kuchimallan
Om man kunde dela upp filmen och sedan betygsätta den skulle första halvan få en tvåa och andra halvan få en fyra. Det blir verkligen en helt annan film efter introduktionen av de filmhistoriska elementen, den första halvan är mest tråkig, banal och irriterande... som Narnia korsat med steampunk.
 Arseenal
Helt okej. Men hade nog varit en 4:a om det varit franska skådespelare. Kändes bara löjligt med massa britter mitt i Paris.
 hsimpson
Bedrövlig inledning. Bedrövliga barnskådisar. Plastig känsla i steampunk-Paris där alla talar engelska. Larviga biroller. Buskisnivå. Noll intresse för karaktärerna. Platta scener som blir patetiska eftersom man "ska" bli berörd. Hemsk musik. Är det verkligen en hyllning till filmens historia att göra en dålig film själv? Kanske, de gamla filmerna framstår ju som bättre i jämförelse. Nej, se The Artist för en hyllning som håller måttet. Fick jag se årets största luftslott kvällen före nyårsafton? Ja, troligen.
 F-M-J
Scorseses evolution som filmregissör verkar tyvärr ha ett tradigt slut. Efter 'Shutter Island' hoppades jag på ett lite längre uppehåll till nästa film eftersom den gick ifrån det Scorsese gör så bra. Hugo är det andra exemplet på att Scorsese blivit gubbsjuk, likt Woody Allen, och i och med det har han slutat ha insikt i vad han gör. Hoppas nästa film återgår till något mer intressant och genomtänkt....
 #54
Fin ibland, men jobbig för det mesta.
 Halofreak92swe
Alldeles för seg för min smak, första timmen var så trög att jag inte orkade kolla mer än 20 minuter i taget. Sen blev den dock bättre. Den var rätt mysig ändå. Otroligt vad mycket bra skådisar de fått med, Chloë Moretz är såklart höjdpunkten. Svag 3 landar det på.
 the Feber
Fin liten historia som är en hyllning till filmen och sagornas värld. Bra skådespelare, skön känsla och jättefint foto. Dessvärre saknar filmen fart och som publik blir man uttråkad stundom. Mysig men hade kunnat vara mer mystisk och haft betydligt högre tempo. Men visst, sevärd absolut.
 Gigi1943
Vilken tur att smaken kan vara så olika! För mig är detta en fantastisk sagofilm, man får nästan en känsla av att den kunde vara tecknad. Njutbar i minsta detalj, GULLIG, en typisk "mammafilm" skulle min son säga och jag tackar honm för att han tipsade mig annars kanske jag hade missat den, tycker titeln är lite "missvisande", den borde hetat nåt med "pojken i klocktornet", Hugo låter så platt på nåt vis.
 Totenkopf
Myspysfilm, där filmhistorien som är inbakad är mycket mer intressant än rullen som sådan, Cohen är nog enda intressanta, med sin underfundiga humor.
 Ellenforsbergw
Bra gjord! Underhållande men inte världens bästa handling.
 Keckesgosse
Undra hur man kan ha med äventyr i genren? Brutalt seg och tråkig.
 fabbe86
Inte speciellt imponerad. Ganska tråkig tillslut. Andra halvan håller inte vad första lovade... Sen läser jag in, kanske felaktigt, att det är så här Scorsese själv vill bli hyllad. Att han såg/ser sig själv i Méliés. Vilket ger en halvdålig eftersmak.
 Mat1az
Intressant film. Men att göra det till en typisk barnfilm, och Sacha Baron Cohens karaktär, förstör alldeles för mycket. Svag fyra / stark trea.
 Kebaa
På tok för långsam den första halvan. Som vanligt med de nya filmerna kändes det som de mest lagt fokus på det visuella, vilket inte direkt är så intressant om man är mer intresserad av handlingen i en film (och det är man ju). Barnskådisarna, framförallt hon som spelar tjejen, var ganska sådäriga. De växlade mellan att överagera och underagera, och jag tröttnade en aning på Hugos ansikte. Sidospåren var ganska flåsiga, och det kändes lite för familjefilmsaktigt. Men den plockade upp sig en del mot andra halvan, och blev ändå en helt OK filmupplevelse till slut.
 ellenori
Snyggt gjord men handlingen faller ganska platt.
 labi
Duktiga skådisar över hela linjen. Till skillnad från många här tyckte jag barnskådisarna var riktigt bra! Men filmen är trots alla effekter rätt trist. Nu kanske det är boken filmen är baserad på som är trist, har inte läst den, men allt känns lite för tillrättalagt och pretentiöst. Mot slutet blir det ju som en dokumentär om Georges Mélies, trist. Dessutom ger jag inte mycket för filmer där alla är fransmän men av någon outgrundlig anledning måste prata engelska. Svag trea!
