Berniey
Johannes Brost gör en utomordentlig rollprestation men handlingen känns tunn ja helt enkelt tunt manus men godkänt får den knappt
 365bloggar
I vissa stunder är den så fantastisk att jag får rysningar. Kul för Brost att äntligen få upprättelse för Rederiet
 luxlisbon
Stundtals så kändes filmen både äkta och obehaglig, och Johannes Brost var jättebra i sin rolltolkning. Slutet drog dock ner betyget, det var alldeles för platt och kändes rätt fegt. Filmen förtjänade att få knytas ihop bättre än på ett så enkelt och intetsägande sätt.
 Ondskapt
Typiskt hyllad svensk film, där det känns som att man siktar på tomhet.
 Astrojacob
Jodå, Brost är värd sin bagge, liksom Carlberg, men hallå? Var detta en antidrogreklamfilm eller drev de med jetsetdrogkulturen i Båstad? Det vackra folket i sina dimmor? Nej, tomt, tyst, kanske vackert, men inga konsekvenser eller förklaringar och plötsligt efter knappt 1.15 så e skiten slut........ synd på så höga ambitioner med livskris, missbruk, lögner, falska plattityder osv. Knappt en Tvåa, trots Brost o Carlberg.
 ocbgb
Trodde ALDRIG jag skulle se brost göra nåt okej
 CultOfZenith
Oroade mig för att den skulle gå samma öde till mötes som Coppolas Somewhere. I stället förvånansvärt stämningsfull och... drömsk. Saknar visserligen någon sorts poäng, men har i alla fall tillräckligt med intrig för att underhålla i sin ringa speltid. Snygg, om än på ett lite amatörmässigt digitalt sätt.
 UFO_lars
Brost gör en bra insats, det måst jag hålla med Guldbaggejuryn om. Men filmen är konstig, på ett dålig sätt. Den är fruktansvärt ostrukturerad och flummig och säger mig absolut ingenting.
 PeterTheW
Brost! Jag gillar det, starkt.
 Mat1az
Brost är riktigt bra. Filmen är väldigt drömlik och jag gillar det. Mycket grejer som händer som man får fundera vidare på. Kan tom. bli en fyra efter en omtitt.
 Susshi
Sämsta jävla skiten ever!!! Var längesen jag såg en så dålig film.
 JimCarrey
Lite snyggare och mer välspelad än genomsnittlig svensk film men ack så oengagerande och meningslöst, knappt godkänt 2-
 bernt.eriksson
Jag uppfattade det som mycket bra skådespeleri och regi men på något sätt nådde den inte ändå fram.....nästan att jag gav den en 4:a
 McDowell
ren skit från början till slut
 kolle82
Konstiga luckor i handlingen som ger rent idiotiskt skådespel emellanåt, vet inte om filmskaparna försöker vara intellektuella men det funkar inte alls. Bekräftade alla fördomar jag har om stockholmare som slår runt i Båstad på sommaren.
 Gigi1943
Oj oj oj vilken dålig rulle, SUCK, men jag gillar ju "Joker" men han ska nog hålla sig till Rederiet. Jag skrev en anteckning i mitt block: En osammanhängande amatörfilm som klippts av nån som inte vet hur man gör en film av en påse filmremsor! Ännu en bortkastad stund framför TVn - tur att man inte betalt en biobiljett!
 Volbeat
Jag förstår inte denna filmen, det innehåller ingenting. Förstår inte meningen med denna filmen överhuvudtaget, vilken kalkon rulle. Solklar 1:a
 nikdelarge
Fint foto, regi och manus är bland det mest värdelösaste jag skådat.
 jonbo
Lite tom, men samtidigt finns det en ganska skön känsla av tragik i karaktärerna.
 Jennyshima
Jag förstod inte så mycket. Det enda som är ok är skådespeleriet men manuset var väldigt osammanhängande. Filmen får ju inte mig att vilja festa loss i Båstad direkt.
 Hompen
Filmen börjar bra. Flera intressanta spår. Tyvärr så känns det som om det mesta rinner ut i sanden. Dock är skådespelarinsatserna riktigt bra, särskilt Brost.
 Schtellan
Djävlar så dålig... till och med för att vara en svensk rulle....
 araka
mycket bra regi och skådespeleri vilket är mycket ovanligt i svensk film. tyvärr håller inte manuset samma höga klass, synd filmen kunde ha varit mycket bättre.
 Carolus
Useless! Nära en etta. Tråkig och hyfsat meningslös. Kan inte påstå att skådespeleriet är alltför övertygande heller.
 skallecalle
Mycket bra!! Mer!
 Gumsamumsa
Tråkig och artyfarty.
 Linc
En utav de bättre filmerna som kommer från Sverige! Johannes Brost passar oerhört bra!
 kosmoskatten
Gör en liknande film med en vettig handling och lite vassare produktion så börjar jag tro på svensk film igen.
 Maxter
fint foto!
 KillerPutte
(Rek.3) Så jävla skitnördigt.
