BluePrint_1985
Betydligt bättre än 2an och 3an, ett lyft. Saknar inte vissa karaktärer ett dugg.
 arthurskumberg
som sagt, inte speciellt bra, men jag har trots allt så har jag haft sex med en av sjöjungfruarna så jag höjer upp filmen till en fyra.
 Neverletgo
En trevlig underhållande film men den kändes lite platt, de andra filmerna är bra mycket bättre.
 todape
Väldigt löjlig film men tar man den för vad den är kan åtminstone jag trots allt uppskatta och gilla den. Ganska trivsamt och påkostat äventyr.
 levelfive
SEGT!!
 wiberg88
Kunde de inte bara lagt av efter första filmen?
 ClintanTheKing
Självklart inte i samma klass som dem första tre "trilogin". Denna hör inte ihop på något viss, vilket inte är meningen heller. Men bra story ändå med ett bra avslut(?) på Pirates-serien. Johnny Depp briljerar som han gjort i dem tidigare tre filmerna och ger denna film en 4:a.
 visser
Dialogen och humorn från de två första filmerna känns som bortspolad. Krystad intrig och alldeles för mycket larvigt svärdviftande. Den här filmen har bara gjorts för snöd vinning.
 MetalJukebox
Pendlar mellan tvåa och trea. Det funkar inte direkt i den här filmen, känns som scenerna bara byter av varandra de första 40 minuterna utan att vara de minsta intressanta eller bra. De är snarast löjliga och störande. Kan bero på att det blir konstigt att följa Sparrow i varje scen, i de tidigare filmerna var han inte 100% i fokus vilket känns gynnande för hans karaktär då hans utrymme används bättre där. Sen tar det sig lite efter det, men det hela känns väldigt klumpigt och förutsägbart.
 torres80
På gränsen till en två på den här!!! första halvan av den här filmen var fruktansvärt seg sen blir den lite bättre andra halvan. Det känns som om det vart lite för mycket jack sparrow i den här filmen.
 Zok
Den når inte upp till de tre första filmerna, men men del fyra är ändå ett härligt äventyr som jag uppskattar. Andra halvan av filmen är klart bäst.
 Jennyv
Dom levererar alltid.
 Ulkz
För lång och utdragen
 Lejonhjärta
Ja, det känns lite skönt att man minskat ned på (de synliga) CGI-scenerna till fördel för "traditionellt" filmarbete. Zimmers musik är som vanligt fantastisk, men ibland blir den lite väl pompös jämfört med de scener han tonsatt. Denna fjärde film känns nämligen som en budgetvariant av de tidigare tre. Jag kan tänka mig att resonemanget har gått lite i stil med "vi sparar lite på den här för att se om Rob Marshall verkligen kan leverera ett sådant äventyr, samt om publiken finns kvar och/eller saknar Orlando Bloom, Keira Knightley, Stellan Skarsgård, Bill Nighy m.fl." Och det gör man, tycker jag. Däremot kanske nästa installment blir "rikare"?
 eliastheman
inte förskräckligt dålig som trean, här försökte den inte vara mer än "kul" iaf.
 ekback
nån enstaka ljusglimt men i övrigt helt menlös
 idd
nja det börjar vli ganska tjatigt vid det här laget..
 yrkeschaufföre
Klart bättre än de tidigare filmerna, tom. lite spännande. Dessutom med Penélope Cruz, så en trea får den allt.
 ryderup
Gillar man de övriga filmerna i serien så borde väl man kunna sluka denna också. Kortare. Lika ointressant story. Johnny Depp verkade gå lite på tomgång, så även Rush. Saknade väl något. Men del2 och del3 har ju för mycket av allt, och det är ju inte bättre.
 Jompalompier
Amen för fan...
 Fermis
tacka regissören för denna skit rulle, bra jobbat!
 IdaD
Bruckheimer drog ner byxorna, böjde sig fram och sa: "Här har ni filmen!"
