egoman
Varken särskilt smart eller rolig, men ändå måttligt underhållande. Kan väl kanske få den svagaste av treor.
 Argo_L
Kul och mycket underhållande :)
 tpb
Lättsmält men inte speciellt roande.
 danzon
trist, tråkig, fult
 nilsy00
lite korkad men mycket underhållande.
 Fbee
Jag mådde fysiskt dåligt av denna film.
 fjeder
Såg den här direkt efter "Faces in the Crowd", så för ett ögonblick kändes den genialisk.
 filmfreak1
Rolig och underhållande emellanåt, men filmen försöker vara smartare än va den är. Och slutet är bara menningslöst... Svag 3a ändå.
 Kalamath
Klart cool film! =)
 Tannhäuser
Försöker vara smart och rolig, men är mest dum och löjlig.
 *KiDDo*
Ganska blend. Pruitt Taylor Vince & Tim Blake Nelson var stjärnorna i filmen. Allt annat som sagt "blend".
 Don Active
Hysteriskt rolig film, men glöm all logik.
 RunRiot
Älskar den! Alla twistar som flyger hit och dit får en att känna sig helt sinnessjuk av och till. Patrick Dempsey är klockren i sin roll.
 Goham
Skön rulle med många galna karaktärer, och en alltid bedårande Judd, snudd på 4a
 joakimfischer
kan hålla med om att den är lite löjlig och inte jättebra agerat heller.. men den blir faktiskt rätt rolig trots allt och tvisterna är sköna med. Har aldrig gillat dempsey och han känns fel i denna rollen med tyvärr, blir inte trovärdig. men, ni ser mitt betyg, ändå godkännt
 Christofer
Betyget är kanske en aning snällt satt, men behållningen låg i att det var en annorlunda vinkling av det klassiska rånar-upplägget. Visst blev det kanske lite väl fånigt emellanåt, men det var ändå ganska kul överlag och tillräckligt hyggligt manus för att hålla intresset uppe hela vägen. Jag väljer att bortse ifrån att det här och där blev lite slapstick-varning på karaktärerna. Kul idé.
 Fbee
Sämsta skiten jag någonsin sett
 Cuchita
Too much, kändes som att jag inte fattat nånting. Underhållande men kass.
 need_sleep
Började hyfsat men lite väl löjliga figurer. Höll ändå uppe underhållningsnivån till nästan acceptabelt, men efter hand tappade den när det blev för mycket förvecklings-story. Blir en 2:a.
 FruMalmgren
 Mallvara
Roligt, fartfyllt och smart! Perfekt söndagsunderhållning.
 WinDrop
Kändes som att vara på teater, beroende på skådisarnas prestationer och teatraliska framträdanden.
 Zebulonm
lite väl fjantigt ibland. en del rätt kassa skådisar. halvrolig story som man ändå kunde lista ut slutet på ganska fort.....
 produr
Tyckte det kändes lite för utdraget till slut
 ziferN
Småkul och underhållande för stunden är den iallafall men slutet kändes dock riktigt väntat och filmen blir lite sämre mot slutet, men filmens tempo är det däremot inget fel på så därav landar betyget på en trea.
 Andreas_
Herregud...måste även jänkarna och Hollywood ge sig på buskis nu oxå?? Det är så dåligt att man nästan gråter för att man kastat bort 90 minuter av sitt liv på ren och skär dynga...buskis humor som inte ens är bra, utan endast fånigt och barnsligt med en humorton för 5 åringar, eller buskis älskare. Nej inte ens en riktigt bra skådespelerska som Ashley Judd eller skådespelare som Tim Blake Nelson kan rädda detta sjunkande skepp, och Patrick Dempey har nog fått den fånigaste av dom mest fåniga karaktärer att spela. Inte ens det tappra försöket till att göra en smart historia fungerar här utan det är som att ta ett parti cluedo (spelet) och blanda med extremt fånig och barnslig humor med lite tråkig action, och det misslyckas totalt. Betyget blir endast en svag 1:a och min rekommendation är undvik och bespara er själv tiden till något roligare i livet.
 zahod
Underskattad :)
Jag måste erkänna att jag hade höga förhoppningar om denna film. Den har varit rätt osynligt men sakta men säkert smygit på mig och fångat mitt intresse. Rollistan är full av sköna skådespelare och en genreblandning mellan komedi och heist-film är alltid oemotståndligt. Jag tycker också filmen inledningsvis lever upp till mina förhoppningar men till slut blir det för fånigt, överdrivet och t.o.m. slarvigt gjort. Inledningens fina upplägg tas inte hand om under filmens andra halva. 2+
Det är egentligen en väldigt typisk småtrevlig tvåa men det är vissa detaljer här och där som får mig att skratta och som jag tycker är tillräckligt egna för att behållningen av filmen är lite mer. Oerhört svag men mycket trevlig trea, även om den kanske egentligen är väl hafsigt och ytligt gjord.
 ulpe01
Det här borde kanske egentligen få en tvåa i betyg, men det är tillräckligt underhållande för stunden för att nå upp till en trea för mig. Logiken håller väl inte riktigt ihop, men heist-filmer är min svaghet.
