tpb
Svag trea eller stark tvåa? Jag väljer trean för att Bacon och Hounsou alltid levererar.
 PeterTheW
Det är svårt, faktiskt. Två eller tre. Å ena sidan rätt typisk, även om det är kul med actionfilmer som utspelar sig på annorlunda platser... Spännande och rätt härlig action, även om det inte funkar jättebra att försöka klämma in djupare budskap i den här typen av film.
 Dutch
Riktigt usel, men får en tvåa tack vare sniprandet.
 Hanness
Vilken skit film, vissa actionscener räddar den ifrån ettan.
 chris_lambert_
Hade varit bättre som en rak actionrulle.
 todape
En film som levererar hjärndöd action och trams rent allmänt.
 Mr Blonde
Som ren hjärndöd actionrulle är den väl helt ok... Kräver man lite mer djup och känsla kan man lika gärna skita i den. Det som dock är lite underhållande är Kevin Bacon´s "brittiska dialekt" som är helt underbart värdelös! Överlag halvdant skådespeleri och vad jag kunde se var i alla fall en av skådisarna dubbad...
 Christofer
Nästintill outhärdligt. Fantastisk usla actionscener fullspäckade med inslag av osannolikhet och allmänt trams. Kevin Bacon gör ju inte mycket rätt heller, smärtsamt att se. En av flera roliga detaljer var när en kille blev sparkad på axeln i slow motion och det sprutade blod från munnen samtidigt som huvudet vreds som om han fått en direkt träff där. Det är humor.
 Seger
Varför Bscon som engelsman? Bli av med ett heroinberoende verkar inte vara någon större ansträgning....... Äsch.
 100tonvalspäck
Hounsou funkar riktigt bra som hård hitman och det är väl den största behållningen. Dramadelarna blir lite överdrivna, särskilt mot slutet när det ska bli lite spooky.
 Jobas33
när man väll kommer över kevin bacons dåliga engelska dialekt så är filmen fortfarande urkass och framförallt tradig
 blomigt
inte värd ett betyg,
 GrandMaster_E
Dålig regi, förvirrande klippning, usla effekter, kasst manus och Kevin Bacon som engelsman (överspel 1000). Inte riktigt detta jag förväntade mig av mannen bakom Ong-Bak.
 XJR
Det positiva: filmen är filmad på annorlunda platser, har annorlunda bovar, och har ett visst budskap om trafficking. Det negativa: resten.... Bacon är kul som skrupelfri britt med stort vapenintresse, den mystiska tjejen är grymt söt.Får en 2:a trots allt.
 gruso
Tycker den var snygg och skoj att den är filmad på lite andra platser än jag är van att se på film. Vissa actionscener var hyfsade men annars tycker jag formuleringen av titeln summerar filmens logik bra, det vill säga helt obegriplig stundtals. Detta samtidigt som den är väldigt förutsägbar.
 Robkiller
Inget speciellt men går ok att se. Påminner lite om en "leon" i thailand.
 Totenkopf
Nja, händer en hel del men ändå sitter man mest och gäspar sig igenom filmen, oengagerade helt enkelt.
 Bumsi
eh... eh... jag låter nog bli att skriva något
 Brullowich
Ja en 3:a e den värd iaf...
 jerker_dahlman
tycker att jag själv, och alla andra som sett filmen, förtjänar ett pris för att vi inte stängde av när det efter ca 1 minut visade sig att kevin bacon av någon anledning spelar britt.
 Angeliana
Bacon spelade verkligen över i sin brittiska. Men det var inte det värsta med den här filmen direkt. Fjantigt, tråkigt, oengagerande, dåligt manus...listan blir lång
 NarCotize
"wait... I need another gun". Vapenonani och våldsorgier så det räcker.... några år. Försöker för mycket...
 highway61
Fy fan vad dålig
 Ragatan
Så dålig var den inte, fan vad ni klagar. Vad fan trodde ni den här filmen skulle handla om? Det är en thailändsk jävla actionfilm med en stor neger i huvudrollen, klart det kommer vara vapen och horor!
 Ragatan
Bara jag som undrar varför han har skägg på framsidan och i dvd-menyn men inte någon gång i filmen förresten?
 xhalelife
Dåligt, riktigt dåligt. Hoppades inte på något med denna film och ändå blev jag besviken, hur går det till egentligen?
 joakimfischer
budskapet och draman faller helt men som actionfilm i annorlunda miljö fungerar den... räkna inte med trovärdiga actionscener dock men ändå på en skaplig nivå och en del scener blir rätt coola
 Luziradus
Den här är kass, men om känner för att kasta bort 91 minuter av ditt liv och sedan känna blåst så är denna ett självklart val.
 Argonaut
Helt ok actionfilm
Snygg action i läckra miljöer som jag inte hade några problem med. Intrigen är tunn som ett asplöv, men det var underhållande nog för ett godkänt betyg.
 inchris
Helt ok actionfilm med ett ovanligt tema.
