lightship
Väldigt stor klyscha, indeed. Men Aguilera är för bra och för vacker för att man ens ska kunna slita bort ögonen en sekund. Kvinnan är helt galet fantastisk, fast det visste man redan. Älskar burlesque i sig och alla kostymerna och helheten var för snygg för att bara få en två eller trea.
 Jörmungandr
Jag och en tjej nyss på kanske 2000-talets sämsta film. Det var en vidrig dynga med kanske det sämsta manus som krafsats ihop i Hollywood på länge. Skådespeleriet vill jag inte ens nämna. Spyhinken nästa. Den enda som lyckades göra en hyfsad roll var Cher. Att jämföra Burlesque med grymma Molin Rouge är en förolämpning mot den senare. Undvik!
 mkan
Wow vad Aguilera kan sjunga! Berättelsen var inte originell men jag älskade den här filmen.
 jagedina1
En “wanna be Coyote Ugly-film”. Christina Aguilera glimrar till och sjunger bra och hon är anledningen till att det blev en 2:a. Annars en riktig skitfilm med trivial handling.
 FrågaEwa
Det enda bra med den här filmen är Cher. Och remixen av hennes låt.
 Fraggeln
En trea för kostymerna!
 Sofieen
Jag älskade filmen och måste säga att den är värd så mycket bättre betyg än den fått. Christina gör sin roll bra och Cher är fantastisk, låtarna är bra och jag fick ett oerhört sug efter att dansa själv :)
 MaxMackan
Showgirls utan naket, Moulin Rouge utan hjärta, värdelös musik. Galet dåliga skådespelarinsatser. Jösses. Nån form av underhållningsvärde, men nej...
 Liw
Inte för alla men gärna för den musikalbitne. Banal historia som lyfts av starka shownummer. Aguilera är ingen stjärnskådis men dock en sångerska av världsklass. Bra underhållning för den som gillar genren.
 BluePrint_1985
Underbar film. Välspelad och man känner sig glad och upplyft efter att ha sett den. Manuset är mycket bra.
 badpanda1606
Som film är detta en stark tvåa. Om jag enbart skulle bedömma filmen efter musikalnumrerna så det en klar trea. Christina är verkligen en fenomenal såbgerska som verkligen lyfter denna film till betyget som jag sätter
 Perdhra
"MaxMackan" said it all... Jag älskar Cabaret och Burlesque men, här var för lite av allt. Det kvittar om man castar två fantastiska sångerskor om ingen minns deras låter efter filmen. Innehåller allt en tjejfilm bör innehålla dock.
 need_sleep
Väldigt tunn film, svag story och vissna skådisar, men musiken är ganska bra och jag blir fundersam, kan verkligen Christina Aguilera sjunga så här bra eller är det fake och en massa auto-tune? Cher verkar så lyft att om hon ler så spricker ansiktet. Hursomhelst, det här är en musikal som är långt från Moulin Rouge i kvalitet men den lyckas ta sig upp till en svag 3:a tack vare sången... vem än det är som sjunger.
 S-anna
En av dom bästa filmerna jag sett! Hur bra som helst.
 Chillie
Christina är ju ingen skådespelerska och det märks, men hon är desto bättre på att sjunga. Musiken, dansen och Cher/Stanley Tuccis "grälande" filmen igenom väger upp Christinas svaga skådespelande. Handlingen är lagom förutsägbar men ibland är det inget fel med det!
 mathildaas
Gillar allt med denna film utom Christina Aguileras gräsliga skådespeleri som kräver skämskudde vid ett flertal tillfällen men musiken är underbar och likaså kläderna. Man blir lite rädd för Cher, all botox har gjort henne skrämmande lik Voldemort men annars är hon ball!
 miks
Vad var detta? Är absolut inte min typ av film, men ändå. Det hände ju absolut ingenting. Showerna var inte speciellt heta eller burlesque heller, bara utdragna och sega med tråkig musik. Inte ens kärleksdramat hade någon twist alls.
 Balal
efter första showen går hela filmen ner.. inge vidare. inte sevärd. 2 på grund av konstymerna och rekvisitan och ett gott försök (gillar brulesk). nu hatar jag christina mer än jag gjorde innan!
 GrandMaster_E
Några sköna musikal nummer men handlingen är lika dum som tåget o skådespelet fantastiskt kasst. Cher 68 år, får mig att vrida lite på mig av obehag. Hon ser ut som Alien! Filmen slår ibland över till det kul o sevärt dåliga och det funkar ju alltid.
 Camilla 133
Bra musik och dans.
 GinNTonic
Dialogen är usel och handlingen tråkig och fruktansvärt utdragen. Musikalnumren är dock bra vilket räddar betyget till en tvåa.
 annchen81
Filmen är nog i sig ungefär en trea, men musiken och stämningen gör att det blir en fyra. Trots att skådespeleriet haltar och burlesquen inte känns riktigt trovärdig.
 Greigh
Vilken fruktansvärt dålig film!
 sonocronic
Faktiskt väldigt positivt överaskad till denna! Jag gillar den! När hon börjar sjunga för första gången så blir man ju helt tagen! Sjukt bra! Lite seg andra hälft kanske men annars ok!
