dissiminator
Rolig och fartfylld, bra musik. Mifune är riktigt bra.
 ernils_l
Charmig och underhållande, som alla Kurosawas actionfilmer. Inte av samma djup och vackra bildspråk som Ran och de andra höjdarna, men ändock högklassig underhållning. Och Mifunes ensamme samuraj är så cool...
 Tonti
Helfestlig.
 Audrey Horne
KUROSAWA ÄR ÖVERSKATTAD SOM ETT JÄVLA SÅLL
 KimEkberg
Love är helfestlig. Sanjuro har en riktigt skön inställning till livet. laidback och allt. Klockren fyra. Om man ger den något annat så måste man ha något fel i skallen.
 the n00b
nice
 apmannen
Känns som Kurosawa vid den här tiden kunde slänga ihop en sån här film i sömnen. Kanske därför han lyxar till anrättningen med lite Åsa-Nisse-humor här och var. Dock gigantiskt plus till slutscenens formfulländade aorta-sprut, filmhistoriens numero uno i min bok.
 NEDERVETIL
ok Rulle utan att briljera...
 Trangor
Fin fighting som i alla fall inte gör mig besviken tillsammans med lite hederlig samurajmoral (och lite ohederlig sådan).
 Zenmuron
någonstans i regionen stark 3a - svag 4a.
 Kurosawafan
Ingen av hans absolut bästa, men å andra sidan funkar den bra som mer lättsmält introduktion till Kurosawa. Snygg och stilfult genomförd med tungt slut, men utan det det riktigt konstnärliga djupet som Ran, 7S m.fl. filmer har
 nopasaran
Inte Kurosawas allra bästa men en så´n här film kan han göra med vänsterhanden. Mifune som vanligt suberb i sin roll.
 Bandersnatch
Sanjuro är så cool. Vassaste svärdet i stan, både som strateg och i stridens hetta. Plus hans punkiga attityd. Vilken kille. Faktiskt hela filmen är bra. Ganska enkel, men vill man ha schysst samuraiestetik och allt som kommer därmed är den här filmen klart sevärd.
 Stan
Riktigt underhållande. En cool Mifune, men ett onödigt slut..
 Kurosawa
Man bara måste älska den här samlingen av klåpare som Mifunes granithårda samuraj tar under sina vingar. Och likt en snirklande orm fångas dom i det breda Tohoscope-formatet. Annars håller jag med föregående talare, tonen skär sig en del på slutet. Där ryker fyran.
 Pärlemor
En underbar fortsättning på Yojimbo.--- Och enligt extramaterialet på min DVD så var slutscenens något spektakulära "fontän" ett experiment, som han sedan inte använde igen, och inte tyckte om att andra tagit det på allvar och att den blivit en sorts stilriktning. --- Underfundig humor och vackert foto! --- Sanjuros axelryckning, och hans bläng på ungtupparna, eller hur han försöker vara artig mot damerna fast han inte gillar det de säger ... Toshiro Fifune - så utsökt bra med sitt kroppsspråk!
 floyd2
Är det bara jag som tycker slutscenen är skitcool?
 YouAreNrIchi
Nä floyd2, inte bara du.
 Belmont84
Sjukt cool och mästerligt regisserad. Typiskt Kurosawa med andra ord.
 kakbakarn
Trevlig och tight Kurosawa (allt känns iofs tight efter att ha sett Häng dom högt) med fina bilder. Inget extraordinärt ändå, vill jag nog inte påstå. Jag stannar på en trea.
 Hoss
Väldigt bra rakt igen och en helt mästerlig slutscen, nu måste jag bara se Yojimbo, och allt annat Kurosawa gjort.
 alexafshar
ah inte så värst bra och specillt som ni skriver här, och vad är det som är mästerligt?
 landjorden
Sanjuro är en riktig hårding :). Å herregud vilken slutscen! Det här ger poäng i min bok, den har några svackor här och där men jag tänker då inte klaga allt för mycket.
 Magnum Sharp
Stark trea, den hade fått mer om inte alla karaktärer förutom Sanjuro hade haft intelligens som höns.
 winston s.
inte fantastisk, men huvudpersonen är en riktigt skön karaktär.
