-Hedda-
Halvbra skräckis. En del billiga jumpscares men bra stämning genom större delen av filmen. Ruggig och genomtänkt filmmusik hjälpte. Ogillar dock skådespelarinsatserna och på slutet gick det väldigt fort. Man undrar om filmbudgeten tog slut.
 Gigi1943
Ofta bandar jag en film utan att ha läst på, tycker det är lite spännande och överraskande. Jag trodde först att detta var en thriller men ju mer den utvecklades till en osannolik historian med ockulta inslag, ju sämre tyckte jag om den. Otäck tycker jag.
 camillash
Intressant story som ger en goosebumps men alldeles för många jumpscares vilket jag anser är ett billigt knep för att skapa rädsla, som tas till när storyn brister.
 kirkevall
Schysst! Mycket otäck och effektiv.
 Daesu
Filmen hade en hel del potential och ganska så otäck atmosfär, synd att de fokuserade så mycket på jump scares.
 tildiz6
Läskig och oförutsägbar, vilket är ovanligt bland dagens skräckisar. Hawke gör det hela ännu bättre
 dafreakish
Ganska oläskig klyschfest med stabil Hawke och med småfyndigt slut. Man börjar ärligt bli ganska ordentligt trött på alla dessa puckon som vägrar tända lamporna...
 emfou
Förutsägbar och intetsägande. Väldigt läskig stämning, blev grymt rädd av atmosfären i filmen. Blev besviken!
 BlackLodge
Välgjord skräckfilm med många väldigt obehagligt krypande scener. Jag kan inte minnas senaste gången jag kände mig så här pass illa till mods pga en skräckfilm. Ethan Hawkes prestation var även bättre än 99% av alla skräckskådisars, så extra plus för det. Tyvärr tycker jag filmen tappar lite efter en timmes speltid, och de sista 5-10 minuterna av filmen drar ner allt rejält. Trots detta förtjänar Sinister godkänt betyg då jag ändå känner mig nöjd med filmen som helhet.
 pamelalundmark
Blir alltid lika glad när "riktiga" skådespelare är med i skräckfilmer. Hawk gör ett trovärdigt porträtt i denna film. Tycker om att den inte är överdriven men fortfarande väldigt skrämmande. Musiken i filmen är för mig ovanlig och riktigt obehaglig. Storyn må vara något förutsägbar men det övervägs av musiken, fotot och skådespelarinsatsen av Hawk. Stadig 3a.
 tystponce
Den obehagliga stämningen är nästan frånvarande i början men tilltar med en enorm kraft, mycket tack vare den otroligt obehagliga musiken. Även Ethan Hawke måste nämnas. Det är inte varje dag man ser en sådan rollprestation i skräckfilm. Det som talar emot är att filmen är en aning förutsägbar och lite upprepande i slutet, men absout sevärd.
 doppelkorn
Meningslös och tillgjord film. Saknar trovärdighet vilket förtar all läskighet. Onödigt mörk, alltså avsaknad av ljus - film är rätt meningslös när inget syns. Se inte denna film, välj en annan.
 Jompalompier
Nja, var tyvärr inget bra. Ganska snyggt gjord emellanåt men väldigt förutsägbar. Så njae.
 Ehrmann
Första halvan av filmen är riktigt obehaglig, mycket tack vare den stämningsfulla musiken som redan nämnts. Andra halvan spårar det tyvärr ur, och all mystik försvinner. Ethan Hawke spelar över.
 Ogräset
Håller med om att filmen tappar lite andra halvan. Men gillade faktiskt slutet!
Gillar man den övernaturliga formen av skräckfilm i kombination av skrämseleffekter i mörker så gör denna filmen absolut jobbet. För mig är skräck ingen favoritgenre och speciellt inte när man avviker från verkligheten och logik. Här finns dock gott om tillfällen då jag hoppar till i soffan och även om jag som sagt hade önskat ett slut åt det verkliga hållet så kan jag inte säga annat än att det är snyggt. Historien blir dock lite fattig när så stor del spenderas med huvudpersonen i mörkret. 3-
 RadioSaga
Tycker verkligen folk ska se denna, det enda jag har att påpeka som något negativt var just det som skulle vara skrämmande. Där hade makeup artisterna kunnat göra bättre. Vad tänkte regissören?
 AlbinWesley
Inte så pjåkig, men den fångar inte heller tag riktigt. Kanske för att jag inte riktigt gillade monstret, eller vad man nu ska kalla det. Ethan Hawke får mycket tid i bild och han gör det bra, tillsammans med den ganska obehagliga stämningen som råder nästan genomgående, var upplevelsen ändå ganska önskad.
