surrealisten
Irriterande att man inte kan korrigera sina inlägg i efterskott. Jag försökte kommentera manusförfattarnas fusk med hur de där sju knivarna skulle användas .
 Redwood
I samma klass som de två föregående!
 Idiochrome
Inte lika bra som de första. Men Damien är lite hott som vuxen tycker jag.
 Ihsahn
Mycket mycket bättre än tvåan, här är Damien konstant utsatt för ett hot, till skillnad ifrån tvåan där allting löste sig väldigt enkelt och smidigt. Omen III är inte lika bra som ettan, men fortfarande en väldigt bra film, även om det är mer thriller än skräck...
 jlam
Inte helt dålig, men jag kunde faktiskt räkna ut slutet innan jag såg filmen. Scenerna där han talar till sina undersåtar är sköna: "Dooo you heeear meee"
 Nervegas
Det mest frustrerande deus ex machina slutet jag kan komma på.
 JOHANosaurius
Aningen bättre än Omen 2 men når imnte upp till en fyra. Så den får stanna vid en tra.
 fabbe86
sam neill är nästan ända behållningen i denna uppföljare. ganska tråkig och innehållslös. men som sagt, sam niell är bra
 teddybjorntjej
Men jag tycker trean är bättre en tvåan.
 menschenfeind
Tråkig, men ett par söta scener.
 @ngeldu$t
Värdelös uppföljare.
 ilgoga
Mycket dålig... men det är ju Sam Niell...
 kanemura
Självmordet med geväret i början är inte att leka med :)
 converse
kunde inte blivit bättre
 pyramid
HAHAHA
 Json
Sam Neill räddar betyget till en 2:a
 zwerk
Saknar helt den stämning som fanns i ettan och även i viss mån i tvåan. Trean var rena dyngan!
 Kurosawafan
Bra, främst tackvare att den hör ihop med 1:an och tvåan. Jag faschineras av denna typ av episk skräck (lite av en guilty pleasure...)
 Boo
lite besviken på slutet.
 Greta Garbo
Det är väldigt B och föga skrämmande
 Gobo
Sam is the king and Satan!
 Sitra Ahra
En hemskt medioker avslutning på trilogin.
 Gulag
satan filmer skrämmer mig!! :D
 Jonnalill
Sam Neill är bra men inte filmen. Slutet är ju kalkon.
 Christofer
"Birth is pain, death is pain, beauty is pain." Tyvärr saknar denna film en del av tempot från de tidigare två filmerna. Dessutom är det för få brutala scener med, och de mord som visas är lite väl klippta och/eller mesiga. Sedan är ju upplösningen alldeles för enkel, snabb och odramatisk för att man ska kunna vara nöjd med hur trilogin slutar. Jag hade väntat mig nånting "maffigare". Sam Neill passar i alla fall riktigt bra i rollen som Damien.
 FreddyKrueger
Synd att kristendomen segrade i slutet bara.
 Vintersomn
Nej, inte så mycket att skryta över.
 jimmy_dif
bra,fast dom två första är bätre
 Daniel Mott
Ett par schyssta dödsccener och bra insats av Neill, men annars är det inte mycket att hänga i galgen.
 carsan
Sam Neill är klockren, men va f*n händer i slutet??
 jingoo
Inte riktigt lika bra som dom två första, men helt ok. Som vanligt skickar den goda sidan de bästa de har - bwaaaaahahaaa! Det första mordförsöket måste vara det mest misslyckade någonsin på film.
 NoWireHangers
Helt okej fram till slutet som inte var särskilt bra.
 Solemn
Liknande filmer: Planet of the Apes? Öh....
 Intro
Inte bra och inte dålig
 LaDecima
Helt okej.
 Dele
Omen III når (naturligtvis) precis som del II inte upp till ettan, men klarar sig ändå hyfsat. Hantverk, skådespeleri och musik håller bra, och storyn har lite mer kött på benen än föregångaren, trots att den tappar lite mot slutet, som kommer lite väl hastigt. En hel del frågetecken lämnas kvar som hade varit trevligt att få uträtade, och att "glömma bort" att sju knivar behövdes för att döda Antikrist (antagligen för att kunna fylla ut filmen med fler mordförsök) känns lite billigt. Som helhet ett gott hantverk i en skräckfilm som egentligen inte berör, men inte heller stör. Svag trea.
 Solidus
Överdrivet och tyvärr en smula löjligt. Mitt intryck efter filmen är ett enda "jaha?" och det är väl inte alltför positivt. Godkänt hantverk, ej mer än så.
 Djason
Ungefär lika bra som andra filmen, godkänt får den men abslout inte mer.
 idd
sjukt tråkig å intetsägande.. de två första sopar mattan med detta skräp..
