ScArRrFaCe
Första halvan var ganska utdragen, men andra halvan var riktigt intressant och spännande. Jag hade dock velat se Ripleys skills lite oftare.
 emilstjernholm
Ett snyggt manus, och det är spännande genom hela filmen.
 Astrid
Usch vad obehaglig jag tycker denna film är. En del av mig vill ge den en tvåa då den var så jobbig att se på, medan en annan del går för en femma för hur dåligt filmen fick mig att må när jag såg den. Kommer då komma ihåg den ett bra tag framöver.
 viktordylan
Riktigt jobbig att se på. Bra skådespel och sköna miljöer men som sagt, jävligt jobbig! Stark 3:a eller svag 4:a, blir en 3:a tills vidare pga att den var så jobbig och lite för lång.
 Starlette
Tycker denna är grym. Toppenskådisar, och storyn är något utöver det vanliga. Spännande och lagom obehaglig.
 Sam Wördington
Kanonthriller. Mysiga scener, när de chillar i italien och så vidare blandat med en hel del obehag.
 tiger_enrique
En mycket speciell film, den har sin egna lilla genre. Ripley är annorlunda figur. Ibland var det mysfaktor, skön stämning, bra skådespeleri och musik. Slutet är en smaksak, rätt oväntat. Det fanns några scener som var lite obehaglig faktiskt, med hjälp av bra musik och en bra matt damon. Trots att den var rätt lång så hade jag velat få reda på mer om mr Ripley bakgrund, men det får fantasin sköta om...
 tpb
Tråkigt. Bara en enda lång väntan. Nej tacka vet jag Malkovich som Ripley.
 richief
jag klarar inte av att sätta mig in i damons karaktär, den är för frustrerande, vilket gör att jag jag hela tiden stör mig på filmen. även jude law är irriterande och handlingen sådär. trodde den skulle vara mycket bättre men jag gav upp efter första hälften, kanske är resten bättre
 Mr Lawrence
Sådan film som verkligen höjs av skådespelarna och miljöerna. Visserligen är handlingen spännande också, men utan den fina inramningen och gestaltningarna hade det inte blivit alls lika intressant.
 Elizadushkufan
Bra skådespel och intressant film!
 karlmats
4an från ungdomsåren håller inte men visst är det en bra film. Alltid kul med karaktärer som befinner sig i moraliska gråzoner och både Damon och Law gör det så bra som man kan förvänta sig. Dock blir Ripley själv lite för kufisk för att man ska hålla på honom fullt ut vilket förtar lite av engagemanget. Som en studie i manipulation och narcissism funkar det dock utmärkt, Paltrow var en bra casting som Laws flickvän också, hon lyckades ge en del djup på sin relativt korta medverkan. En hyfsat stabil 3a.
 Mysharry
Riktigt bra, och riktigt intressant! Mycket under ytan, och mycket bra skådespel.
 annihilat0r
"The Talented Mr. Ripley" är en relativt spännande film som seglar mot strömmar. Det är halvsvårt att innerligt heja på protagonisten Matt Damon eftersom hans karaktärsdrag är komplexa. Berättelsen är svart, och kunde definitivt blivit långt mer obehaglig med en mörkare regi. Men nu är den regisserad som den är, och jag bör inte klaga.
 RemusLupin
På gränsen till olidligt spännande faktiskt, Damon är grym i rollen. Fick mig att fundera på vilket parti jag skulle ta flera gånger under filmen. Överraskande bra.
 heftigahector
matt damon är den tråkigaste jag vet. överklassen är det tråkigaste jag vet. den här filmen bla bla bla. så ointressant.
 mr_magi
Väldigt bra skådespel!
 Eatmysheisse
Mycket spännande, intressant och annorlunda film. Damon sköter rollen som Ripley trovärdigt och storyn är väldigt fängslande. Om jag ska påpeka något så är att det var, enligt min uppfattning, svårt att förstå hur Ripley tänkte. I filmen framstår vissa av handlingarna som slumpartade och oplanerade från Ripleys sida, vilket kanske också är fallet, han framstår som en person väldigt ur balans. Dock löser han situationerna som han hamnar i med briljans.
 Starlette
Kan se denna om o om o om o om igennnb
 ViolaIngeborg
lite för lång film, som fyller mig med en känsla av obehag.
 Taandborste
Första halvan är jag mest obekväm, men Damon sköter det bra så jag är liksom obekväm på ett bra sätt. Andra halvan har jag mest panik. Men jag gillar det!
