Tonti
Tjoho!
 jens dekadens
Jag har bibel-dansat regelbundet i nästan 15 år, men nu har jag börjat med en ny grej som kallas sambola.
 gaze
jag tyckte den var rätt skum. karaktärerna var roliga och samtidigt inte roliga... vet inte vad jag ska tycka om den.
 xkattenx
Stark comeback för Stillman.
 Spidde
Vilken överraskning! Kändes som att man tittade på en framtida kultfilm och när det gäller smarta filmer med unga tjejer i huvudrollerna är det här det bästa jag sett sedan Juno och Ghost World. Manuset är starkt och skådespelarna är riktigt duktiga (Greta Gerwig är väldigt charmig!). Filmen känns hela tiden fräsch och annorlunda, ofta på nivå med en rolig amerikansk roman av den bättre sorten, och jag gillar alla bisarra inslag och märkliga repliker. Killarna i filmen är skildrade på ett roligt sätt och Thor var ju en helt fantastisk karaktär. Jag såg filmen med min flickvän som av någon märklig anledning inte alls gillade den, men själv kommer jag nog se den flera gånger. Det är lugnt den bästa collegefilmen på evigheter.
 Rixn
Genial - eller bara löjlig. En 3a tills jag bestämt mig. Måste få smälta den lite.
 ropes_in_tears
Filmen är så dialogdriven att den egentligen framstår som enormt ytlig; karaktärerna är outhärdligt självupptagna, uppslukade i sina egna triviala monologer, och det händer absolut ingenting - de står och pratar någonstans, går och pratar någonstans, ligger och pratar någonstans. Men av någon anledning funkar det i alla fall och filmen känns otroligt charmig och fick mig att le.
 Östpackarn
älskar musikvalet! en fniss-pärla, en dance craze
 joakimfischer
charmig och udda.. men var lite långt mellan skratten
 JimCarrey
Tyckte den här filmen var roligt uppbyggd. Särskilt hur man fick bollas mellan att känna sympati för olika karaktärer vid olika tidpunkter. Tyckte till slut väldigt mycket om violett som introducerades som ganska jobbig. Finurlig. Störde mig på en sak, och det var de "korkade" karaktärerna. Amerikansk indiefilm är full av "korkade" karaktärer som ska vara roliga för att de är exceptionellt efterblivna. Det är uttråkat och aldrig trovärdigt. Mindre sånt
 Pugie
Först tänkte jag en etta, men den var lite rolig ibland i alla fall.
 KimEkberg
Den förde verkligen tankarna till Kaninmannen. Jag uppskattade på ett sätt filmens lätt ironiska touch, men det kanske gled över lite väl mycket till det angränsande tramsets domäner. Men jag tycker verkligen att Greta Gerwig är en strålande aktör, vilket hen bevisar genom att med sådan lätthet framföra denna tungfotade dialog. najsig musik också och rolig, men lite väl fjäderlätt, och lite väl repetativ.
 elzplz
alltså beskrivningen av denna filmen - så mycket potential! dock blir det bara en trea.
 lancell
Tydligen kan inte en enda karaktär i filmen bete sig ens lite normalt denna film, och det stör mig.
 Harry Lime
Metropolitan tillhör en av mina favoritfilmer, men förutom Greta Gerwigs strålande skådespeleri känns Damstels in Distress besvärande harmlös. Visst har den en del underbart skruvad humor, men filmen känns fruktansvärt osamtida. Kanske har tiden helt enkelt sprungit om Stillman och lämnat honom i backspegeln. Han tycks tyvärr inte ha så mycket aktuellt att bidra med längre.
 g00de
Bland de bästa dialoger jag någonsin stött på, vackert foto och klockren musik. Detta är ett stycke konst och ingen vanlig komedi som folk verkar ta den som.
 precineadd
rolig fram till sista tredjedelen då den tappar luft
 need_sleep
Intressant dialog men resten är riktigt dåligt. Fullkomligt vrickade människor i en usel handling. Vi satt många gånger och tittade på klockan och undrade om det inte är slut snart. Först gav jag den en 1:a, men det var inte så plågsamt som andra 1:or varit, så den klarar en väldigt svag 2:a (---). Det var ett slöseri med tid att se den här.
 Kajanus
Whit Stillmans hjärna är inget som syns till i denna film. Om man gör film så pass sällan som den karln gör så vill man så gärna att det ska vara överjävligt bra när det väl kommer till kritan.
 AlbinWesley
Jag anser detta vara det bästa Stillman gjort sen Metropolitan då jag fann karaktärerna väldigt välutvecklade (även för att vara han, liksom), att man visade collegeberättelsen ur en vinkel jag inte riktigt är van vid samt att dialogen är absolut toppen rakt igenom. Den framstår som en fantastiskt härlig parodi på alla de fruktansvärda collegefilmer som kommit sen hans senaste film, utmärkt.
 kattsallad
Tråkig. Det hjälpte inte ens att man fick titta på en av världens snyggaste män (Adam Brody), förstår verkligen inte vad folk tycker om så mycket med den här filmen.
 gubben viktor
Mysko film. Den är jättepratig men ändå lättsam. Och den handlar om superirriterande personer men man blir ändå inte irriterad när man tittar på den. Man skrattar visserligen inte högt men man sitter faktiskt och ler hela filmen.
 Zipper
Jag hade hoppats på något riktigt skarpt och absurt, och det var nog sådana reaktioner Stillman ville förmedla men fan så tråkigt det blev! Efter halva filmen var jag grymt irriterad, inte bara på karaktärerna utan manus också. Undvik.
