Martler
Om någon kan förklara vad som menas med slutet så hade jag varit tacksam, för jag förstår verkligen inte? Ett privat meddelande för att inte spoila hade varit schysst!
 winter89
Kan inte förstå hur man kan ha med en blind hacker. Det går inte ihop för mig.
 arruba
Inte lika vass som 1an men fortfarande väldigt cool och psykad, precis som det skall vara när det kommer till en Cube.
 Serenas
av de tre filmerna är denne klart minst sevärd, alltså, det är ändå ganska hyffsad cast och halvbra effekter, grymt ljud dock. höjer från en stark etta till en svag tvåa :)
 Suzolid
Magplask
 evil_ape
Man stör sig mer på karaktärerna nu än i första filmen.
 Mynameiscarl
Extremt högt underhållningsvärde. Något bättre skådespelartalanger än första filmen också, för mig är själva filmen bra mycket bättre. Men sedan har jag alltid gillat parallella dimensioner och sådana saker...
 Scooter634
Pungplask! Riktigt kass
 Starbreaker1
Ska man göra någon slags uppföljare får man se till att göra något annorlunda med filmens karaktärer. Total dynga!
 sebbe-88
Väldigt seg och dålig, tyckte 1an var mycket bättre.
 Angeliana
seg,tråkig och oengagerande karaktärer.
 69myran69
Tycker den här va ren besvikelse jämfört med första filmen. Idén är lite cool men tycker inte alls det passar till Cube
 Kvalsternackan
Sömnpiller....
 Noseman 2005
Lite rörig, men samtidigt lite nördigt kul på något sätt. Det stora minuset är - ironiskt nog - att den utspelar sig i en kub. Den hade antagligen funkar bättre om den stått på egan ben istället för att vara en blek uppföljare.
 Cramped
Undrar om filmskaparna själva förstår filmen fullt ut...
 ami86
Bättre än jag väntat mig faktiskt! Det verkar som de flesta tycker den här var den sämsta filmen ur trilogin, men jag håller inte med, tycker den här var bättre än Cube Zero och jag tyckte den var rätt spännande. idén var intressant, även om jag betvivlar att manusförfattarna är särskilt djupt insatta i kvantmekanik, lol.
 Metheuz
Fint sätt att totalförstöra allt som var bra med ettan. Skådisarna i ettan var väll inte jättebra direkt men här är hela ensemblen mer än värdelös. De trovärdiga fällorna från ettan har dessutom byts ut mot ett fåtal fula, genomskinliga CGI-blobbar. Alla konstiga och ologiska rum som ändrade på fysikens lagar tröttnade jag fort på också.
 Sam Wördington
Asdålig. Gillade första Cube skarpt, det var ett bra mysterium. Men här finns ingen logik, precis allt kan hända, vibrerande väggar, flygande minikuber. Så utflippat att man inte bryr sig om nånting - totalt värdelöst. Ljud och bildmässigt jobbig, fula CGIeffekter, konstant gastande helt i onödan och skarpa elektroniska ljud. Skådisarna är ruttna och varenda scen där de ska agera paranoida mot varandra är suck-framkallande konstlade och man känner verkligen att det bara är svepskäl för att få till intriger.
 filmfreak1
Så otroligt dåligt att det inte finns ord. Svag 1a.
 annihilat0r
På tal om de sjukaste uppföljarna i filmhistorien så är "Cube 2: Hypercube" där och krigar om förstaplatsen. Hyperkuben är ett smått fantastiskt fenomen, jämfört med originalets relativt ordinära kub. Personerna är alla där av en anledning denna gång, vilket resulterar i en del märkliga tvister på slutet. Cube-serien är definitivt sevärd!
 Engravadlax
Ja, det här var ju dåligt.
 ClintanTheKing
Den här är faktiskt bättre en första filmen. Här hände det mer och det var bättre skådespelare också. Men den får ändå en trea. Kanske jag borde ge den första en tvåa då? Men ska som sagt bli intressant att se den tredje filmen och få allt skit förklarat.
 Simpe3
En usel uppföljare till ett mästerverk. En svag tvåa.
