Julius
Väldigt slött allting... Verkar försöka likna The Walking Dead, men det är för händelselöst.
 Vasp
yay klassiska zombies. Filmen var faktiskt riktigt bra en lite svagare 4.
 Borrman
Stum film som suger nått fruktansvärt.
 gehlin
Snacka om seg film...
 sugarhearted
Bra och annorlunda zombiefilm. Snygga effekter, visuellt vacker och bra musik som förstärker det dramatiska i filmen. Stämningen byggdes verkligen upp bit för bit och filmen höll mig alert rätt igenom. Skönt att slippa Hollywood-dampen och alla överdrivna, ologiska grejer som annars finns i många zombiefilmer.
 Slakob
Riktigt bra! En av de bästa zombiefilmerna någonsin, definitivt. Älskar miljön, zombierna, det paranoida kameraarbetet, det lågmälda tempot. Otroligt skönt med lite upplyftande variation i zombiefilms-världen som de senaste åren tappat styrka.
 Hunter242
Helt lysande film jag tycker det är den bästa zombie rulle sen början av 90talet. Att folk klagar på att de rör sig långsamt måste ju bara betyda att de inte sett äkta zombie filmer utan endast den nya generation av 100 meters sprinter zombies som jag avskyr. Så jag lovprisar och kastar rosenblad med mera för denna film.
 Noseman 2005
Det finns hopp för zombiegenren. Skönt.
 Dr T
Mycket bra zombiefilm som med ett mindre klichéfyllt manus kunde ha varit strålande.
 Taliah
Män ska va tysta när de vandrar genom öknen.
 Neuros
Väldigt skönt att se en zombiefilm i klassisk tappning. Få klagomål. Lite stelt skådespelande, men det har hängt med genren sedan NotLD, så det känns inte konstigt.
 joakimfischer
alldeles för långsamt berättat för min smak.. frustrerande. roligt att dom valt afrika som utgångspunkt och en del snygga scener. känns dessvärre väldigt lågbudget med och man får den här lokala känslan som en del lågbudget lider av vilket är det värsta som kan hända zoombiefilm... älskar zoombiefilmer men den här var tyvärr inget vidare... .. dom lyckades kanske till 80% att göra de långsamma zoombiesarna trovärdiga men resterande scener blir bara löjliga. förstår att folk stör sig på logigken där
 Gobo
Vansinnigt snygg och stabil sombifilm!
 Tiptaka
Hoppas inte Timbuktu ser den här filmen.
 Zhatan
@Tiptaka Haha nej de får man hoppas då kan han ju råka bli kränkt
 oan
Något stelt skådespel, men fantastisk atmosfär.
 TheHorrorfan
Den var verkligen inte bra seg och oengagerande. Extremt svag 2a.
 P-H
Öhh.. Njaa! Om folk tycker att Frodos eviga vandring i Sagan om ringen är långrandig, så....
 schramm
Visst, filmen har fel och brister. Stora fel och brister. Men någonstans i mitten kapitulerar jag helt. The Dead är zombiefilm på riktigt. Den fokuserar på skräck och stämning. Målgruppen är inte amerikanska tonåringar, utan för oss som är uppväxta med Fulci och Romero. Att den utspelar sig i afrika är ett plus. Stort hjärta och mästerlig atmosfär. Blivande klassiker!
 fuckerpunch
Rätt bra och kuslig med riktigt fina miljöer, men betyget dras ned av att det är så enormt långsamt och enformigt.
 bombkrig
Mycket trovärdiga zombies och mycket hjärta.
 Ondskapt
Överraskande bra, det måste sägas. Ny zombiefilm brukar inte vara mycket att hänga i granen, men The Dead är motsatsen till det. Den har några skavanker och är ett uppenbart lågbudgetjobb, men samtidigt ligger det så mycket engagemang och man ha verkligen försökt göra en bra zombiefilm. Det är samma uppgivna stämning som i zombiefilm innan det blev kul eller lattjo, det är hopplöst på samma sätt som i Fulcis "Zombie", vilket uppskattas. Med lite bättre hantverk hade det blivit en klar fyra, nu en stark trea.
 mammut
För seg...
 craptastic
Ännu en ny zombie rulle som osar "billigt". Den här var inte så värst bra.. inte alls så fantastisk som många tycks påstå. INTE imponerad.
 haajen
Filmen ser bra ut och är tekniskt kompetent men den är alldeles för lång och enahanda. Det hade kunnat göras mer med t. ex. rasproblematiken, nu blev det bara ännu en zombiefilm i högen.
 Amalia89
Skräckfilm som inte lyckas skrämma mig mer än en gång. Tråkiga zombies till utseende och beteende. I varje scen fattas det alltid något för att den ska bli bra. The Dead är med ett ord seg.
 sicworld
Herrejösses..
 cristian81
En bra zombierulle! Mer old time feeling i den då zombisarna är långsamma och inte alltför smarta.
 Pos
Det här var det segaste helvetet till film jag sett på ett bra tag. Snygga effekter, men i övrigt sjukt dåligt.
 Djason
Bättre än väntat men ändå en ganska seg film då det ständigt och jämnt går runt en massa slöa zombies. Trodde Afrika var en stor kontinent och ganska glest med folk men här finns det folk ta mig fan över allt.