 RichardEk
Återhållsam, finurlig och hyfsat rolig dialogdriven collegekomedi. Bara genom att på ett smart sätt skilja sig från liknande filmer inom genren vinner den sympati, vilket säkert är en anledning till att den har fått så bra omdömen.
 emilstjernholm
En ganska underhållande film med enstaka lustigheter, men samtidigt påfallande platt. Både persongalleriet och dialogen kändes stundom krystad.
 bubblo
Underbar film. Går helt i linje med Stillmans tidigare, samtidigt är den knasigare och mer bisarr. En sorts blandning av JD Salinger, Clueless, Saturday night live och Wes Anderson. Men samtidigt med Stillmans typiskt knastertorra men kvicka screwball-dialoghumor.
 haajen
En liten pärla, den är väldigt rolig och underfundig, inget djupsinnigt alls men väldigt underhållande medan man tittar, fylld med (som väntat av Stillman) underbar dialog.
 ziferN
Småkul och lite underhållande är det allt, men har knappast samma kvalité som Whit Stillmans tidigare filmer. Men jag gillar dock Gerwig, speciellt när hennes liv "faller" i samman, och det är också lite uppfriskande att få se annan typ av college-film där denna typ av film är högst ovanlig inom genren.
 fridenpaden
Jovisst känns det som en typisk Stillman-film men den kändes ändå fel hela tiden, liksom inte helt där. Skådisarna funkade inte. Nä, jag kommer alltid jämföra hans filmer med mästerverket Barcelona.
 RadioSaga
Kunde inte riktigt bestämma mig om vad jag tycker.
 Lux Lisbon
Even better than Clueless!
 Darn
Fann mig lite kluven till att den inte bar på den, vad ska jag säga, ärliga realism jag lärt mig se och gilla hos Whit Stillmans filmer. Det gick liksom igenom både manus och regi och här fanns det inte så mycket av den varan. Istället blev det lite mer av en film bland många och inte lika sympatisk som skulle kunnat vara. Men visst, uppfriskande att se något "annat" i en snarlik form och, vidare, även en grymt snygg dansscen.
 HerrNenne
Ganska jobbig ton i filmen tycker jag. Finns en hel del roliga grepp och dialoger, de faller tyvärr lite platt i den konstiga stämningen filmen ger. Har svårt att uppskatta det här, det är så stelt.
 Asmorod
Så JÄVLA kass.
 Tonti
Inte fullt så underbar som jag tyckte 2011 men dialogen är fortfarande fantastiskt skriven, och man känner igen Stillmans touch.
Senaste kommentarer
The Mule (info) 22:44 20/3 (9)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:02 20/3 (24)
Helan & Halvan (info) 21:42 20/3 (3)
Barbarian Queen II: The Empress Strikes Back  (info) 21:39 20/3 (10)
Conan the Barbarian (info) 21:38 20/3 (210)
Legenden - Mörkrets härskare (info) 21:34 20/3 (239)
Den oändliga historien 3 (info) 21:32 20/3 (28)
Baltic Storm (info) 21:30 20/3 (66)
JFK (info) 21:26 20/3 (235)
Annihilation (info) 20:48 20/3 (90)
Ponyo på klippan vid havet (info) 20:32 20/3 (228)
Alla vet (info) 20:09 20/3 (4)
The Miseducation of Cameron Post (info) 19:49 20/3 (8)
Sakernas tillstånd (info) 19:48 20/3 (21)
Sharknado 4: The 4th Awakens (info) 18:36 20/3 (12)
Anacondas: The Hunt For the Blood Orchid (info) 15:42 20/3 (209)
Il diavolo a sette facce (info) 15:40 20/3 (6)
Isn't It Romantic (info) 13:36 20/3 (6)
Catfish (info) 12:21 20/3 (95)
Det stora reportaget (info) 10:41 20/3 (2)
Den skyldige (info) 09:52 20/3 (6)
Bad Times at the El Royale (info) 09:27 20/3 (19)
Don Camillo och hans lilla värld (info) 07:55 20/3 (4)
Mission: Impossible - Fallout (info) 07:02 20/3 (44)
Bumblebee (info) 06:44 20/3 (15)
Black Death (info) 01:04 20/3 (140)
The Prestige (info) 23:30 19/3 (1030)
Millennium (info) 23:19 19/3 (11)
Rebell i bojor (info) 23:00 19/3 (142)
Get Out (info) 21:55 19/3 (85)
Finding Kate (info) 21:51 19/3 (2)
Day of the Dead: Bloodline (info) 21:49 19/3 (14)
Bedeviled (info) 21:11 19/3 (2)
Enemy of the State (info) 19:57 19/3 (444)
Brewsters miljoner (info) 19:55 19/3 (79)
Popeye the Sailor Meets Sindbad the Sailor (info) 19:29 19/3 (6)
En kvinna bland män (info) 18:17 19/3 (1)
Finding Steve McQueen (info) 17:00 19/3 (1)
The Avengers (info) 14:51 19/3 (512)
Skuggor ur det förflutna (info) 09:43 19/3 (62)
Chicagoexpressen (info) 07:14 19/3 (39)
Billy Madison (info) 00:55 19/3 (233)
BlacKkKlansman (info) 23:40 18/3 (40)
Halloween (info) 23:36 18/3 (254)
Never Grow Old (info) 23:19 18/3 (1)
Destroyer (info) 22:53 18/3 (5)
The Boob (info) 22:35 18/3 (2)
Klas Klättermus och de andra djuren i Hackebackeskogen (info) 22:33 18/3 (5)
Once Upon a Time in Anatolia (info) 22:01 18/3 (19)
Guardians of the Galaxy (info) 21:39 18/3 (273)