Kimchi
pepp pepp pepp
 levelfive
Riktigt bra som alltid när det gäller Sono - men jag blev inte golvad av denna som jag blev av Love Exposure eller Norikos. Problemet är att det inte flyter lika bra som LE exempelvis...storyn är inte lika mångfacetterad som den brukar vara. Bra skådespel från de flesta. Sista halvtimmen är MYCKET jobbig. stabil till stark 3a
 PeterBeer
Njöt av sista halvtimmen, visst det är ingen LE men fortf en mycket bra och mycket sjuk film
 eriqk
Skulle vilja veta mer om bakgrunden av Mr. Murata
 Kimchi
Tyvärr är Cold Fish en ganska stor besvikelse. Ihop med Hazard en av Sonos sämsta. Därmed inte sagt att det är en dålig film. Men Love Exposure, Noriko, Strange Circus m.fl har ju höjt förväntningarna på denna. Den är lite för seg och intetsägande under nästan 2 tim. Sista halvtimmen levererar men det räcker inte.
 100tonvalspäck
Brukar gilla sådana här råa seriemördarfilmer, men den här missar målet på något sätt. Trots att den är så lång så tyckte jag den byggdes upp dåligt och att man hade velat veta mer på slutet, fast på mindre tid då den faktiskt blir ganska seg. Men riktigt bra skådespeleri iaf!
 Ondskapt
Riktigt depraverad film som ger en inblick i fruktansvärt mörka skrymslen av människans möjlighet att vara elak. Våldsamt är det förvisso, men det otäckaste är den becksvarta humorn och den nihilistiska synen som präglar alla karaktärer.
 Clementoni
Den sämsta film jag någonsin beskådat...
 findus79
Helt okej början men sen spårar den helt ur...den blir helt sjuk sen, alltså totalt sjuk så som bara japanska filmer kan vara. KASS.
 nikdrum
tycker aldrig den blir tråkig. redan från start vet man att något kommer spåra ur totalt och det kan man ju säga att det gör. nattsvart, grotesk på sina ställen, bitvis rolig och faktiskt spännande. det blir en 4a så länge. måste låta den sjunka in
 Powha
Urflippat.
 robertzimmer
Sono kan få till det...verkligen. mycket bra.
 Dobegirl
Nja, filmen floppar lika mkt som språket är sjukt jobbigt att lyssna på....
 nureii
stark 3:a
 schramm
Sista halvtimmen är utmärkt politiskt inkorrekt, våldsam och nihilistisk. Bland de absolut bästa urflippningarna jag sett i en film, någonsin. Tyvärr är resten av filmen alldeles för tom. För att vara över 2:30 så lämnas massa sidospår ouppklarade och flera scener känns som de är där bara för att fylla ut tiden. Vilket fan är skandal! Om inte produktionsvärdet hade varit viktigare än själva filmen hade jag älskat det här.
 pufred
2+/3-
 Fredrok
Aningen för lång... men vilket psykbryt!
 Mr.D
Flippen <3
 answai
Meningslöst utdragen, ingen egentlig bakgrund ges, karaktärerna fördjupas inte och deras agerande sker godtyckligt. Håller inte med om att det sker något stort vändning mot slutet, tvärtom är filmen väldigt förutsägbar och genretypisk (dvs bland asiatiska filmer). Finns dessutom något irriterande pretentiöst i den, ta t.ex. de ständigt återkommande tidsangivelserna.
 todape
Japansk film brukar anmärkningsvärt ofta ha problem med tempot. Och det är väl ett av denna films problem också. En speltid på närmare två och en halv timme fylls inte ut till något intressant resultat i alla sekvenser. Filmen hade mått bra at att klippas ner med 30 minuter. Filmen var okej, men jag hade något högre förväntningar. Inte minst med tanke på att regissören är Shion Sono som gjort mästerverket Strange Circus tidigare. Cold Fish kommer dock inte i närheten av samma briljans. 2,5 av 5.
 JimCarrey
3+. Fullständigt underbar. Ordentligt flippad utan att egentligen sluta kännas verklig utom kanske vid något tillfälle mot slutet. Skådespeleriet är så dedikerat att jag luras att tro på allt sjukt. Både rolig och obehaglig
 Duke Igthorn
En excentrisk psykopat som utför sina dåd till plingande vaggvisemusik - stämningen i denna film har drag av Oldboy. Handlingen och framförallt det brutala våldet har mer med I Saw The Devil att göra. Den japanske regissören har inspirerats från grannlandet, och om du gillar nämnda filmer är denna ett måste!
 Redfield4ever
Nej, tyvärr. Jag ÄLSKAR Love Exposure och trodde att Cold Fish skulle kunna fortsätta cementera min kärlek för Sion Solo, men tyvärr så är detta på många sätt allt jag älskar med Love Exposure gjort på fel sätt. Där Love Exposure tillät en att komma att förstå varför alla karaktärer gjorde hemska saker, men här är alla hemskheter minst fem steg värre och förståelsen helt bortblåst. Gillade den tills tredje akten då jag insåg att mitt hopp på karaktärsdjup var helt bortslösat. Hoppas att de andra Sono-filmerna jag har i ägo är mer lättsmälta.
 BrutusBeefcake
Våldsamt, utflippat och alldeles underbart, med en väldigt sympatisk huvudkaraktär med en fantastisk karaktärsutveckling, detta är en ren fröjd att se! (11-/15)
 senilix
Mycket trevligt!
 jlam
Tom men färgstark, är en bra beskrivning. Stegras till den kanske sjukaste film jag sett och det ger väl ändå ett överbetyg, även om den givetvis inte når upp till samma genialitet som i Love Exposure (men det känns inte som att den siktar på det heller)
Största delen av filmen är sätt så trälig, och där är behållningen egentligen bara Dendens oberäkneliga karaktär. Det är lite mörkt, lite skruvat, lite bisarrt men hyfsat tråkigt. Men sista trettio blir det annan klang i skällan. Då blir det ett annat tempo, ett annat djup och en helt annan nivå när det kommer till osmakligheter - starkt, snyggt och våldsamt. (9-/15)
Senaste kommentarer
The Diabolical (info) 22:28 22/7 (6)
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)
Adrift (info) 05:35 22/7 (10)
Red Sparrow (info) 05:31 22/7 (25)
Harry Potter och halvblodsprinsen (info) 05:23 22/7 (499)
Damsel (info) 02:56 22/7 (3)
Night Train to Lisbon (info) 00:55 22/7 (31)
Veronika bestämmer sig för att dö (info) 00:52 22/7 (81)
The Reunion (info) 00:42 22/7 (11)
The Dark (info) 00:25 22/7 (3)
Min grekiska sommar (info) 00:18 22/7 (4)
The Wife (info) 23:59 21/7 (19)
Flotten (info) 23:43 21/7 (4)
Klienten (info) 23:41 21/7 (112)
Hostiles (info) 23:36 21/7 (18)
Murder Mystery (info) 23:20 21/7 (13)
Spartacus (info) 23:19 21/7 (271)
The Lone Ranger (info) 23:17 21/7 (173)
Den gode, den onde, den fule (info) 23:03 21/7 (817)
Coneheads (info) 23:02 21/7 (99)
Flipped (info) 23:01 21/7 (76)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 23:00 21/7 (3)
The Meg (info) 22:59 21/7 (49)
Häng dom högt (info) 22:58 21/7 (101)
Spider-Man: Far From Home (info) 22:56 21/7 (10)
The Mist (info) 22:54 21/7 (838)
Fasanjägarna (info) 22:40 21/7 (20)