nonne
Helt okej b-film med förvånansvärt bra specialeffekter och tuffa eldstrider. En mix av Robocop och Terminator typ. Finns ingen direkt dötid i filmen och det gillar jag.
 akastoffe
var länge sen...
 _z
varning för uppföljarna bara :D
 Sarlac
*host host* Wtf is this? Rambo goes sci-fi? *gapskratt* nejnejenj, detta är riktigt uselt bajs.
 Rubbermonster
Oj vilken b-rulle!! :)
 albin
Den var helt klart dålig. Och då får man tänka på att jag gillar sådana här filmer... Rambo referenserna var dock ganska roliga...
 Mothertrucker
Kanske Pyuns allra bästa. Saggar sista halvtimmen men innan dess får man gammal cyberpunk-action som heter duga.
 Sturmcafe
Helt okej cyborgfilm
 Hawa!i
Roboten i slutet är ju snyggt jgjord
 EvilNed
Den här filmen är så jävla kass och dålgit gjord så det är inte sant. Oliver Gruner är en skitkass skådis som knappt ens kan engelska. Storyn är väl "bra", men det är för mycket för denna filmen. Det blir jättekomplicerat, och man får gissa sig till en stor del. Dock så gillar jag den ändå. Finns många halv-coola one-liners att hämta, och den spar inte på action.
 Bergatroll
Katastrof!
 jonas med z
liknande filmer: ett päron till farsa på semester i europa
 Defrea
tyckte om den när jag såg den.
 DLS242
skitbra B-rulle! ...Your not realy human!
 C.J.
Det var ett tag sen jag såg den, men jag kom ihåg att jag med nöd och näppe lyckades tvinga mej igenom hela filmen. Denna film ÄR dålig! Handlingen är knappast originel: Maskiner skapade för att tjäna människan vänder sig emot sina herrar. Skådespelarna borde skämmas, dåliga effekter och så vidare och så vidare.
 Skoen
nog världens bästa robotanimation någonsin =) typ 3 rutor?
 Bomkia
Snacka om att storyn helt bygger på teknisk mumbo-jumbo som de egentligen inet bryr sig om. Men vi snackar helt ok actionscener, och många av dom, så den klarar sig undan med en svag 2a.
 blueboy
En b-film med stort B
 menschenfeind
cool
 Partybwal
Ja, det är b-action. När den är som bäst! Tyvärr hade de inte dagens digitalteknik då, så det fick bli lite stop-motion istället på slutet. Alla som har spelat rollspelet Neotech MÅSTE se denna film!
 dissiminator
schysst story och tung huvudperson, men robotanimationerna... de _går_ inte att bortse från
 NEDERVETIL
Sci-fi rulle som är sevärd, dock inget märkvärdigt....
 karlmats
Klart sämre än jag förväntade mig och då förväntade jag mig ändå inte mycket. Men en film med både Albert Pyun och Vincent Klyn borde ju inte kunna misslyckas kunde man tro. Deras dream team från filmen Cyborg lyckades man dock inte upprepa, Klyn är väl med under en minut och Pyuns regissörsinsats kanske man helst vill sopa under mattan då den var ganska bedrövlig. Effekterna var dessutom helt usla liksom i princip alla skådisinsatser och den otroligt röriga handlingen. Vet egentligen inte varför jag ger den här filmen en 2a men det är ändå hyfsat högt tempo och den är späckad både med action och hyfsat heta 80-talsbrudar som ändå höjer filmen det där lilla snäppet över sågningsgränsen. Roligt att den gjordes 93 men den känns snarare 83 när man tittar på den.
 beemex
Klassisk sci-fi action när den är som bäst =P
 inchris
fattade inte mycket av handlingen, men den e bra!!
 travis--bickle
bra action
 klasseman
Tanken bakom filmen är lysande, speciellt huvudpersonens metafysiska kamp i takt med att han blir allt mer maskin och allt mindre människa och börjar förstå och sympatisera med "terroristerna", men utförandet är en katastrof. Jag tror att det är ett snitt på ett par skott per sekund genom hela filmen. Som ett taggat lumpargäng med fritt tillträde till ammunitionsförrådet... Dessutom pratar alla i södra Kalifornien engelska med bred dansk brytning, enligt den här filmen.
 Tomfritz
Vill bara säga att jag håller med Klasseman till punkt och pricka. Hur som helst så såg jag om den då det har gått dryga 13-14 år sen som jag såg den den första gången. Jag minns att den var snyggare, splattrigare och mer cyberpunk än vad den var; dessutom, så som jag mindes den, så talade inte alla "amerikaner" i filmen med olika sorters europeisk brytning/accent. Men men; egentligen ett väldigt bra upplägg och bakgrundshistoria, men så som den är genomförd så har allt potential reducerats till B-filmsaction. Skulle vara kul att se hur en vettig remake av denna film, regisserad av en mästerregissör förståss, skulle se ut.
 fisk0
fantastiska actionscener, väldigt snyggt våld, miljöer, färger och rätt stämningsfull musik. Otroligt dåliga skådespelare, och alldeles för långt mellan actionscenerna emellanåt. Scener som när de skjuter hål i väggar och golv med kulsprutor och hagelgeväret som skjuter granater gör nästan att den förtjänar en fyra, men det otroligt dåliga skådespeleriet och de lite för utdragna pausscenerna mellan våldssekvenserna drar ned betygen till en 3:a. Det hade inte skadat med fler cyberpunkiga scener i stil med stadsscenerna i början av filmen, springandet genom djungler och vattenfall hade ju kunnat vara vilken äventyrs- eller bondfilm som helst.
