kexchokladet
Suveränt med sportspegelnintrot...filmen är väl sådär...
 Ghostface
min favoritfilm nar jag var 15 sa den frambringar nostalgiska minnen, jackson ar klippt och skuren for rollen och bale, wright etc ar underhallande, knappast en klassiker men den gor det den ska
 Taliah
Underhållande
 Stripes
Sämst!
 Zebulonm
Tycker det e en helt ok film. s l jackson e alltid bra....
 carpeominous
haha sugig film. har dock en viss kärlek till bale och jackson, och det är väl dessa herrar som gör att jag inte sätter en etta.
 Switchblade
en av de allra sämsta filmer jag sett, finns inget bra med den alls i det närmaste.
 Totenkopf
Halvmesyr om man jämför med originalet.
 spunk_rat
Jag gillar Collette.
 dutten83
Coolare innan....nu säger jag nope till den...en svag tvåa!
 Barbamuffin
Skön rulle, bättre än jag väntade mig. Man ska akta sig för att jämföra med föregångaren, även om man gärna gör det. Risken blir att man blir besviken.
 badpanda1606
"My name is Shaft":) Skitcool film!
 swdeish
hamnar i min "klassiker" hylla
 ekback
inte lika bra som originalet, men jackson fixar det helt ok ändå
 Djason
Den här är riktigt häftig. Skön film med attityd. Tycker att Jackson axlar manteln megabra. Blev mer än överraskad.
 Gurra B
den får en tvåa för att christian bale är sjukt cool i den! annars var den inte mkt att hänga upp...
 kakbakarn
Bra grejer med filmen: Christian Bale och Hayes musik. Sköna grejer med filmen: Samuel L Jackson och Busta Rhymes. Men i ärlighetens namn är det här en dussinaction. Inget utöver det vanliga och massproducerade.
 Kebaben
En väldigt medelmåttig snutfilm som klarar sig till en svag trea enbart tack vare Samuel L Jacksons karisma.
 ShittyChicken
Cool film. Samuel Jackson gör som vanligt en mycket bra roll. Och Christian Bale är bara ett stort plus. Men det går inte till såhär, ibland blev det lite för mycket. Det var en helt okej film, men inte en gång till.
 mammene
Inget som man inte sett förut. Dryga människor med dryga kommentarer. Det enda som var värt att se skulle då vara Samuel Jackson.
 larsen1976
En medelmåttig actionrulle, dock lite smårolig emellanåt....
 Miamia
För att vara en action så har den en lång, lugn startsträcka som jag tycker är skön.
 mr_magi
medelmåttig som sagt.. Tyvär lite för överdrivet skådespel många ggr
 Chriistian2
Gillade den inte alls men den funkade att se på.
 GinNTonic
Jackson är bra, actionscenerna hyfsade, och framför allt är musiken skön. Tyvärr är dock handlingen ganska ointressant, så det räcker bara till en tvåa.
 zazken
Bale är ok. Jackson spelar över som vanligt, musiken är rätt slapp. En hyffsad rulle helt enkelt.
 MrMario
Filmen är inte helt fel
 booby
Bra story men taskigt skådespeleri som tydligt märks av vid flera tillfällen.
 Tobetobbs
Illa. Fattar inte hur den kan vara gjord 2000 heller.
 mylar
Klyscha på klyscha på klyscha. Exakt som man kan förvänta sig av en sån här film. Men en råtuff hårding kan ju ha ett visst underhållningsvärde.
 Shootenanny
Wait ... What? Ja. Det är säkert jättemånga rika, ganska smarta och framgångsrika finansvalpar som sitter på fina krogar i New York på 2000-talet och vrålar rasistiska slagord genom lokalen till en av säkert hundra för honom okända män av annan hudfärg - för att sedan gå ut på parkeringen och slå in skallen på dem. Gud, vilken extremt löjlig story. Gud, vilka extremt krystade dialoger. Det tog mig halva filmen att inse att det här inte var en satirisk komedi, utan ett seriöst försök till actionfilm. Manusförfattaren är en uppenbar rasist och musiken är pinsam. Allt är pinsamt. Jag skrattade emellertid hjärtligt flera gånger på grund av filmens fånighet, så jag antar att den kan ses som oavsiktlig satir och komedi. Därav en tvåa!
 andrew777
ganska trevlig underhållning för stunden! En trea
 The_EyE
Först ut. Har inte sett originalet ifrån 1971 så att bedöma hur värdig filmen är novellen eller sin föregångare blir svårt. Filmen i sig var underhållande och S.L.J. är så cool som man kan vara. En ung Bale som antagonist var roligt att se, även fall sista årens fantastiska rolltolkningar får den här unge Bale att se väldigt åldrad ut. Kul action, sköna kommentarer men kanske inte så matnyttigt. Trea för att Mace är coolhet personifierad.