 Xenox
Ettan var bättre, men den här var ändå ganska underhållande.
 bojaka
Ptja... Bättre än ettan iaf. Bättre skådespelare och bättre handling, men fortfarande jävla konstigt alltså och egentligen inte min kopp te!
 inchris
Pendlar mellan tvåa och trea. Ja, det är bättre skådisar men de vet mer om hela situationen och det gör det hela mindre spännande. Intressant att se hur folk reagerar under hög stress, och hur oerhört osjälviska vissa kan vara. Det brukar ju Brandskyddsmyndigheten varna för.
 mjölk
2/10
 spiel mit mir
Inte i närheten av ettan. Lämnar inget bestående intryck och är ganska invecklad, men ändå underhållande.
 cpgrisen
Nej. Förväntar man sig nåt liknande ettan blir man besviken. Bitvis spännande men mest tråkig. Skräck är det inte. Mest science fiction.
 cpgrisen
Dessutom riktigt dåliga specialeffekter.
 BarryHero
Riktigt daliga specialeffekter, svagt manus, och kassa skadisar. Alskade inte ettan men den ar ett masterverk jamfort med det har skrapet. Uselt, otillfredsstallande slut dessutom.
 RichardEk
"Cube 2" når tyvärr inte upp till föregångarens nivå även om den rymmer en intelligent story som i sig är en smart påbyggnad på 1:an. Skådespelarna är anonyma, de finns lite substans i deras roller och replikerna blir (lite paradoxalt) endast levande när de cirkulerar kring matematiska spörsmål. Specialeffekterna lämnar också en del att önska och våldet har en endimensionell splatterfunktion. Det är som om man inte har kunnat bestämt sig, sf eller skräck.
 DrJW
Kan förstå att dem ville väl göra något nytt istället för att kopiera den första filmen, men konceptet i den första filmen var så mycket bättre.
 Solidus
Regissören tar första filmens koncept och försöket utveckla den genom ge mer djup, något som tyvärr inte går så bra. Slutresultatet blir en halvdan sci-fi med matematiskt flum och lösa trådar som inte knyts ihop. Jag föredrar första filmen eftersom den lyckades med att skapa ett intresse och gick aldrig över gränsen med sin handling, något som uppföljaren tyvärr gör.
 AlbinWesley
Jag gillar verkligen Cube, men att använda en hyperkub som koncept är oerhört komplext och funkar ju inte riktigt här. Det är inte helt tokigt dock, utan har vissa bra grejer. Tyvärr för få för att va riktigt bra,
 Tolkemolkemoli
Har några okej scener, men framförallt ett alldeles för dåligt slut, tyvärr.
 Supernaut
Betydligt svagare än den snudd på geniala ettan. Inte sevärd som mer än kuriosa.
 Brynollf
Tillför väldigt lite och gör inget bättre än ettan. Saknar känslan av hot och klaustrofobi ettan hade.
 Punkliv
Ganska stark etta. Verkligen inte sevärd.
 nestle
För mycket olika inslag i filmen och mycket fula onödiga effekter. 1a.
 S_Griffon
WHAT?!
 Fantastroid
Fy vilken anskrämlig smörja.
 Hanness
Den sämsta av filmerna!
 lekke
Konceptuellt är det egentligen inget fel på "Cube 2". Det är bara... allt annat som är det. Vill sätta en 2:a men det går nog inte.
 Korben_Dallas
Hypercube är ett passande namn för den är hyper. Många snygga perspektiv bilder som ger en fräsig overall look tack vare en go hand vid redigeringsbordet. Musiken är väldigt data-atmosfärisk och tidstypisk i de avseendet men giver helt rätt feel, de gör också de nostalgiska effekterna. Jag gillar också hur alla olika filosofiska sekvenser med relativt enkla fysiska/universal begrepp bidrar till de läskiga faktumet att filmen nästan är en perfekt metafor för schizofrenisk galenskap.
 Lotso
I sin helhet är Cube 2: Hypercube precis som titeln indikerar på sig. Det är en oinspirerad uppföljare som inte är lika smart utan överkomplicerad än första filmen. Personerna är inte lika intressanta att följa och kommer mer av sig som osympatiska vars motiv kommer från ingenstans framåt slutet. Det är en dum film som är underhållande för stunden. Jag gillar idén med d olika dimensionerna och hur kuben är i denna, men det blir inte mycket mer än så. Mycket troligt att jag kommer ha glömt bort denna filmen den kommande månaden.