 Rosen02
Skulle väl inte direkt kalla den skräkfilm som någon här gjorde... Zombierullar brukar vara en egen genre tycker jag, bra gjord, rätta zombies som enbart kan gå. En stark trea!
 hotelwe
Slö film som påminner väldigt mycket om filmen Monsters. Enda skillnaden är att nu är det zombies och inte rymdvarelser som man flyr ifrån. Tyvärr lider den av samma sak som Monsters nämligen att den är fruktansvärd seg. Håller också med om att mängden zombies är irriterande hög.
 todape
En film som inte lyckas engagera. Dåligt manus och obefintlig karaktärsutveckling.
 kervisch
Förstår inte varför man ens gör filmen när manuset suger, filmningen är kass, skådespelarna är kass och alla zombies är fruktansvärt dåligt gjorda ! Denna film är bland det sämsta jag sett. och 1 timme och 45 min behöver den inte vara, seg och långtråkig rak igenom !
 Smultronsylt
Seeeeeeeg! Fast zombisarna var snygga :)
 EvilNed
Stark trea. Många fina, stämningsfulla scener. Denna filmen bevisar varför långsamma zombier är så mycket mer creepiga än snabba! Det enda som sänker betyget lite är att filmen ibland är lite för seg eller oengegerande. Vissa partier utspelar sig nästan som montage, med "fades" och sidoledskameraåkningar. Man hade kunnat fokusera på "här och nu" mycket mer än vad man gör i denna filmen, och iochmed det så skapas det en distans mellan tittar och karaktärer.
 larsen1976
Normalt sett brukar jag älska Zombie filmer, som t.ex. Dawn Of The Dead, Return Of The Living Dead 3 mfl. Men denna är ett undantag. Så fruktansvärt tråkig och seg, och zombiesarna var inte ens läskiga. När man äntligen kommer till slut lämnas man dessutom med en massa frågetecken.. fy va dåligt. UNDVIK!
 pappaniclas
Aptrist
Dystopisk zombiefilm som i själva stämningen påminner om den bättre "Vägen". Vackra miljöer, blod så det räcker och ett långsamt tempo. De döda för mina tankar till de äldre filmerna i genren som man växte upp med. Positiv överraskning, men inte för den som vill ha action och snabba klipp.
 unb
Det enda filmen gjorde rätt var de långsamma zombierna.
 Metheuz
Zombies i afrika är ju lite originellt iaf men filmen i sig var på tok för seg och händelselös. Fotot var fint och musiken bra på sina håll men det räcker inte.
 lamotta
Inget vidare hantverk, men jag tycker att huvudrollsinnehavaren Rob Freeman åtminstone borde listas som skådespelare för sin insats i filmen här på FT. Herregud, killen strök nästan med p.g.a. de tuffa inspelningsförhållandena.
 Murvel48
En road-movie i zombie-miljö. Stämningen är förtätad men det räcker inte hela vägen, kanske för att man inte får en "relation" till karaktärerna. Mysko slut också men ännu konstigare var att alla lamporna fungerade på rishögen...
 Supernaut
Varning, en av de sämsta filmerna jag sett. Klarade inte av att se klart hela trots tappert försök. Bespara dig smärtan, se den inte.
 Robkiller
Zombie-film i Afrika... Det positiva var väl de många blodiga sätten som extremt långsamma zombies blev dödade på; där effekterna såg helt ok ut... men tyvärr så håller det inte i längden.. handlingen är klen, regi och klippning usel, foto och ljud lämnar en del att önska och skådespelarna håller väl ingen högre klass. Det här var ingen höjdare...
 Totenkopf
Tråkig som fan, och usla skådisar dessutom. Nog de absolut slöaste zombies som finns, du kan ju krypa ifrån dem.
 DanjelFalck
Ett praktexempel på att man varken behöver pengar eller A-skådespelare för att kunna göra en jävligt bra film.
 Smultronsylt
ZzZZzzznark!
Usel på alla plan....
Den här filmen förtjänar definitivt en eloge. Kombinationen road movie och zombie-film som utspelar sig i Burkina Faso och Ghana och där zombierna definitivt inte springer, och där kula i huvudet är den bästa medicinen = lysande koncept. Dessutom bygger inte specialeffekterna på CGI, och upplösningen är helt rätt.. Dessvärre tar det positiva slut ungefär där. The Dead är intetsägande och hyfsat seg. Stämning och spänning saknas helt, och Rob Freeman är mer än lovligt träig. Synd på så rara ärtor. (5+/15)
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
The Diabolical (info) 22:28 22/7 (6)
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)
Adrift (info) 05:35 22/7 (10)
Red Sparrow (info) 05:31 22/7 (25)
Harry Potter och halvblodsprinsen (info) 05:23 22/7 (499)
Damsel (info) 02:56 22/7 (3)
Night Train to Lisbon (info) 00:55 22/7 (31)
Veronika bestämmer sig för att dö (info) 00:52 22/7 (81)
The Reunion (info) 00:42 22/7 (11)
The Dark (info) 00:25 22/7 (3)
Min grekiska sommar (info) 00:18 22/7 (4)
The Wife (info) 23:59 21/7 (19)
Flotten (info) 23:43 21/7 (4)
Klienten (info) 23:41 21/7 (112)
Hostiles (info) 23:36 21/7 (18)
Murder Mystery (info) 23:20 21/7 (13)
Spartacus (info) 23:19 21/7 (271)
The Lone Ranger (info) 23:17 21/7 (173)
Den gode, den onde, den fule (info) 23:03 21/7 (817)
Coneheads (info) 23:02 21/7 (99)
Flipped (info) 23:01 21/7 (76)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 23:00 21/7 (3)
The Meg (info) 22:59 21/7 (49)
Häng dom högt (info) 22:58 21/7 (101)
Spider-Man: Far From Home (info) 22:56 21/7 (10)
The Mist (info) 22:54 21/7 (838)
Fasanjägarna (info) 22:40 21/7 (20)