 Zeylon
Rätt usel film men den får en 2:a för ämnet den tar upp.
 Harford
Inte amerikansk som utlovat utan thailändsk, med specialeffekter från Bulgarien. Bra action på sina ställen, blodigt värre. Men otroligt tråligt för det mesta. Huvudrollen spelas av lysande av Djimon Hounsou som kan bli nästa svarta superstjärna.
 manhunter
betyget blir faktiskt en trea i.o.m. att man hade så låga förväntningar. Jag vart faktiskt överraskad. Bra action, bra underhållning och ett bra slut som lyfter filmen.
 Djason
Tunn handling som kompenseras upp en del av ganska snygga men råa actionscener. Djimon Hounsou som vanligt bra medans Kevin Bacon mest kör på rutin känns det som.
 Goda modern
Ännu en film som får mig att sucka djupt. Med rätt att döda ... Nej tack!
 Sarakin76
Kevin Bacon har virkeligen gått ner seg. Hva skjedde?
 Kautsky
Först måste jag börja med att säga att det här är en konstig och svårbedömd film. Vet inte om det är kvalitet eller om det är en B-film trots två tunga skådisar. Sedan går jag in här på FT och får bilden ganska klar för mig, det här är tydligen en B-film. FT tror att jag ska ge den en tvåa och snittet här är tydligen en etta! Om jag går efter mina egna kriterier på betygsskalan så får jag nog faktiskt ge den en trea, men det blir en svag sådan. Det är framförallt manuset som fallerar ordentligt och en hel del för många stridsscener med overkliga inslag. Det som gör filmen konstig är nog det att den tar upp ett allvarligt och sorgligt problem men att den väljer actionfilmsvåld som lösningen, om de nu nånsin når en lösning i filmen.
 Murvel48
Dålig film som profiterar på och förstör ett viktigt tema. Kunde ändå fått en tvåa om inte den urfåniga twisten hade dragit ner filmen i bottenträsket.
 badpanda1606
Katastrofalt dålig
 LTT86
Den här filmen var inte bara dålig, utan mega super ultra dålig. Story var svag, karaktärerna var svagare och action var ännu mer svagare. En till film som jag har svårt att kunna se nåt positiv med den. Så jag säger bara.... det är bäst at undvika filmen. Den är så himla tråkig och bygger inte upp till nånting. Och har en väldig, väldig svag slut.
 GinNTonic
Sämsta elefantfilmen Pinkaew har gjort!
 KyLLo
Som helhet inget vidare b-manus och Djimon Hounsous rollfigur är onödigt vresig mest hela tiden. Först trodde jag att filmen skulle bli en plåga att ta sig igenom. Men Bacon och Hounsou är tillräckligt sevärda, och så fort det hettar till höjs kvalitén. Även om det inte är så sympatiskt tycker jag att det finns en charm i att exempelvis vapenhandel framställs som knarkhandel. Jag tycker att kritiken på Filmtipset är överdriven. Kultfilmen Leon är framröstad som liknande film. Förvänta er absolut inte att Elephant White ska vara i klass med Leon, utan se den utan förväntningar. Svag trea.
 deswhip
Äkta B-rulle.
Ungefär som en riktigt kass Fiskmås-film, fast utan Tjocka Farbrorn, med andra ord; outhärdligt. Några actionsekvenser är riktigt coola, och jag brukar normalt sett hellre fria än fälla, men när det rent övergripande är så här provocerande uselt så hjälper det inte. Självklart blir det inte ett dugg bättre av att en film med trafficking är så här sexistisk, samt att vi överöses med buddhistiska visdomsord i parti och minut. (3+/15)
Senaste kommentarer
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Upgrade (info) 16:33 21/8 (22)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Den skyldige (info) 16:30 21/8 (15)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Brightburn (info) 22:43 20/8 (10)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)
Våga älska (info) 20:50 20/8 (2)
Sextuplets (info) 20:45 20/8 (1)
The Red Sea Diving Resort (info) 20:43 20/8 (2)
Downsizing (info) 20:39 20/8 (52)
En oväntad vänskap (info) 20:34 20/8 (412)
Djungelboken (info) 19:33 20/8 (412)
Green Book (info) 19:18 20/8 (39)
Cykeltjuven (info) 18:47 20/8 (347)
The Farewell (info) 17:17 20/8 (1)
Sången om Stockholm (info) 13:06 20/8 (8)
A Young Man with High Potential (info) 12:39 20/8 (1)
I Don’t Feel at Home in This World Anymore (info) 12:22 20/8 (21)
Satanic (info) 12:08 20/8 (7)
Tank 432 (info) 12:00 20/8 (9)
Palos brud (info) 11:00 20/8 (1)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)