 Bullen84a
Funkar inte hela vägen faktiskt. Det är verkligen synd tycker jag. Inget direkt nytt i denna film.
 Tatty
Okej film. Ganska seg men ändå lite spännande.
Skräp
 gjoob
Vanligtvis är jag skeptisk när man tar ett redan framgångsrikt koncept och försöker pimpa upp det på det här sättet. Men i Cube 2 tycker jag faktiskt det funkar. Man lyckas skapa en uppföljare som är mer som en fristående film än bara en i raden av uppföljare och man tar konceptet från ettan och sätter den i ett nytt sammanhang (om det nu inte var det här som skaparna till första filmen tänkte när de gjorde den, vilket jag skarpt tvivlar på). Det finns många brister i genomförandet även här, men som insnöat Cube-fan, blundar jag för de flesta.
« Föregående   |   1 ... 7 8 9
Senaste kommentarer
Alita: Battle Angel (info) 23:36 17/7 (27)
Carry On Camping (info) 23:19 17/7 (1)
Demontränaren (info) 22:54 17/7 (1)
Ord i rättan tid (info) 22:45 17/7 (6)
Trees Lounge (info) 22:39 17/7 (37)
A Week with Kiarostami (info) 22:33 17/7 (2)
Lejonkungen (info) 22:24 17/7 (1)
Bugsy Malone (info) 21:55 17/7 (110)
UglyDolls (info) 21:52 17/7 (1)
A Lonely Place to Die (info) 21:06 17/7 (51)
Utflykt till landet (info) 20:46 17/7 (23)
På nåd och onåd (info) 19:40 17/7 (14)
It's Such a Beautiful Day (info) 17:57 17/7 (1)
How to Lose Weight in 4 Easy Steps (info) 17:11 17/7 (1)
I Am Mother (info) 17:10 17/7 (16)
Cruel Winter Blues (info) 16:28 17/7 (6)
Sameblod (info) 16:23 17/7 (60)
Dumbo (info) 16:22 17/7 (3)
Burlesque (info) 16:17 17/7 (128)
Evita (info) 16:03 17/7 (118)
Night of the Living Dead 3D: Re-Animation (info) 12:25 17/7 (23)
Mysteriet om Herr Länk (info) 11:23 17/7 (1)
Swingers (info) 10:43 17/7 (1)
Bortförd (info) 03:41 17/7 (4)
Hunter Killer (info) 01:10 17/7 (13)
Happy Death Day 2U (info) 01:07 17/7 (11)
Ophelia (info) 00:45 17/7 (1)
A Bigger Splash (info) 00:34 17/7 (19)
Hotet (info) 00:26 17/7 (55)
Midsommar (info) 00:04 17/7 (8)
Norske byggeklosser (info) 00:02 17/7 (2)
Avengers: Endgame (info) 00:00 17/7 (31)
The Commuter (info) 23:58 16/7 (39)
Black Mirror - Metalhead (info) 23:57 16/7 (11)
Tomb Raider (info) 23:56 16/7 (62)
Wind River (info) 23:54 16/7 (54)
Tag (info) 23:48 16/7 (15)
The Killing of a Sacred Deer (info) 23:43 16/7 (44)
Nothing Like a Dame (info) 23:41 16/7 (6)
Experimentet (info) 23:08 16/7 (449)
Wunderland (info) 22:52 16/7 (3)
Bloodmask (info) 22:48 16/7 (3)
Ogre (info) 20:47 16/7 (13)
The Last Black Man in San Francisco (info) 19:15 16/7 (1)
Coherence (info) 17:37 16/7 (82)
Blood of the Hunter (info) 17:05 16/7 (1)
Erotikon (info) 16:48 16/7 (45)
Always Be My Maybe (info) 14:07 16/7 (6)
Videodrome (info) 13:53 16/7 (229)
Mimic (info) 13:17 16/7 (123)