Så länge dialogen är rapp och vass så är det kanon. Fast succesivt övergår allt i någon fånig hjälte-western med smördrypande Hollywood-stråkar, och då är till och med betygstrean i fara. (7/15)
 mkreku
Inte en av brödernas bästa. Varvar utmärkta scener med smörja. Svårbetygsatt.
 MaxMackan
Bra och välgjord. Strålande dialog, i synnerhet i första halvan av filmen...
 tvamvarg
Jag vet inte... Den är snygg och det finns en del sköna inslag. Men den där riktiga Coen-touchen saknas i manus/regi. Stabil western av modern typ med bra skådespeleri dock.
 embla13
jävla skön!
 Tee-L
Bra film, såg den dock utan text så förstod inte allt Jeff Bridges sa. Får se om den någon gång för att ge rättvist betyg.
 swecarlsson
bra remake på den ursprungliga True Grit. Mycket sevärd! Skön western med hårt och grovt material.
 kakbakarn
Ja, Jeff Bridges ställer till med en del problem för oss som såg filmen utan undertexter. Men en bra film hur som helst, fint gjord och fina insatser från de medverkande. Nära fyran.
 Valarn
3/6. Dåligt, klyschigt slut. Bridges - och framför allt flickan - spelar fenomenalt bra! Lite kluven till filmen i sin helhet. Något som saknas, helt klart.
 ezeikel
4 för skådespel, svag 3 till film.
 Engravadlax
Knappt engagerande, lite kasst skriven, dock välspelad. Lamt avslut. Väldigt lamt avslut. 5/10.
 simpa
Snygg, men lite seg, lite innehållslös.
 Berniey
Seg extremt tråkig film och inte ens Jeff Bridges gör det bra!
 Ojhda
Sluta Gnäll! Coen bröderna levererar som vanligt!
 Captain Awesome
Det är härligt brutalt och skitigt. Jag gillar också hur vapen ses som riktiga handkanoner, det är inte så svårt att få en pistol att låta riktig, men att kännas riktig? I spåret av krut, hylsor och rekyler lämnas bara ond bråd död, eller åtminstone ordentlig smärta. Bridges nonchalerar de öronbedövande dånen och smäller av skott som en annan slår an en tändsticka. Inga konstigheter. Riktigt stabil western och mer därtill, det blir en höjning av betyget sedan jag såg kalaset på bio.
 JackMicro
Snygg och kul dialog. Antiklimax kan tyckas med Brolins karaktär.
 Mat1az
Väl balanserad. För i grund och botten är det bara ännu en hämndfilm. Men bröderna Coen håller intresset uppe trots långsamt tempo och den inte allt för speciell story. Lite lustigt också med en "street-smart'' brud á la Page i Juno – i en Western. Lite småjobbig är hon ändå ibland. Det jag gillar i filmen är det råa och skitiga – brutala. Att de inte tagit några genvägar eller valt att tona ner på något.
 DOKAN
Ännu en öfverflödig remake - det dög gott med henry hathaways över 40 år gamla John Wayne-förlaga. Jeff Bridges är konstlat cool som den gamle murmelgubben till sheriff, annars i andra sammanhang är Jeff en mycket god skådespelare. Våldsscenerna är dessutom överdrivet råa - man hade faktiskt tjänat på att tona ner, låt Tarantino syssla med blodsslafset.
 ClintanTheKing
Stabil västernrulle som är långt ifrån något mästerverk. Steinfeld och Bridges är bra.
 blaxel125
Kommer inte ihåg så mycket av filmen, bara att den var bra. Vågar inte ge den en fyra, måste färska till minnet först.
 Kurosawafan
remake bra sådan, med bättre skådespelare än originalet Älskar tjejen! bra smutsig western
 RichardEk
Utsökt hanterverk, strålande skådespelare men för att bli en starkare filmupplevelse hade jag velat se en version av denna bekanta berättelse som tog ut svängarna mer. Nu har bröderna Cohen på senare år blivit mästare på att berätta genretrogna berättelser snarare än att vidga genregränserna. De kan de väl med ålderns rätt få vara, men i det här fallet bjuds vi på en rättfram västern som engagerar och har sina spänningsmoment men som likväl förblir en rättfram västern. Jag blir imponerad men inte överraskad. I mina ögon är exempelvis Eastwoods 'Pale Rider' ett mer lyckat försök att väcka liv i genren, och även hans 'De skoningslösa'. Men samtidigt ska inte förnekas vilken berättarkraft det finns i genren och hur landskapet (gång på gång, även i denna film) är perfekt för att förstärka berättarkraften. Där ligger kanske genrens främsta fördel mot exempelvis polisgenren eller den konventionella actiongenren.
 dudson
Måste då säga att orginal versionen med Wayne är bättre! filmen är vacker på sitt Cooen sätt..men dom har ändrat en del från orginalet och då till det sämre"
 Murvel48
Mycket snack och lite verkstad.
 skinnyskaller
Trivsam pastisch och det med det.
 Albion
En film som lyckats väldigt bra med karaktärsbeskrivningarna och den har ett skönt anslag med lagom humor, action och dramaturgi. Trivsam är ordet helt enkelt. Betyget blir en 4;a
 Rele
Den här versionen av True Grit har duktiga skådespelare. Joel och Ethan Coen har gjort en egen tolkning av en bra film. Mitt betyg blir en trea.
 Tolkana
Haile Steinfeld är en underbar skådis och höjer den här filmen. Annars tycker jag att bröderna Coen börjar bli allt mer knepiga.
 hannibalhayes
Trea fram till slutscenerna, men sen... det blir en tvåa totalt.
 kungkalas
Det börjar bra, men slutar väl lite sådär.
