Laszlo Kovacs
Renner och Weisz drar till Filippinerna för att dopa honom på livstid. Vill han bli Obelix???
 Spook
damo is better
 Hypostas
Manuset är jäkligt rörigt, men skådisarna och regin drar nästan upp betyget till en fyra. Klart sevärd rulle. Betyg satt: 2012-12-04.
 GinNTonic
Tråkig, hoppig story och en massa värdefull speltid läggs på att knyta ihop filmen med de föregående vilket för mig är helt ointressant. Ett tag blir filmen spännande när Renner och Weisz är på flykt, men så fort filmen klipper till triste Norton och de andra gubbarna som bara sitter och tjafsar i ett rum så tappar jag intresset. Några fräcka actionscener glimtar förbi ibland, men för det mesta är de för snabbt klippta. Och Jeremy Renner passar fan inte i skägg!
 AmyTatti
Det är väldigt snyggt hur de passar in denna historia i Bournes samtida historia. Bourne legacy är verkligen en bra titel därav. Det är återigen en smart och kalkylerande huvudperson. Jag gillar också hur den faktiskt är en pusselbit i Bournes historia fastän den inte alls handlar om honom. Dock är det ofta jag inte alls hänger med i vad som händer, vilket är frustrerande. Men jag tycker ändå att det är en underhållande film.
 Canaletes
Cool actionfilm! Om jag ska vara helt ärligt så hängde jag inte med ett dugg nästan, jag visste inte vem var med vem, varför dom ville döda etc. Det blir bara så förvirrande med alla snabbt skiftande scener och allt från dom förra filmerna som man inte kommer ihåg så mycket. Men det som verkligen var grymt var actionscenerna i slutet av filmen när dom är i Manila. En av dom bästa jag sett och det blir ju bara ännu mer coolt och roligt då man är halv filipin. Kort sagt, grymma scener men är förvirrande och lite seg ibland. 6.4/10
 FREEMAN.JACK
film med mersmak
 mr_magi
Oerhört medioker uppföljare.
 mystepho
Fenomenal action! Dock krävs ju att man har sett de tidigare filmerna och att man inte har höga krav som story eller liknande :)
 wolly78
Ok
 marleey
Jag var väldigt negativ inför denna film. Jag har gillat dem tre andra Bourne filmerna och jag har även gillat Matt Damon som Jason Bourne. Men ju längre filmen gick, ju mer inser jag att jag får stoppa bort sågen som jag plockat fram. Renner som dom plockat in istället för Damon är ingen B-skådis, men jag var ändå orolig. Det brukar inte bli bra när man plockar bort huvudkaraktären. Men Jeremy Renner gör det bra, han passar bra som hemlig superagent. Dem har gjort storyn intressant och lyckats väcka nytt liv i Bourne filmerna och denna minst lika intressant som dem tre andra filmerna. Dock vill man veta ännu mer om dessa hemliga och minst sagt kontroversiella agentprogram. Dem lämnar det öppet för mer filmer, heltklart. Fart fylld action precis som tidigare, kanske något seg till att börja med, men allt som allt, bra och underhållande action.
 RichardEk
Inte riktigt i nivå med de första filmerna om Bourne, men habil och ganska sympatisk actionfilm, med ett tempo som är bra men inte för uppskruvat, med adrenalinstinna men inte överdrivet brutala actionscener och med en ganska lågmäld men effektiv Jeremy Renner i huvudrollen. Det som kanske stör bilden något är att slutet saknar det crescendo en bra film behöver, sannolikt för att man bäddar upp för en uppföljare.
 JackMicro
Generellt bra action, dock slutade filmen gandka tvärt. Svag trea.
 Engravadlax
Slutet är ju upplagt för uppföljare, det är väl ganska uppenbart att Gilroy inte tänker sluta där. Förstår inte det i överlag kalla mottagandet, det här var ju helt i klass med resten av Bournefilmerna.
 dafreakish
Totalt poänglös fjärde film i Bourne-serien. Damon är saknad, inte för att Renner är dålig, mest för att storyn känns onödig och oerhört krystad men dessutom högst overklig och osannolik. Kanske dags att sluta med franchisen innan det spårar ur. Bortsett från det är det dock en hygglig action men inte mer.
 annihilat0r
"The Bourne Legacy" får man betrakta som godkänd med tanke på att det är den fjärde filmen i en serie som i själva verket nog borde varit avskriven. Matt Damon saknas lidelsefullt medan Edward Norton förgyller något. Det skulle inte förvåna mig om det skapas ytterligare uppföljare, faktiskt. Serien har nämligen en mystik i sig själv som lockar tillräckligt med folk för att kunna generera kapitalistiska vinster.
