Iggeh
Andy Serkis gör sin andra apa minst lika bra som sin första! Filmen var över förväntan.
 Grillo
Jag är inte helt nöjd, framförallt för att de verkar ha velat göra actiondrama 1.0, med apor. Funkar ändå hyfsat bra filmen igenom, men inget är direkt överraskande eller spännande. Man förstår rakt igenom allt som kommer att hända. Och vad är det för fel med folk på film som hostar blod? Är det verkligen så skämmigt att man aldrig kan berätta det för nån?
 FilmExperten
Positiv överraskning! Levde mig in i filmen från början till slut. Hoppas på en uppföljare!
 hardcore
Hade inga förväntningar på den här filmen utan tänkte mej mer bara någon form utav fredagsunderhållning. Men så överraskad jag blev. Enda felet är att flertalet av karaktärerna är aningen själlösa, de saknar någonting. Skulle dom vart lite mer genomarbetande skulle filmen vara full pott men en en fyra är inte fyskam det heller hehe
 sonocronic
Måste höja denna! Den är helt lagom realistisk vilket gör att jag älskar den! 5!
 Brouhaha
Riktigt dryg apa, måste jag säga. Kände dessutom att Heston fick alldeles för lite speltid i den här filmen, vilket antagligen är anledningen till att den inte är lika bra som den ursprungliga apfilmen från '68. En lagom intressant film dock, som blir rätt snygg när aporna går bärsärkagång genom staden.
 Ett visset löv
Tänk en så annorlunda film det hade varit om det varit älgarnas planer, med älgar som gjorde uppror istället.
 jenny i
Ack en sån Amerikansk förutsägbar smörja. De skulle kunna gjort en så bra film med denna idé men istället gav de "huvudapan" mänskligare drag än de andra för sympatiskäl, klämma in en liten kärlekshistoria i allt och självklart ha med en skurk i dramat. En trea för idén.
 Gröne_Orm
Superproducerad amerikansk dynga? Njae, visst är det en påse moralkakor med sötningsmedel, vars vetenskaplighet är att jämföra med kreationisternas, men fan asså mitt hjärta blöder ju ändå.
 Robodan
Jamen, klart godkänd. Snygg och med en lång uppbyggnad, hyfsat personlig och med de klassiska etiska tankarna. Brister finns det också en hel del bl.a. borde Ceasars vändning gestaltats starkare.
 jinjaben
Caesars själva existens känns ju helt osannolik, vilket drar ner hela filmen för min del. Hur skulle han ha kunnat komma till helt oupptäckt? Ja, det är fiction, men för min del behöver fiction åtminstone en stabil grund att stå på.
 RobinsTaste
Tyvärr så är den lite puckad ibland och jag ville ha ett mer mörkare slut då vi får se att aporna börjar härska planeten. Titeln är ju lite misstolkande och tyvärr håller jag med om att Ceasar borde bli mer mäktig mot slutet.
 92axha10
Det roliga är att aporna beter sig mer mänskligt än de mänskliga karaktärerna gör. Detta säker filmen för mig. Alla scener med aporna är bra vilket som tur är lyfter den igen. Den har sina löjliga stunder men är samtidigt en underhållande film.
 Balthier
Jag är mäkta imponerad och överraskad. Ser fram emot nästa del.
 Baad3r
Monkey see monkey do!
 Ojhda
Om man är ett fan av Apornas Planet så är den full a påskägg! Tyckte filmen var helt okej, inget jätte speciellt ändå tyvärr.. Bra gjord dock! Trean är stabil. snudd på stark! Absolut sevärd, ett måste om man är ett fan av original filmen!
 NtoNW
Nej, det här blev inte så bra. En ordinär amerikansk äventyrsfilm. Man tror egentligen inte på människorna och aporna är stundtals dåligt animerade. Berättelsen är fylld av klichéer och ganska osannolik. Nej, detta går inte till filmhistorien.
 Inigo
Förvånansvärt bra! Glad överraskning!
 BROBJO
Dåligt animerad och osannolikt story. Besvikelse!
 Greystalker
Gillar att man fått fram så bra kommunikation mellan aporna genom bra mimik och gester.
 Hengman
Dåligt animerade apor springer runt och hetsar på stan.
 KyLLo
Jag tycker om Apornas planet (1968), men det här tilltalar mig inte alls. Som att man gjort Hulken av King Kong, och sedan valt att kalla den Apornas planet. Jag upplever inte längre någon skillnad mellan nyare amerikanska filmer som Hulken, King Kong, Apornas planet etc. Känns bara som att man använt samma standardmall och försökt skapa samma publiksuccé om och om igen. Jag blir inte berörd.
 vonadel
Såg om den och tyckte i princip den fortfarande var lika bra. Gillar verkligen Planet of the Apes-franchise. 8/10
 sparriskrigarn
Extremt korkat och ogenomtänkt manus. Nästan varje replik, handling och karaktär går att ifrågasätta och INGENTING är trovärdigt. Varför jobbar t ex Draco Malfoy med aporna när han är en psykopatisk djurplågare? Istället för att se filmen ställer jag mig bara mängder av frågor. Jag kan inte begripa hur man kan skriva ett så fruktansvärt dumt och taffligt manus när man har lagt så många timmar på de usla animationerna och motion capture som ändå inte på något sätt liknar hur apor rör sig. De tafatta referenserna till originalfilmen gör mig ursinnig, den här smörjan förtjänar inte att associeras på något sätt med 1968 års mästerverk.