 Rhofpheh
Även om denna kändes lite plattare storymässigt än 2:an och 3:an så tycker jag om denna approachen bättre på något sätt. De andra uppföljarna är jättemycket av allt och det har man skalat ner på lite grann här, det är bra. Det är fortfarande en del upprepning av gamla skämt, men det kommer nya också och jag skulle vilja se att de tar bättre tag i den nya energin och potentialen som faktiskt finns i varje uppföljare, inklusive denna. Filmen var väldigt blandad i kvalitet, men den letar sig ändå upp till en trea.
 Yellow
Ännu en gångbar söndagsfilm. Börjar bli tjatigt nu.
 RunRiot
Rätt kass, dock fortfarande miljoner gånger bättre än nr 2 och 3 i serien.
 lottes
Äh, den här orkade jag inte ens se mer än en halvtimme på. Var tog charmen, humorn, påhittigheten, glimten i ögat från första och andra filmerna vägen. Trean var mest konstig men den här är bara ett sätt att krama mer pengar ur guldkon.
 Emsisa
Blev faktiskt mycket besviken... tog mig flera dagar att se klart den, eftersom den var så seg att jag pausade hela tiden.
 Brouhaha
Av någon jäkla anledning hade de skrotat den skönaste av alla karaktärer i den här filmen, "Cotton". :/ Men att man istället plockat in McShane kompenserar nästan för det. Filmen rullar på i vanlig Pirates-anda. Inget nytt, men det är snyggt och det är rätt unerhållande.
 Commandante
Trean i filmserien var en enda lång mångmiljonsorgie i specialeffekter och ett lövtunt manus från fyndlådan på Ica Maxi. Den här filmen saknar specialeffektsorgien, men i övrigt är allt sig likt. Det känns som om Depp reducerats till någon sorts komisk biroll ā la Disney, som finns till bara för att lätta upp den tråkiga berättelsen med att skratt då och då. Se den första filmen i serien istället.
 film_Alex
Jag tycker faktiskt den här var bäst av uppföljarna.
 Krantzylvania
snyggt och ganska charmigt men inte speciellt bra eller intressant
 santiago
Aaaalldeles för lång och seg. Nu får det räcka faktiskt.
 Ninjatroll
Jack Sparrow fungerar dåligt som protagonist som skall driva handlingen. Dessutom är Rob Marshall en ganska medioker regissör som inte behärskar action/äventyr genren så slutresultatet lömnar mycket att önska.
 Luciphere
Pirat/fantasy-matiné som håller även för en fjärde film. Stor underhållning och Depp och gänget är ännu i god form. Tillägget med Penélope Cruz skänker ytterligare vitalitet. Något svagare och mindre episk än sina tre föregångare dock. 4:an är mycket svag.
 92axha10
Mer av samma vara. Skönt att slippa Bloom och Knightley dock. Om man gillar pirates-filmerna lär man gilla denna till viss grad. Har underhållningsvärde. (iaf för min lättroade smak)
 RichardEk
Förmår inte hålla liv i varumärket och på det hela är det väl endast första filmen som håller hög klass. Medan de två första fortsättningarna var mastodontfilmer som föll på sin egen tröghet är denna tredje fortsättning mer nedtonad. Men det vill sig inte riktigt, det är för mycket upprepning och även om Johnny Depp blixtrar till stundtals har inte heller han en vansinnigt lyckad dag på jobbet. Penélope Cruz har en ganska tom roll att fylla och blir aldrig det vitala tillskott i varumärket som halvt utlovas i marknadsföringen. Det är på det hela taget en ganska innehållslös film, handlingen bjuder inte på några våldsamma överraskningar och filmen känns ibland som en transportsträcka. Än en gång ser vi hur svårt det är att få till lyckade fortsättningar.