 Maxter
Jag uppskatta denna rulle trots all kritik. Här bjuds på en riktigt bra film. Man bör trots allt sett föregångarna innan för att hänga med i den röda tråden.
 Djason
En bra actionfilm helt klart men slutet är väldigt tvärt, misstänker en uppföljare. Jeremy Renner är en väldigt kompetent skådis men Damon är ändå saknad.
 precious_death
Stabil, habil action. Saknar nerven som de första 3 har/får tack vare Jason Bournes historia och Matt Damons pondus. Renner fixar sin roll med glans och har uppenbarligen ett par filmer till i denna serie framför sig att lägga till sin raketkarriär...
 Gigi1943
Det var väl egentligen bara inledningen som var häftig, dvs när han sprang runt i "alperna" (vilka det nu var) och inte fattade jag varför han var där, men snyggt var det, sen var väl avslutningen lite kryptisk, jag håller med om att det kanske blir en fortsättning - ere lite James Bond över det hela?. Dock är alla Matt D-filmerna betydligt bättre. Jag blev lite besvniken TROTS att min favorit Rachel W var med.
 tvamvarg
Bra fart i denna, Renner är bra och Weisz och Norton likaså. Logiska luckor finns, visst, men de är inte så \'glaring\' som i andra filmer i genren. Bourne-kopplingen är luddig, den hade behövt stärkas rejält för ett högre betyg men trean är stark.
 xpndr
Rörig, orkade inte ens se klart.
 LacombeLucien
Bra!
 Dr T
Den första halvtimmen är extremt rörig men sedan tar det sig och utvecklas till en habil thriller-/actionfilm.
 hestret
Riktigt trist och formulär actionrulle som mest är intresserad av att motivera sin plats som del av Bournefranchisen samt försöka lägga grund till en fortsättningsfranchise snarare än att berätta en intressant historia - jag menar, slutet är ju så väldigt mediokert. Grundidén med en kille som behöver ha en viss medicin är inte särskilt spännande och de nya karaktärerna känns väldigt ointressanta, vilket är synd när man ändå har flera duktiga skådisar till sitt förfogande som här slarvas bort totalt. Fotot, som annars kändes rätt fräscht i tidigare Bournefilmer, är är lika trött som storyn. Borta är också det lite mognare och smarta icke-verbala berättandet utan här litar vi stenhårt på att man som tittare inte fattar något. 17/100
 PiratDjinn
Jag vet att jag har sett filmen, men kommer inte ihåg ett skit av vad den handlade om, duger det som förklaring till betyget?
Jag har inte prioriterat denna film även om, eller rättare sagt för att, jag älskade de tre tidigare filmerna och Matt Damons prestation. Att jag dessutom är lite tveksam till vad jag tycker om Jeremy Renner som skådis har också spelat in. 20 min in har jag dock kommit över detta och kan njuta av underhållningen som filmen levererar. Renner är bra liksom Weisz och kemin mellan dem är gnistrande under vissa stunder. Jag ser gärna mer filmer i serien. 4-
 Sillion
Bra Action som inte är rörig alls :)
 ThePatient
Väldigt... sparsam med det personliga, vilket gör filmen ganska kall, men om man tycker det är en okej stil, vilket jag gör, så är det en ball film! Renner och särskilt Weisz är båda asbra.
 Rele
En spännande action. Duktiga skådespelare. Jag ger en trea.
 AlbinWesley
Tja, den håller måttet. Jag tycker samtliga filmer i serien gör det de ska på ett väldigt effektivt sätt. I längsta laget, men hyfsat spännande. Rätt klen trea.
 Lock24
Blandar och ger. Jeremy Renner är bra som Aaron Cross, men filmen håller inte samma klass som tidigare Bournefilmer.
 Muhammed
Ordinär och tröttsam seriesörja.
 Amx
Det enda negativa jag har att säga är väl allt det repetiva som sker. Lite tråkigt att de inte kunde varit lite mer spontana när det kom till actionscenerna. Dessutom saknar jag fotot från Supremacy och Ultimatum. Jag är förmodligen den enda i hela världen som uppskattade den skakiga kameran. Stabil trea.
 #54
Sövande långa jaktscener, men det var väl väntat.
