Ola_Schubert
Vi börjar med det negativa. Jag hade väntat mig en modern film om karaktären Sherlock Holmes men fick någonting helt annat. En helt modern karaktär malplacerad i victoriansk 1800-tals miljö. Och sedan blir det värre: För det hela är en sörja av James Bond, Mission, Snatch, impossible, Matrix slagsmål och säkert några filmer till. Dessutom så bygger det hela på en "konspiration" som bestämmer världshistorien, låt så vara att det hela blir något justerat på slutet. Men varför ger jag då filmen en trea åt det starkare hållet i betyg. Jo, för ovanstående filmer som verkar ha inspirerat skaparna av den moderna Sherlock har ett gemensamt: De är väldigt underhållande, och det är denna film också. Dessutom gör Noomi Rapace sin roll på ett utmärkt sätt.
 Taandborste
Synd att handlingen är så ointressan, annars är det en rätt bra film. Downey Jr. och Law är underbara tillsammans!
 Ilea
Downey Jr och Law har en bra kemi, men i övrigt är filmen tyvärr alldeles för rörig.
 AmyTatti
Bättre än den första. Förstod inte allt, många lösa trådar. Men många häftiga detaljer.
 92axha10
Tycker den är lika genial som den första. En ny, modern variant av karaktären Sherlock Holmes. Downey Jr är som skräddarsydd för rollen och han och Law kompletterar varandra perfekt. Roligt också att Rapace är trovärdig i sin roll.
 Starkbröl
Trist och töntig, speciellt om man jämför med den geniala helmoderna BBC-Sherlock-serien.
 HerrNenne
Lider lite av tvåornas förbannelse: i uppföljaren tar filmskaparna det dom fått kredd för i första filmen, det charmiga och originella och bra... och kör på det hela tiden, alldeles för mycket. Så det blir inte så speciellt längre. Så är det i den här.
 Ranma
Alla de där slow motion-bitarna gör det bara rörigt, hade varit bättre utan dem. Filmen är tyvärr inte så spännande, den saknar något. Jag tror att det den saknar är charm och klassisk Sherlocksk klurighet.
 pufred
Snyggt, underhållande,men rörigt och inte alls en sån Sherlock jag vill se. Kändes mer som ngn Mission Imposible-variant. Lika bra/usel som ettan!?
 Deepshit
Ligger på nästan samma nivå som ettan. Liter mer action och lite mindre spänning. Men det är en underhållande och kul film där skådespelarna är sevärda. Även om man vill önskas sig mer från Noomi Rapace.
 Zebulonm
Usel och tråkig......
 Jexxie
Bra, precis som ettan. En värdig uppföljare :)
 myraan
Bättre än ettan.
 Berniey
Nä inte speciellt bra ! Som en vanlig action o sen Noomi Rapace i en specialskriven roll bara för att visa upp sig för en bredare publik m!
 Feddan
En rörig och ganska tråkig actionrulle. I de få scener som skådespelarna fick möjlighet att agera var den OK.
 the godfather
Har glömt att betygsätta denna. Minns att den inte var min kopp te. Något bättre än ettan men den når inte upp till trean. Men en stark tvåa får den av mig.
 DEB
Gäsp, så tråkig. Hängde inte med i handlingen alls, men hade inget intresse att fokusera på det heller. Den här sortens handling och onaturliga dialog tilltalar mig inte alls, men det kanske är en smaksak och gör att jag lyfter filmen till en tvåa.
 Ima_Tree
Oengagerande och rörig action med komiska inslag som tyvärr tar över och gör det hela till en tramsig soppa. Jag är bra sugen på att sätta en etta faktiskt. Borde jag? Ja va fan...
 den_vita_apan
Pallade inte se klart
 F-M-J
Förvånar mig alltid lika mycket när en uppföljare väljer att spinna vidare på lyckade detaljer från sin föregångare istället för karaktärer och "helheten". Här får man en orgie i komiska avhugg och cyniska kommentarer huvudkaraktärerna sinsemellan. De såkallade intressanta förklaringarna känns mer som patetiska nödlösningar och mindre tappra försök på att lappa ihop "logiska luckor". En stark etta, tack vare produktionsvärdet.
 Hanna-Kari
Orkade inte se mer än en halvtimma. Hade särskilt svårt med den maniska och pinsamma dialogen mellan Sherlock och dr Watson. Riktigt dålig och då inte ens på ett underhållande sätt.
 cookiebee
den är inte lika bra som ettan, men den var ändå bra.
 Laszlo Kovacs
CGI-effekterna bestod i trädbark som splittrades i slo-mo. Mycket sövande
 SciBoy
Inte lika skoj som ettan. Men ändå bra.
 Engravadlax
MYCKET bättre än ettan.
 hsimpson
Okej, jag kan på sätt och vis känna att ettorna är till för de riktiga stolpskotten till filmer - de som inte har någonting alls att komma med. Men det finns plats för uttråkningsfilmer, meningslösa filmer och totalt platta och själlösa filmer också. Den här kvalar in på ganska många av kriterierna. Redigt magplask och stor besvikelse. Usch!
 lancell
Medan första var intressant så var denna bara tråkig och utdragen och dessutom inte spännande. Störde mig på överanvändningen av slowmo specialeffekterna. Gränsen på en etta.
 Pleu
Jag vet inte om det beror på RDJ (som jag gillar annars, t.ex. i Ironman) eller vad det är, men denna inkarnation av Sherlock känns otroligt löjlig och patetisk. Karaktären alltså, filmen i sig är mest seg och misslyckad precis som ettan. Å andra sidan så är det väl lite olyckligt att två sherlock-varianter förekommer samtidigt då man kommer att jämföra dom båda oavsett man vill det eller ej och den brittiska mini-serien är ju fantastisk!
