bryngel
Alla mina actionfavoriter i samma rulle kan ju bara vara underhållande. Jag skiter i vad som passar sig och bara njuter av resan. Ett svulstigare manus hade ju dock inte gjort det hela sämre. ❤
 Zok
Jag gillar första filmen och även denna. Dettta är underhållande.Många av dessa stärnor har aldrig varit några skådisar att prata om, inte heller nu, men de funkar för detta ändamål. Jag blev underhållen och det räcker gott och väl för mig. Action av gammalt slag helt enkelt.
 bad_droidboy
Bättre en ettan, Van Damme stjäl överasskande showen och utklassar på långa vägar de andra. Samma fel som i första dock att filmen försöker för hårt. De borde ist ha utgått från att göra en vanlig actionfilm och sluta dra paraleller till sina gamla filmer, Arnbie kan säga I'll be back men där får de banne mig ta slut!
 Andreas_
så ruttet jäkla kass skräprulle. inte ens att se den en bakissöndag fungerar. Skådisarna är kassa, speciellt Arnold, Willis, Stallone, Van Damme och den totalt alltid lika värdelösa Terry Crewes...vad fan gör han bakom kameran egentligen? Första var helt okej, mycket mer underhållande och inte lika fånig, och Eric Roberts är en 10 gånger bättre skurk i första än vad tönten Van Damme är i denna. Jag hoppas Stallone återgår till att regissera 3:an om det kommer en 3:a istället för Simon "värdelös på att göra film" West. Kanske att denna hade fungerat för mig om jag varit mellan 6-10 år gammal men tyvärr inte när man är vuxen med en väl fungerande hjärna. MINUS 1
 BROBJO
Måste säga att trots sina brister så är det en njutning att se denna film, det enda riktigt tråkiga med den är att den inte gjordes för 25 år sedan...
 KeZan
Kul att se alla avdankade actionhjältar i samma film, men i övrigt så är det rätt kasst. Gillade speciellt Van Damme i denna..
 Dr T
Bättre än ettan, men det var ju inte så svårt. van Damme var bäst.
 Taliah
Kan inte bestämma mig om den bästa one-linern var "You wanna man up? I'll man you up" eller "I now pronounce you man and knife" eller "Rest in Pieces".
 Kaux
Rörde inte en min i stort sett under hela filmen. Kanske var för trött för att uppskatta den enda uppskattningsbara humorn som fanns. Sämre än ettan helt klart!
 Murvel48
Det börjar bra, sen blir det mest fånigt ett tag men så kommer Arnold och Bruce och räddar trean. Van Damme överraskar positivt.
 Pyti
På gränser att de hade för många kopplingar till sina gamla filmer.
 Hanness
Mina favorit skådisar men tyvärr så måste jag ge filmen en 2a då den var usel.
 Rxl
Stark tvåa pga bra actionscener och en del roliga kommentarer. Snuddade på en trea när det kom till actionscenen på flygplatsen, men sjönk senare vid efterföljande scener.
 Deepshit
Pinsamt dålig actionfilm som försöker vara rolig genom att leverera en mängd klyschor från några av skådespelarnas karriärer. Men det blir bara fånigt och dåligt. Extremt hjärndöd film som innehåller så mycket osmakligt övervåld. Jean-Claude Van Damme som bad-guy var dock en positiv överraskning.
 Papas
Fortfarande lite kul att se sina gamla actionhjältar, men fy fan vilken usel film. Antar att de försöker göra en del grejer med glimten i ögat men det blir bara dåligt.
 Mat1az
Ett riktigt jäkla brakpaket som hade alla odds att bli onaturligt bra. Men vad händer? De flesta actionscenerna är riktigt grymma. Mycket pang, blod, explosioner och lökiga one liners. Men största besvikelsen är att de, IGEN, valt att använda sig av kopiösa mängder CGI-blod. Det ser klart mycket bättre ut än förra filmen, men datoranimerat blod ska inte höra hemma i en film av den här kalibern. Resten av CGI delarna i filmen ser för övrigt ut som om de är hämtade från en cut-scene i ett tv-spel två generationer bakåt i tiden. CGI-pansarvagnen, vad tänkte de här liksom? Skådespelet var även oväntat uselt. Det här gänget är ju inte känt för att vinna Oscars för sina prestationer (OK, Stallone blev nominerad en gång för Rocky), men det här var olidligt. All dialog känns även skitnödigare än i Predator (där skådespelarna var skitnödiga på riktigt då halva gänget led av diarré och var tvungna att springa på WC efter varje tagning). De har försökt så hårt med att få in så många ’’klassiker’’ som möjligt men helt struntat i hur otroligt fånigt och dumt det blir. Men visst har den sina stunder, och vissa riktigt bra sådana som ensamma gör filmen mycket sevärd för fantaster av genren. Men här finns alldeles för mycket skit som tryckts in i ett alldeles för litet paket för att hålla allt flytande rakt igenom. De ’’sentimentala’’ bitarna får en att bli spyfärdig. Men se den, en gång. Det räcker. Bästa med hela filmen är Van Damme. Betyg: stark tvåa.
 need_sleep
Jag älskar oftast hjärndöd action, men det här var alltför fattigt... Det enda som var bra med filmen var skådespelarlistan i eftertexterna trots att skådespelet inte ens nådde upp till normal-låg nivå. En svag 2:a tack vare skådespelarlistan, annars hade den fått sämre betyg.
 the godfather
tyckte denna var mer sevärd än ettan av någon oklar anledning. Så denna får en tvåa utav fem.
