PervenireFatum
Riktigt snygg film. Mycket tack vare de mörka delarna i filmen :)
 orcid
snygg filmat men inte alls som jag hoppts...ger den en 2:a. håller med andra att cusak inte riktigt var den bäste att spela huvudrollen. Filmen hade sån potential men nej...räcker inte med kostymer och fin filmning...storyn känns inte riktigt genomtänkt tyvärr då den kunde ha blivit en hit!
 syltkatt
stark tvåa/svag trea
 Elmore
Helt OK i sin genre. Jag gillar när man ligger och pendlar mellan fantasi och verklighet på det här sättet. Tyvärr är inte jag heller riktigt nöjd med Cusack i rollen. Inte det att han underpresterar utan helt enkelt därför att han inte riktigt passar. Det tillsammans med det usla slutet gör att den får en svag trea.
 Virre85
Pallade inte ens se klart
 manhunter
rätt spännande, tycker faktiskt att den förtjänar en trea
 Starlette
Hade gärna sett Edward Norton i huvudrollen.
 Jensen90
Den är inte superspännande, men den håller intresset vid liv. Det är lite roligt hur de faktiskt har tagit saker som Poe sa då han levde. Skönt med en lagom spännande och underhållande film.
 Robkiller
Deckarhistoria som utspelas på 1800-talet... filmen är välgjord och fungerar rätt så bra... men det känns som att man har sett det här lite för många gånger förut och den tar sig aldrig riktigt.... men fortfarande en helt ok film att fördriva tiden med...
 fitteld
Den var väldigt snygg, spännande och engegerande. Bra skådespelare. Dock tyckte jag ju att dialogen var ganska banal och att slutet var lite för ambitiöst, krystat och pretentiöst. Men filmen var underhållande, spännande och helt klart en film jag skulle tänka mig att se igen.
 Pillynilly
En aning pretentiös, men helt okej.
 S_Griffon
Borde ha gillat denna men tyckte den var lite långsam.
 Scooter634
Jag gillar denna, den höll mitt intresse på topp under hela rullen. John Cusack passar i den rollen han utgör.
 Berniey
Annorlunda deckarhistoria som inte riktigt håller hela vägen!
 Liwe
Helt okej söndagsunderhållning! Nothing more, nothing less!
 jean_grey
Det här var dåligt. På gränsen till en etta. John Cusack bör inte spela 1800-talsförfattare.
 Djason
Överaskande bra faktiskt. Bra spänning och John Cusack är riktigt bra som Allan Edgar Poe.
 Angeliana
Kändes lite överspelad, och vissa repliker var riktigt dåliga, passade inte alls in i epoken
Så mycket som bara känns så fel i den här, tyvärr! Kändes som det kunde vara något väldigt bra! Men, nej...
 Vikinget
Den här filmen är inte så bra. Det som räddar den från ett underkänt betyg är att dom lyckas bygga upp en hyfsad mystik som håller sig igenom hela filmen plus att skådespelarna inte direkt gör bort sig.. ''Fallet'' i filmen tyckte jag var ganska sömningt och ointressant med en upplösning som var en besvikelse. Även den lilla kärlekshistorien kändes oerhört banal som dom lika gärna hade kunnat skippat. Svag 2a
 Tecknarmartin
Spännande, men med vissa trovärdighetsproblem.
 amonamarth
Mycket bättre än jag förväntat mig.
 Engravadlax
Om någon dussinregissör istället McTeigue hade regisserat hade jag nog inte gillat det här alls, jag gillar inte ens Cusack--men klart godkänd mysteriethriller, trots standard fare manus och missar här och var.
 Ima_Tree
Rätt så standard och med viss fjantfaktor. Trots det helt ok underhållning som precis sträcker sig upp till en mycket svag trea.
 Jexxie
Spännande, underhållande och läskig. Tre bra egenskaper enligt mig. Slutet lämnar mig konfunderad. Är jag nöjd eller inte? Men men, blir en fyra åtminstone. Älskar allt som har med Poe att göra :)
 Waldo Trumbull
Riktigt snyggt och stämningsfullt. Ett välskrivet manus och bra skådespelare överlag, Cusack funkar väldigt bra i den här typen av roller. Fotot är riktigt snyggt, om än lite mörkt ibland, och musiken är utmärkt. Detta var faktiskt bättre än väntat.
 Gigi1943
Gäsp säger jag bara, det räcker, en SVAG tvåa (för att jag är snäll och gillar Cusack).
 myslas
Meh, en rätt ordinär thriller som varit totalt ointressant om det inte varit för att Poe var en av huvudkaraktärerna.
 metalguy
Cusack är perfekt för sådana här roller!
 DV_86
Jomen absolut. Jag gillar kostymdramer och att det handlar om Poe gör det inte mindre intressant. En spännande historia där vissa scener får en att sitta som på nålar. Välproducerad och bra skådespelarinsatser. Cusack är en skådespelare jag inte har nån speciell relation till, men han gör rollen som Poe riktigt bra. En stark 3:a.
 Ojhda
Ganska seg i början men det tog sig helt okej, inget speciellt dock.. Helt okej! Roligt om man vet lite om Edgar Allan Poe och hans död!
 Mat1az
Rätt så blek film. Men Cusack passar riktigt bra som Poe.
 marxwickstrom
Skräp! Synd och skam att referera till Poes poesi och liv i den här dyngan! John Cusack svänger och kämpar med sitt porträtt av den stora missförstådda poeten, han försöker verkligen lyfta skeppet, men det är strandsatt!
