C.J.
Känns en aning överskattad, kanske. Att ge den ett betyg högre än 3 är helt absurt. Den är trogen till originalet med förändringar som mest gör storyn bättre (förrutom att Ben blir undanskuffad av den om-skrivna karaktären Barbara och får mindre roll vilket jag tycker är synd) och make-upen är för det mesta imponerande, förutom i en del scener där dem verkar har glömt att sminka backgrunds statisterna (eller bara väldigt lite). Men trots det, och att det är i färg, så tillför den inget egentligen nytt. Skådespelar nivån är till och med lägre än originalet och den saknar den slagkraft som den hade. Är i sig själv en mycket bra Zombie film i jämförelse med kanske 90% av andra Zombie filmer.
 _SlaCkeR_
Relativt välgjord men onödig remake. Orginalet är oftast bäst och så även i det här fallet.
 mikj
den var inte läskig
 Kreepy
Jag tycker den är bra för att vara en remake av originalet. De andra remakesen som återfinns är ju rent skit jämfört med detta. Det är ju Tom Savini som är regissör vilket gör denna film ännu bättre. Därav fyran.
 Troff
Snacka om att driva in pengar på samma film fast ett tiotal år senare.
 Paramis
Se originalet istället !
 menschenfeind
Bra remake. Hade nog fått en fyra om det hela inte redan gjorts en gång.
 Korunerisu
Ändå inte helt och hållet fel remake, men ändå inte bra. Tror att det lilla pluset berodde på att Tom Savini regiserade den.
 Mat1az
Helt schyst re-make faktiskt. Romero gjorde ett bra val i att låta Savini regissera den planerade re-maken. Skådespelet är i topp-klass. Tony Todd är helt suverän, påminner faktiskt lite om Duane Jones i originalet. Och Judith O'Dea gör riktigt bra ass kicking girl. Och Karl Hardman gör Mr.Cooper så jävla vidrig och jävlig att man bara vill slå in skallen på den där jäveln. Ha ha! Synd att de var tvungna att tona ner på allt blod och alla head-shots för att få den att gå genom censuren. Stark trea!
 Dele
Funkar väl ok. men saknar intensiteten och djupet som originalet har.
 TheHorrorfan
Mycket bättre än den gamla versionen.
 Harkaiden
För att vara en remake så lyckas denna leverera riktigt bra. Skådespelet är intensivt och trollbindande, speciellt karaktärerna Ben och mr Cooper. Barbara är här tuffare, vilket gör filmen mer intressant. Den når däremot inte upp till höjderna av originalet, men det är en riktigt bra remake som inte bara är densamma som sin föregångare, utan kryddar med lite nya grejer här och var.
 gurra-91
Originalet var bättre. Jag tycker denna filmen var en bra remake, men originalet känns verkligen som en skräckfilm medans denna kändes mer som en action. Måste dock ge denna ett plus för slutet som var bättre än den första.
 ami86
För mig var denna bättre än originalet. Hyfsad film som visserligen är ganska tam i jämförelse med andra nyare zombie-filmer, men ändå ok underhållning. Plus för slutet.
 egoman
Orginalet är en kultfilm, och var den första av sitt slag. Remaken har ingen av förlagans få starka sidor, och retar bara gallfeber på mig. Har orkat se hela skiten för sörsta gången på 20 år bara för att kunna sätta betyg på filmtipset med ett rent samvete.
 O´Reilly
Bra insatser av Tony Todd och Tom Towles som föregående kommentarer säger. Nu måste man ju se orginalet också!
 ellaine
Trams.
 Vasp
En värdig nyinspelning.
 inchris
Helt ok nyinspelning, med lite ändringar. Originalet från 68 känns väldigt daterat när man ser det idag. Men soundtracket till den här filmen lider av för mycket syntar (ā la 80-talet) och skådespeleriet är inte det bästa, som det aldrig brukar vara i den här genren. Dessutom är det inte alls så mycket gore som i andra zombie filmer av Romero.
 Slaktar-Åke
är willem dafoe med i början? såg filmen när jag var typ 14 och var helt övertygad då. men det står ingenstans... fast det ser ju ut som han på trailern. han är bara med några sekunder. dör direkt ibörjan.
 ziferN
Bra och spännande remake helt enkelt, inte den bästa zombie-filmen precis men inte den sämsta heller. Filmen fungerar helt ok som tidsfördriv helt enkelt. Nu blir det att se originalet snarast!
 KyLLo
Oengagerande. Känns som en kass zombieparodi med väldigt krystad humor. Skådespelarna fallerar hela tiden. Skräcken infinner sig inte alls, utom i musiken. Det blir bara märkligt. Så fort dramatiken tätnar så påminner filmen väldigt mycket om 6:ans b-action. Att jämföra den här med originalet är som att jämföra Psycho-remaken med originalet. Oavsett om man vill se zombieskräck eller zombiekomedi så finns det bättre alternativ.
 kolle82
Härlig kultrulle!
 mazquara
nja, känns lite onödig... men jag gillade slutet!