 KillerPutte
(Rek.2) Visst är det Disney, småtöntigt och stöpt ur den vanliga formen, men något tilltalar mig ändå. Skitiga pirater, sagor och snygga miljöer räddar upp en hel del, och så är man svag för Depp. Det går inte att bortse från. Svag trea.
 Solidus
Svag del som saknar charmen från första filmen. Skådespelarna känns trötta och manuset är inte det bästa som har skrivits ihop. Godkänd underhållning, ej mer än så.
 koko
Tydligen har jag sett den här men jag har inget minne av den. Inte så mycket att hänga i granen med andra ord.
 hsimpson
Tvåa är lite snålt, kanske, men det känns som att man har sett det tidigare. Inledningen är riktigt dålig, dessutom. Blir bättre och bättre, och är stundtals ganska underhållande.
 Tatty
Lika bra som de andra filmerna och gillar Penélope Cruz i filmen. Depp är lika bra som alltid.
Jag hade väldigt låga förväntningar och inledningsvis får jag vad jag förtjänar. Sakta men säkert kommer det scener som påminner mig om den fantastiska första filmen. Jag vet inte om det är de nya ansikten i denna film som skapar en fräsch känsla i denna filmserien men nog är det just det som fungerar positivt på mig. När filmens sista scen kommer så längtar efter nästa film i denna serien vilket är väldig konstigt då jag, sett till sin helhet, inte älskar denna film. Jag är förvirrad.
 WillyV
Sämst av de fyra. Rätt så tråkig.
 Tim Buckley
(rek 3a) inledningsvis ganska menlös, men när jag tog bort färgen och såg resterande film som svart-vit så framstod filmen plötsligt som den 50-tals matinee den är. En ganska trivsam sådan, och sen är jag svag för sagodjur, oavsett om vi är i Narnia eller om vi är bland sjöjungfrur såsom i denna film.3a.
Jag bara avskyr dom här löjliga filmerna. Det här är riktigt Hollywood trams!!!
 Björkman
Inte kass, men ändå den i mitt tycke sämsta av de hittills fem filmer som gjorts. Avsaknaden av skådespelare som Bloom, Knightley och Davenport är påtaglig. Godkänd, inte mer.
 widez
Denna lägger sig under tvåan och trean i kvalité.
 yrkeschaufföre
Detta är mer film än en åkattraktion men världen hade nog klarat sig bra utan hela serien...
 päronanton
Inte alls lika bra som dom tre första, den är sevärd.
« Föregående   |   1 ... 6 7 8
Senaste kommentarer
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)
Blacula (info) 07:55 22/5 (18)
Stjärnornas krig (info) 23:52 21/5 (988)
Space Cowboys (info) 23:41 21/5 (173)
Shocking Dark (info) 23:35 21/5 (20)
Taking Off (info) 23:31 21/5 (17)
All the Money in the World (info) 22:32 21/5 (15)
Snömannen (info) 22:02 21/5 (47)
Tank Girl (info) 20:45 21/5 (156)
The Talented Mr. Ripley (info) 20:43 21/5 (386)
Amundsen (info) 20:41 21/5 (3)
Network (info) 20:34 21/5 (154)
The Prodigy (info) 20:20 21/5 (7)
Mary Queen of Scots (info) 18:34 21/5 (8)
Avengers: Endgame (info) 17:59 21/5 (25)
The Devil's Mistress (info) 17:34 21/5 (4)
Invasionen av Danmark (info) 17:18 21/5 (19)
This Is England '90 (info) 15:42 21/5 (12)
That Good Night (info) 15:06 21/5 (1)
Pacific Rim: Uprising (info) 13:00 21/5 (26)
La corrupciķn de Chris Miller (info) 10:35 21/5 (3)
Pappa polis (info) 09:52 21/5 (24)
Lysande gift (info) 08:58 21/5 (22)
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)
Lurking Fear (info) 21:58 20/5 (17)
Sju hertigar (info) 21:08 20/5 (38)