todape
Lite i löjligaste laget. Men den är lite smårolig samt en skön och underhållande film. 6 av 10.
 Kissemiss
Skön film ;)
 JimmyChris
Trodde den skulle vara roligare än den var, gillar man inte hockey eller kan något om hockey överhuvudtaget så finns det nog inget av intresse av att se denna överhuvudtaget! Massa hockey anekdoter och "hockey-humor" .. har några få gyllene stunder, men alldeles för få och alldeles för förutsägbar! Seann är neddämpad i sin roll och han blir inte roligare då! Svag 2:a
 carre006
Nästan så att man vill ge den en 4a...men så bra är den ju heller inte. men skön ide iaf..
 zyxz
Bättre än väntat!
 SaaaTaaN
Faktiskt bättre än vad jag trodde. Han tar en för laget.
 Kosmoskorven
Är inte ett dugg intresserad av hockey, men den här var bra ändå. Sååå mycket bättre än vad jag någonsin hade väntat mig! Seann Williams har vuxit upp.
 precineadd
rätt svår att ogilla
 AlbinWesley
Alltså, det är klart att det är spännande och medryckande med sport på film. Tävling med dramaturgi liksom. Jag faller platt för den grejen, så gott som alltid. Goon är inget undantag, men den faller på de aspekter jag verkligen ogillade. Där exempelvis Slagskott är skämtsam och skön, är Goon plump och unken. Verklighetsbaserat är ju ett plus förstås, men att man lägger fram det slutliga slagsmålet som om det vore typ Den siste samurajen är så fånigt att det kvittar. Underhållande för stunden.
 Yxtar
Helt ok sportrulle, men mer än en tvåa har den ingen chans att få av mig. Sean William Scott gör en bra prestation som slagskämpen med hjärta, men det är tidvis mer MMA än Hockey.
 O´Reilly
Snubben är bra på att slåss. Därför får han provspela för ett hockeylag trots att han knappt kan stå på ett par skridskor. Våld är ju som vi alla vet det viktigaste för att bli en bra hockeyspelare.
 Pava
Inte lika spexigt & charmigt som i "Slagskott" och inte det rosa 80-tals skimmer som "Youngblood" badar i. Men minst lika underhållande på sitt sätt. Så diggar du slagsmål & hockey så är det bara till att gratulera!
 Filmguden911
Ändå lite småkul om man är på rätt humör. Lite pubeshumor.
 fridenpaden
man vet vad man får men en film som Goon. Gillar't!
 kanemura
"You lure him in by beating the fuck out of him". Riktigt trevlig komedi som träffar rätt ganska ofta med sin humor! Bra att dem la till litet extra krut i våldet också. En trevlig, om än litet brutal för vissa kanske, upplevelse!
 DIProgan
Jag vet inte, är väl lite svag för fighters o allt det där man inte är själv. Filmen har en skön stil. Lite sugen på fyran men någon måtta får det va.
 Sir_Lord
Ingen djuplodare till film som man behöver sitta och fundera över handlingen, men bjuder på rejäla skrattattacker!
 Scooter634
Lite för vulgär i språket med hans kompis. Annars var det en rätt så hjärndöd fighter-film.
 Nemralis
Överraskande underhållande! Verkar nästan självmedveten om hur mallformad den är gällande viss karaktärsutvecklingar och skruvar till en hel del situationer lite extra. Bygger upp en väldigt bisarr världsbild, vilket passar filmens ton utmärkt. En råbarkad film som inte helt överraskande påminner lite om klassikern "Slapshot".
 Almgren
En mycket fin film som med bra dialog, välspelade karaktärer och snyggt foto skildrar en ung mans sökande efter mening, en plats i tillvaron och stolthet över sitt arbete. Historien må vara väldigt rakt berättad, men den känns autentisk och finstämd. Man blir berörd och känner med huvudpersonen, mästerligt spelad av Seann William Scott, som lyckas förmedla Glatts oskuldsfullhet och lojalitet till sitt lag och sina vänner med fullkomlig äkthet. Dessutom är det en komedi man faktiskt skrattar åt, med bisarr och underbar humor!
 Berniey
Trevligt och bitvis underhållande och småcharmigt men den har uppenbara brister i manuset!
 michal
Kände mig lite småberörd av denna film. Visar vad verkligen passionen för laget och sporten kan betyda för spelarna. Har en hel del roliga scener.
 Alex_K
En trea för Seann William Scott. Och för hockeyn.
 Djason
Ganska rolig och Seann William Scott är bra men jag förstår inte hur han inte lyckas bli bättre på rören då han tränar och spelar match varje dag. Ganska banal historia men den fungerar då filmen är kort.
 Ajax Swan
Det bästa från Slagskott och Värsta Gänget har bakats ihop till denna lyckade komedi! SWS funkar väldigt bra som nedtonad halvidiot med stort hjärta och Liev Schreiber är riktigt bra i sin roll. 4:a (7/10)
 Zok
Gillade den.
 GinNTonic
Pubertal och testosteronfylld film med både damp och Tourettes. 95% av skämten består av rabblande av grabbsjuka snuskiga ord.