 DrJW
Tom Savini gjorde en bra regi-jobb, men skådespelarna och karaktärerna var mycket bättre och realistiskt i Romero´s version.
 Benisakura
Mycket armar genom fönster...
 schramm
En remake som är nära originalet, men samtidigt gör något helt nytt av storyn. Jag ger den helt klart överbetyg, för filmen har problem, men det är härligt avslappnat zombie-raffel, med nedtonat våld. Romeros version är givetvis bättre, men det här är inte fy skam.
 GinNTonic
Menlös och onödig.
 Solidus
Tom Savini kopierar originalet rakt av (med undantag av slutet), men gör lite ändringar på karaktärerna. I den här versionen är Barbara inte lika irriterande och manuset i överlag är lite bättre än det manus som Romero skrev ihop 1968. Remaken har sina stunder då den är bättre än sitt original, men har även sina stunder då originalet är aningen bättre. Ett godkänt hantverk.
 mammene
Efter att sett den här filmen så blev det ingen kvällspromenad, så den fyllde sin funktion. Jag tyckte att första delen var för äcklig och obehaglig. Sedan blev det lite mer skådespel och konflikter. Jag kan säga att det var inte bara zoombierna som hade pöbelbeteende och det visades på slutet, som för övrigt fick en att tänka till lite. Jag är nog helt enkelt inte rätt person att se skräckfilmer
 Sture Stenhög
När det kommer till remakes, så är den här rullen långt ifrån ett skräckexempel. Den håller sig trogen originalet och därmed, vilket är klart viktigare, håller sig den också trogen till zombiefilmen som genre. Detta betyder att karaktärerna och gruppdynamiken är minst lika viktiga som zombierna, som psykologisk studie lämnar den kanske en del att önska fortfarande, men kul är det onekligen att följa utvecklingen i huset. Tony Todd är dessutom ganska skön och Patricia Tallman fungerar bra som hjältinna. Filmens problem är väl dock att den känns lite onödig, det finns trots allt redan en bättre version som är i princip likadan, men det är ändå underhållande nog för att det ska räcka upp till en trea
 Anvurang
Ganska onödig remake med tanke på att nästan hela filmen är likadan som originalet. Det finns ändringar, men de märks inte av förens framåt de sista bitarna i filmen. Ändringarna som gjordes är annars lite roliga eftersom att de faktiskt använder sig av sådan logik som man troligtvis själv skulle tänka på åtminstone. Annars är det en helt ok film, har man sett originalet blir filmen dock förutsägbar, vilket är dess svaghet.
 Fredzon_M
Mycket hamrande och spikande för pengarna, lite inälvor.
 NtoNW
Som andra har skrivit: onödigt med en remake som är så likt originalet som den här. När inte heller skådespelarna kan leverera så sänker det betyget ännu mer. Sedan undrar jag varför de inte kan springa ifrån värdens långsammaste zombier. Det mesta var ganska skrattretande i den här filmen, så det får bli lägsta betyg.
 reznorhead
Tycker att att filmen kändes så där skönt oldschool vilket antagligen är avsiktligt. Zombiesen är ganska slöa men det konstaterar de i filmen med. När inte hela vägen fram med sina poängen men en bit. 3/5 tills jag sett originalet.
 BarryHero
Overraskande bra. Ger en del nytt. Gillar denna Barbara battre. Tung var hon. Annars bra effekter, etc. Nojd. Originalet ar battre men denna ar inte langt ifran.
 shahriarnorouz
Se originalet, denna är bara onödig..
 Noseman 2005
Platt och poänglöst. De få skillnader som existerar mellan denna och originalet drar ifrån, snarare än tillför.
 Dutch
Gillar Tony Todd när han wrestlar med zombisana.
 Lotso
I sin helhet en bra remake som inte försöker uppstiga originalet utan hedrar den mer och blir mer utav en homage. Med bra intressanta karaktärer där till och med Barbara karaktären är bättre gjord. Detta är en remake väl värd att kolla på för alla er zombieälskare eller "Of the Dead" fans.
 Punkliv
Helt klart en värdig remake!
 Alex_K
Bättre zombies än i originalet och bättre huvudrollsinnehavare i Tony Todd. I övrigt inte lika skitig, eller bättre.
 Starlette
Enkel, skrämmande och underhållande.
