bytat
ok produktion.. horribel story och skitkass karaktärsutveckling där folk byter personlighet på rena infall av de 11a manusförfattarna.
 Oidipussy
Besvikelse, inget (manus, skådisar, regissör) kommer till sin rätt här.
 robbot
Stark trea eller svag fyra. Uppskattade att dem mitt i all action faktiskt var rätt känslosam och fin. Boys DO cry! :-)
 exxoff
Alltså, det här är en helt OK western men utomjordingarna tillför liksom ingenting. .De skulle lika gärna kunna vara ett mexikanskt banditgäng eller elaka Dalton-bröder. Det känns som att någon vill göra en westernfilm men för att göra den lite speciell slänger man in ett gäng elaka E.T.
 St.Robinson
Var rädd för att tonen skulle vara för komisk och pajig, men det uteblev. Därmed inte sagt att det var en bra film...
 santiago
Jag hade egentligen inga förväntningar men tyckte filmen var riktigt spännande första timmen. Ford o Craig var roligt att se ihop. Sen tappar den lite mot mitten och lite ytterligare mot slutet, blir lite för mycket Ewokerna vs Imperiet.
 WillyV
Någorlunda underhållande B-film med hög budget. Snygga miljöer, bra till helt ok effekter och tillräckligt våldsam. Hade den inte haft glimten i ögat hade den varit en etta. Svårt dock att köpa Craig och Ford i omgivingen, även ingen av dom är dåliga. Stark tvåa.
Underhållande hela vägen vilket såklart är ett plus med en sån story. Men Favreau verkar inte bestämt sig helt om han vill göra ett matinéliknande äventyr eller våldsam sci-fi då de blandas om vartannat. Jag är heller inget större fan av Craig, även om han är bättre här än som bond. Ford kommer alltid vara indy för mig så han passerar alltid. Hade förväntat mig trams, fick en bra action.
 MrsSchnieder
Inte min typ av film men den får en trea för den fick mig att vilja se klart.
 Lord_saile
Cowboy-delen är klar den bästa, och verklar riktigt lovande till en början. Och trots att mitten inte är i det mest underhållande laget så tycker jag slutklämmen höjer upp lite igen.
 Tigerbrand
Stark tvåa eftersom den var väldigt snygg i sina miljöer och faktiskt ganska underhållande. Men allmänt intetsägande och en story jag inte kommer komma ihåg länge.
 Kosmoskorven
Alltså, helt skitdålig var den ju inte. Självklart hade man kunnat gjort handlingen lite bättre. Men cowboys och rymdvarelser...inte så tokigt.
 1 2
Man skulle kunna sätta ett högre betyg på den här filmen egentligen, för den är inte så helt genomrutten som man kan tro. Den är underhållande på sina ställen, men på tok för lång och galet många luckor i manus. Nej, det här måste ändå klassas som en dålig film.
 Sarakin76
Knappt godkjent, -3
 Fredrik83
Underhållande och välgjord men tam story och manus. Godkänd
 kolle82
Börjar riktigt bra och kul, Craig är skönt livsfarlig. Men sen är det för många roller och scener som är nästan meningslösa. Varför slösa bort talanger som Rockwell och Dano på det här viset? Ändå cool rulle till slut.
 myslas
Dålig, inte ett dugg underhållande.
 Brouhaha
Älskar western och har väl inte direkt någonting emot utomjordingar, men att kombinera de två... njae, jag vet inte. Men den är ändå tillräckligt snygg och underhållande för att vara värd en 3'a.
 Bloodcolored
Känns som någon fick idén: Cowboys och utomjordingar, dom måste vi föra samman. Sen brydde de sig inte om att skriva en vettig eller ens originell story.
 Berniey
Gillar egentligen inte sci-fi men denna film är en härlig blandning av western och sci-fi med en stor dos humor!