 Noseman 2005
Slutet för antikrist blir lite av ett antiklimax. Det är helt enkelt inte lika intressant när Damien vet vem han är och är sådär klyshigt ond.
 Xenox
Okej avslutning på serien. Hyfsat otäck.
 Grillo
Bra avslutning, och väldigt mörk emellanåt. Lite seg dock. Slutet var fånigt.
 rebelscum
Den första The Omen är en jättebra skräckfilm. Snacka om att köra serien i botten med dom här rykande bajskorvarna till rullar.
 LacombeLucien
Minns som förvånansvärt bra uppföljare eftersom förväntningarna var så låga.
 Lotso
I sin helhet är detta ingen särskilt bra film. Det är på tok för enformig och tråkig, stundtals bjuds det på skrattretande stunder. Som Sam Neills överspel eller alla olika handlingarna som pågår som är underhållna på sitt eget lilla vis, men hör hemma i en B-film nästan. Omen 3 visar att serien avslutas, men precis som med alla andra skräckfilmer så var detta inte slutet...
 salotsar
Inte ens Sam Neil kan rädda den här utförsåkningen. Men det märkligaste i det hela är att jag ännu inte fattat vad Antikrist är ute efter, hur kan jag ens bedöma om hans tio punkters program är sämre än frälsarens? Och så försöker de släta över det hela med en bländande Lost-final.
Tja, den dalar upp från en 2:a till en 3:a
 Robkiller
Det enda som som fungerar här är en ond Sam Neill. Men i övrigt ungefär lika intetsägande som föregångarna...
 Lilla Caesar
Precis som i tvåan, många långa transportsträckor mellan spektakulära dödsfall. Precis som i tvåan tar också Goldsmiths bombastiska musik udden av det potentiellt skräckinjagande. Till skillnad från föregångarn har denna också ett oerhört sakralt slut. Don Gordon står dock ut som ett otacksamt ensamt positivt utropstecken i rollbesättningen.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
White House Down (info) 02:18 26/8 (167)
A Boy and His Samurai (info) 01:13 26/8 (3)
Jack Reacher: Never Go Back (info) 23:57 25/8 (52)
Night of the Comet  (info) 23:36 25/8 (35)
Bridget Jones's Baby (info) 23:21 25/8 (42)
Shark Week (info) 23:04 25/8 (4)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 23:02 25/8 (21)
The Upside (info) 22:51 25/8 (4)
Booksmart (info) 22:49 25/8 (16)
Aniara (info) 22:10 25/8 (12)
XX (info) 21:57 25/8 (10)
Along with the Gods: The Last 49 Days (info) 21:31 25/8 (2)
Den osynlige gästen (info) 21:17 25/8 (13)
Rocky Balboa (info) 21:08 25/8 (463)
Sune på bilsemester (info) 20:41 25/8 (39)
The Boxtrolls (info) 19:08 25/8 (26)
Bad Times at the El Royale (info) 18:22 25/8 (22)
Tjuvheder (info) 16:19 25/8 (57)
Legend (info) 16:19 25/8 (41)
Emanuelle and the Last Cannibals (info) 15:21 25/8 (39)
Två kvinnor (info) 14:00 25/8 (5)
En iskall jävel (info) 12:32 25/8 (35)
Brightburn (info) 09:46 25/8 (12)
The Speckled Band (info) 03:40 25/8 (3)
A Quiet Place (info) 01:31 25/8 (62)
Share (info) 01:29 25/8 (2)
Ready or Not (info) 00:49 25/8 (1)
Leprechaun i Las Vegas (info) 00:02 25/8 (24)
Rocky V (info) 23:52 24/8 (257)
The World's End (info) 23:51 24/8 (158)
Psyko-killer (info) 23:46 24/8 (9)
Down a Dark Hall (info) 23:44 24/8 (4)
Godzilla: King of Monsters (info) 23:42 24/8 (14)
Kong: Skull Island (info) 22:52 24/8 (106)
Seven Psychopaths (info) 21:55 24/8 (158)
The Spy Who Dumped Me (info) 21:53 24/8 (13)
The Black Gestapo (info) 21:50 24/8 (10)
Deadwood (info) 21:50 24/8 (2)
Djungelboken 2 (info) 21:39 24/8 (79)
Downsizing (info) 20:23 24/8 (53)
Génesis (info) 19:18 24/8 (15)
Sune i Grekland – All Inclusive (info) 18:58 24/8 (75)
Minding the Gap (info) 16:02 24/8 (2)
(Sökarna) (info) 13:31 24/8 (502)
1408 (info) 13:23 24/8 (813)
Jigsaw (info) 12:02 24/8 (24)
Romina (info) 12:00 24/8 (4)
Pulp Fiction (info) 11:58 24/8 (1874)
The Russian Bride (info) 09:37 24/8 (1)
Doomsday (info) 09:21 24/8 (1)