100tonvalspäck
Mycket besviken. Hade sett fram emot att se denna efter många fina recensioner men återigen hade ft rätt om mitt betyg. Aldrig särskilt spännande, alldeles för många karaktärer för historien och rätt fånig mot slutet. Välgjord i övrigt.
 tpb
Lite väl ojämn, men betydligt bättre än jag trodde. Svag trea.
 Afflicter
Borde ha handlat mer om klättring än kidnappning och hur får man den briljanta idén att fylla halva filmen med slo-mo-scener?
 QTarantino
Första halvan är helt OK, sen går det rakt ner i skiten.
 DiMMU BoRGiR
Klart över förväntan och en riktigt stabil thriller, trots att man inte bjuds på några överraskningar eller nyskapande. Synd att man inte utnyttjade bergsklättrarsituationen mer och istället körde på med skogsspringande. Däremot har man ju fyllt filmen med närbilder på hakar, spännen och säkringsanordningar så att det räcker och blir över.
 Ghostface
En bättre trailer än film. Naturen gör naturligtvis sitt men historien är aldeles för outnyttjad och blek för att engagera.
 MtotheN
Hade potential att bli nåt helt ok, men jag köpte inte händelseutvecklingen riktigt och störde mig på ganska mycket i filmen.
 Julius
Klart bättre än väntat och definitivt mer död än jag förväntat mig... Känns rå, men ändå ganska realistisk. Tur att det inte var en jäkla "Cliffhanger", med massa klättring och fjant. Thriller och äventyr vet jag inte om den kan kallas dock, men absolut aktion.
 Tim.N
grym start, trist slut. Landar på en stabil trea.
 Hypostas
Betydligt bättre än vad jag hade väntat mig. En riktigt stark trea till en spännande och adrenalinfylld actionthriller.
 todape
Hade inte väntat mig mer än en alldaglig thriller men konstaterar att det här verkligen var en grymt spännande film. Filmen kopplade ett rejält grepp om mig en kort bit in i filmen och sedan var jag uppslukad ända fram till att eftertexterna började rulla. Manuset är välskrivet men vad som gav störst intryck på mig är regin som är förträffligt bra. Det är samma regissör som tidigare gjorde Rise of the Footsoldier. Den filmen gillade jag men det här är ändå en markant förbättring. Scenerna är anmärkningsvärt genomtänkta till upplägget och genomförandet och imponerar stort på mig. Jag inleder det nya året med att omgående dela ut en fempoängare. 9 av 10.
 Saga1985
Superbra och spännande. Gillar verkligen Melissa George
 Filmguru
Första halvan är lätt en stark fyra men jag tycker filmens kvalitet sjunker allt eftersom, tyvärr. Fantastiskt filmat under första timmen i bergen. Och vyerna, ojojoj.
 natogurre
vackert foto, stabila skådisar samt en hel del otippade vändningar måste vara värd en 4a
 petson81
Helt okej film som överaskade mig possitivt. Bra skådespeleri och emellan åt riktigt fint foto, slutet förstörde en hel del enligt mitt tycke
 Borken
Ganska hyfsad action! Lite rörigt manus och ganska medelmåttigt skådespeleri.
 Christofer
Fotot glänste till i vissa scener, vilket bidrog till att man drogs med i händelserna lite extra här och där. Överlag ett rätt okej manus, där avslutningen kanske inte hade samma känsla som inledningen men där det ändå aldrig blev tråkigt. Klättring är alltid spännande på film.
 smillans
njah. den hade sina stunder där den va spännande. men det va väldans mkt skjutande o död. inte så spännande i helhet
 Dobegirl
Hade inga höga förväntningar alls men måste erkänna att jag blev positivt överraskad. Skitbra, helt enkelt.....
 empezar
En av de absolut sämsta filmerna jag sett.
 DaQueen
Dåligt skådespel, dålig story... Blev besviken... Sämst film... Usch, inget fungerar... Noll gripande...
 Fbee
Helt okej, spännande.
 GrandMaster_E
Börjar både bra, läskigt & spännande men i sista akten blir enbart rörigt och löjligt med karaktärer som kastas in & ut nästan helt utan betydelse.
 precineadd
bra skådespelare, väl genomtänkt story, intelligenta små frågeställningar om vad ett människoliv är värt osv. lite brådmoget att växla om till andra karaktärer halvvägs eller så, men i ärlighetens namn fungerade det rätt bra om man känner vad filmen går ut på. i slutändan är det en film som börjar på deliverance-territorium och slutar i hi tech-action. blir ingen fyra på grund av att produktionen överlag känns grön, men det är snyggt jobbat överlag.
