stgurgel
Herre gud så bra och kompromisslöst! Många Fina skådespelarinsatser också
 indygrinder
Det här avsnittet (del ett av tre) är något som Anonymous-nätverket skulle kunna ha skapat om de var tillräckligt smarta. Som en modern variant av "1984" och "V For Vendetta", ungefär. Mycket bra. Vill älska med en gris. Till syvende och sist handlar det om moral, och att vi människor i den moderna världen helt enkelt är komplett dumma i huvudet. Ser fram emot resterande två avsnitt.
 lrenner
Fantastiskt high concept, väl utfört!
 Wittmann
Väger mellan trea och fyra. Det här är egentligen en riktigt bra produktion och spännande hela vägen. Men 44 minuter är för kort.
 apmannen
Just ja, den här jäveln såg jag på nåt hotell i Bayswater dan efter en Panda Bear/Sonic Boom-spelning vilket väl mer än väl förklarar en viss brist på minnen av intrigen. En 2a känns rättvist.
 DrNoz
Kompromisslös high concept film som dundrar på från första sekunderna, och vägrar släppa taget, till sista filmrutan! Bara det faktum att *SPOILER* sista sekvensen visar den fullkomliga destruktionen av premiärministerns privatliv så rakt på är fantastisk. Helt klart en femma. Fantastisk.
 socorro
För en gångs skull så tror jag att en filmatisering hade mått bra av att vara längre. Att bygga upp stämning, intriger, frågeställningar ytterligare. Nu är det bra, hade kunnat varit ännu bättre.
 Gröne_Orm
Jag är inte helt säker på att detta är en femma, men oj så bra den är, djupsinnig och välbalanserad. Inga rena karikatyrer och ingen överintellektualisering.
 Nemralis
Väldigt sjuk, men också otroligt vass och träffsäker. Obehaglig på en helt annan nivå än vilken dussinskräckfilm som helst, det här känns på riktigt. Verklighetsförankringen är så stark och tydlig, att det är illamåendet över att något i samma stil faktiskt kan hända idag som drabbar mig hårdast. Ruskigt nyfiken på de andra filmerna i miniserien nu.
 Aven
Mitt favoritavsnitt, även om många anser det vara en av de svagare delarna. Jag gillar ångesten och det mörka. Det är en bisarr liten film med vass story.
 Raxit
En fantastisk liten film som bevisar poängen med kortfilmsformatet. Om alla tv-serier ändå kunde hålla så här hög klass så skulle jag nog jacka in antennsladden igen.
 Gurra B
Knappast skräck och inte riktigt science fiction heller, men jäkligt skruvat!
 100tonvalspäck
Helt klart min favorit bland avsnitten i den första säsongen, de andra har ett obekvämt obehag som inte tilltalar mig hela vägen ut. Här är dock obehaget mer tänkvärt, spännande och intressant.
 Mat1az
Lyckas få en hel del sagt på endast 44 minuter. En intressant och obehaglig spegling av vad vårt samhälle, där en persons förnedring är underhållning för massorna.
 Asmorod
FUBAR.
 amam
En av de bättre Black Mirror avsnitten. Dock inte alls skräcks så jag vet inte varför det finns med som genre.
 fridenpaden
Varför är Black Mirror med på filmtipset? Det är ju en TV-serie. Inte ens en miniserie.
 Grillo
Britterna kan det här temat. Väldigt bra om både det personliga och det politiska och hur lätt det är att samla en nätmobb idag. Möjligen undrar jag om den dock inte överdriver nätets genomslagskraft dock. Det är lätt att tro att alla deltar i ett drev när de som deltar egentligen bara är få och högljudda.
 AlbinWesley
Lysande samtidssatir, väldigt koncis och välberättad. Det finns flera lager av samhällskritik som alla fyller sina syften och förankrar sig väl i verkligheten.
 #54
Vass satir som emellanåt är riktigt jobbig.
 iBoy
Fullkomligt briljant! Måste höja till 5 pluttar efter en omtitt. Så många lysande detaljer. Black Mirror skildrar verkligen mänskligheten när den är som sämst.
 todape
Kidnapparens krav är så löjligt och orealistiskt och skulle aldrig genomföras. Därmed faller till stora delar värdet för mig som tittare. Men visst har den en poäng, men den kunde presenterats på ett annat och bättre sätt, anser jag. 3/10
 Semiramis
Bra, men inte väldigt bra. Kul idé.
 Captain Awesome
Åratal innan det kryper fram att Cameron grisat sig till toppen.
 emilstjernholm
Roligt att David Cameron gjort något liknande helt frivilligt.
 paninaro
Det är lite för mycket som inte fungerar på dessa 44 minuter för att idén ska lyfta. Med beröm underkänt.
 BarryHero
Kul ide men det finns inte sa manga vagar avsnittet kan ta. Lite trottsamt i langden. Dock fortfarande helt ok.
 TheHorrorfan
Helt okej. Intressant idé, men väldigt enkelspårig.
 idaho1981
Sjuk och underhållande idé, men håller med andra att det är liksom inte så mycket som kan hända sen, man förstår vart det är på väg och så blir det. Men helt ok skådespeleri.
 larsen1976
Helt sanslös.
 Christofer
En helt ny idé som funkade rätt bra överlag även om det fanns vissa frågetecken. Sensmoralen och poängen var ju rätt intressant faktiskt.
Senaste kommentarer
Les Seins de glace (info) 16:08 23/7 (1)
Teach 109 (info) 16:00 23/7 (1)
The Final Year (info) 15:40 23/7 (2)
Masjävlar (info) 15:33 23/7 (809)
Rallybrudar (info) 14:31 23/7 (133)
Downsizing (info) 13:13 23/7 (46)
Hycklaren (info) 13:07 23/7 (13)
Den siste samurajen (info) 11:54 23/7 (937)
The Intruder (info) 11:33 23/7 (1)
Kommissarien och havet - Den inre kretsen (info) 07:07 23/7 (28)
Tank 432 (info) 04:05 23/7 (8)
Utøya 22 juli (info) 03:47 23/7 (18)
Pride (info) 02:45 23/7 (82)
Barbie: Dagbok (info) 01:42 23/7 (12)
The Deminer (info) 00:34 23/7 (3)
Hell or High Water (info) 00:06 23/7 (61)
The Boy Who Harnessed the Wind  (info) 23:39 22/7 (3)
The Girl with the Dragon Tattoo (info) 23:34 22/7 (365)
Rocketman (info) 22:56 22/7 (11)
Long Shot (info) 22:46 22/7 (6)
The Diabolical (info) 22:28 22/7 (6)
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)
Adrift (info) 05:35 22/7 (10)
Red Sparrow (info) 05:31 22/7 (25)
Harry Potter och halvblodsprinsen (info) 05:23 22/7 (499)
Damsel (info) 02:56 22/7 (3)
Night Train to Lisbon (info) 00:55 22/7 (31)