 SID6581
...humm, kommer lådan finnas där ändå. Ja! Åh nej!
 WillyV
Står sig väldigt bra i konkurrensen för genren, vid en omtitt kan jag konstatera att den svaga fyran numera är en stark sådan. Betydligt bättre än ex. Insidious, The Conjuring och The Babadook.
 CoralinesGhost
Det här var en bra film i sin genre! Funderade ett ögonblick på att sätta en femma, men sedan sansade jag mig. Den femma-skräckis jag har i huvudet kommer sig också av att jag såg den här filmen ensam i mörka natten och utan några förväntningar. I sällskap är detta en fyra. Sinister var klart obehaglig att se, och att filmen inte flippade ur vid upplösningen höjer betyget.
 Dagerman
För att vara en Hollywoodrysare var den ok. Gillar att John 5 fått stå modell för sminket.
 Brouhaha
Började riktigt bra med en nervig känsla och en välpresterande Hawke. Kändes tyvärr som att man sedan valde att ta den lätta vägen ut för att knyta ihop storyn, vilket sänke intrycket rejält för mig.
 ami86
En skräckfilm som håller hög klass och gör sitt jobb.
 Bijan
Alltså när ni pratar om storyn, vad exakt menar ni då? Den om Det Missförstådda Geniet som hellre höjer rösten mot sin fru än kommer med vettiga argument? Eller den lilla avstickare med Professor Jonas som både tar fart och dör inom loppet av en halvminut? Det enda jag gillar är lovestoryn med polisen men den får ju inte heller växa sig särskilt stark. Vad bra det här hade kunnat vara om det blivit mer en thriller-gåta som man fått klura på, OCH om Ethan hade gått utanför huset nån enda gång så man fått se lite andra miljöer än hans himla arbetsrum. Och om han nån gång även tänt lampan när han undrade vad som smög runt i mörkret.
 Tatty
Okej film. Lite läskigt och spännande men inte så läskigt som jag trodde och förväntat mig.
 lundabo
Spànnande egentligen fram till slutet [Spolier] hade dock varit intressant att fà en mer inblick i sjàlva monstret, vem àr han? Var kommer han ifràn? Varifràn startades fràn allra fòrsta bòrjan? Kan han stoppas? Kan barnens sjàlar slàppas fria?
 Larpan
Stark 2:a. Jag kan hålla med Bijan om att detta kunde ha blivit en bra thriller. Som många skräckisar börjar den ganska lovande. Huvudpersonen är lite intressant och har ett visst djup men är känns inte trovärdig, likaså alla interaktioner med polisen. Jag gillar verkligen v8-filmerna. Till en början trodde jag att det var samma familj som blev dödade om och om igen, vilket kunde ha varit rätt intressant.
 vonadel
Omtitt inför tvåan, och jag såg att jag var väldigt positiv när jag såg den förra gången. Det har jag full förståelse för, men inte sällan blir en bra film ännu bättre när man ser om den. Det kan jag väl inte riktigt säga att så blev fallet med denna. Jag tycker fortfarande den är bra dock, men inte riktigt så bra som senast. Kanske att man har sett så många snarlika filmer nu. Det jag reagerade på denna gång var det bra skådespelet och åter, soundtracket. Jag skrev också då att jag var tämligen säker på att detta skulle komma en tvåa, och ja, kanske att jag är synsk ändå. :) 7/10
 Jordbromannen
Grymt läskig och inte på det billiga sättet.
 Murvel48
Fan vad mörkt filmad! Jag kollade filmen på paddan och såg mest mitt eget ansikte. Rena skräckfilmen alltså!
 lekke
Stundtals riktigt effektiv rysare fumlar bort sig i ett par två-tre "hoppa till"-sekvenser, vilket är lite synd och billigt för stämningen är mer än tillräcklig. Hawke inte helt dum.
 Halofreak92swe
Nästan lika ruggig andra gången. Musiken är väldigt creepy. Blir att se uppföljaren nu.
 Sarakin76
Denne var bra, fikk noen skjelvninger. -4.
 Abigor
Sedvanlig seg skräckis som utspelar sig på en och samma plats i princip hela filmen, inget nytt, slutet dock bra.
