Betyg idag: 1 049 Besökare idag: 4 869

jenshultberg
Oerhört bra film! Proffsiga skildringar och trovärdigt manus. Blev riktigt tagen!
 DIProgan
The real deal. En film man kan tro på. Stark fyra.
 ulpe01
Riktigt bra skådisar, men av någon anledning engagerar jag mig inte helt i filmen. Men det är en stabil trea i alla fall.
 ziferN
Mysigt, kul och underhållande med en mer annorlunda story med tanke på att filmer om sexmissbrukare är inte så vanligt precis. Dessutom så har filmen flera bra skådespelare, särskilt Ruffalo som är suverän som vanligt och Josh Gad som faktiskt imponerar. En bra film helt enkelt.
 starsky
Tyng och humor i snygga o välspelade scener. Trovärdigt och intressant utan att rida på enkelt effektsökeri i ett "snaskigt" ämne.
 Endymion
Den lyckas inte riktigt....
 todape
Skådespelet är bra. Ämnet är intressant. Men manuset är inte tillräckligt bra. Det blir inte så givande. Ganska bra, men inte mer. 5/10.
 Shredderfilm
Mer drama än komedi..
 davvelitooo
En stabil och bra film, intressant. Väldigt nära en fyra.
 Astrojacob
Intressant "terapifilm" om vanliga former av missbruk idag. Klart sevärd och bra casting. Svag Fyra.
 Kimchi
mja, det här var väl lite väl sömnigt för att handla om sexmissbruk. Tycker birollerna är för tråkiga.
 Mikka
Det här var lättsmält och håller intresset uppe när man tittar. Den höjer sig lite grann över de andra filmerna i samma fack, men jag gissar att den är extremt lättglömd. Långtifrån ett måste. 2+/3-
 Litsne
Definitivt drama. En svag 4:a.
 Grane
Stark trea, ibland bränner det till men tyvärr lite för sällan för att lyfta betyget högre.
 bullerskada
Gav i alla fall mig en del att fundera över och det uppskattas. En annorlunda film om 12-stegs som man sällan får ta del av på film. Snyggt! Stark 3a av mig.
 harrodling
Fantastisk film för alla som är nyfiken på att arbeta med sig själva
 filmfreak1
Bra balans mellan komedi och drama, skådespelarensemblen är lysande. Synd bara att den ska ta i så förbannat mot slutet. Fingrar ändå på fyran, kanske en dag.
 Solemn
Lämnar mig tämligen oberörd. Helt okej film men inget jag kommer att minnas eller vilja se om igen.
 Poker-Mange
Stark ensemble men storyn räcker inte till för att någon av skådisarna ska höja sig. Ojämn och onödigt lång. Stark tvåa.
 perssoh1
Som 12-stegare så fann jag filmen intressant. Mycket är väldigt bra återgivet och filmen ger förhoppningsvis "normala" människor en insikt om hur det är att vara sexmissbrukare.
 buglady
Kändes mer som en drama, ingen komedi...Lite onödigt mycket sex...man förstår storyn utan allt det där...Bra skådespelare, men den får bara en 3:a.
 Lux Lisbon
Stabil trea. Bra om beroende.
 Doddedronten
Trovärdigt och verklighetnära om 12stegs- gemenskap, som måste bygga på insikt om stöd från ödmjuka jämlikar.
På gränsen till osmakligt att göra en så ytlig och substanslös film om något så viktigt och destruerande som missbruk. Formatet är precis det samma som i vilken amerikansk glättig romcom som helst. Slänger man sedan in en tokrolig "comic sidekick" så blir det inte ett dugg bättre. Men sista halvtimmen tar det sig. Vi får kika ner lite under den slätstrukna ytan, och vi blir presenterade för svärtan och smärtan. Synd att startsträckan är över en timme lång och hopplöst tillrättalagd och bomullsinlindad. (5+/15)
 Sodastream
Lite märklig uppdelning komedi/drama samt att manuset tidvis drar ner precis allt. Precis när jag satt och började bli tagen och rörd kom något fjantigt skämt fick en ur stämning, eller att det blev uppenbart att manus inte riktigt visste vad filmen skulle berätta plötsligt. Dock uppskattar jag den svärtan som faktiskt fanns, trailern ger ju intrycket att det är en sedvanlig rom-com. Gwyneth Paltrow spelar en intressant karaktär, tycker hennes tankar får för lite plats.
 annihilat0r
Levande berättelser från Hollywood om något så komplext och svårhanterligt som missbruk är dessvärre sällsynta. "Thanks for Sharing" upplevde jag därmed som en positiv överraskning. Den dramaturgiska kurvan var även den sällsynt – eftersom filmens parallella berättelser vid givna tidpunkter befinner sig i olika känslotillstånd. Detta beteende upplevde jag dock inte som någon positiv överraskning, utan snarare som små knivstick mot själen.