 Murvel48
Pinsamt dåligt! Man vill begrava sig i den ställföreträdande skämskudden. En bunt B-skådisar gör C-film.
 wasteoftime
En del intressanta grepp, det får man ge den, men det är verkligen papperstunt, och väldigt genomskinligt. Men dess underhållande aspekter låter den ändå inte sjunka för djupt, vilket den kanske borde, med flertalet riktigt trista och stereotypa karaktärer, och alldeles för mycket publikfrieri. Det är verkligen inte min grej. 1,1 på SH-skalan.
Genremässigt klädsamt spretig film. Heist-film och cluedo-mysterium förpackad som action-komedi där humorn pendlar mellan Tarantino och Lilla Jönssonligan, och där karaktärerna känns som hämtade ur olika filmer. Emellanåt sitter dialogen som en smäck för att i nästa scen vara överdriven och krystad. Charmig och underhållande film, om än inte överdrivet bra. Svag trea. (7+/15)
Senaste kommentarer
Drunk Parents (info) 17:29 22/4 (1)
Only Lovers Left Alive (info) 15:15 22/4 (90)
Vi har en påve! (info) 14:55 22/4 (14)
Coffee and Cigarettes (info) 14:46 22/4 (383)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 14:02 22/4 (26)
Krampus (info) 13:32 22/4 (29)
Bohemian Rhapsody (info) 13:31 22/4 (63)
As Good as Dead (info) 12:08 22/4 (10)
Snow Sharks (info) 11:43 22/4 (9)
Fyra fula fiskar (info) 11:06 22/4 (121)
Joni (info) 09:32 22/4 (2)
Hell or High Water (info) 09:29 22/4 (60)
Into the Grizzly Maze (info) 09:12 22/4 (24)
I Feel Pretty (info) 05:40 22/4 (12)
The Lost Tree (info) 04:38 22/4 (2)
Kong: Skull Island (info) 00:42 22/4 (104)
Arctic (info) 00:36 22/4 (4)
Shazam! (info) 23:44 21/4 (7)
The World's End (info) 23:39 21/4 (153)
King Lear (info) 23:13 21/4 (2)
The Purchase Price (info) 23:01 21/4 (3)
Aguirre – Guds vrede (info) 22:46 21/4 (276)
Den långa flykten (info) 22:32 21/4 (5)
Replicas (info) 22:32 21/4 (4)
Robin Hood (info) 21:55 21/4 (12)
Our Kind of Traitor (info) 21:39 21/4 (11)
God's Own Country (info) 21:34 21/4 (13)
Blindspotting (info) 19:56 21/4 (6)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 18:29 21/4 (6)
Eureka (info) 15:01 21/4 (42)
Saknaden (info) 15:00 21/4 (18)
One Cut of the Dead (info) 14:23 21/4 (5)
Blockers (info) 13:53 21/4 (15)
Childhood's End (info) 13:31 21/4 (1)
A Bigger Splash (info) 11:46 21/4 (14)
The Curse of La Llorona (info) 11:46 21/4 (3)
The Dirt (info) 11:00 21/4 (14)
Fångade av scientologin (info) 08:39 21/4 (36)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 07:49 21/4 (16)
The Long Night of Francisco Sanctis (info) 03:57 21/4 (1)
Jurtjyrkogården (info) 02:57 21/4 (9)
Extinction (info) 02:34 21/4 (25)
Pathfinder (info) 01:57 21/4 (262)
A Star Is Born (info) 01:49 21/4 (60)
Indiana Jones och det sista korståget (info) 01:40 21/4 (473)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 01:40 21/4 (521)
Jakten på den försvunna skatten (info) 01:39 21/4 (610)
The Asylum - Dödens Salar (info) 01:01 21/4 (187)
22 July (info) 00:59 21/4 (17)
The Incredible Hulk (info) 00:17 21/4 (449)