 Sopranos
Super!
 AlbinWesley
Det finns en hel del dumt här, men sett till det stora hela gillar jag den för det finns mycket bra också. Förmodligen bästa sen det ännu helt överlägsna ursprungsoriginalet.
 Kubrick
Oändligt mycket bättre än vad jag trott på förhand. Underhållande och spännande, även om det är väldigt mycket brister i manus då folk beter sig underligt och gör saker man inte gör. Ser fram emot nästa film.
 Rele
En trevlig film. Jag ger en trea.
 Tatty
Riktigt förvånansvärt bra än vad jag trodde. Tyckte filmen såg och verkade läskigt först. Men otrolig bra är den och riktig nervig film man blir nervös och häpnar till.
 m4e
Riktigt besviken på denna filmen. Illa utvecklade karaktärer som endast består av vars ett personlighetsdrag och när kriget startar kör ena sidan någon typ av Batman-moral... Lithgow och stundtals snygga effekter räddar filmen från ett bottenbetyg. Stabil 2:a får det bli.
 Grane
Lithgow är magnetisk, resten av filmen är förvånansvärt bra! Svag fyra.
 Taandborste
Kommer ihåg att jag inte alls var särskilt sugen på att se den här när den kom ut... men nu sitter jag här och har faktiskt inte så mycket att klaga på.
 hestret
Som många andra överraskades man positivt av den här filmen. Den är snabb och hyfsat tight så man håller uppe intresset. Serkis är väldigt bra i huvudrollen och visst är det en väldigt intressant karaktär som hela tiden tvingar en ställa frågan vad mänsklighet innebär i kontrast till djuren. Visst är det lamt och dåligt med att både chefen och tjejen är urusla ensidiga karaktärer som är enbart onda respektive enbart där för att vara en publikstand-in. Att filmen har en del trista karaktärer och inte riktigt vågar plocka upp moralen och filosofin (Franco hade kunnat göra detta, men får inte uttrymme) gällande hela kärnan av plotten. Men det är underhållande och välgjort och knappt några onödiga actionscener. Blir en stark trea. 68/100.
 Solidus
En fantastisk nystart med en välskriven handling och karaktärer som griper tag samt välgjord action som inte tar överhand. Effekterna är skickligt genomförda. Ap-bra, för att uttrycka mig enkelt.
 martin eden
[rek. 3] Fin reboot!! Gillar hur man väljer att successivt bygga upp berättelsen, som i sig engagerar och är strukturerad och fasad på ett intelligent och fint sätt. Effekterna är fina och jag älskar hur actionsekvenserna har täckning av berättelsen vilket tyvärr är sällsynt i dagens filmer. Mycket bra! 4.
 hulqen
Det här var en av de konstigare filmupplevelser jag haft på länge. För det första handlade filmen liksom inte om nånting den första halvtimmen. Resten av filmen var också lite svår att känna motivation inför. Ska vi heja på apan? Sjuka pappan? James Franco? Och jag har nog aldrig sett en film som framställer forskare och forskning så oerhört amatörmässigt. Filmen kräver att jag köper så oerhört mycket ologiskt och orimligt beteende att jag nästan blir förbannad. Och slutet? Var det här en film eller ett avsnitt i en miniserie? En svag tvåa för apans stundtals läskigt mänskliga utstrålning. I övrigt förstår jag verkligen inte varför så många gilla filmen.
 paninaro
Tunn och förutsägbar story, men kommer undan med ett oväntat sammanhållande manus och frånvaro av uppenbara störningsmoment. Jag gillar ändå den här filmserien och kan inte låta bli att uppskatta de subtila blinkningarna till tidigare installationer.
 Engravadlax
Mycket uttrycksfulla animationer, Caesar är bättre skapad än vad resten av castingen spelar. Trodde aldrig att jag skulle gilla det här så mycket som jag gjorde.
Detta fungerade inte alls hos mig. En stor del inledningsvis känns som en barnfilm och sedan blir en hel del fånigt. Som prequel och bakgrund till den fantastiska originalfilmen frånd 1968 så fungerar den dåligt. Klassskillnad mellan dem. Detta är tunt och ytligt. Sedan känns James Franco väldigt svag, skådespelarmässigt, för att bära en huvudroll som detta. Effekterna är dock snygga och filmen kommer med en del underhållning.
 Murvel48
Den tog sig men barnfilmstuket första timmen gör att det blir en svag tvåa.