Efter det förra bottennappet så var detta en mycket glad överraskning. Högre tempo, bättre action-sekvenser, mindre matiné-känsla, fyndigare manus och roligare dialog. Höll i ivern på att sätta en fyra, men det är den kanske ändå inte riktigt värd. (9+/15)
 Runlibr
Toppenfilm
 HarryDunne
RDJ leverear. PRECIS SOM ALLTID! Satt med ett leende genom hela filmen. Underbar film.
 micha
En TYPISK 3:a på en sexgradig skala..
 Bompa
Osammanhängande och total avsaknad av samspel mellan karaktärerna. Förstår inte hur Fry kan låta sig vara med i nåt sånt.
 Sture Stenhög
Lika dålig som första filmen. Det är rörigt, plastigt, skitnödigt, enerverande, ocharmigt, trött, ointressant och tråkigt. Nu har jag dessutom sett de två första avsnitten av BBC-Sherlock sen jag såg föregångaren till denna, och då bleknar de här filmerna ännu mer i jämförelse. Svag tvåa
 Los Smurfos
Förstår inte att så många här verkar ogilla filmen. Solklar fyra för mig. Jag tycker inte att den är rörig, skönt med en film som inte måste överförklara allt. Att allt går precis som herr Holmes har förutspått kan jag ha överseende med i en sån här typ av film. Skön dialog, omväxlande och intressanta miljöer. Rekommenderas.
 Powha
Snyggt men oengagerande.
 lkingen
Gillade den musikaliska kopplingen till Two Mules for Sister Sara...
 Redwood
Efterhand övergår filmen från att vara Holmes-ig till att bli alltmer Bond-ig. Inget fel på det i och för sig. Tanken slog mig bara, att skamlöst blanda två genrer, även om de är besläktade, är inte helt rätt.
 Greystalker
Nja, svag trea. Uppskattar den brittiska deduktionen mer än den amerikanska actionen.
 conbe755
Ettan är bättre men den här är också riktigt bra.
 asasae
Full fart på Sherlocks slutdragningar att jag inte känner mig särskilt engagerad, bara iakttagande utan att själv kunna dra mina slutsatser. En film som är mer tekniskt avancerad än inspirerande för tittaren.
Det som fungerar här är humorn, actionscenerna(den långa scenen i skogen är sevärd) och kemin mellan Holmes och Watson tillika Downey Jr och Law. Vad som inte fungerar är de mer allvarliga och förklarande scenerna, Rapace roll(kul med en svenska skådis men rollen är rätt kass), Stephen Fry som Mycroft(Jag älskar Fry när han är Fry men i denna roll är det inget vidare) och filmen är så mycket yta utan något känslomässig kontakt med tittaren att det blir lättglömt. En OK engångstitt dock.
 Murvel48
Platt, dum, rörig, tråkig, oengagerande och alldeles för lång. Ännu sämre än första filmen. Får en tvåa bara på grund av vissa specialeffekter.
 Mat1az
Rätt bra tempo i denna ändå. Var inte ett allt för stort fan av den första och denna var inte på något sätt bättre. Men den är rätt underhållande och allt löper på bra. Men storyn är rätt intetsägande och engagerar inte, vilket gör att man snabbt glömmer bort filmen. Svag trea ändå.
 Hengman
Högst medlmåttig action, kliniskt fri från finess och intelligens.
 Zok
Gillade den första filmen, men här tappade jag intresset tidigt.
 vonadel
Äntligen tog jag mig tid att se denna. Tycker den ligger på ungefär samma nivå som den första. Ibland känns den ganska lång och tröttsam, men så ibland glimrar den till. Framför allt mot slutet. 6/10
 Nalleman
Med all respekt men Robert Downey Jr har aldrig varit någon favorit.
 TURGUT
Helt ok men inte lika bra som föregångaren, stark 3:a!
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
Alita: Battle Angel (info) 09:14 16/2 (7)
Desert Saints (info) 08:44 16/2 (15)
Blodigt allvar (info) 08:41 16/2 (6)
Remains to Be Seen (info) 08:32 16/2 (1)
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)
Leap Year (info) 13:28 15/2 (1)
The Limehouse Golem (info) 11:59 15/2 (10)
Neds (info) 11:57 15/2 (15)
Medan du sov (info) 11:32 15/2 (199)
Mercuriales  (info) 11:17 15/2 (1)
Livet blomstrar (info) 10:31 15/2 (1)
Mondo cane 2 (info) 06:23 15/2 (11)
My Happy Family (info) 05:38 15/2 (3)
Police Story (info) 05:24 15/2 (71)
Ondskans mirakel (info) 03:43 15/2 (23)
Hindenburg (info) 03:11 15/2 (5)
Madame (info) 00:29 15/2 (3)
The Future Of Pinball (info) 23:26 14/2 (6)
Baby Driver (info) 23:16 14/2 (73)
Din för i kväll (info) 23:10 14/2 (19)
Ciao Bella (info) 22:37 14/2 (155)
Morden i Sandhamn - I de lugnaste vatten (info) 22:19 14/2 (9)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened (info) 21:46 14/2 (9)
Rampant (info) 21:32 14/2 (1)
Sleeping with Other People (info) 21:20 14/2 (12)
Den of Thieves (info) 21:04 14/2 (22)
Happy Death Day 2U (info) 20:41 14/2 (1)
Alla presidentens män (info) 20:23 14/2 (168)
The Salesman (info) 20:20 14/2 (24)
Soldier (info) 20:18 14/2 (157)
Tales from the Hood 2 (info) 19:42 14/2 (2)