socker22
Slutet höjer den, annars var den riktigt kass!
 92axha10
Den har många roliga karaktärer och en annan syn på superhjältar i början. Skådisarna är bra och man blir underhållen hela filmen igenom. Inte fantastisk men den håller.
 Bozze80
Man får precis det man förväntar sig med den här filmen, framförallt är den löjliga brytningen på tyskarna liken given som den är tråkig... Okej tidsfördriv.
 dudson
Skapligt cool hjälte film där ameikas ideeal hyllas energiskt.
Sämst hittills i raden av nya Marvel-filmer. Som en flaggviftande mix av bland annat 60-talets Batman (fast utan charm) och Stjärnornas krig dränkt i trist CGI. Mestadels ointressant och påfrestande. (5/15)
 oliver_twistor
Typisk hjärndöd action från USA.
 Anaythea
Bra skådespeleri och underhållande actionscener med utmärkt CGI. En meningslös kärlekshistoria med en ännu mer meningslös Hayley Atwell drar ned betyget till en 3:a.
 lekke
Väldigt camp, korkad underhållning. Gick att svälja, antar jag...
 santiago
Bättre än vad jag trodde den skulle vara. Helt okej action.
 Dysantia
Var alla kvinnor så vackra på 40-talet?
 MaxMackan
Alltså nog så bra det kunde bli i mina ögon. Med tanke på att det är en superhjälte som är en vandrande amerikansk flagga, så visste jag att det skulle bli svårt att sälja den till mig, USA-skeptiske svensk. Men faktiskt är det underhållande och långt ifrån så flaggviftande som de hade kunnat göra den. Bra dos humor, bra skådisar, Weaving stjäl som väntat showen.
 Masamune
Orkade inte ens se klart hela.
 Kurosawafan
seg men OK underhållning en regnig dag...
 GinNTonic
Tråkig och ytlig klyschfest med stereotypa skurkar och sövande actionscener. Lånar en del från Star Wars också, märkligt nog.
 RunRiot
Rätt tråkig, ointressant action med mer yta än innehåll. Evans passar dock väldigt bra i rollen. Synd bara att Dominic Cooper är mer intressant.
 Björn1
Fy faaaaan va lång!!!!!!
 CarlIvinger
Ganska tråkig. Gillar ändå den retro-futuristiska stilen på världen och så gillar jag den musikaliska synergin som uppstår mellan red skull och Wagner som han lyssnar på i en viss scen.
 Pingu Dreams
Lite töntig, (förstås) men ganska rolig och snygg. Fint foto, bra flyt.
 Tecknarmartin
Bitvis fånig, men bra action med en intressant blandning sv WW2 och scifi. Weaving är superbra som Red Skull.
 Morayeel
Fy fan vilken fruktansvärd smörja!
 Chris90
Tyckte början var bra, och gillar skådisarna, men storyn kändes lite fjantig.
 ancientlove
Bästa Marvel-film hittills
 ryderup
Alltid trevligt att se ett matinéäventyr. Men man märker ju så väl att det lättsamma förfallet som leder fram till The Avengers satt sitt fäste här. Och Chris Evans borde inte spelat Cap America och Red Skulls makeup var i billigaste laget.
 Noseman 2005
Klart sämre än Iron Man 3, som jag såg tidigare samma kväll. Men Marvel-universumet håller samman (Tony Stark-referensen skiner som en liten sol) och även om hjälten ifråga är en tönt, så är det charmigt på det där "Sky Captain"-sättet, med en starkt mytologiserad andra världskrigs-nazism. (5/10)
 Rele
Den här filmen spelade jag in och såg idag. Bortkastad tid. Jag ger en etta.
 apmannen
Som väntat rätt möglig men en sak ska man vara jävligt klar över och det är att DVD-soffan aldrig kommer tröttna på asadyrkande nazis i bärande roller, speciellt inte om dom spelas av en gammal alvkung som i det här fallet.
 Björkman
Superhjältefilm som egentligen bara maler på. Det bästa med den är att den utspelar sig på 40-talet och således har en massa skön scenografi för tidens anda. I övrigt är den okej, varken mer eller mindre. Skådespelarna gör det de ska, men musiken är väldigt intetsägande och storyn tar inte några speciellt oväntade vändningar, den är varken jättespännande eller jättedjup utan syftar till ett par timmars lättsmält action helt enkelt. Stark tvåa.
 Jorgandr
Alltid roligt att se Stanley Tucci och Toby Jones, och filmens snygga 40-tal är ett stort plus. Men i övrigt lite för lökig. För tråkiga actionscener, framförallt.
 Dutch
Den är gemytlig
 Ghostface
Det mesta Marvel producerar är ju en axelryckning men ändå tar man sig tiden, why?
 AlbinWesley
Snyggt och fartfyllt, väl avvägd. Allmänt bra introduktion av herr Rodgers. Och allmänt bra film med toksnygga eftertexter. Även skönt att den är medveten om hur lätt det kan bli sliskig patriotism, och att det undviks rätt bra.
 Engravadlax
Jovars, helt gångbar superhjältefilm.
 hestret
Rätt skön äventyrskänsla i denna ändå. Bra skådisar, välgjorda miljöer, bra tempo, ganska elegant upplagd, överraskande pricksäker humor. Visst lite töntig och orimlig, men funkar ändå helt ok överlag. Actionen blir lite tröttsamt och det känns lite för mycket som en prequel stundtals. Svag medeltrea. 47/100.