 Ondskapt
Välgjort och spännande rulle som dock har ett litet knasigt frågetecken i slutet som jag inte förstår varför man inte fullföljde.
 charlotta02
Nä, den här var inte bra. Hade vissa ljusglimtar när det gäller fotot, men också amatörmässigt rörig. Den skarpa skillnaden mellan gott och ont kändes inte heller helt trovärdigt.
 PeterTheW
Några duktiga skådisar och ett fint skottland lyfter tyvärr inte det här halvtråkiga verket.
 zazken
Börjar helt ok men går sedan sakta men säkert utför.
 marleey
Börjar bra och spännande, tyvärr spårar den emot slutet och jag tappar intresset direkt. Förstår direkt och betyget sjunker, synd då den hade potential.
 Dobegirl
Den här är bra, en spännande action thriller från början till slut...
 MrsSchnieder
Men vad är detta för skit.. Sämst!
 whitestreet
Sista 20 minutrarna... Vad fan är det som händer? Tog pengarna slut? Dog manusförfattaren?
 Sakura
Som så många sagt, den började riktigt bra, efter ca 30 minuter och framåt var den fullständigt skit
 S_Griffon
Spårar ut på ett mycket bra sätt. Blandar flera olika filmer i en.
 streamond
Vackra miljöer i en spännande film. Men det kändes som att den saknade djup och att den kunde varit mycket bättre. Svag fyra
 Djason
Första halvan mycket bra och spännande med många vackra vyer, men sen så tog tydligen fantasin slut tyvärr.
 Id@
herregud...
 jingoo
Helt ok thriller som börjar som en fyra men tyvärr slutar som en tvåa. Så det får bli en trea i betyg.
 santiago
Håller helt o hållet med jingoo här. Började som en stark 4 men slutar med en stark 2 så det får bli en stabil 3:a.
 Xenox
Filmen börjar spännande, men spårar ut rejält i slutet.
 Mat1az
Börjar spännande. Men man märker snabbt på klippningen vilken typ av film det här är. Allt ska gå fort och se "snyggt" ut. Om något sedan är totalt ologiskt spelar mindre roll.
 kervisch
2 av 5. Funkar att se.
Som många andra redan skrivit börjar det här riktigt bra då ogästvänlig vildmark + thriller oftast är en bra blandning. Och spännande blir det en bra stund tills hela konceptet naturligtvis skulle spåra ur. Dock ingen dålig film på temat, men synd att de övergav bergsluttningarna.
 Adeoo
Ganska bra. Den är jätte bra gjord, riktigt snyggt och häftigt filmad. Nästan så den hade kunnat få en 4:a bara för det! 6/10
 Hanness
Helt OK film.
 need_sleep
Jag fastnade inte för den här filmen. Var svårt att finna sympati för någon och en hel del ologiska händelser/reaktioner/agerande. Kändes som en billig TV-produktion. Nja, får nöja sig med en 2:a.
 Amx
En förväntad tvåa. Man kan fan inte räkna med mycket logik eller spänning i thriller- och skräckfilmer numera. Trots att den har några år på nacken så kunde den åtminstone hållit en någorlunda röd tråd. Men nej, hela temat ska överges likt den lilla flickan Anna.
 BlueDog
svår att betygsätta. Första halvan en stark fyra, andra halvan en svag trea
Här trängs massor med potential. Några smärre manusjusteringar och ett par skådisbyten så hade detta kunnat vara en riktig kanonrulle. Bra tempo, bra intensitet och emellanåt även genuin spänning. Jag gillar även hur filmen gång efter annan byter ansikte, så även om klyschorna är många så finns det gott om oförutsägbarheter. Vad som däremot inte funkar är balansen mellan realism och popcorn-känsla, och ett par dumheter är lite väl svåra att ha överseende med. Men på det stora hela är det massor med underhållning. Jag gillar! (9-/15)
 Robkiller
Mest en massa springande ... visst lite fina vyer i början, men annars inte mycket att se alls.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 10:57 19/8 (9)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)
About Time (info) 22:37 18/8 (134)
Stormen (info) 22:28 18/8 (29)
The Warriors - Krigarna (info) 21:48 18/8 (373)
The Jurassic Games (info) 20:55 18/8 (2)
Free State of Jones (info) 20:15 18/8 (21)
Kyss mig (info) 20:15 18/8 (92)
Good Boys (info) 19:10 18/8 (2)
Flykten från DDR (info) 18:02 18/8 (3)
Jersey Boys (info) 17:41 18/8 (17)
Knight of the Dead (info) 15:13 18/8 (1)
Magic Beyond Words: The JK Rowling Story (info) 15:05 18/8 (1)
Leprechaun - Back 2 tha hood (info) 12:59 18/8 (13)
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)
UFO (info) 12:05 18/8 (10)
Brawl in Cell Block 99 (info) 11:57 18/8 (28)