 NirreFirre
Långt från Ks bästa men enkel, linjär och ganska underhållande.
 Astrojacob
Som oftast tar det ett tag innan man kommer in i intrigen. Lite rörig och förvirrande och sparsamt med actionscener första timman drar ner betyget. När man väl förstår händer allt på en gång. Slutscenen fullständigt obetalbar men värd väntan. Stark Fyra.
 JTP1987
Fruktansvärt bra film.
 Novead
Briljant film. Tyckte bättre om denna än Yojimbo. Klar femma.
 levelfive
Långt mycket bättre än Yojimbo enligt mig. En enkel film som inte kräver mycket av den som tittar. Stabil 3a.
 Tiptaka
Om man nu jämför den med Yojimbo är den här bättre, Yojimbo har trots allt en del buskis inslag. Grym samuraj film!
 Hypostas
OK underhållning, men inte ens i närheten av Yojimbos storhet.
 Kreepy
Sjukt grym hela vägen. Mycket listig film må jag då säga.
 sunvalley
Saknar helt konstnärligt värde, men å andra sidan är den riktigt underhållande. Även om man är lite trött på burdusa antihjältar med fåniga sidekicks (här nio stycken, och skurkarna är inte så mycket bättre). Så skönt att Kurosawa kunde växla mellan det här och Onda män sover gott som gjordes bara två år tidigare. Stark trea.
 Film Guden
Svårt att lyckas med en så raffinerat banbrytande historia en gång till. T o m kanske för Akira Kurosawa. Det är ändå mödan värt. Snygga fäktscener.
 Herr Fågelsaft
Fartfyllt, effektivt berättat och med komiska inslag. Förutom på alla samurajer så ser man att det är Kurosawa som ligger bakom genom skådespelarnas flytande förflyttningar, precisionen i fotot och så Mifune förstås. I övrigt är det en rätt ytlig historia, men med ett spektakulärt slut!
 Vitus
helnöjd med denna. bättre än Yojimbo skulle jag säga. riktigt bra action och visar verkligen hur Sanjuro står över alla andra utan att behöva anstränga sig särskilt.
 jallek
Supermys
 lucius
Toshirô Mifune är samurajernas Clintan.
 Ola_Schubert
Ingen dålig Samurajfilm, och ganska smart. Men det skall till mycket innan samurajfilmer får de riktigt höga betygen ifrån mig. En stark trea räcker det dock till, utan problem.
 labi
Kurosawa goes samurajbuskis. Inte en av hans bästa, men helt OK.
 Mr Praline
Tar lite tid att komma in i känner jag, men andra halvan är riktigt härlig. Jag tycker dock också att Yojimbo är mycket bättre. Slutscenen är riktigt episk!
 andmoreagain
(Omtitt) En nedsänkning ifrån en fyra till trea. Hästlängder ifrån Yojimbo men lagom trevlig. Mifune gör sin paradroll ypperligt men får det lite väl serverat.
 Jämte
En bra och spännande film.
Otroligt underhållande, rolig och spännande mest hela tiden! Fyran kanske är lite snäll med Kurosawa visar upp mycket kvalitéer och det här var verkligen väldigt kul och snyggt!
 erosagape
Fin film med list såväl som svärdsvåld och kul att se Mifune men superengagerande blev det inte.
 BrutusBeefcake
Inte på samma nivå som Yojimbo men denna bjuder ändå på skönt rävspel från Mifune som är svårt att inte tycka om. Mifune är dock inte höjdpunkten i filmen som han annars brukar vara, utan jag tycker att hans motpol Nakadai som spelar Muroto gör den bästa insatsen. En ikonisk slutscen avslutar Sanjuro som en film över medel men än bit ifrån Kurosawas bästa. (10+/15)
 andybrando
Satirisk actionfilm i serietidningsstil med en av Mifunes typiska, stenhårda rollprestationer.
 Zebulonm
Riktigt bra o skön film.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)
The Hustle (info) 20:44 17/5 (1)
Goon (info) 15:43 17/5 (96)
March Comes in Like a Lion (info) 15:13 17/5 (1)