En utmärkt remake på ett utmärkt original. Savini förvaltar sitt material bra och levererar zombieskräck av klassiskt snitt. Gore och snask i lagom mängd samt en genomsyrad samhällscynism.
 todape
Gillar denna remake. Däremot sänker jag betyget efter en omtitt. Bra zombifilm, men ingenting storslaget. 6/10
 daniel77
Förstår inte riktigt poängen. På många sätt väldigt lik originalet, och de förändringar som gjorts (särskilt sett till slutet) är obegripliga. Med Savini bakom rodret hade jag väntat mig betydligt mer slafs. Och visst är zombisarna fint sminkade, men det hela känns förvånansvärt tamt. Jag håller mig nog till 68-versionen i fortsättningen.
 AngelsDiary
En bra remake.
 martin eden
[rek. 2] Jag har hört mycket negativt om denna re-make och såg den mest för att se uppdateringen av effekterna. Jag måste säga att jag överraskades ordentligt av att det är en riktigt, riktigt bra remake. Sminkningen och effekterna är uppdaterade, skådespelarna är mycket bättre än i originalet och jag tycker att man på ett utmärkt sätt leker med tittarens förväntningar och faktiskt skapar en del, om än mindre, överraskningar. Den berättelsemässiga strukturen är identisk med originalet, men jag tycker att man rättfärdigar existensen av remaken genom de relevanta uppdateringar som görs. Jag tycker även att man på ett smart sätt gör om de element från originalet som konnoterar tidsandan, det vill säga 60-talet. Jag gillar denna skarpt och tycker om Tom Savinis förmåga både att fånga originalet och utmana det! Mycket bra! 4.
 Solidus
UPPDATERAD KOMMENTAR: Godkänd remake, men har både sina styrkor och svagheter. Originalet är givetvis bättre, då remaken saknar dess nerv och atmosfär. Dessutom känns detta mer som en TV-film än som biofilm. En annan svaghet är de omotiverade konflikterna och idiotiska handlingar som tyvärr stör filmen (detta är något som finns i båda versionerna). Det som är bra är, förutom välgjorda zombies, är Tony Todd och en bättre skriven Barbara. Annars är detta en remake som tyvärr inte tillför någonting.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Kvinna i rött (info) 15:28 18/4 (59)
The Glass Castle (info) 12:48 18/4 (7)
The Preacher's Wife (info) 12:34 18/4 (56)
Himlen är oskyldigt blå (info) 12:22 18/4 (196)
Love Is a Racket (info) 12:16 18/4 (2)
Kon-Tiki (info) 11:46 18/4 (138)
Burn Notice: The Fall of Sam Axe (info) 11:31 18/4 (9)
Mänskligt villebråd (info) 10:56 18/4 (42)
Isprinsessan (info) 10:55 18/4 (75)
Släpp fångarne loss, det är vår! (info) 03:14 18/4 (173)
Lords of Chaos (info) 00:36 18/4 (10)
Borderland (info) 00:31 18/4 (20)
Vinyan (info) 00:11 18/4 (46)
Escape Room (info) 00:00 18/4 (8)
Men O'War (info) 23:49 17/4 (8)
Den allvarsamma leken (info) 23:45 17/4 (16)
S.C.A.R - Dödspatrullen (info) 23:43 17/4 (10)
The Island (info) 23:28 17/4 (877)
The Arrival II (info) 23:21 17/4 (11)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 23:17 17/4 (1)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:51 17/4 (25)
Fönstret åt gården (info) 22:01 17/4 (469)
Beck - I stormens öga (info) 21:58 17/4 (161)
First Man (info) 21:57 17/4 (29)
Ambulansen (info) 20:53 17/4 (14)
Majken (info) 20:38 17/4 (15)
Transnistra (info) 20:22 17/4 (2)
Paraplyerna i Cherbourg (info) 20:13 17/4 (162)
Kapernaum (info) 19:03 17/4 (6)
Revenge (info) 18:55 17/4 (17)
Känn ingen sorg (info) 15:47 17/4 (204)
Cassadaga (info) 15:46 17/4 (19)
American Psycho 2 (info) 15:20 17/4 (203)
American Psycho (info) 15:19 17/4 (1110)
Twisted Pair (info) 15:17 17/4 (3)
The Sisters Brothers (info) 15:01 17/4 (10)
Detective Dee and the Mystery of the Phantom Flame (info) 13:51 17/4 (12)
Spoils of War (info) 12:30 17/4 (3)
Glass (info) 12:02 17/4 (21)
Arrival (info) 10:59 17/4 (172)
Papillon (info) 10:13 17/4 (313)
Bleka dödens minut (info) 09:49 17/4 (334)
Begravning i Berlin (info) 01:05 17/4 (19)
Jordgubbslandet (info) 01:02 17/4 (8)
Night (info) 00:53 17/4 (1)
Trans-Europ-Express (info) 00:50 17/4 (5)
Tusk (info) 00:45 17/4 (70)
Guldfeber (info) 00:32 17/4 (126)
Brexit (info) 23:29 16/4 (3)
24 Hours to Live (info) 23:02 16/4 (8)