 Laasse
Benissimo!
 rambo95
känslan av obehag fyller mig. jag njuter och jag vill inte lämna skärmen!
 smillans
väldigt obehaglig film. jag skulle inte vilja se denna om och om igen. räcker med en gång. bra men obehaglig.
 levelfive
Jag hade något så ovanligt som en inplastad vhs-utgåva av denna filmen. Jag har velat se den länge. Tyvärr så började bilden flimra när det var mindre än en timme kvar av filmen. Nu har jag äntligen fått möjlighet att se klart filmen och den är mycket bra. Jag har alltid tyckt att Matt Damon är en bra skådespelare och några andra favvos finns med här dessutom. Dock har filmen för lång speltid men den lyckas skapa en känsla av krypande obehag vilket är mycket viktigt - betyget blir en stark 3a på gränsen till en 4a
 quicer
Efter ett tag kände jag att filmen måste snart vara slut, men icke. En timme och fyrtio minuter kvar...
 snyltare
Har sett den här förut, och den var lika läbbig nu som då. Vi bytte kanal några gånger bara för att det är så JOBBIGT att se när han nästan blir ertappad ... Men bytte tillbaka varje gång. Man bara måste se hur det går för den begåvade herr Ripley.
 92axha10
En riktig nagelbitare på många ställen. En häftig samling skådespelare som alla gör ett bra jobb. Välgjord film med bra scenografi
 Roswall
Obehaglig och välspelad film som i mycket känns oklar. Man förstår inte varför Mr. Ripley gör som han gör.. Som sagt välspelad och har många kvalitéer men varför ska jag kolla på den? Mådde dåligt i nästan ett helt dygn av den. Den har även ett väldigt typiskt amerikanskt sätt att porträttera Italien på.
 Nihilus
Spännande film men det känns som om det aldrig riktigt leder till någonting.
 Ojhda
Jovars, vissa delar är fantastiska medans andra inte riktigt håller måttet. Intressant film med bra skådespeleri men lite tydligare med storyn och lite nerklippt så hade det kanske blivit lite bättre! Ändå inte dåligt!
 Metheuz
Ogillar starkt karaktärer i still med Matt Damons i denna film, äckligt manipulerande lurendrejare. Händelse förloppet i den här filmen faller mig inte direkt i smaken om man säger så och det blir för utdraget under andra halvan. Dugliga skådespelarinsatser åtminstone.
 Tatty
Den är rätt bra och man tröttnar aldrig på filmen enligt mig! Det är vad jag tycker iaf! Matt Damon och Jude Law spelar rollerna bra.
 justcelsius
ruggie
 mageek
Riktigt nära fyran. Dock är tempot lite väl långsamt ibland och slutet kunde varit bättre. Jude Law är fantastisk i sin roll
 Asmorod
Halvdant skådespel och på tok för jävla lång.
 CultOfZenith
Filmisk i någon sorts klassisk mening, kanske mest på grund av ståtliga europeiska bakgrunder. Välspelad, stundvis tät - men inte tillräckligt ruggig eller provokativ. Ripley är en stabil karaktär, men på gränsen till underspelad.
 LacombeLucien
Otäck.
 lucas
Gav den en fyra för nästan 15 år sen. Såg om den nu. Och kom fram till att den är brutalt mycket bättre en jag kom ihåg. Även om ingen tycker den är dålig tycker jag den nästan är kriminellt underskattad.
 BROBJO
jo, jag tyckte den var dålig, ska sägas att det var 15 år sedan jag såg den också.... kanske har ändrat uppfattning, men tror inte det.
Första gången jag såg denna film gjorde den inget större intryck på mig. När jag dock för inte så länge sedan såg om den så fann jag den vara en intressant och spännande film. De vackra miljöerna bidrog också till upplevelsen. Sedan måste man också ge beröm till skådespelarna i de större rollerna för denna filmen är väldigt välspelad. 4-
 Sarakin76
Den er jo spennende og ubehagelig
Bland det tråkigaste jag sett!
 abnormal
För mycket oförklarligt och irrationellt beteende, men spännande, oförutsägbar och väldigt välspelad.
 RustyFilm
Det här är en originell deckarhistoria med strålande scenografi och foto. Historian är kanske lite väl komplicerad men det bjuds många vackra Italienska 50-tals vyer.
 Jaganatha
Filmen som inspirerade Tommy Wiseau att skriva manuset till kalkonklassikern The Room. Inget skämt, det står så i Greg Sesteros bok The Disaster Artist. Ett högt hedersbetyg om något.
 Körsbär
Waow, alltså ja, jag föredrar att inte läsa något om filmen innan jag ser den. O här är jag verkligen glad att jag inte gjorde det. Vilken resa, vilken tokstolle. Jag är underhållen :)
 TheHorrorfan
Helt okej för den här typen av film.
 andybrando
Till två tredjedelar en riktigt bra film, men Minghellas fria version av Patricia Highsmiths roman råkar mot slutet på drift. Tilltalande skådespelare och underbara vyer av Italien kompenserar.
« Föregående   |   1 ... 6 7 8
Senaste kommentarer
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)
Executive Target (info) 17:18 17/6 (3)
Raggarjävlar (info) 16:55 17/6 (2)