 Grillo
Riktigt skön film som är klichéfylld men klarar av att balansera det på exakt rätt sätt så man kan skratta åt det som är fånigt, och veta att filmskaparna insåg det, och glädjas åt de positiva klichéerna. Craig spelar en perfekt kombination av Bond och Clintans lone ranger-typ. Mycket underhållande film som jag inte tänkte ge högre betyg än 3 eftersom den ändå är så simpel, men underhållningsvärdet är fan värt mer än så. Svag fyra!
 niljoh
Suck, trodde den minst skulle vara som Predators med Adrien Brody
 zevve
Jag förväntade mig en Western-matiné och det fick jag. Många bra rollprestationer och speciellt glad blir jag av att se att Ford är bland de bästa. Jag gillar även fäder & söner-temat.
 sonocronic
Väldigt udda story där man lyckas blanda gammal hederlig cowboy-action med högteknologi från yttre rymden. Ganska töntigt egentligen men håller mig ändå intresserad! Gillar den även om den blir lite töntig här och där. En klar fyra.
 mawlen
gillar man aliens som attackerar så gillar man nog denna filmen. jag gillade den starkt tills dess att de kom.... anledningen att man kollar klart på hela är att man vilar ögonen på Craig
 1idiotzebra
Förutsägbar och ointressant med vissa undantag.
 mammahaj
Rätt sjysst crossover ändå. Tycker man lyckas rätt bra att fånga westernstämningen även om det blir lite trams emellsnåt. Harrison Ford lyfter filmen en del. Klart sevärd!
 LTT86
Njöt inte så mycket av filmen.
 Balthier
Herregud så dålig film. Hade de hållit sig till hjärndöd action och inte försökt göra något allvarligt av filmen hade den varit bättre. Bränn alla kopior tack.
 Rele
Mycket action, men betyget blir en etta.
 pisello
Dulce Base?
 stenemo
Jag tycker att det är en dålig idé att kombinera de två, men filmen gör ett tappert försök i alla fall!
 zallaxx
Vad förväntar sig folk när de slår på en film som heter Cowboys and Aliens? Guldmanus och Gröna ängar?... tydligen... Många som blivit besviken ser man här men det är bara en massa gnäll eller så har de inte sett tillräckligt med Asylumfilmer för att fatta att filmer med såna här titlar oftast inte är av nån kvalité. Jag blev glatt överraskad över att den faktiskt var bra och att den EJ var gjord av Asylum.
 AlbinWesley
Jättekul idé, varför skulle utomjordingarna inte ha kommit hit redan för nåt hundratal år sen lika gärna som i nutid, så som i samtidsskildrande utomjordingsbesök. Hyggligt genomfört också, det räcker till.
Första gången jag hörde talas om denna film kändes det som ett skämt. Samtidigt lockade den galna genreblandningen mig. Jag älskar westernkänslan under de första 25 min. Faktiskt är filmen sevärd fram till filmen klockar in strax före 50 min. Därefter är det 80 min kvar och denna tid är en blandning av sömnpiller och plågsamheter för mig som tittare. Sanslöst vackra Olivia Wilde och en nyfikenhet på slutet är det enda som hindrar mig från att stänga av. Slutet hade passat för ett barnprogram. 2-
 Zebulonm
Klart bättre än förväntat....
 Thavox
Jag hade förväntat mig att filmen skulle vara dålig. Jag hade inte förväntat mig att Harrison Ford och Daniel Craig skulle vara med. Det gjorde inte filmen bättre. Men, filmen rycker upp sig mot slutet i alla fall.
Innan ejlienserna äntrar scenen så är det emellanåt riktigt hårt, och då snackar vi spaghettihårt. Sedan blir det popcorn, popcorn och åter popcorn. Undantaget det fräscha greppet att det är i vildaste västern som ejlienserna dyker upp, så är allt gjort förr. Pang, bom, rymdmonster, CGI och hårdkokta repliker i ett behagligt högt tempo - särskilt mycket mer kan man inte begära av en dylik film (9-/15)
 Rehn108
Inledningsvis är jag hoppfull. Daniel Craig är cool som supermacho. Publikfrierierna när han sopar till folk som beter sig illa sitter där de ska. Men sedan kommer handlingen igång, med kolossalt ointressanta aliens som ska besegras av de kolossalt ointressanta människorna. Jag kan inte ens formulera ordentligt vad jag stör mig mest på. Det är bara så urtrist. Full fart, massor av laser-pangpang och noll minuter då jag bryr mig om handlingen.
 Bomkia
Går på i bra takt och med intressanta skådisar, men lyfter aldrig. 3-
 mylar
Överraskar mig på ett bra sätt, men filmen är mer rolig än bra. Hårdingstuket roar mig alltid när det görs på rätt sätt.
 Daed
Simpel men effektiv scifi/western-kombo. Svag trea.
