hela vägen 2
 92axha10
En av de dummaste filmer jag sett. Är det en komedi eller försök till rysare; jag har ingen aning. Bara dravel men kort.
 Jamesa
Ett gott ok, stark tvåa. Kan gott ses.
 deswhip
Helt ok. Tyckte den var rätt spännande faktiskt och knöts ihop bra på slutet. Jag ser ingen religiös propaganda i filmen... Filmen var bättre var bättre än jag trott och därför avrundar jag betyget upp. 3-
 Dream
Känns som denna film hade kunnat regisserats av "Alfred Hitchcock" ifall han fötts 30 år senare. Det är nästan samma typ av spänning. Största skillnaden är att Hitchcock hade bättre kamera vinklar samt bättre skådespelare. Nåväl "Devil" är i alla fall en se värd historia.
 Hanness
Bättre än förväntat, helt OK.
Riktigt klen film. Och dum. Dessutom med obehagliga religiösa undertoner. (4/15)
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Tank 432 (info) 04:05 23/7 (8)
Utøya 22 juli (info) 03:47 23/7 (18)
Pride (info) 02:45 23/7 (82)
Barbie: Dagbok (info) 01:42 23/7 (12)
The Deminer (info) 00:34 23/7 (3)
Hell or High Water (info) 00:06 23/7 (61)
The Boy Who Harnessed the Wind  (info) 23:39 22/7 (3)
The Girl with the Dragon Tattoo (info) 23:34 22/7 (365)
Rocketman (info) 22:56 22/7 (11)
Long Shot (info) 22:46 22/7 (6)
The Diabolical (info) 22:28 22/7 (6)
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)
Adrift (info) 05:35 22/7 (10)
Red Sparrow (info) 05:31 22/7 (25)
Harry Potter och halvblodsprinsen (info) 05:23 22/7 (499)
Damsel (info) 02:56 22/7 (3)
Night Train to Lisbon (info) 00:55 22/7 (31)
Veronika bestämmer sig för att dö (info) 00:52 22/7 (81)
The Reunion (info) 00:42 22/7 (11)
The Dark (info) 00:25 22/7 (3)
Min grekiska sommar (info) 00:18 22/7 (4)
The Wife (info) 23:59 21/7 (19)
Flotten (info) 23:43 21/7 (4)
Klienten (info) 23:41 21/7 (112)
Hostiles (info) 23:36 21/7 (18)
Murder Mystery (info) 23:20 21/7 (13)
Spartacus (info) 23:19 21/7 (271)