Jag tycker idèn för denna film är en lovande sådan men tyvärr lyckas man inte ta vara på det. I vad som först uppfattades som något originellt inledningsvis med valet av placering av historien i tid och mordmysterium blev med speltiden snabbt och tydligt något allt än originellt. Duktiga och välkända skkådespelare kan inte lyfta detta väl intrampade manus särskilt högt. 2+
 CinemaStrange
Ingen film jag skulle säga är dålig men de fattades något för att den skulle kunnat bli bättre.
 haajen
Är ett Poe fan så gillar kopplingarna till hans noveller och filmen är helt ok till en början men mot slutet faller allt ihop.
 Bullen84a
Absolut, en sevärd film
 Simon Frost
Jeg havde næsten glemt hvor ringe en skuespiller John Cusack er, og synd at de forsøger at ødelægge Edgar Allen Poes eftermæle.
 cannibalrice
Tycker filmen börjar stämningsfullt och helt i Poes anda, men spårar sedan ut i en föga trovärdig snurra av onödigt invecklade sammanhang. Cusacks skådespel drar också ner betyget rejält, han påminner väldigt mycket om Nicholas Cage när han är i sitt esse. Tyvärr fungerar Cage bara för Cage.
Spännande och välspelat. Gillar mystiken.
 Troddel
Det var väl en typisk svag trea.
 kryttan
Njae, känns som ett avsnitt ur random horror-serie på HBO. Cusack spelar över så det blir pinsamt, men ändå hyfsat på sina ställen.
 Asian Dawn
Stämningsfull och underhållande, lyckas dock inte bli riktigt spännande.
Nja ingen höjdare
 BarryHero
Har faktiskt velat se den här rätt länge trots de ljumma recensionerna. Kan förstå kritiken men den är ändå hyfsat spännande och välgjort. Cusack är dock ingen höjdare i sin roll. Han spelar John Cusack snarare än Edgar Allen Poe. Snygga kostymer.
 KyLLo
Ojämn, men välgjord och stundtals spännande. En svag trea.
 Jamesa
Välgjord och bra miljöer. Helt ok och går att titta på. Dock aldrig medryckande, klurig eller särskilt dramatisk.
 KyLLo
Intressant med verklighetsbakgrunden också. Att Edgar Allan Poes sista tid i livet fortfarande är ett mysterium i verkligheten.
 vonadel
Sågs p g a att den skulle plockas bort från Netflix. Poe är fascinerande, men tror nog att behöver vara ett större fan än jag av honom för att uppskatta denna mer. Fast, då hade man kanske stört sig ännu mer för att filmen inte gör honom rättvisa. 5/10
 jonbo
Cusack balanserar verkligen på kanon/kalkon, har svårt att bestämma mig, men tyvärr vinner nog känslan av att han skaver rejält i huvudrollen. Men filmen har potential, lyckas sätta en stämning jag gillar. Även om den i slutändan är ganska larvig.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
91:an Karlssons bravader (info) 04:54 25/3 (5)
The Butterfly Effect (info) 03:44 25/3 (1668)
The Accountant (info) 03:38 25/3 (68)
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)
Whisper (info) 22:40 24/3 (42)
Hamlet (info) 21:45 24/3 (10)
The Little Mermaid (info) 21:12 24/3 (2)
Dragged Across Concrete (info) 21:09 24/3 (1)
The Dirt (info) 20:45 24/3 (2)
The Gambling Ghost (info) 20:36 24/3 (1)
Prospect (info) 20:32 24/3 (5)
Liz & Dick (info) 20:21 24/3 (4)
Vi (info) 20:08 24/3 (32)
Sunset (info) 20:02 24/3 (5)
Åklagarens vittne (info) 19:36 24/3 (83)
Never Too Young To Die (info) 19:28 24/3 (7)
Aniara (info) 19:15 24/3 (10)
The Warriors - Krigarna (info) 19:03 24/3 (371)
Never Look Away (info) 18:55 24/3 (3)
Mission: Impossible - Fallout (info) 18:17 24/3 (45)
Bohemian Rhapsody (info) 17:40 24/3 (58)
Matangi/Maya/M.I.A. (info) 17:39 24/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 17:37 24/3 (30)
Dog Soldiers (info) 17:11 24/3 (332)
Gymkata (info) 17:01 24/3 (12)
Aquaman (info) 15:02 24/3 (33)
Evidence (info) 14:41 24/3 (16)
The Purge (info) 14:29 24/3 (171)
Paddleton (info) 14:22 24/3 (3)
Jätten (info) 14:14 24/3 (27)
47 Meters Down (info) 14:09 24/3 (26)
Triple Frontier (info) 13:53 24/3 (9)
Wonder Woman (info) 13:07 24/3 (109)
Red Mission (info) 12:41 24/3 (1)
Columbo: Lovely But Lethal (info) 12:40 24/3 (4)
Columbo: It's All in the Game (info) 12:40 24/3 (1)
Columbo: Identity Crisis (info) 12:39 24/3 (3)
Columbo: Grand Deceptions (info) 12:38 24/3 (2)
Columbo: Forgotten Lady (info) 12:37 24/3 (3)
Columbo: Double Shock (info) 12:36 24/3 (4)
Columbo: Dead Weight (info) 12:35 24/3 (6)
Columbo: Caution! Murder Can Be Hazardous to Your Health (info) 12:34 24/3 (1)
Columbo: By Dawn's Early Light (info) 12:33 24/3 (2)
Columbo: Any Old Port in a Storm (info) 12:32 24/3 (8)
Columbo: A Matter of Honor (info) 12:31 24/3 (3)
Columbo: A Friend in Deed (info) 12:30 24/3 (3)