 92axha10
Väldigt stabil film i min åsikt. Bra strukturerad och många typiska westerndrag. Filmen sätter en ton i början och håller fast vid den hela vägen igenom. Lättsam underhållning med en början, mitten och slut.
 dr_kjell
Tog fram motorsågen redan innan men den visade sig vara riktigt rolig och hel ok. Stenhård western (iaf till en början) möter onda aliens invaderar med en komisk underton. Klichéerna staplas men alla är härligt stenhårda i sina roller, det är bra driv, mycket fajter samt rätt snyggt foto och miljöer. Det självklart lövtunna manuset och larvigt slut drar ner betyget men allt som allt en ganska underhållande film. Det hjälper förvisso om man, som undertecknad, älskar Sergio Leone och Aliens. Stabil 3:a.
 Murvel48
Den bisarra storyn hade möjligen funkat som komedi men nu blir det ett rejält magplask. Rena smörjan, faktiskt.
 Lillfinnen
Betydligt bättre än vad jag förväntade mig.
 Engravadlax
Filmen har fått oförtjänt dåligt omdöme av yrkeskritiker, men helt nöjd kan jag inte påstå att jag var med den. Sjysst casting, bra musik av Harry Gregson-Williams, och två av manusförfattarna jobbade på Children of Men. Saknar bara lite köttigare handling.
värdelös
 mindcooler
Tossig genre-crossover med toppskådisar. Weird.
 Rele
Den här filmen har några duktiga skådespelare. Jag höjer nog mitt betyg till en tvåa.
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Marshall (info) 06:58 24/4 (5)
Kursk (info) 04:39 24/4 (7)
Triple Frontier (info) 03:48 24/4 (11)
Glass (info) 03:45 24/4 (22)
Johnny English Strikes Again (info) 03:44 24/4 (16)
Hard Candy (info) 02:49 24/4 (532)
Alien Warfare  (info) 01:28 24/4 (1)
Lifepod (info) 00:59 24/4 (10)
Slithis (info) 00:50 24/4 (1)
U.S. Marshals (info) 00:47 24/4 (177)
Katie Says Goodbye (info) 00:11 24/4 (3)
Ocean's Eight (info) 23:47 23/4 (32)
Storstadens marodörer (info) 23:40 23/4 (3)
The Highwaymen (info) 23:31 23/4 (7)
Min mans hemliga dubbelliv (info) 23:28 23/4 (6)
Thelma (info) 23:11 23/4 (19)
Konspirationen (info) 23:07 23/4 (79)
Den vackre Antonio (info) 22:50 23/4 (1)
Den skyldige (info) 22:18 23/4 (11)
Inherent Vice (info) 22:12 23/4 (98)
Priest (info) 22:05 23/4 (185)
Someone Great (info) 21:45 23/4 (1)
Två dagar, en natt (info) 20:30 23/4 (50)
Jurtjyrkogården (info) 20:00 23/4 (10)
Grace of Monaco (info) 19:49 23/4 (33)
Message from the King (info) 18:46 23/4 (8)
Kyss henne! (info) 17:18 23/4 (9)
Game of Death II (info) 16:58 23/4 (43)
The Perfect Date (info) 15:51 23/4 (1)
Dumpad (info) 15:50 23/4 (372)
The Tower (info) 15:48 23/4 (12)
Uppenbarelsen (info) 15:34 23/4 (2)
Holy Smoke (info) 15:27 23/4 (83)
Operation Ragnarök (info) 13:14 23/4 (4)
Mother of Tears (info) 12:27 23/4 (52)
The Foreigner (info) 12:19 23/4 (21)
Night's Tightrope (info) 11:40 23/4 (1)
Hans hustrus brott (info) 11:02 23/4 (6)
Sameblod (info) 10:59 23/4 (56)
Nudisten (info) 10:58 23/4 (28)
Lords of Chaos (info) 10:58 23/4 (11)
Escape Room (info) 10:55 23/4 (9)
Shazam! (info) 10:54 23/4 (9)
Helan & Halvan (info) 10:45 23/4 (12)
Unicorn Store (info) 10:41 23/4 (2)
The Secret Lives of Dentists (info) 10:39 23/4 (23)
Sången om vägen (info) 09:19 23/4 (44)
(500) Days of Summer (info) 03:08 23/4 (420)
Lída Baarová (info) 01:12 23/4 (3)
Alpha (info) 00:02 23/4 (8)