 NoWireHangers
Jag tyckte det verkade ganska lovande. Den byggde upp en ganska bra stämning även om tempot var lite segt ibland. Det var ett mysterium man ville veta lösningen på.. Men tyvärr levererade slutet, i min mening, inte alls.
 J. Voorhees
En mycket lovande start sim hjälpte att bygga upp en kuslug stämning, dock så levererade inte slutet även om de hade en överraskning
 Sarlac
Först halvan är bra men sista halvan haltar lite. Dock så har den en skitbra atmosfär och gillar mytologin kring the boogeyman i denna film. ;)
Den här filen är inge bra, bara äcklig!
 gaskammarvalse
Hade velat ha barnens filmer i nån specialbox, dom är så sjukt vackra
 bnw
Förbannat tät rulle!
 ToddDowney
Vet inte vad folk ser och finner äckligt med denna? 109 minuter av att se någon gå genom en mörk korridor eller kolla på snuff-filmer.
 Trangor
Så skrämmande att jag inte klarade av att se färdigt den.
 likji
Suggestiv ondska du får en att hoppa till emellanåt
 päronanton
Väldigt obehaglig skräckfilm! Men väldigt bra uppbyggd! En välgjord skräckis!
 dudson
Inget mästerverk precis. Men den är skapligt creepy samt schysst uppyggd skräckrulle. Filmen borde ha dykt upp för 15-20 år sedan issshhh. Då hade den varit än mera obehaglig. Nutid så känns den lite väl pasee...2+
 Qhorinhalfhand
Känns som jag sett ish det här konceptet förr och sen tycker jag ploten
Riktigt bra!
 kryttan
Hyffsat, bra öppning men tappar spänning allt eftersom.
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Sagan om Gandahar (info) 05:18 20/7 (32)
La sonate à Kreutzer (info) 00:49 20/7 (1)
The Gospel of John (info) 00:24 20/7 (15)
A Walk Among the Tombstones (info) 00:05 20/7 (61)
Mitt namn är Wrath (info) 23:59 19/7 (20)
Tillbaka till framtiden del II (info) 22:58 19/7 (300)
King Kongs son (info) 22:53 19/7 (9)
What If (info) 21:53 19/7 (48)
La La Land (info) 21:42 19/7 (120)
Lejonkungen (info) 21:02 19/7 (998)
The Intern (info) 20:57 19/7 (72)
The Hummingbird Project (info) 20:47 19/7 (5)
Baltic Storm (info) 20:28 19/7 (67)
Loving Vincent (info) 19:59 19/7 (14)
Diego Maradona (info) 19:56 19/7 (2)
Änglarnas stad – Los Angeles  (info) 19:44 19/7 (93)
Booksmart (info) 19:37 19/7 (14)
First Kill (info) 19:25 19/7 (11)
Lejonkungen (info) 17:45 19/7 (6)
Black Panther (info) 14:42 19/7 (90)
Straw Dogs (info) 13:51 19/7 (189)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 13:43 19/7 (2)
Mikael (info) 11:50 19/7 (16)
The Brood - missfostret (info) 11:46 19/7 (138)
Midsommar (info) 11:41 19/7 (10)
Den Förtrollade Vägen (info) 11:25 19/7 (1)
Swiped (info) 09:33 19/7 (3)
The Nun (info) 09:31 19/7 (32)
The Vampire's Assistant (info) 09:25 19/7 (74)
Kidnapping Stella (info) 09:22 19/7 (1)
Den sjunde sonen (info) 08:53 19/7 (1)
Gods of Egypt (info) 04:21 19/7 (48)
Little Evil (info) 01:11 19/7 (11)
Secret Obsession (info) 01:09 19/7 (1)
Elvira Madigan (info) 01:03 19/7 (106)
Sabotage (info) 00:09 19/7 (11)
Lejonkvinnan (info) 00:00 19/7 (4)
Judge Dredd (info) 23:56 18/7 (339)
Defcon 4 (info) 23:40 18/7 (6)
Long Shot (info) 23:31 18/7 (5)
Overlord (info) 23:06 18/7 (19)
Bleka dödens minut (info) 21:59 18/7 (335)
Vice (info) 21:44 18/7 (22)
Captive State (info) 20:12 18/7 (4)
Fänrik Ståls sägner (info) 19:39 18/7 (2)
Still the Water (info) 18:51 18/7 (7)
Our Kind of Traitor (info) 17:28 18/7 (12)
Social Animals (info) 15:08 18/7 (1)
Midnight (info) 14:44 18/7 (1)
Shoplifters (info) 13:37 18/7 (19)