 Daniel_mjölby
Bra casting. Hayley Atwell och Chris Evans känns perfekta för rollerna de gör. Spännande inledning och bra avslutning. Resten blir... en enda transportsträcka och en presentation till The Avengers. Rätt märkligt att göra en blockbuster på en historia som egentligen går att sammanfatta på 15-20 min, nu fick vi istället två timmar... Dessutom anser jag att filmen misslyckas med blandningen att flörta med sin dystopiska idé och flörtandet med matiné-tiden. Steve Rogers och Captain America kan vara den överlägset mest överskattade superhjälten, i alla fall lika överskattad som Stålmannen.
 Robodan
Riktigt snyggt gjort i de tidiga scenerna med en smal Rogers, men storyn är bräcklig och mycket av filmen känns som en transportsträcka, precis som föregående talare sa. Fienden känns aldrig riktigt äkta och karaktären Captain America tilltalar mig sisådär.
Hur dåliga som Thor och Green Lantern än var(2/10) så gjorde de mig i alla fall inte besvikna. Captain America gjorde mig besviken. Captain America var den enda av dessa tre filmer som jag gick in med förhoppningar och en tro att detta skulle vara riktigt bra. Tyvärr var det inte bra. Captain America är bra mycket bättre än Thor och Green Lantern men fortfarande inte bra. Jag var beredd på att ha blivit otroligt pepp på Avengersfilmen men då denna filmen underpresterade så vet jag inte. 3+
 Natosh
På pappret är Captain America den i särklass tristaste superhjälten för mig så jag blev positivt överraskad
 drj
Matiné
 Redwood
Nostalgiporr för de som längtar tillbaka till 40-talet. Det tar en stund innan filmen hittar sin form. Det sker ungefär då de är på tåget någonstans i Alperna. Efter det så är allt som det ska vara: tuff action med glimten i ögat, rädda flickan, fånga dagen.
 Hogman
Okej, inte mer. De ändlösa fajterna tråkar ut mig, har väl blivit gammal o trött :-)
 #54
Till och med fjantigare än jag förväntade mig.
 OdinBerg
Sjukt enformig WW2 film med en hjälte skapad av steroider.
 Brinkmann
Déjà vu!
 Zingostar
Obegriplig handling. Uselt skådespeleri
URK! Burk!!!
 widez
Helt ok introduktion av Captain America. Denna film ligger runt mitten när jag jämför och rankar alla Marvel-filmer med varandra. Den har en bra mix av det mesta som man önskar sig i en superhjältefilm. Bra action, rappa dialoger och bra skådespel!
 1idiotzebra
Förutsägbar, tråkig.
 bnw
3+.
 HerrNenne
Tar tillbaka allt jag sa sist om skurkarna, Weaving är väldigt bra.
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
The Night Comes for Us (info) 21:49 19/10 (2)
Slow Torture Puke Chamber (info) 21:34 19/10 (8)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 21:33 19/10 (1)
Fritz the Cat (info) 21:29 19/10 (54)
Halloween (info) 21:08 19/10 (1)
Hunt for the Wilderpeople (info) 20:55 19/10 (32)
Rekonstruktion Utøya (info) 20:45 19/10 (1)
Savage Streets (info) 20:28 19/10 (33)
Apostle (info) 20:24 19/10 (9)
October Kiss (info) 19:10 19/10 (3)
Dick (info) 17:45 19/10 (45)
Avengers: Infinity War (info) 16:58 19/10 (68)
Battleship (info) 15:18 19/10 (272)
Overboard (info) 15:13 19/10 (4)
Eighth Grade (info) 13:56 19/10 (6)
Elle (info) 12:17 19/10 (36)
Call Me by Your Name (info) 11:56 19/10 (57)
Venom (info) 09:38 19/10 (10)
Himmel över Berlin (info) 08:33 19/10 (209)
Vargarnas natt (info) 06:56 19/10 (51)
Ginger Snaps Back (info) 06:31 19/10 (18)
Accident (info) 02:32 19/10 (3)
You Get Me (info) 02:24 19/10 (1)
Shadow of the Vampire (info) 02:01 19/10 (216)
Unsane (info) 01:57 19/10 (4)
Red Sparrow (info) 01:28 19/10 (19)
Bad Times at the El Royale (info) 00:31 19/10 (3)
Rebecka Martinsson - Det blod som spillts (info) 00:20 19/10 (1)
Thanks for Sharing (info) 00:13 19/10 (30)
Jumanji: Welcome to the Jungle (info) 23:55 18/10 (44)
Mute (info) 23:49 18/10 (18)
Alice, söta Alice (info) 22:44 18/10 (34)
Rebecka Martinsson - Till offer åt Molok (info) 22:35 18/10 (2)
The Fan (info) 22:12 18/10 (162)
Cohen & Tate (info) 22:08 18/10 (9)
American Ultra (info) 22:04 18/10 (28)
Rabbit-Proof Fence (info) 21:57 18/10 (39)
Åsa-Nisse på semester (info) 21:36 18/10 (25)
Blindness (info) 20:51 18/10 (166)
It Came From the Desert (info) 20:08 18/10 (1)
Always: Sunset on Third Street 2 (info) 18:17 18/10 (4)
Sabotör (info) 17:48 18/10 (69)
Flottans glada gossar (info) 17:47 18/10 (12)
Wallander - Prästen (info) 17:46 18/10 (46)
The Square (info) 16:27 18/10 (76)
The Shape of Water (info) 16:20 18/10 (71)
Black Cobra (info) 15:59 18/10 (6)
Zombie Flesh Eaters 2 (info) 15:28 18/10 (54)
The ABCs of Death (info) 13:31 18/10 (45)
Blade Runner 2049 (info) 11:30 18/10 (128)