 Tim Buckley
(rek 3a) För att varudeklarera min infallsvinkel kan sägas jag har sett de övriga tre & anser att den första, med hästlängder, är den bästa. Denna film blir allt som allt mest spretig och intetsägande. Med ganska små medel skulle den kunnat bli bättre. Låt till exempel filmen stå på egna ben. Referenserna (och titeln på filmen) till Bourne är bara krystade. Som att man inte vågat tro på det egna konceptet med neurologiskt och fysiskt drogade agenter. Hade räckt. Sen så irriterar filmens handhållna kamera. Paradoxen i det hela är att man använder sig av den för att få till en verklighetstrogen nerv i filmen. Men jag undrar mer varför dom anlitat en epileptiker på kokain till att hålla i kameran. Förstör inlevelsen. 2a.
 Zebulonm
Började hoppigt men tog sig mer o mer. Godkänd till slut men klart distanserad av de andra filmerna i denna serie..
 sawa
Bitvis spännande, långa och otroliga actionscener, kasst slut. Vad ville man med den här filmen?
 kexchokladet
Som många tidigare varit inne på. Antingen så gör man kopplingen/spinoffen ordentligt eller så gör man den inte. Här har man inte bestämt sig. Filmen i sig är det inget fel på och de många bra skådisarna och deras insatser pressar upp den här identitetssökande filmen till en svag trea.
 Luca Canali
pilbågepojken möter sin värsta fiende mindreempatimannen... slutet på den här filmen suger nåt såpass att tar med sig hela filmen neråt några snäpp. betyg: okej (46/100).
 abbenisse
repris utan bourne
 psyche_delic
Bästa hittills, men fortfarande mer ok är jättebra. Låg till skillnad från de tidgares menlösa 3or...
 Mysharry
Tror Sexan visat den här många gånger. Fastnar aldrig hos mig. Så jag antar att den inte är något vidare. Saknar Damon.
 Zarquon
Såg denna i julas och har i princip glömt vad den handlade om nu. Så 2:an sitter nog helt rätt där. Minns att Renner var bra och slutet var urlöjligt i alla fall.
 haajen
Rätt meningslös film och storyn är rätt korkad men vad gör väl det, tempot är högt så en behöver inte tänka så mkt. Ok underhållning för stunden.
 Starkbröl
Ganska hantverksmässig dussinaction där "Jason Bourne" bara är en statist vid sidan om handlingen och bara förekommer på bild. Renner är kanske lite anonym men en bra skådis och slår alla på käften som han ska. Sevärt? Tja, det finns väl hundra bättre actionrullar med i princip samma handling.
 cosinusfi
Naa.. blir liksom urvattnad. Snygga actionscener och snygga mijöer. Men räcker inte. Bra bakfyllefilm dock.
 Zok
Oerhört tråkig action, och för lång för sitt eget bästa. Renner fungerar annars bra i rollen.
 TURGUT
Saknar Jason Bourne!
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Alita: Battle Angel (info) 09:14 16/2 (7)
Desert Saints (info) 08:44 16/2 (15)
Blodigt allvar (info) 08:41 16/2 (6)
Remains to Be Seen (info) 08:32 16/2 (1)
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)
Leap Year (info) 13:28 15/2 (1)
The Limehouse Golem (info) 11:59 15/2 (10)
Neds (info) 11:57 15/2 (15)
Medan du sov (info) 11:32 15/2 (199)
Mercuriales  (info) 11:17 15/2 (1)
Livet blomstrar (info) 10:31 15/2 (1)
Mondo cane 2 (info) 06:23 15/2 (11)
My Happy Family (info) 05:38 15/2 (3)
Police Story (info) 05:24 15/2 (71)
Ondskans mirakel (info) 03:43 15/2 (23)
Hindenburg (info) 03:11 15/2 (5)
Madame (info) 00:29 15/2 (3)
The Future Of Pinball (info) 23:26 14/2 (6)
Baby Driver (info) 23:16 14/2 (73)
Din för i kväll (info) 23:10 14/2 (19)
Ciao Bella (info) 22:37 14/2 (155)
Morden i Sandhamn - I de lugnaste vatten (info) 22:19 14/2 (9)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened (info) 21:46 14/2 (9)
Rampant (info) 21:32 14/2 (1)
Sleeping with Other People (info) 21:20 14/2 (12)
Den of Thieves (info) 21:04 14/2 (22)
Happy Death Day 2U (info) 20:41 14/2 (1)
Alla presidentens män (info) 20:23 14/2 (168)
The Salesman (info) 20:20 14/2 (24)
Soldier (info) 20:18 14/2 (157)
Tales from the Hood 2 (info) 19:42 14/2 (2)