 Grane
Hade jag kunnat ge den en 6a så hade jag givit den en 7a. Bland det bästa jag sett. Älskar miljöerna, karaktärerna, musiken, stämningen, ALLT! Kan se den hur många gånger som helst. Fan vet om det inte bara är Fargo som är bättre av Coens filmer.
 dach01
Svag svag svag. Höga förväntningar infrias INTE. Det lyckas göra en hel del ointressanta filmer, Coen-bröderna. Andra har charm, denna är en gäspning.
 Necross
Trevlig. Väldigt lagom av allt.
Riktigt bra men når inte hela vägen till en fyra. Blir lite långt och upplösningen engagerar mig inte alls på samma sätt som inledningen.
 fiskas
Hemskt trevlig upplevelse, men inget som går till historien direkt Ändå riktigt nära fyran
Som många redan påpekat: Hailee Steinfeld gör en fantastisk rollprestation. Härligt sevärda är också Jeff Bridges, Matt Damon, Josh Brolin och inte minst Barry Peppar. Sett till filmen så känner jag nog att jag behöver se filmen kanske ytterligare en eller två gånger till för att verkligen ta till mig allt. Något som inte är ett problem när det kommer till bröderna Coens filmskapande. Deras filmer har ju som oftast ett väldigt högt se-om-värde. Jag tyckte dock väldigt mycket om filmen redan nu.
 Dicken96
Coens lyckas alltid göra en bra film, True Grit är inget undantag och otroligt sevärd. Men mycket mer vill jag inte ge den. Fin historia på nåt vis!
 lekke
Kompetent som alltid när Coens gör film, men här hade jag svårt att sugas in i berättelsen. Bridges spelar mest över, Brolin används knappt. Steinfields replikleveranser är behållningen.
 Supernaut
Snyggt filmad och välspelad klassisk western i modernt snitt. Sevärd.
 Hans Moleman
Okej, men en besvikelse för att vara en Coen-film.
 Bozze80
Den lufsar på ett makligt tempo, visserligen med intressanta karaktärer, och även ett tämligen bra manus, men det blir aldrig speciellt intressant. Men klart godkänd underhållning är det ju, dessutom med lite roliga inslag mitt i ditt allvarliga.
 Starkbröl
Utmärkt western, rolig och skitig.
 mr_magi
Det är något som saknas.
Helt ok men utan överaskningar.
 ilgoga
Schysst, stabil western.
 Sarakin76
Har ikke sett originale eller lest boken. Men denne var riktig bra. 4/5.
 kryttan
En av de bästa Westernfilmerna.
 päronanton
Väldigt bra film! Lysande skådespelarinsatser! Vackra miljöer och musik!
 Hanness
Bra
 cedmoy
Mkt bra. Hade dom tagit bort epilogen hade det blitt en inte särkilt stark men ändå stabil 4a. Nu blev det bara tre i betyg.
« Föregående   |   1 ... 7 8 9
Senaste kommentarer
Oh, vilket bröllop (info) 06:08 19/9 (10)
Slutstation Brooklyn (info) 06:05 19/9 (23)
Det gröna rummet (info) 06:01 19/9 (14)
Det 13:e tillägget (info) 05:42 19/9 (10)
Gåspappan (info) 03:29 19/9 (1)
The Basement (info) 01:07 19/9 (1)
Sector 7 (info) 01:00 19/9 (6)
Berlin Syndrome (info) 00:54 19/9 (7)
Gravity (info) 00:45 19/9 (438)
Män som simmar (info) 23:47 18/9 (12)
My Friend Dahmer  (info) 23:39 18/9 (14)
The Forest (info) 23:27 18/9 (5)
Overboard (info) 23:00 18/9 (3)
Saw (info) 22:54 18/9 (78)
Justice League (info) 22:41 18/9 (56)
Jigsaw (info) 22:35 18/9 (22)
The Skeleton Twins (info) 22:34 18/9 (50)
Det brinner en eld (info) 22:28 18/9 (5)
Jack & Connie (info) 22:22 18/9 (29)
West Side Story (info) 22:21 18/9 (180)
Spectral (info) 22:20 18/9 (28)
Videomannen (info) 22:19 18/9 (1)
The Meg (info) 21:00 18/9 (12)
Gainsbourg - ett legendariskt liv (info) 20:51 18/9 (46)
Revenge (info) 20:46 18/9 (12)
Ghost in the Shell (info) 20:42 18/9 (64)
Eldprovet (info) 20:38 18/9 (1)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 20:22 18/9 (13)
The Work: Gruppterapi med mördare (info) 19:48 18/9 (8)
Sicario 2: Soldado (info) 19:46 18/9 (11)
Samaritan Girl (info) 19:13 18/9 (107)
Mumien vaknar (info) 18:47 18/9 (79)
First Reformed (info) 17:43 18/9 (3)
The First Purge (info) 16:30 18/9 (4)
Surveillance (info) 15:52 18/9 (1)
Farväl Europa (info) 15:50 18/9 (6)
Captain America: The First Avenger  (info) 12:37 18/9 (339)
Mother Goose Rock ´n´ Rhyme (info) 11:53 18/9 (1)
Invasionen av Danmark (info) 11:51 18/9 (18)
Åsa-Nisse - Wälkom to Knohult (info) 11:49 18/9 (138)
Norma Rae (info) 11:20 18/9 (15)
Dirty Work (info) 10:44 18/9 (40)
Upgrade (info) 10:41 18/9 (8)
Thor (info) 10:28 18/9 (436)
Det förlovade landet (info) 09:49 18/9 (4)
Plaguers (info) 07:43 18/9 (14)
Cleveland Abduction (info) 07:18 18/9 (8)
Seedpeople (info) 06:19 18/9 (4)
Tomb Raider (info) 02:28 18/9 (49)
Vägen (info) 02:07 18/9 (595)