 RichardEk
Något bättre än den första filmen, men ändå en film som är mer en karikatyr än en hyllning till 1980-talets ultravåldsfilmer. Det går ju inte att förneka att det är kul att se dessa actionikoner i samma film, men frågan är om det inte hade blivit ett bättre resultat ifall man hade tagit filmen mer på allvar, eller gör man det men saknar medlen för att uppnå ett sådant resultat? Försöken att få in lite svärta i filmen faller inte alls väl ut, inte heller försöken till humor. Kanske problemet är att själva upplägget (koncentration av actionikoner) inbjuder till det karikatyrlika (t.ex. Van Dammes vilka överspel)? Även de tekniska möjligheterna att låta människor skjutas i småbitar till höger och vänster (en tradition Stallone införde i "Rambo") används på ett sätt (i överflöd) så att det karikatyrlika förstärks. Antagligen strider det mot de medverkande skådespelarnas ryggmärgsreflexer, men Expendables-varumärket skulle må bättre av en mer mänsklig, åldrande och desillusionerad rollbesättning. Det finns tendenser till detta i Stallones gestaltning av Barney Ross, men endast i den haltande dialogen med Maggie. Det är långt ifrån tillräckligt.
 LTT86
Den enda som saknas är Mr T "I pity the fool!"
Min största invändning mot denna filmen är att jag tycker för många av actionsekvenserna är för dåligt koreograferade/regisserade. Jag behöver lite mer för att uppskatta det. Min näst största invändning är att hintarna om romans mellan Maggie och Sly är riktigt cringeworthy. Min tredje största invändning är att många av dom referensskämt som finns i filmen saknar skämt-delen. Det är bara referenser som känns påklistrade. Vissa funkar, men allt för många gör det verkligen inte. Ändå en solid tvåa, tycker det finns en charm här.
 Howler19
Klart bättre än ettan.
 Dutch
Riktigt bra, det behövs mer sådant här.
 Alex_K
"They don't make 'em like they used to" kanske inte stämmer längre, Expendables-filmerna är det närmaste man kan komma åttiotalets glansdagar. Går det att mynta begreppet "actionsplatter"?
 MetalJukebox
Har sina stunder men alla repliker är så urvattnat usla. Filmens behållning ligger ju i att se alla ikoner tillsammans med till och med när de ska dra sina referens-repliker så levereras de så extremt dåligt att hela scenen förstörs och allt bara rinner ut i sanden. Det räcker inte riktigt med att "samla gänget", läsa repliker innantill och slänga in massa dåligt koreograferat våld. Van Damme var dock uppskattad.
 buggen
Slår den första filmen på fingrarna med råge. Faktiskt riktigt underhållande. :)
 Solidus
Första filmen var en besvikelse, men andra filmen är lite bättre. Med ”lite” menar jag att kameraarbetet i den här filmen är bättre hanterat än i den första filmen, annars är det samma gubbnivå som tidigare. Actionscenerna är smått underhållande att skåda, men filmens största behållning är Van Damme som är oväntad bra som skurk. Godkänd.
 annihilat0r
"The Expendables 2" är en småtrevlig uppföljare. En småtrevlig vargflock drar småtrevliga skämt och skjuter småtrevliga skott. Upplevelsen är farligt småtrevlig.
 swecarlsson
Nja, den är rätt kass. Mycket "boom,boom!" "Splatt splatt" "Yeaaahh" , men vad kunde man förvänta sig? Går att se om man tycker torra skämt och actionscener där man undrar om fienden skjuter lösa skott.
 Biberkolben
Oerhört mycket bättre än ettan!
 Luciphere
I samma klass som första filmen. Kanske bättre. Tufft, hårt samt underhållande och kan inte gärna bli något annat med en sådan ensemble action-skådisar instoppade i action-kontext a la 80-talets rullar.
 SvampMackan
Förvånansvärt underhållande!
 skägg
Detta är Bajs!
 inchris
Mycket bättre än ettan, snortunn intrig, men det är actionscenerna man kommer för att se. Gillar referenserna till andra actionfilmer och att man inte tar sig själv på för stort allvar. Detta är vad actionfansen har väntat på!
 jack_jack_jack
Bättre än ettan, kan respektera att en film på 10-talet har one-liners som "rest in pieces". Kändes som att det var utdött.
 servadac
Den här var ännu sämre än första, och jag gillade verkligen inte den heller. Det känns aldrig som att de gamla actiongubbarna är i någon som helst fara vilket tar all spänning ur filmen. CGI:n är inte det minsta övertygande och är med precis överallt, precis som i 1:an och senaste Rambo. Actiondängorna ifrån 80- och 90-talen var b-iga, men hade ett gediget hantverk som helt saknas här. Det krävs mer än att bara slänga in massa gamla trötta gubbar och ge de vapen för att göra en bra film.