 Ghostface
Denna film går man in och ser när man är på ett visst humör. Gör man inte det och tror man ska få Gökboet blir man kanske besviken. Väljer man filmen medveten om ingredienserna så är detta ganska underhållande.
 Deepshit
Överraskande bra film om en hockeyfighter som varken är bra eller smart. Ganska överdriven och våldsam men samtidigt en ärlig och rak berättelse om livet som fighter. Kul att se Seann William Scott i en mer seriös roll även om Liev Schreiber, och Kim Coates stjäl uppmärksamhet i från honom. Kärlekshistorien kunde dock filmen skipat, den är bara tramsig och pinsam.
 dafreakish
Superdum film om superdum "hockeyspelare" som tar till nävarna på isen för att nå framgång. William Scott gör det han kan och Schreiber är bra som hans förebild men filmen som helhet klarar man sig utan. Poänglöst men med några kul scener.
 robbieroy
Jag gillar sportfilm, särskilt hockey gör sig synnerligen bra på film. Det här är en underhållande historia, där Stifler knappt kan stå på grickerna men spöar folk på isen istället. Jag njöt av den här rullen. Liev Schreiber är helt fenomenal i sin roll.
 Bomkia
Skön hockeykomedi som är värd en titt. 3a.
Med undantag av Elfsborg så finns det inget jag älskar så mycket som Nordamerikansk Hockey. Tyvärr flödar det inte direkt över av hockey på film. Liksom flesta sporter på film så görs de bättre då de överdrivs och detta är ett sådan fall. Även om filmens fokus ligger på sportens slagskämpar så liknar det ibland mer MMA än verkliga hockyfighter. Filmen är dock kul och sevärd och kul är det också att se Sean William Scott denna gång spela en mer nedtonad och dum-snäll karaktär. 3+
 MinotaurKing
kul film.
 Boonez
Ingen intelligent alls men fungerar alldeles utmärkt som tidsfördriv.
 eliastheman
Väldigt svag tvåa, finns nästan inget innehåll här
 esladic
Sevärd. Helt okej komedi att se med någon.
 ShenLong
som att spela blades of steel typ
 Fläskkäft
Det var längesen jag blev så kluven av en film. Jag trodde att detta var en komedi vilket den bitvis är men det finns minst lika mycket underliggande allvar och upplevelsen blev aningen.... udda. Föredrar helt klart när Seann William Scott spelar kaxig och arrogant, här spelar han precis tvärtom, tafatt och dum(vilket karaktären är väl medveten om). Fnissade litegrann och tiden rullade åtminstone förbi rätt fort
 badpanda1606
Bra slötittarfilm.
 wasteoftime
Att kalla det här för en film, är väl att ta I, jag vet inte vad man ska kalla det egentligen. Men film, det vette katten... Det är för det mesta relativt underhållande, och inte så dåligt, förutom när filmen verkligen försöker vara dålig, vilket för all del sker rätt ofta, det får man ju ärligt erkänna. Det är mycket som verkligen inte fyller någon funktion utöver att manusförfattarna antagligen tyckte att det var skitkul. En etta, och 0,5 på SH-skalan, känns väl vettigt.
 Valross
Djupet är inte djupt, men det finns där.
 Sarakin76
Underholdene og morsom3/4
 missbaath
Nej alltså, om de inte verkligen försökte få den att vara dålig hade den kunnat blivit riktigt bra. Nu bara lite löjlig och onödigt överdriven på fel sätt.
 Hans Moleman
Lite smårolig och konstigt nog inte så dålig som man kan tro.
 vonadel
Hade lite högre förväntningar på denna, även om den inte är dålig. Det mest intressanta är nog att den bygger på en verklig person (Doug Smith). Hade nog varit bättre med en ren dokumentär om honom istället. Men, den var tydligen tillräckligt bra för en uppföljare. 5/10
 lilebroer
Om man känner till baksidan av rollen som "enforcer" i framförallt den amerikanska hockeyn, ett ämne som de enbart vidrör några få sekunder, så är det svårt att charmeras av deras romantiserande av denna uppoffring. Bättre att se dokumentären the last galdiators.
 Körsbär
Denna sportfilm gick inte hem hos mig, trots att det t.o.m är hockey. Överdriften är för stor, om du inte kan stå på skridskor så har du inte en chans i en halv-professionell liga. Inte ens folket som slåss skulle ju ens vilja slåss emot honom, har du ingen balans så kan du heller inte slåss, säger sig självt. Nej detta funkar inte alls för mig.
I över trettio år har världen fått vänta på en film motsvarande denna - ett rent mästerverk i sitt slag. Det är stenhårt och kompromisslöst. Trots att glimten i ögat finns där, trots att den lockar till flera skratt, så finns inget som helst trams. Ruskigt raka rör hela vägen. Grabbigt och våldsamt. Seann William Scotts karisma är överjävlig. Goon gjorde mig till en lyckligare människa. (12-/15)
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
The Last Witch Hunter (info) 01:44 19/6 (36)
Chernobyl (info) 01:24 19/6 (7)
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 00:56 19/6 (10)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)