Bra film om missbruk och jag gillar hur den visar både lättsammare och allvarligare perspektiv på det. Ruffalo är riktigt bra.
 HerrNenne
Tycker att humorn funkar och det känns bra balanserat på seriositet och humorn. Väldigt väntat hur den utvecklar sig men närmare högre än lägre betyg.
På det hela taget är det här en bra film med väldigt bra skådespelare. Den har vissa brister men den är definitivt sevärd.
 Rift
Visst finns det en del filmer som rakt igenom bygger på planteringar och payouts som faktiskt är ganska hyfsade, den första jag kommer att tänka på är Erin Brokovich (2 i betyg). Men här är det på ett billigt och närmast cyniskt sätt förklätt till problemdrama och då går det inte att stå ut. En stor nackdel med play och strömning är att det inte går att snabbspola sig igenom det som är ointressant och förutsägbart.
 Ve72
Gillade kemin mellan skådisarna och tyckte därför att filmen fick en autentisk känsla. En varm och bra film som absolut är sevärd!
 mammene
Bra skådespelare, men blev lite för tramsig för min smak
 Roswall
Svag för AAfilmer, något övertydlig ibland, och dramaturgin kunde varit bättre.
 Albion
Detta blev aldrig bra någonstans. Blandningen av drama och tramshumor fungerar inte och hela grejen känns bara sjukt konstig. Betyget blir en 2;a.
 Bomkia
Trodde detta skulle vara nån slags komedi, men det är mycket mer ett drama med lite komiska inslag. Jag gillar att de tog allting på allvar och inte flamsade bort problemet som missbruk kan ge. Fina skådespelarinsatser där jag till och med tyckte Gad gjorde bra ifrån sig. Jag är dock fortfarande lite tveksam till Pinks medverkan som kändes blek. 3+
Senaste kommentarer
Aquaman (info) 10:05 15/12 (3)
A Simple Favor (info) 07:51 15/12 (6)
Född den fjärde juli (info) 06:30 15/12 (242)
The House That Jack Built (info) 04:25 15/12 (1)
Nattens eskader (info) 02:48 15/12 (2)
The Wife (info) 02:09 15/12 (7)
Jumper (info) 00:45 15/12 (543)
Justice League (info) 00:36 15/12 (62)
John Wick: Chapter Two (info) 00:29 15/12 (56)
Beck - Sista vittnet (info) 23:51 14/12 (187)
4:50 från Paddington (info) 21:40 14/12 (32)
Triple 9 (info) 21:38 14/12 (29)
Det våras för slummen (info) 21:05 14/12 (71)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 21:02 14/12 (52)
A Dog's Purpose (info) 20:55 14/12 (11)
The Little Mermaid (info) 20:44 14/12 (1)
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (info) 20:37 14/12 (78)
Mad Youth (info) 19:33 14/12 (3)
Ex Machina (info) 19:33 14/12 (161)
Mowgli (info) 19:31 14/12 (8)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 18:38 14/12 (14)
Bone Tomahawk (info) 17:50 14/12 (58)
Like Father (info) 16:56 14/12 (9)
When We First Met (info) 16:53 14/12 (9)
Blondin i fara (info) 15:04 14/12 (7)
Dr. Phibes kommer tillbaka (info) 14:31 14/12 (24)
Stanley & Iris (info) 14:24 14/12 (9)
Puppet Master: The Littlest Reich (info) 14:02 14/12 (5)
Beck (info) 12:13 14/12 (151)
Rosa Moln (info) 10:54 14/12 (1)
Korset (info) 07:09 14/12 (2)
Ted – För kärlekens skull (info) 05:12 14/12 (39)
All Inclusive (info) 05:07 14/12 (3)
All Inclusive (info) 02:56 14/12 (17)
Rovdjuret 2 (info) 01:29 14/12 (315)
Avengers: Infinity War (info) 00:22 14/12 (72)
Att älska så (info) 00:20 14/12 (1)
Kingsman: The Golden Circle (info) 00:07 14/12 (45)
Poseidons hemlighet (info) 00:01 14/12 (11)
Atomic Blonde (info) 23:56 13/12 (56)
Tomtetass 2: Julens hjältar (info) 23:23 13/12 (2)
Jumanji: Welcome to the Jungle (info) 22:32 13/12 (51)
Tomtetass och jakten på julen (info) 21:56 13/12 (13)
The Disaster Artist (info) 20:15 13/12 (26)
Gameboy (info) 20:13 13/12 (33)
The Big Lebowski (info) 20:11 13/12 (1135)
Det svänger på slottet (info) 18:27 13/12 (15)
Galopperande flugan (info) 17:02 13/12 (18)
Frank Nitti (info) 16:07 13/12 (4)
Walk a Mile in My Pradas (info) 15:36 13/12 (2)