 Berniey
Påkostad o välgjord är den med tjusiga dekorer men handlingen är väl tunn o överlag är det för många sprickor i fasaden.
 SciBoy
Bra film. Sacha Baron Cohen var riktigt dålig.
 Daniel_mjölby
Den var väl vacker och lite tjusig kanske... men verkligen inget som imponerade på mig. Luckor i manus och story gör den rätt tunn tyvärr. Det positiva jag tar med mig är att om Scrosese måste klanta till det någon gång så kunde det väl lika gärna vara med den här barnfilmen. 2:a
 Vitorovic
Härlig familjefilm...
 WillyV
Förstår varför denna inte gick som tåget på bio. Tråkig. Saknar anledningar att bry sig. Konstruerad så att det stör. Slöseri med bra skådisar i birollerna, utom Sascha som är irriterande. Så jag vet inte. En tvåa i alla fall för snygg estetik, dekor och effekter?
 Taandborste
Väldigt vacker, men alldeles för händelselös och aningen rörig.
 Thavox
En svag 4a, men ändå en 4a. Väldigt vacker och välgjord med sanslöst många välkända skådespelare. Tyvärr är tempot lite väl lågt allt för ofta.
 Andreas_
en underbart vacker och rörande Matinéfilm av Martin Scorsese, som vann 5 oscars, och med all rätt. Däremot så tror jag att den hade gått hem ännu bättre på en stor bioduk med 3D effekter, för enligt James Cameron så var detta den snyggaste 3D filmen som gjorts, när den kom ut, och den är t.o.m vrålsnygg utan 3D. Hur är då filmen utöver det visuella? Väldigt bra skulle jag vilja säga, kanske lite väl inriktat mot barn men tycker ändå den funkar för oss äldre, och det är en mycket fin hyllning till filmens uppkomst och en av dess största skapare Georges Melies. Den är rörande, vacker, underhållande och lite spännande faktiskt, och med många väldigt bra skådisar som gör fantastiska prestationer framför kameran, som t.ex Ben Kingsley, Chloë Moretz och Asa Butterfield, samt även Sascha Baron Cohen gör en riktigt bra och trovärdig roll som en tågstationsinspektör, med en alldeles lagom dos humor. Sen är det många bra skådisar i småroller, som t.ex Emily Mortimer Christopher Lee, Jude Law och Ray Winstone. Denna film passar nog inte alla, utan inriktar sig framförallt till barn, men för mig gick den verkligen hem ändå och väckte "barnet inombords" och man fick tillbaka många fina minnen från när man själv var en liten grabb. En stark 4:a blir betyget för detta underbara Matinéfilms äventyr, och jag förstår verkligen hur den kunde vinna hela 5 oscars. Rekommenderas!!
 pufred
Visuellt fantastisk, underbara sidospår, härlig fransk atmosfär, hyllning till filmens början. Stundtals filmmagi. Men i övrigt så kändes den ungefär som Disney's "Upp",( barn, hundar o pensionärer...! ) Ungen som var Hugo var irriterande dålig. Plusbetyg för att den är gjord med kärlek till böcker, film, magi och nostalgi.
 pigman
Herregud vad vacker den är, trots att jag då inte såg den i 3D men jag tycker inte berättelsen är speciellt engagerande. Som folk skrivit, hyllningen till äldre film är härlig och den sista halvtimmen är verkligen filmmys. En 3a tack vare av det visuella.
 AddeColciago
Minst sagt en annorlunda Scorsese-film, men samtidigt typisk honom om man ser till hans stora respekt för den tidiga filmkonsten. Kul också att den blandas med en så högdigitaliserad produkt som Hugo. Alltjämt en trevlig äventyrsfilm. Nu går vi vidare i livet.
 Robkiller
Film om filmkonstens begynnelse, upplagd som en barnfilm. Intressant kombination som även är fruktansvärt snygg; men den fungerar inte direkt bra som film. Första timmen är rent av tråkig, där det enda som lyfter den är Cohens scener. Sedan tar den sig och blir stundtals riktigt bra med starka scener och intressant berättande... men i det läget är det redan för sent.
Inte fullt så omvälvande magisk som jag hade hoppats på men ändå en väldigt vacker och härlig film!
 TheHorrorfan
Vacker, men otroligt tråkig.
 Starkbröl
Ganska typisk barnfilm, fast mycket snyggare förstås. Handlingen håller ihop sådär, några större aha-upplevelser infinner sig aldrig, och en hel del lämnas olöst, och Borat övertygar inte. Men trevlig överlag och som många sagt: helt magiskt snygg. Svag fyra. PS: ROCK LOBSTER! DS.