 Narnendil
rätt förutsägbar, men trevlig underhållning, bra dans, musik och show och rätt härliga karaktärer ändå :)
 nakamichi
Aguilera har en gudinnas röst, men det kan tyvärr inte bära en film. Manuset är för tunnt helt enkelt. Hade blivit en etta om det inte varit för xtinas vokala prestationer.
 kerica
Christina är så vacker och har en så fantastisk röst. Jag tycker att filmens räddning låg i att den inte gick överstyr. Som det är nu, så är det precis på gränsen med mängden intriger.
 Gigi1943
Oj oj oj, jag tycker denna läckra "dansfilm" snuddar på en femma! Tycker den var njutbar trots att jag är en gammal gumma! Älskar Cher sen gammal och nu även Xtina (bra förkortning), Fotot och ljussättningen är superb, man skulle vilja smyga in och kolla läget!
 mälman
Vet inte om jag var på fel humör, men blev förbannad och iddes inte se mer än 20 minuter... Kanske ger jag den en chans nå'n gång. Men det är inte säkert.
 -Hedda-
Bland det dummaste jag sett. Provocerande usel faktiskt. Riktigt håll-käften-dålig. Usch.
 yrkeschaufföre
Jag gillar både Christina och Kristen , filmen börjar lovande och fortsätter helt ok men så fort Ali uppnått sin dröm blir filmen väldigt ointressant till-å-med tråkig, här var ettan nära men som helhet blir det en väldigt svag tvåa.
 Jennyshima
Jag gillar den här typen av filmer och Christina sjunger fantastiskt bra. Filmen hade dock tjänat på att vara kortare.
 Spook
Mycket tits and ass vilket alltid är trevligt...
 xhalelife
Yuck.
 WillyV
Äsch, svag tvåa, fanns ett visst underhållningsvärde där någonstans. Bra sångerskor och svajigt skådesspeleri. Förutsägbart och ytligt.
 tandersten
Själlös och osensuell.
 ulpe01
Lite av en guilty pleasure, men någon bra film är det inte.
 Kapernaum
Klarar åtminstone Bechdeltestet.
 Lux Lisbon
Innehåller 5 av mina 20 favoritteman: divor, en kvinna + två män, musik, skönhet samt ytlighet. Skönheten står Cam Gigandet (Jack) för, O la la! Cher har bara en biroll, men hon sjunger och är Cher. Lättsmält och säkert lättglömd, men ibland är det vad man behöver.
 LadyFlanders
Typisk Cher-film. Inget man minns, men nästan passabel underhållning för stunden, om man bara hade tillräckligt tråkigt innan.
 best_jeppe
Helt okej. För en gångs skull så var den kvinnliga huvudkaraktären inte helt jävla körd i skallen som de brukar vara. En karaktär som stod upp för sig själv vilket var en skön omväxling. Filmen i sig var väl annars ganska forgetable och inte något jag kommer se om. Den funkade i brist på annat. Stabil 2a.
 Devils_Arcade
119 min av kvinnoförnedring
 idaho1981
Helt sjukt dålig. Visst var danserna snyggt gjorda. Men manuset uruselt, skådespeleriet lika så, låtarna löjliga och överdrivna och sen ska jag inte ens börja skriva om filmens tema och budskap för då kommer jag spy galla....
 Tatty
Ganska bra film. Vackert dansandet och musiken gillar jag. Christina sjunger så bra och vackert. Cher var bra. camill Gigandet är så läcker!
 lo0
Hade glömt hur dålig denna var. Note to self: Kolla inte igen
 Nintendo 64
Gick att kolla på men kändes föga originell eller givande
 deswhip
Jag ger den en svag trea. Jag ser många sågningar i kommentarerna men jag tycker trots att det egentligen inte är min "cup of tea" att filmen helt ok i sin genre, den är välgjord och gör liksom jobbet, det finns inga misstag som sticker ut.
 Zingostar
Min favorit musikal-film. Christina Aguilera är bra i huvudrollen. Jag gillar musiken och kemin mellan Aguilera och den manliga huvudrollen. Kan rekommendera denna för en filmkväll.
Väldigt väldigt platt och stel. Bitvis lite snygg och rätt bra nummer, men karaktärer osv är så platt och stelt och engagerar inte alls. Romansen mellan Aguilera och vad han nu hette var astrist också. Slätsvag tvåa.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 10:57 19/8 (9)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)
About Time (info) 22:37 18/8 (134)
Stormen (info) 22:28 18/8 (29)
The Warriors - Krigarna (info) 21:48 18/8 (373)
The Jurassic Games (info) 20:55 18/8 (2)
Free State of Jones (info) 20:15 18/8 (21)
Kyss mig (info) 20:15 18/8 (92)
Good Boys (info) 19:10 18/8 (2)
Flykten från DDR (info) 18:02 18/8 (3)
Jersey Boys (info) 17:41 18/8 (17)
Knight of the Dead (info) 15:13 18/8 (1)
Magic Beyond Words: The JK Rowling Story (info) 15:05 18/8 (1)
Leprechaun - Back 2 tha hood (info) 12:59 18/8 (13)
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)
UFO (info) 12:05 18/8 (10)
Brawl in Cell Block 99 (info) 11:57 18/8 (28)