 LacombeLucien
Jaha.
 andmoreagain
Ingen film som får en att skrika och slå sig på bröstet precis...
 stgurgel
Underhållande actionfilm som höll för en omtitt
 myslas
När jag var liten älskade jag Planet of the apes-filmerna. Detta trots att det egentligen bara är den första som är bra, efterföljarna är faktiskt riktigt svaga. Det finns dock en idé bakom Conquest of the planet of the apes som är bra som man helt slarvade bort med att göra den riktigt fånig. När de gjorde den här rebooten av filmserien så var man smarta nog att inte basera den på första filmen (vilket Tim Burton redan misslyckats med) utan man baserade den på just Conquest of the planet of the apes och jag tycker man lyckas bra med att genomföra den grundläggande idén. Visst finns det svagheter man kan peka på men på det stora hela är det en både tänkvärd och spännande film. Jag må vara något snäll med betygsättningen men jag gillar den även efter att ha sett om den ett par gånger.
 jofes
Jag blev väldigt positivt överraskad av den här filmen. Väldigt välberättad och med ett väldigt jämnt tempo. Filmen är inte övertydlig, ibland får man sluta sig till vad som pågår baserat på några skester från apor men det blir heller aldrig kryptiskt.
 widez
Tycker att denna reboot gör många saker rätt! Bra tempo och intressant att följa en handling med hjälp av teckenspråk och kroppsspråk! Det känns dock som att den kunde ha gjorts lite längre för att bena ut en del saker som behövde närmare förklaring.
 TURGUT
Helt klar över förväntan, bra berättad och intresant story med jämn kvalitet där man håller sig till vesäntligheterna genom hela filmen och storyn har en tanke som gör den trovärdig.
 AngelsDiary
Såg den när den kom på bio och gillade den verkligen inte men nu efter att ha sett alla så var den riktigt bra.
 Olof_Gronlund
Jomen den hade väl ändå sin charm, väldigt välgjord film med bra grafik. Inget trams och flams och stabila insatser från skådespelarna. Tycker den fångade känslan bra.
« Föregående   |   1 ... 6 7 8
Senaste kommentarer
M*A*S*H (info) 02:23 21/10 (176)
Deadpool 2 (info) 02:10 21/10 (35)
Utøya 22 juli (info) 02:10 21/10 (11)
Halloween (info) 01:37 21/10 (5)
Den inre fienden (info) 01:37 21/10 (9)
Tully (info) 01:31 21/10 (11)
The Danish Girl (info) 00:41 21/10 (78)
Ace Ventura - den galopperande detektiven rider igen (info) 00:09 21/10 (573)
Wind River (info) 00:09 21/10 (46)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 23:59 20/10 (4)
Slender Man (info) 23:38 20/10 (6)
De tre dårfinkarna (info) 23:35 20/10 (29)
30 Years of Garbage: The Garbage Pail Kids Story (info) 23:31 20/10 (1)
LA 92 (info) 23:30 20/10 (5)
The Lords of Salem (info) 23:27 20/10 (58)
The Stanford Prison Experiment (info) 23:00 20/10 (10)
Mandy (info) 22:48 20/10 (12)
You Were Never Really Here (info) 22:45 20/10 (25)
Villebråd (info) 22:44 20/10 (6)
Leva och låta dö (info) 22:28 20/10 (249)
Om jag hade en miljon (info) 22:23 20/10 (3)
Flight 666 (info) 22:15 20/10 (1)
Private Life (info) 21:48 20/10 (2)
Always: Sunset on Third Street '64 (info) 21:47 20/10 (2)
Ingenting och allting (info) 21:43 20/10 (5)
Tårtgeneralen (info) 21:33 20/10 (29)
Landet för längesedan (info) 21:29 20/10 (336)
Nick Fury (info) 21:14 20/10 (50)
Parasites (info) 21:05 20/10 (2)
Fångade av scientologin (info) 19:33 20/10 (35)
Moonlight (info) 19:21 20/10 (51)
The Boy Downstairs (info) 17:42 20/10 (3)
Mördande legender 2 (info) 17:13 20/10 (85)
Abraham Lincoln: Vampire Hunter (info) 16:51 20/10 (189)
Miss and Mrs Sweden (info) 16:17 20/10 (10)
The Fountain (info) 15:44 20/10 (749)
Zoolander 2 (info) 15:41 20/10 (44)
Solo: A Star Wars Story (info) 15:33 20/10 (41)
A Star Is Born (info) 14:27 20/10 (11)
Brott i Paradiset (info) 13:50 20/10 (9)
Apostle (info) 11:34 20/10 (11)
First Man (info) 11:28 20/10 (6)
Inferno (info) 10:56 20/10 (55)
Mad Families (info) 09:50 20/10 (2)
Ready Player One (info) 09:07 20/10 (62)
Walesa (info) 09:00 20/10 (7)
An Evening With Beverly Luff Linn (info) 08:39 20/10 (1)
The Double 0 Kid (info) 06:11 20/10 (10)
House of 1000 Corpses (info) 02:38 20/10 (297)
Operation Finale (info) 01:52 20/10 (7)