 AlbinWesley
Hade säkert älskat som barn. Kul med film om Méliès för han var ju bäst, men tycker det mesta känns lite för sockersött och konstruerat. Hade hoppats på mer men är nöjd som det blev.
 andmoreagain
CGI-effekterna kändes ju inget vidare och Scorsese har gått på myten att man måste bli dålig för att göra en barnfilm och det gillar jag inte.
 Redwood
En äventyrsfilm för barn och barn-sliga vuxna. En film om att upptäcka och återuptäcka de stora äventyren, och varför film är ett bra medium för att uppleva dessa. Även mot slutet, när Scorsese blir pedagogisk (och demagogisk), förmår filmen hålla kvar sin magi och attraktionskraft. Ett speciellt omnämnande går till scenerna I vänthallen; det måste ha krävts ett otroligt koreograferande av statister för att få den så där "levande".
Mycket yta, lite innehåll, snigeltempo samt spretig handling. Och så Sacha Baron Cohen på det... (4/15)
 hestret
Nja, det här var ju det sämsta jag sett Scorsese trycka ur sig alltså. Filmen består av ett rätt ointressant manus och en mekaniskt (pun intended) konstruerad story som är alldeles för lång och är ute och cyklar på massa bihistorier som är helt irrelevanta (tjocka gubben och fikatanten liksom) och som, värst av allt, inkluderar Sacha Baron Cohen som gör en usel insats i en, ut i fingertopparna, fånig karaktär. I övrigt var skådisarna okej, men inget extra direkt. Visst var det skoj att involvera filmens historia och jag gillar de historiska referenserna till gamla goda tider, men det är inget som "gör" filmen så att säga, utan fungerar väl mest som någon form av bonus. Det är ju rätt ointressant när det handlar om Hugos stationsliv och automatgubben och det drar ju ner. Det finns dock en del riktigt snygga scener och kompositioner - visuellt godis helt enkelt - att njuta av och det är väl filmens största behållning. Men generellt sett var det här en riktig besvikelse - särskilt när man efter promo-materialet trodde det skulle vara en äventyrsfilm... Tunna budskap, lång och trist. 38/100
Det är inte i filmens helhet i historien som jag finner glädjen och minnen från denna filmupplevelse. För mig är det scenografin, kläderna....helt enkelt hela filmens utseende från foto till karaktärs frisyrer eller skägg. Jag uppskattar karaktärer i birollerna. I de större rollerna så faller jag för den charm och glädje som Chloë Grace Moretz ger sin karaktär Isabelle. Sacha Baron Cohen lyckades få mig att le. Historien är egentligen endast lyckad när fokuset hamnar på filmskapandet. 3+
 Dele
Kul med referenserna till filmhistorien, men det är alldeles för mycket högtravande sentimental och romantiserande saga för mig.
 Roswall
Snygg och mysig, men hade mått bra av att klippas ner.
 foppa99
bra karaktärer, go casting, vackert foto o metafilms-saga.
 Jamesa
Ok. Det som håller det uppe är filmhistorien. Småtrevlig.
 NoWireHangers
Det hade kunnat bli urfånigt och klyschigt och stundvis kanske det är det, men filmen fascinerade och berörde och nådde mot slutet hela vägen hem. Det blir ett magiskt äventyr med stark verklighetsförankring. Och säkerligen uppskattar man filmen mer om man som jag gillar filmhistoria. Riktigt bra spelat av Kingsley, ungarna och McCrory.
 Sir_Lord
Mysig historia som är riktigt snyggt gjord. Men tycker varken Asa eller Chloe imponerar nämnvärt. Kingsley funkar som bitter gubbe o Borat gör väl det han brukar när han inte gör sina egna projekt.
 HerrNenne
Ganska ointressant film med träigt barn i huvudrollen Chloë & SBC gör bra insatser. Hade ingen aning om vad filmen skulle handla om, så när de gamla filmrefenserna började komma så lyfte det. Filmhistorien är det enda intressanta med filmen.
 supermancover
Älskar filmhistorien samt "Montparnasse derailment"-inslaget och allt det, men i övrigt var den inte lika magisk som jag tänkt mig innan. Riktigt mysig ändå dock.
 DieFrauImMond
Sentimentaliteten får mig att spy.
 kryttan
Trevlig familjefilm med bra 3D, men lite väl fånigt emellanåt drar ned betyget.
Trist film
Alldeles för seg film för min smak!!!
 TURGUT
Inte så bra som jag trodde...
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)
The Hustle (info) 20:44 17/5 (1)
Goon (info) 15:43 17/5 (96)
March Comes in Like a Lion (info) 15:13 17/5 (1)