 Raimo_1985
Toppenfilm om åldrade festfixare och läderansikten som tror att de kan leva kvar i sin storhetstid (sent åttiotal) resten av livet. Asbra skådespeleri av Johannes Brost. Tokig scen med Carl Johan De Geer :) Bra musikval. Konstigt slut!
 nikdelarge
Fotot fint. Johannes Brost är bra. Regin är usel.
 annihilat0r
Jag hade byggt upp höga förväntningar på "Avalon", och blev därför väldigt besviken. Manuset är för dimmigt – målarpenselns försök att fånga något konstnärligt abstrakt misslyckades. Visst är de skånska slätterna bedårande, och visst har manuset sina fördelar. Men nej, när upplevelser är så här pass simmiga krävs det vishet i rockärmar för att ro hem skutor. Och dessvärre saknar "Avalon" just vishet.
 Adoniram
Man kan ana vart det hela syftar, men regissör och klippare lägger alla hinder de kan i vägen. Brost gör det bra under omständigheterna.
 AlbinWesley
Det är nästan två år sen jag såg Avalon förra (och första) gången. Jag överraskades då positivt men hade vissa problem. Sen dess har den vuxit i mig. Ikväll när jag såg om den fanns inte länge några tvivel, allt föll på plats. Det nästan kollageartade narrativet och suggestiva klippningen är briljant, inget annat. Brost är världsklass, hans minspel och kroppsspråk säger mer än dialog någonsin skulle kunna göra. Fint stödd av lysande handhållet foto som stärker den närmast neurotiska stämningen. Några utvalda scener är självklara femmor, för övrigt.
 deftune
Ångest i koncentrat.
 staten
Brost är fulländad men filmen är faktiskt ganska tom. Det sparsmakade berättandet faller ibland över i rent dåligt berättande där saker mest verkar hända. Lite lik 'Katinkas kalas' i att filmen vältrar sig i priviligierade existenser som framstår som tomma och meningslösa och sätter dessa på kollisionskurs med (tydligare här än i Katinka) mindre bemedlade. Väldigt snyggt foto och underbara miljöer.
 Darn
Hantverksmässigt är det fulländat. Arbetet med kameran och klippning är en fröjd för ögat. Vidare finns inte så mycket mer som berör som det kanske borde. Det är inget fel på skådespeleriet från vare sig Brost eller övriga, det finns bara ingen direkt edge som lämnar kvar något. Ytterligare ett bevis på att det finns positiva krafter i film-Sverige är det dock.
 fabbe86
Upplever inte riktigt vad den handlar om. Jag ser vad som händer men känner inte så mycket. Inga tankar väcks heller. Men väldigt väldigt snygg att se på, hela formen är underbar, och bra spel!
 LacombeLucien
Sådär.
 DYV
Manuset och dramaturgin är nästan obefintligt men det är nog det som är tanken. Känns väldigt mycket som ett konstprojekt där mycket är diffust, men klart är att fotot med handcam funkar utmärkt och miljöerna lyfter filmen. Less is more, passar verkligen in på denna film där mycket utelämnas för en tolkning till åskådaren. Problemet i detta fall är att en tydlig introduktionen eller en fördjupning saknas i första akten av filmen för att filmen ska funka som minimalistiskt enligt mig.
 GinNTonic
Inte så mycket till story egentligen, men vilken känsla i sista akten!
 LadyFlanders
Eh... vad handlade den här rullen om? Känns som en slutövning på filmskolan. Brost gör dock en bra insats.
 jep
Slutet?
 Tonti
Lyckas onekligen vara ångestframkallande men jag kan inte hjälpa att känna att det hela är ganska tunt och spekulativt. Båstad verkar ju vara ett vidrigt ställe.
 vonadel
Ok...visst, Brost gör en bra prestation. Men, utöver det..? Ja, det var en del snyggt filmade scener också faktiskt. Men själva handlingen var väldigt svårbegriplig. Det är inte mycket till berättande öht. Nä, hade absolut väntat mig mer av denna. 3/10
Det är nästan alltid svårt att ge svenska filmer mer än 3:a och det är just det den här filmen får..
 Ful_fisk
Lite väl mycket "nu ska det vara konstnärligt", men utöver det en rätt bra skildring av överklasslyxens baksidor kontra den vackra skåne-halland-naturen. Brost är bra, men fan vad jag garvade åt Leonore Ekstrands insats, galet absurd karaktär spelad med snofsig perfektion som fick varenda replik att bli en one-liner! Slutet var lite sådär, men det håller väl okej för en svag trea.
Rätt så tråkig film, men jag sögs ändå in i stämningen. Särskilt glatt är det inte, och det är ju så klart ett plus. Bra lir av Brost. (7-/15)
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Upgrade (info) 16:33 21/8 (22)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Den skyldige (info) 16:30 21/8 (15)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Brightburn (info) 22:43 20/8 (10)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)
Våga älska (info) 20:50 20/8 (2)
Sextuplets (info) 20:45 20/8 (1)
The Red Sea Diving Resort (info) 20:43 20/8 (2)
Downsizing (info) 20:39 20/8 (52)
En oväntad vänskap (info) 20:34 20/8 (412)
Djungelboken (info) 19:33 20/8 (412)
Green Book (info) 19:18 20/8 (39)
Cykeltjuven (info) 18:47 20/8 (347)
The Farewell (info) 17:17 20/8 (1)
Sången om Stockholm (info) 13:06 20/8 (8)
A Young Man with High Potential (info) 12:39 20/8 (1)
I Don’t Feel at Home in This World Anymore (info) 12:22 20/8 (21)
Satanic (info) 12:08 20/8 (7)
Tank 432 (info) 12:00 20/8 (9)
Palos brud (info) 11:00 20/8 (1)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)