 Hedning
den var rätt underhållande trotts allt. lite fåniga karraktärer och mycket dumheter som vanligt i hollywoodaction... men den får en trösttrea.
 Film Guden
Undermålig men glad b - action. Alltid roligt att åter få se skurklegendaren Cary-Hiroyuki Tagawa. Men Oliver Gruner känns som en lamare variant på Jean Claude Van Damme.
 gnolam
Dialog som levereras i ett och samma monotona tonfall! Oförklarliga brytningar! Skamlösa stölder från William Gibson, Terminator och Robocop! Apfula solbrillor och frisyrer! Oprovocerade hopp genom väggar eller från höjder! Eldgivning rakt upp i luften eller i slumpmässig riktning under sagda hopp - i slow motion! Explosioner oavsett vilka vapen som används och vad som träffas! Felkönade namn! ("Jared" och "Max Impact" är båda kvinnor - men "Angie", "Michelle" och "Germaine" är alla män)
 zevve
Otroligt! Bättre än jag kom ihåg den efter 15 år!!!! :)
 Gröne_Orm
Underhållande med tuttar, stora bössor, explosioner och fräcka stunts. Må vara att skådespeleri och plot är som taget ur en lyxigare runkvåffla, men det här är grym action där skurkarna siktar som stormtroopers.
 amam
Synd att det tar ungefär halva filmen innan nåt kul händer. Men tråkig dialog och tråkigare skådisar drar ner filmen för mycket.
 Kubrick
Såg 20 min av början, klarade inte av mer, kalkon.
 lordsweden
Olivier Gruner är kung i den här filmen!!!!!!!!!!!!
 TompiÄrGullig
Får en trea för det snygga vhs-omslaget
 dudson
As häftig med skit mkt pangande med stora vapen i snygga miljöer i en grov kallibrig manisk action rulle full med coola stunts.
 Djason
Helt ok action/SciFirulle. Börjar lite tradigt för att sen ha en hel del skön pang pang.
Får väl sägas vara cyborgtokige Albert Pyun´s magnum opus och den rullen han är mest känd för. Stenhård action med ett hejdlöst skjutande bland muskler, tuttar, svett och såklart en ordentlig hög cyborgs. Kanske enformigt och ibland rätt tramsigt, men vill man se hur arvet från 80-talets b-action förvaltades in på 90-talet är det här rätt rulle.
 papabobadiof
Tema: Fräcka solglasögon
 Sture Stenhög
Det var ett tag sen jag såg en Pyunare senast, men det här gav lite mersmak måste jag säga. Jag är förvisso ingen auktoritet på området, men nog känns det som att det är väldigt mycket Pyun över det här. Det är postapokalyps, Vincent Klyn och ett stundande krig mellan människor och cyborgs. Att det skulle dyka upp en krutgumma var lite mer oväntat dock. Även i övrigt finns det mesta man kan önska sig av en underhållande b-rulle. Kul dialog, en skön b-films-cast, och flera roliga och påhittiga sekvenser. Jag tänker då t.ex. på när Gruner flyr rån ett hotell på ett ytterst kreativt vis. Vidare ser den också förvånansvärt bra ut för en sådan här film, stop motion-sekvensen undantagen, även om den har sin charm på sitt sätt. Tänka sig att det bara är 11 år kvar till den här framtiden nu, hög tid att börja fundera på att skaffa sig en cyborg-arm
 jingoo
Såg om den idag och den var nog t o m lite bättre än jag minns den. Sköna skjuta-skjuta-scener i fina miljöer. Den första actionsekvensen på den raserade viadukten gav feta Fallout-vibbar. Handlingen är rätt mycket B men det är fin stämning. Det blir tyvärr minst en jaktscen för mycket ute i djungeln, men annars ett bra tempo. Stop motion-scenerna minns jag som anskrämliga, men nu tyckte jag det var mest charmigt och ibland riktigt snyggt gjort.
 Zahmel
Ok action men all dialog är skriven för att vara "cool" och väldigt mekaniskt levererad vilket kanske är passande nu när jag tänker på det. En B film som går bra att slötitta på.
 Raimo_1985
Många kvalitéer, men räcker inte hela vägen för mig. Svag trea.
 gjoob
Urusla skådisar och mycket meningslöst skjutande i denna kalkonrulle. Men med Pyun-standard får man nog säga att detta är en av hans bättre - hyfsade effekter (jag blundar för roboten på slutet) och en handling som nästan är begriplig.
 GodofThunder
Skurken heter Fansworth, och hans högra hand (typ) ser precis ut som professor Fansworth's ärkerival i Futurama. Slump? I övrigt är jag helt förbluffad över var de hittar dessa skådisar
 stgurgel
Det här är en på riktigt helt suveränt bra film med härlig cyberpunkkänsla och en bra plot som levereras väl tillsammans med massor av härliga repliker. Varje gång jag ser om den blir jag lika nöjd med den, och lika chockad över att så många inte kan se storheten. Dom måste helt enkelt vara vara döda inombords -State of the fucking art, Alex!
Senaste kommentarer
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)
The Hustle (info) 20:44 17/5 (1)
Goon (info) 15:43 17/5 (96)
March Comes in Like a Lion (info) 15:13 17/5 (1)