För mig visade sifg detta vara en bättre upplevelse än den första filmen. Första filmen kändes mer experimentell där man hade slängt in allt möjligt av genrer. Här är berättandet mer jämnare och stadigt. Filmen är, föga förvånande, som bäst och mest underhållande i actionscenerna medan de lugna stundarna blir lite tråkiga. Kul med Chuck Norris och J.C Van Damme i rollistan. Bäst är som vanligt Jason Statham. Nu ser jag fram emot del 3 med favoriten Wesley Snipes. 3+
 PiratDjinn
Vet inte om det är för att jag ser den under en bilfärd på 60 mil, men jag är så jäkla nära att ge den full pott. Bättre än första filmen, och att Chuck Norris är med och drar ett Chuck Norris-skämt visar att humorn är lyft några snäpp till. Att vi dessutom slipper scener med Stathams ex-fru som bromsade upp tempot i ettan, känns som ett väldigt smart drag.
 Abigor
Bättre än första, men fortfarande inte bra. Fighten mellan Van Damme o Stallone är den klara höjdpunkten.
 Edithea
Baby seal and whale ass, in the summer <3
 Rele
En våldsam action. Jag ger en tvåa.
 gjoob
Bra tempo, roliga repliker men den absoluta höjdpunkten är givetvis Chuck Norris bastanta entré.
 Stan
Bättre än första. Van Damme och Norris höjer, tar sig inte på lika stort allvar.
 fridenpaden
Rest in pieces of shit!, som Sly borde ha sagt.
Vilket jävla skräp!!!
 AngelsDiary
Inget action fan, men svin bra.
 kanemura
Underhållande. Den är precis vad man tror att den är.
 Engravadlax
Marginellt mindre kass än ettan.
 Stan
van damme är riktigt kung i denna
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Bad Santa 2 (info) 14:56 17/2 (22)
Der Lauf der Dinge (info) 13:06 17/2 (15)
Alla helgons blodiga natt 2 (info) 12:58 17/2 (175)
Dagar som skakat världen (info) 12:52 17/2 (49)
Imse vimse spindel (info) 12:50 17/2 (189)
En riddares historia (info) 12:46 17/2 (586)
Candyman (info) 12:45 17/2 (205)
The Greatest Showman (info) 12:44 17/2 (32)
Berättelsen om Askungen (info) 12:44 17/2 (61)
Beck - Den tunna isen (info) 12:32 17/2 (28)
Vågen (info) 12:26 17/2 (42)
Mindhunters (info) 11:55 17/2 (282)
American Dragons (info) 11:49 17/2 (8)
Peppermint (info) 11:06 17/2 (4)
Beck - Djävulens advokat (info) 10:29 17/2 (17)
White Sun (info) 09:49 17/2 (2)
Climax (info) 09:46 17/2 (9)
The Shape of Water (info) 09:28 17/2 (81)
Puss & kram (info) 07:50 17/2 (8)
Tomb Raider (info) 06:29 17/2 (56)
Mary Queen of Scots (info) 05:48 17/2 (4)
Damsels in Distress (info) 02:18 17/2 (34)
Alita: Battle Angel (info) 02:12 17/2 (9)
Compound Fracture (info) 01:59 17/2 (2)
The Human Centipede (info) 00:59 17/2 (315)
The Possession of Hannah Grace (info) 00:05 17/2 (1)
A Star Is Born (info) 23:33 16/2 (40)
The Favourite (info) 23:33 16/2 (21)
Bohemian Rhapsody (info) 23:28 16/2 (51)
L'école buissonnière (info) 22:45 16/2 (1)
Mary och häxans blomma (info) 22:43 16/2 (6)
Järnladyn (info) 22:39 16/2 (167)
Valerian and the City of a Thousand Planets (info) 22:29 16/2 (70)
Green Book (info) 22:04 16/2 (18)
Sword for Truth (info) 21:57 16/2 (3)
First Man (info) 21:53 16/2 (22)
Gräns (info) 21:49 16/2 (20)
Happy Death Day 2U (info) 21:44 16/2 (2)
Lego-filmen 2 (info) 21:34 16/2 (2)
Ant-Man and the Wasp (info) 21:31 16/2 (36)
Spy Kids (info) 21:28 16/2 (174)
Mudbound (info) 21:20 16/2 (15)
Cool as Ice (info) 20:53 16/2 (20)
I Miss Sonia Henie (info) 18:59 16/2 (4)
Bomber och granater (info) 18:46 16/2 (3)
Baywatch (info) 18:32 16/2 (38)
Tårtgeneralen (info) 18:26 16/2 (36)
French Connection – Lagens våldsamma män (info) 17:30 16/2 (249)
The Duke of Burgundy (info) 16:58 16/2 (17)
Summer of '84 (info) 16:03 16/2 (16)