 Podpolkovnik
Dåligt. Mycket dåligt.
 Hakkaisha
Bra action
 Halofreak92swe
Måttligt underhållande och fartfylld action men ganska överdriven och fånig på många sätt. Svag 3.
 Solidus
Riktigt bra actionfilm med en skön känsla samt mycket bra skådespel. I like it!
 martin eden
[rek. 2] Helt okej polisaction med ett stort potential som inte riktigt förverkligas. Musiken är fantastisk och filmen hade uppnått andra höjder om filmen hade haft en 70-talsatmosfär. Bra skådisar som inte riktigt uttnyttjas till fullo. Mediokert manus. Sevärd, helt okej. 2+.
 SilkyMoll
Lite lagom, som jag brukar säga. Bra skådisar, okej story, okej fart... Tyvärr hade de kunnat göra detta så himla mycket bättre vilket leder till att man under filmens gång undrar när detta extra ska komma. Det lyfter liksom aldrig och därmed blir betyget bara okej.
 Xenox
Mycket action och Samuel L Jackson är bra i huvudrollen.
 ClintanTheKing
Helt okej actionrykare med en som alltid skön Jackson. Även Bale är bra.
 Brouhaha
Trodde att filmen skulle handla om svarta men helt plötsligt är det bara mexikaner i rutan. Riktig vändning i handlingen där, det ger jag tummen upp för. Annars sympatiserar man mest med Bale, vilket jag antar var det som filmskaparna ville uppnå.
 Bullen84a
Nja nej bara nej
 Engravadlax
Samuel L. Jackson är en mycket bättre skådespelare än Richard Roundtree, och John Singleton en mycket bättre regissör än Gordon Parks. Jeffrey Wright är ganska bra. Bale gjorde American Psycho några månader tidigare, och Bateman--hans livs bästa roll--sitter fortfarande i. Men eh, fortfarande en medelmåttig film.
 Sarakin76
kul musikk
Samuel L. Jackson, Toni Collette och Christian Bale gör ju bra ifrån sig. Filmen i sig är dock riktigt dålig. I skrivande stund har jag inte sett originalet så vilken version som är bäst kan jag inte yttra mig om.
 Artifact
Får en trea eftersom det är lite roligt att Shaft bara är cool hela tiden. Annars ingen bra film.
ingen höjdare
 dudson
Njaee inte lika cool som orginalet då den är kult klassiker inom blaxo -genren. Styrkan med denna version är skådespelarna. Jackson & Bale, Då bägge gör en grym insats, Roundtree hade då verkligen inte samma karisma som Samuel!.Märks åxå att tidens tand har bitit rejält på denna version. Modet snyggt/Noot#).Tufft göra en skaplig nyversion ändå" Creed till det/
 hsimpson
Jo, visst är den ganska töntig, men jag tycker samtidigt att den är tillräckligt underhållande. Det krävs dock att man inte har några stora förväntningar. Svag trea.
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
The Humanity Bureau (info) 18:32 23/7 (5)
Les Seins de glace (info) 16:08 23/7 (1)
Teach 109 (info) 16:00 23/7 (1)
The Final Year (info) 15:40 23/7 (2)
Masjävlar (info) 15:33 23/7 (809)
Rallybrudar (info) 14:31 23/7 (133)
Downsizing (info) 13:13 23/7 (46)
Hycklaren (info) 13:07 23/7 (13)
Den siste samurajen (info) 11:54 23/7 (937)
The Intruder (info) 11:33 23/7 (1)
Kommissarien och havet - Den inre kretsen (info) 07:07 23/7 (28)
Tank 432 (info) 04:05 23/7 (8)
Utøya 22 juli (info) 03:47 23/7 (18)
Pride (info) 02:45 23/7 (82)
Barbie: Dagbok (info) 01:42 23/7 (12)
The Deminer (info) 00:34 23/7 (3)
Hell or High Water (info) 00:06 23/7 (61)
The Boy Who Harnessed the Wind  (info) 23:39 22/7 (3)
The Girl with the Dragon Tattoo (info) 23:34 22/7 (365)
Rocketman (info) 22:56 22/7 (11)
Long Shot (info) 22:46 22/7 (6)
The Diabolical (info) 22:28 22/7 (6)
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)
Adrift (info) 05:35 22/7 (10)
Red Sparrow (info) 05:31 22/7 (25)
Harry Potter och halvblodsprinsen (info) 05:23 22/7 (499)
Damsel (info) 02:56 22/7 (3)